orda hızlıca yazdıgım için araya kaynamıs tüp şaseye olsun fiber kapı olmasın yazıcaktımo kurallarda mutabıkız zaten tek sorun SN'li sistemd
orda hızlıca yazdıgım için araya kaynamıs tüp şaseye olsun fiber kapı olmasın yazıcaktımo kurallarda mutabıkız zaten tek sorun SN'li sistemd
Saniyeli sistemde hak yeniyor bak onu açıklıyayım
misal NA K20 araç 11.7 yapıyor
turbo bir 2 litre araç 11.5 yapıyor
aynı grupta eşleştiniz mümkün değil geçme şansın yok 2 salise pistte nerden baksan 5 6 boy fark vites yavaş atsa dahi gecemezsin azcık geç kalksa yine geçemezsin
fakat Sen NA araçlarla kalkıcaksın turbolarla hiç bir alakan yok yeni sistemde
kendi aracını o grubun birincisi olmak için geliştirceksin
11.5 yapan bir araç ile senin 11.7 yapan aracın arasında ufak hatalarda büyük farklar ortaya çıkar
birde bunun 11.9 ve 11.1 yapan araçlar olarak düşün hepsi aynı gruptalar
seedingden sonra kalkış yapmaya gerek bile yok öyle diyim
saniyeli sistem bu yüzden kötü
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
eğer bu yazılan kurallar uygulanabililirse çok güzel olur. illaki bir drag organizasyonun'da ilk defa bu kadar katı kurallar olduğu için insanlar alışkın olmadığından aksilikler eksiklikler yaşanabilir.
zaten bu şekilde bu yarışa hazırlanabilecek kişilerin sayısı azdır bu yüzden pek sorun da çıkmayabilir.
kuralların çoğu mantıklı, mantıksız olanı da var arada..
(bazı kurallar bu işe gönül vermiş belli başlı kişiler arasında, yarışmacılar arasında anket yapılarak veya çoğunluğunda fikirlerini sunabileceği bir platformda toplanarak değiştirilebilme, esneme şeçeneği olursa insanlarında fikirlerini sunabileceği bir ortam yaratılırsa güzel mantıklı gelişmeler yapılabilir) "illaki şu anki kuralları kimse tek başına kafasına göre yazmamıştır oraya ama katılımcılarında fikirleri alınabilir diye düşünüyorum"
genelde Buğra abi'nin organizasyonlarını başarılı buluyorum güzel organize ve ekip oluyor.
yalnız yinede eksiklikler var gözüme çarpan önceki org. dan bahsediyorum;
mesela hiç işi olmadığı halde ondan bundan yaka kartı alıp sırf tanıdık diye padokta gezenler gibi orda ne var bi türlü anlayamadım zaten şimdiye kadar. samimi arkadaştır vs olabilir sanane diyebilirsin belki abi ama bunlar benim gözlemlerim, buna benzer bikaç bişey daha çıkar yazsam. bunlar mahalide daha çok oluyor onlara göre organizasyonlar çok başarılı.
başarılarınızında devamını dilerim
inşallah çok güzel bir organizasyon olur severek izleriz bizde.
800kg sohc aracım ile bende katılmayı isterdim bu tarz bir organizasyonainşallah bir dahaki sezona..
Saygılar Mikrop.
