User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 19 of 24

Thread: 1 Ağustos 2015 Pist Günleri Alfa Romeo Giulietta

  1. #1
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2015 Pist Günleri Alfa Romeo Giulietta

    1 Ağustos

    Sonunda pistte kırılmayacağına inandığım bir araç aldığıma kanaat getirip, Cumartesi ilk defa katıldım. Organizasyona söyleyecek lafım yok, çok beğendim ve eğlendim.
    2nci seansta benzin azalıp virajlarda gaz yememeye başlayınca 2-3 tur erken çıkmak zorunda kaldım.

    Aracı ve İstanbul Park pistini yeni tanıyorum. 10 Hz GPS ile data tuttum. En iyi sürenin videosu aşağıda ancak bazı sorularım oluştu.

    1) İlk seansta daha 3ncü turda frenler gitti. Balata kokusu da geldi. 4üncü tur gibi kendine geldi ama bu sefer trrrrrr sesiyle. Sonrasında ne fren gitti, ne ses. Hala ses var. Disklerde metal çiziği yok. Videoda fren sesi duyuluyor.
    2) Lastik basıncını bir türlü ayarlayadım. PZero'ların dış kenarları daha ilk seansta bariz inceldi. Arkalarda hafif, önlerde bariz dış kenardan yemişim. İkinci seansta basıncı düşüreyim dedim, bu sefer omza bindik. 235/35r19'larla çıktım, ilk seans soğukken 38, ikinci seans 35 ayarladım.
    3) 4 tur tapatap gidince hararetim hep durduğu yerden 2 tık yukarı çıktı (110 C gibi), yarım tur soğutunca bir 4 tur daha gidiyor.
    4) Stok camberle dolandım, pistten önce biraz negatife gelsem faydası olur mu? Yoksa omza binme tamamen lastik ve lastik basıncıyla mı alakalı?


  2. #2
    997TT's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14,120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok fazla lastik havasi ile donmussunuz. Lastik bu yuzden asinmis.
    Virajlara hizli girmissiniz,erken girmissiniz ve fren noktasini cogu kez kacirmissiniz.
    Alisma doneminden sonra gayet iyi olur diger gunler

  3. #3
    barisy's Avatar
    Üyelik
    Oct 2008
    Age
    46
    Şehir
    izmir Türkiye
    Mesaj
    1,413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bildiğim piste girerken 24-25 gibi çok düşük ayarlıyorlar. Pistte ısınınca zaten 30-33 oluyor kendiliğinden.

  4. #4
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanak göreceli olarak çok düşük olduğundan; bu lastik ölçüsünde stock 40 psi veriyor dökümanlar. ısınınca 40 psi olması için, pistte soğukken kaç gibi ayarlamak lazım?

  5. #5
    Erukay's Avatar
    Üyelik
    Nov 2013
    Age
    33
    Şehir
    Yalova
    Mesaj
    174
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kamera ne kullandınız ? Sürekli odaklandığından felaket göz yoruyor tamamlayamadım videoyu.

    Bundan sonra ki organizasyonlara katılma niyeti varsa aksiyon kamerası tavsiye ederim, iyi iş görür pistte

  6. #6
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Telefondan çekmiştim, o da sağolsun focusu bozmuş zırt pırt. Gopro vardı ama üşendim takmaya. Bir dahakine artık.

  7. #7
    997TT's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14,120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buyuk yanlisiniz var. Sizin max 28-30 cikmaniz gerekirdi ki ideal sicaklik olan 38-42 arasi calissin(eger 40 veriyorsa)

    Surekli yanak uzerinde gittiginizden yanaginyemissiniz dogal olarak(hizli girdiginiz icin)
    Ayrica fazla hava turunma-freni azaltir. Bu sayede duzensiz asinma-dusuk yol tutus.

  8. #8
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by 997TT View Post
    Buyuk yanlisiniz var. Sizin max 28-30 cikmaniz gerekirdi ki ideal sicaklik olan 38-42 arasi calissin(eger 40 veriyorsa)

    Surekli yanak uzerinde gittiginizden yanaginyemissiniz dogal olarak(hizli girdiginiz icin)
    Ayrica fazla hava turunma-freni azaltir. Bu sayede duzensiz asinma-dusuk yol tutus.
    Ay sonunda bu lastik ve ebatla çıkarsam 30 ile başlayıp deniyeyim. Virajlar konusunda da erken frenle biraz daha yavaş gireyim bakalım ne olacak.

