Şu kırmızı otomobili 1. görmek çok sevindiriyorRai de inş biraz daha hızlanır .
Vay be ne güzel oldu farklı bir renk görmek en yüksekte. Tabi bu kırmızı olunca formula 1'e genel anlamda da olumlu katkı sağlayacaktır... Vettel ve Ferrari'ye tebrikler. Ayrıca Vettel'in İtalyanca mesajlaşması iş disiplinini ve etiğinide gösteriyor bence... Helal olsun valla çok mutlu oldum bende...Şimdi Tifosilerin zamanı...
![]()
Güzel çalışma, güzel strateji, güzel zafer, güzel telsiz konuşması...![]()
ekiple yorum yapmayı özlemişim, ilk yarış için 9 sayfa hiç fena değil
yeni kuralların özellikle RedBull'u vuracağını düşünüyordum, tahminim doğru çıktı, MAX yaklaşsa da RI'ye, atak bile yapamadı ki RAI için iyi bir gün değildi, RIC de hayatının en kötü h.sonlarından birini kendi evinde yaşadı...
Mercedes dün mü daha hızlıydı yoksa RedBull'un yağ yakma tezi doğru mu? bu gün hiç domine edemediler ayrıca HAM de US lerin çok çabuk bittiğini mecburen pite girdiklerini söyledi, geçen sene kendine göre lastik yapan Pirelli'den bu sene istediği yardımı alamayacaklar sanırım...
Ferrari ise beklentinin altında bir performansla birinci oldu, takımın önü açık, Mercedesle 1-2 olurlar devamlı...
ben F1 deki yeni kurallardan ziyade yeni yönetimden kaynaklı iyileşmeler olduğunu düşünüyorum, Bernie takımlarla, pistlerle, markalarla tedarikçilerle vs o kadar enseye şaplak duruma gelmişti ki, ne Pirelli ile 'gizli' testler yapan Mercedes; ne de her kurala daha çıkmadan adapte olan ve çekiş kontrol kullandığı tartışılan RedBull'a gıkını çıkartamıyordu... yeni yönetim herkese yeterli uzaklıkta, işi kurdu Ross Brawn'a teslim etmesi ise muhteşem bir karardı... şimdilerde eskiden dokuulmazlığı olan takımlar birbirlerini geçen senelerde sahtekarlık yapmakla suçluyor, eh biz bunları söylerken hep fanatik olduk, moruk olduk... geçen 3 yılda Mercedesin lastiklerle alakalı en ufak bir sorun yaşadığını ve de bundan şikayet ettiğini gören olmuş muydu? şimdi ilk yarışt aağlamaya başladılar, eh geçen sene Pirelli'nin 15-17 tur atar dediği lastiklerle hiç tereddüt etmeden 25-28 tur atıyorlardı...
Geçen yıl Rosberg 1 saat 48 dakikada kazanırken, bugün Vettel 1 saat 24 dakikada kazanmış.
Genel olarak sıkıcı bir yarıştı bence ama Kırmızıların yüzünü gülerken görmeyi özlemişim![]()
Ferrari stratejide hata yapmadi hatta duruma gore tepki verip Vettel'e gabiliyeti getirdi , uzun zamandan sonra Ferrari'den iyi strateji gormek guzel oldu birde Liberty Media'nin sosyal medyayi daha cok kullanmasi suan youtube'da bile yaristan hemen sonra start ,olaylar ozetleri bulabiliyoruz Bay E. zamaninda kesin yasakti hatta eski videolar bile kaldiriliyordu.
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
Bernie Ecclestone tam bir İtalyan mafyası gibi yönetiyordu organizasyonu.
Herkese mavi boncuk dağıtıp kimseye söylememesini söylüyor, konuştuğu her takıma "en büyük desteği" verdiğini hissettiriyordu.
Kimse diğerinin hangi destekleri aldığını da bilemezdi.
Flavio Briatore'nin yediği halttan haberi yok muydu sanki Bernie'nin, tabi ki vardı.
Nelson Piquet patlatana kadar herkes "anamı s.... kadı, kimi kime şikayet edeceksin" modunda takıldı.
Velhasıl Bernie sessiz sedasız denilebilecek şekilde çözdü olayı.
Her şeye rağmen F1'i dev bir marka haline getiren Bernie Ecclestone olmuştur. Büyük adam. Büyük çakal.
Bernie'nin basardiklarini kimse inkar etmiyor zaten ama son yillarda suyu kacirmisti bi degisiklik iyi oldu.
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
Canli yayindaki bilgi akisi eskiye gore cok kotuydu. Umarim onumuzdeki yarislara cozerler sorunlari.
Amerikalılar show işini beceriyor. Daha bu bir şey değil. 2-3 sene sonra F1 çok daha iyi yere gelecek. Daha çok konuşup, daha çok tartışacağız inşallah. Güzel bir sezon olmasıni diliyorum.
Temiz bir start ve pitlere kadar Ham ve Vet birbirine yakınlardı. Ben Mercedes in lastikleri bu kadar çabuk yiyeceğini düşünmüyordum. Ferrari sene başında yaptığı lastik testini iyi değerlendirmiş olabilir. Belki bu piste özel bir durum da olabilir ama lastiklere çok iyi davrandı Ferrari .Aslında Barcelona daki testlerde de lastiklerle arasının iyi olduğu belli oluyordu. Ama herkes Mercedes in hız sakladığını düşünerek yarıştan önceki yorumlarda temkinli davrandı haliyle. Ama yarışta herşey belli oldu. Ham in pit sonrası Max in arkasında kalması da büyük şanstı tabiki. Mercedes Redbull dan ne kadar da hızlı olsa da bu pistte ve önünde Max gibi bir pilot varsa geçiş daha da zorlaşıyor ki yeni araçlarla takip geçen seneye göre sıkıntılı .
Vettel de önü açıldıktan sonra yaptığı en iyi iş yaptı ve kopardı . Bottas 2. pitten sonra ilginçtir Ultra Soft a geçti. Ham a bayağı yaklaştı ama yarış sonuna o lastikleri koruması da biraz zor gibiydi.
Rai hayal kırıklığı yarattı bende. Çok sönük bir yarış çıkardı. Gitti bir de dalga geçermiş gibi son tur best attı.
Redbull kendi evinde kabus gördü
Alonso iyi çıkarıyordu ki yine motor kendini gösterdi .
Güzel ve heyecanlı bir yarıştı bence. Kırmızıları önde görmek güzel. İtalya marşını da özlemişiz.Pistten piste farklı araçlar öne çıkacaktır. Ferrari geçen sezonlardaki hataları tekrarlamaz ve sene içerisinde aracı düzgün geliştirebilirse , yarışlarda da strateji hatalarını tekrarlamaz ise Mercedes ile güzel kapışmalar görebiliriz . İnşallah Redbull da kendini toparlar 3 takım birbirini yer ve pilotlar ağlar, mızmızlar, çirkefleşir
![]()
orta keyifte bir yarıstı ferrarinin kazanmasından ziyade denk hızlardaki aracların pistte oldugunu gormek beni daha cok sevindirdi. cok cekismeli bir yıl olacak insallah bizde seyir zevkine doyarız.
red bull un da mercedes ve ferrariye yakın hızda olmasını isterdim zira MAX in yeteneklerini görmekten mahrum kalmak istemiyorum.
hayırlısı bakalım redbull cok ciddi bir takım sezon icerisinde de illa birseyler yapacaklardır.
Yarış tat verdi mi gerçekten? Neredeyse hiç geçiş olmadı. FI uzuun süre geçemedi güçsüz olmasının üzerine birde yarışı bitirebilsin diye gücü kısılmış Mclaren Hondayı.. Ki Alonso da Vandoorne'da yarış boyunca yakıt tasarrufu yapmak zorunda kaldıklarını söylediler, ekstra 1 sn/tur kaybettik dediler. Son olarak Alonsonun yarış dışı kalması için başta süspansiyon denildi sonra 'gövde hasarı' yani Mclaren'in ürettiği parçalardan kaynaklandı çekilme.
Vibrasyon sorununu önlemek için önümüzdeki yarış 'yeni' vites kutusu kullanabilir Mclaren (vites kutusunu da Mclaren yapıyor) Motorun iç titreşimiyle vites kutusunun iç titreşiminin, osilasyona sepep olduğunu söylediler Honda pr'dan.
Sezon boyle devam ederse çok sıkıcı geçecek.. Geçiş yok bişi yok..
Daha az geçiş olucağı ön görülmüştü ama 2 yarış sonra durum net ortaya çıkar.
Liberty pistte daha fazla rekabet istediğini belirtti. Artık her olay değerlendirilecek ama bunlar değerlendirmeye alınıp alınmıyacağı ile ilgili olucak. Yanlış bilmiyorsam frenlerken yön değiştirme cezası da kalktı.
İlk senesinde liberty'den umutluyum. Yönetim ne kadar özgürlükçü ve rekabetçi olursa takımlarda o kadar olucaktır. Ama şu saçma benzin tasarruf işini kaldırsınlar. Araçların değeri milyon dolarlar ile ölçülüyor kullanılan parçalar bile çok büyük mühendislik ve para gerektirirken f1'i yakıt sarfiyatı yüzünden eleştirip sınırlama koymak çok saçma. birde 8. vitesi kaldırsınlar bir zahmet mümkünse 6 ileri yapsınlar yeter![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)