Saniyeli sistem derken agbi tamamen deme kastim şu
Fi turbo icin konustugumu belirttim
gruplar iyice detaylı dusunuldugunde saniye a b grubunu belirtsin diye demekteyim
Yada arkadan itiş aşırı besleme icin konusmaktayım
hatta atmosferik olarak ta a b yapılabilir
12.3 atmosferik yapan 12.5 atmosferik yapan 2 arac birbirine yakın sürelerde
ve cekişme ortamı tamamen sürüşe baglı olacak o an ki iyi süren yada iyi arac sahibi zaten işi götürcek
ama
tutupta 13.5 yapan arac 12.4 yapan atmosferik yada turbo vs fark etmez şansı ne olabilir ki biraz iş bu şekilde olursa hem sürücüde hem arabanın kendisinde biter yukarda anlattıgım konu
Daha dikkatli şekilde kuralları okursan zaten turbo ve NA araçları ayırmak için yapıldıgını görürsün
Gelelim senin bahsettiğin 400 hp lik ve 600 hp lik turbo araç yarışındaki şans olmama işine
Misal benim aracı örnek alalım 700 hp diyelim
Birde B16 84mm 1700 cc bir araç rakibime nasıl benim ile yarışabiliceğini açıklıyım
Bende 2000cc 67mm turbo var 700 hp
Öteki arkadaş 1700 cc gidicek turbosunun palini küçültücek
benden hafif olabilme avantajını kullanıcak daha küçük turbo ile daha yüksek basınc basarak aynı güçlere yaklaşıcak ve hafiflik avantajından yararlanıcak
İlk mesajımda da belirttiğim gibi
Dünyada kurallara göre araç hazırlanır
Araçlar kurallara uydurulmaz
Eğerki mevcut aracı ile mevcut kuralları olan yarşa katılmak isteyene kimsede engel olmaz o atmosferi yaşamak onun seçimi yoksa okadar para vermem diyip yarı fiyatına mahalli yarışlara katılır
Biliyorsunki ulusal draglar zamanında yarışlar son derece pahalıydı
Mahalli draglar 100 tl katılım ücretliydi ulusal yarışlar 350 tl ydi
Ayrıca ulusal yarışlara katılabilmek için önceden lisans ücretleri yatırılıyordu oda bir 500 tl falandı sanırsam
Yani mahallide yarışan herkes zaten ulusalda yarışmaz mahalli herzaman daha caziptir ulusal işin resmi olanı diyelim
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
67mm turbo ile 58mm turbo hafifligi kullanacak dahi olsa sürene sana rakip olması
cok cok zor sen nos ta hazırda tutabilirsin mesela o nos bassa dahi sen onun ivmesini görünce zaten nos basarsın 700 hp olur 800 850 hpbelki daha fazla
o yüzden katagorilerde fi fwd fi rwd de a b seklinde olsa biraz daha düzgün olur
RWD de ise zaten sadece sarma degil savrulma faktorude var tabiiki lastik şart tutar ama bi nebze de sürücüde bitmekte iş
ama 2 bar basınc taki ani gelen tork la
1 bar basıncta ki gelen tork tepkisi cok farklı
katılım ücreti para eskiden biraz pahali idi evet şuan bu şekilde tutulması normal onda birşey diyen yok ama katagori olursa herşey daha güzel çekişmeli olur
Dünyada kurallara göre hazirlanır tamamda 2. sayfada belirttigim durumlardan zaten türkiyede bazi konumlar fark var
Rally konusu gecmişti 20 milyarlık arac yaparak ta Rally de yarışabilirsin
100 milyarlık aracla da
sadece sınıfın farklı ama güc vs durumların hepsi konumu sürücüde bıraktırıyor sınıfında başarı icin
geçen körfez draglarında saçmalamıştık bu sefer güzel işler yapmaya gelicez insallah
o değilde şimdi bende spor koltuk var fakat arabanın kendi emminet kemerleri ile kullanıyorum bu sorun işgal edermi ?
Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
DR.ECU
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
kurallar eskisi gibi kalırsa olduğumuz yerde sayarız
günlük kullandığın 13 saniye yapabilecek arabanı yarış öncesi sökersin 12.6 yaparsın daha da geliştirmezsin kendini.
ancak kurallar bu kadar katı olursa biyerlere gelir drag sporu. adam gibi arabalar yapar herkes.
hilmi çok doğru söylemiş. bizim ülkede malesef setup yaparken hem yolda günlük gitsin, hem time trial da istanbul park da zaman yapsın hemde slick takıp 2 koltuk sökünce drag koştursun mantığı ile araç yapıyor çoğunluk. dolayısıyla bu kurallar da işi bozuyo.
BATIKAN
O degilde tum dallarin 2014 takvimi belli DRAG olarak tosfedde hicbirsey gorunmuyor ben mi yanlis bakiorum
AHMET
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
http://www.tosfed.org.tr/images/doku...__20012014.pdf
Şu var abi bulabildiğim görünen takvim olarak.
tesekkur ederım kardesım
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
merhaba arkadaşlar uzun zamandır takip ediyorum yazılanları herkesin kendine göre haklı sebepleri var; fakat bir gerçek varki oda şu durki drag için araç hazırlayan arkadaşların %75 -80 i sponsoru olmadan kendi kısıtlı imkanları ile araç toplayabilmekte olması setup için gerekli parçaların yurtdışı teminin maddi durumu rahat olmayan arkadaşlar için büyük sorun herkes en iyi olanı muhakkak yapmak ister fakat madiyat ta önemli etkendir. bunları göz önünde bulundurmak durumundayız. Eş deger güce sahip önden çeker bir araçla arkadan iter araçlarında birbirleriyle yarışmalarında bence sorun yoktur .ayrıca yarışmada renk oluştururlar.kanaatindeyim.Başka bir olay daha varki örnek 1000kg bir aracınız var bu aracınız agırlık kriterlerine uymuyor ve 1050 kg olması gerekiyor 50 kg lık farkı telefi edebilmeniz için gereken beygir gücü minimum 20-25 bygir daha güçlendirmeniz gerekir ki bu tamamen yeni bir setup demektir. özelikle sınırda olan araçlar için,büyük sorun teşkil eder.diyebilirsiniz ki turbo sunu küçültsün hepimiz bu işe gönül vermiş insanlarız ,araç yapanlar olarak çok iyi biliriz ki özellikle 400 hp üstü araçlarda barı ne kadar sıkarsanız sıkın 3 vitesin sonları 4 vites te o yüksek barlı turbo o motoru beslemeye yetişemez ve araç güç kaybeymeye başlar bu şu demektir agırlıgıda artırsan rakibin senden iyi turboyu da küçültsen rakibin senden iyi sonuç o arada kalmış araç sahipleri için hüsran : şimdi harcadıgı emege ve paraya mı üzülsün elindeki makina bi işe yaramaz duruma düşmüş çöpe mi atsın ne yapsın?
Şimdi elimizi taşın altına koyalım ve bu kuralları daha ülkemize uygun hale getirmek için herkes fikrini yazılı olarak yapıcı bir şekilde kaleme alsın 2015 için güzel ve bir daha degiştirlmeyecek bir yönetmelik hazırlayalım kalıcı olsun herkes de aracını bu yönetmelige göre hazırlasın.
Kaldı ki bu açıklanan yönetmelik hiç uygun olmayan zamanda, yarışmacılara hazırlık için süre tanımayan bir zaman diliminde açıklandıgı için uygulabilirligi mümkün olmayan bir süreye denk gelmiştir.
bu yönetmeligin daha geliştirilmesi iyileştirilmesi ve adil bir hale gelmesi için,özellikle de bu sporun burjuva sporu haline gelmemesi için ben ve kulübüm elimizden gelen her türlü fedakarlıgı yapmaya hazırız.(bir yarışta katılım var,sonrakilerde ne katılımcı ne yarışmacı kimse yok, biz herkesin yarışmasını istiyoruz)
Ülkemizin gelir seviyesini ve imkanlarını göz önünde bulundurmamız gerekmektedir.Hiç bir ülkenin kurallarına göre kural hazırlamaya gerek yoktur. kendi kurallarımızı kendimiz yazabilecek kadar da muktediriz. bizi bizden daha iyi anlayabilecek kimse yoktur.emeklerimiz ve paralarımız heba edilemez kaatindeyim.
Kaldı ki fedrasyon kupası kararı alınırken de bir ulusal'a geçiş yarışları olarak düşünülmüştür.
bu durumu göz önünde bulundurularak 27 NİSAN FEDERASYON KUPASI 1. AYAK KONYA YARIŞLARI ÖNCEKİ YÖNETMELİK VE KONTROLLÜ AGIRLIK UYGULAMASI İLE DÜZENLECEMİZİ BU AGIRLIGINDA ARACIN ORJİNAL AGIRLIGINDAN %20 HAFİFLETİLEBİLMESİNE İZİN VERİLECEGİNİ HAFİF KALAN ARAÇLARA SAFRA UYGULAMASI İLE YAPILACAGINI BİLDİRİRİM. SAYGILARIMLA
KDSK. KULÜP BŞK.
ALİ KOLAY
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)