    Frenlerin önce toptan gidip sonra tutuşun düzelmesi ama sesli çalışması ile ilgili tecrübe var mı? Padi mi kavurduk acep?

  9. #9
    997TT's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14,120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Balatani kaydirmaya basliyor yani asiri isidan dogan birsey.
    Sogutmanizi elden gecirin,kaliteli balata kullanin tavsiye olarak...

  10. #10
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Age
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Havanın genleşmesi hesaplanabilir fakat bir kap içerisindeki havanın genleşmesini hesaplamak istiyorsak her kap için ayrı ayrı hesap yapmalıyız. Basınç altındaki havanın genleşme katsayısıda kabın hacmine göre değişecektir. Kullandığınız lastiğin sürtünme düzeyi, o an ki hava sıcaklığı, o anki asfalt sıcaklığı, pistte ne kadar süre kalacağınız gibi birçok değişken parametre lastik ısınızı, dolayısıyla lastik havanızı ve sonuç olarak lastik yüzeyinizin zemin ile paralelliğini değiştirecektir. birçok profesyonel yarışta lastik havaları anlık olarak hesaplanamayacağı için pist yarışlarında özellikle lastikler ısıtılmış olarak basınç kontrolüne girerler. lastik sıcaklıüının kontrolü için ısıyı muhafaza etmek amacıyla lastikler bir termal kılıf içerisinde saklanırlar. Ralli gibi bazı yarışlarda ise bu oran kabaca hesaplanır.

    Sizin lastiğinizin taban genişliği ortalamanın biraz üstü ölçülerde ve hava sıcaklığı ile zemin sıcaklığınında gayet maksimum düzeylerde olduğunu düşünürsek ideal basıncınızdan oldukça aşağıda bir basınçla çıkmanız bana daha doğru geliyor. Nacizane fikrimdir.

  11. #11
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle bir tablo buldum:


  12. #12
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sabah işe geldim gündüz gözüyle baktım.
    Sağ ön lastiğim omuzdan 2 cm ayrılmış.
    Sağ ön tarafın omuzlar sola göre 2 kat daha aşınmış gibi. Hangi sol virajlarda bu kadar zorlamışım hala anlamadım
    Ön disklerimde "benekler" oluşmuş, ara ara renk farklılıkları var. Ölçmedim ama incelmiş gibi de geldi.

    Disk ve balata değiştirelim bakalım. Umarım ay sonuna gelir.

  13. #13
    997TT's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14,120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diskler yanmis.
    Lastikler virajlara hizli hirmekten ve fazla havadan yipranmis.
    Olur boyle seyler,zamanla dogruyu bulursunuz.

  14. #14
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fotolar:

    sağ ön lastik





    disk

  15. #15
    VWci's Avatar
    Üyelik
    May 2006
    Age
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diskler neden yanar? balatadan mi?
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Quote Originally Posted by Posrche 959 Driver's Manual
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  16. #16
    997TT's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14,120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Resimler bende gorunmuyor...

  17. #17
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diskleri Brembo GT'lerle değiştiriyorum, EBC Yellow'larla brlikte sipariş ettim.
    Nankang NS-2R sipariş verdim, bir akslik olmazsa ay sonunda deneme şansı bulurum. Hoş 235/35r19'dan 235/45r17'ye devşirdim; jantlar hafifledi, yanaklar büyüdü; ne kadar sağlıklı bir karşılaştırma olur bilemiyorum.

  18. #18
    mrbars's Avatar
    Üyelik
    Oct 2011
    Age
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mevcut pad ve diskleri değiştirmeden, 1-2 yarım yamalak bed-in ile baya baya düzeldi frenler. Pistte muhtemelen balata aşırı ısınıp ara ara yapışmış diske.

    Bu arada klima açık ve kapalıyken süre farkını deneyen oldu mu?

  19. #19
    cnzdmr's Avatar
    Üyelik
    Nov 2008
    Age
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EBC almasaydınız daha iyi olurdu sanki ama iş işten geçmiş.

    Ben lastik yanağındaki aşınmaya takıldım, nasıl oldu acaba ince yanak sebebiyle mi?

    Kazasız belasız sürüşler olsun fren çok önemli bu tür organizasyonlarda yeni setup ile daha iyi olur süreler.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •