2004te kurallar nasıldı acaba :)
Printable View
2004te kurallar nasıldı acaba :)
Zaten çok iyi hazırlanmış n/a bir 106 turbo bir arabayı geçer, n/a makineyi doldurur, sonra içini söker birde üstüne nos basar diye gider:)
Yarışacak araçlar zaten belli, burda biraz kirlilik oluyor açıkcası, bu sene krizden ve yeni kurallardan dolayı kimse iyimser bakmıyor,
yeni kural geldi çok kalabalık olucak diye bir şey yok, dendigi gibi plitaj konuşacak 400 metre olcuagı için 3. vitesten sonra arabanın cigerli olması şart.
Artık tüm pistler pro oldu, gelecekte asfalt gelişit, zaman sistemi gelişir.
canı sıkılan piste gider, şampiyona filan beklemez.
0-100 metre 0-250m 0-400m, 0-100km 400 metreyi kaç km ile bitirdigini görecek hale gelicek, ve yok devir uymadı viteslerimiz denk degil işleri kalkıcak.
bu güne kadar TR de yapılan sınıflamalarla yarışışların dünyada örneği yoktu.bu kurallar şu anki imkanlar doğrultusunda istişare ile ortaya çıkmış kurallar.inşallah krizin azizliğine uğramaz ve katılım çok olurda bahanesi olup dünyada yapılan yarışlar gibi TR mizde yarış seyredebilmemiz için alt yapı oluşturur bu kurallar.her senede üstüne bir taş koyarak mükemmeli yakalarız.eski düzen giden kurallar TR de bu sporu kısır döngü içinde hiç bir yere vardırmaz.akadaşlar bu ulusal yarış ve 6 yarışlık bir maraton tek bir yarışda birinci olmanın anlamı yok.genel klasman toplam puanlarınız sizi sezon şampiyonu yapacak.
2.7.4 zaman cezaları ilk altı sınıfda 1/4 saniye iyileştirme toleransı tanınmıştır.1/4 -1/2 saniye arası 1/2 saniye 1/2 saniye 1 saniye arası 1 saniye zaman cezası verilir.1 saniye den daha iyi derece yapan araç ihraç edilir ve aynı araçla o sınıfda bir daha yarışamaz.
güçlü olupda saniyeleri 6 yarışda defalarca tutturabilen sürücüyü bir düşünün derim.sınıf 1 için bir araç n/a veya noslu veya turbolu 15 sn yelere yakın derece yapıyorsa avantajı nerde bu işin.
yahu ne alakası var.
neyi saçma sapan yazmışım ben onu mu yazmışım biraz dikkatli okuyunca anlaşılıyor.
burada olumsuz yazdığım bişey yok.
sadece şunu diyorum. tek kalkıştan bahsediyorum arkadaşın mesajına alıntı yaparak:
"bir kalkışta kazananı sadece kimin finişte önde geçtiği belirler."
çünkü bazı zaman ölçüm sistemlerinde araç startı aldıktan sonra zamanı başlatıp 400 metre değerini ölçüyor. böyle ölçülmüş bir sürenin önemi yok.
fazla uzatmıcam olumsuz bir eleştiri yaptığım falan da yok yanlış anlamak istendiğinden öyle anlaşılmıştır.
ya yurt dışında hiç bir drag yarışında 400 metreyi gecitigin saniyeye göre eleme yapılmıki ne anlatıosunuz anlamadım
adam gec kalksa gecilirse daha iyi saniye yapan onu gecmiyorki yurt dışında ve her yerde drag böle
saniyeler sadece sıralama için geri kalan hep yan yana kalkıp kim kimi gecerse 2 - 0 yada 2 - 1
start yeşil ışığı yandığında her iki araç içinde süre başlar.finişi geçenin fotoseli kendi süresini belirler.3 saniye sonra kalkanın süresi 3 sn sonra başlamaz.400 mt yi 10 sn yede geçebilir ama resmi süresi 13 sn olur.bu kadar basit bir konu için tartışmayalım.önemli olan burda kuralları iyi aktarıp yarışmacı kazanmak.sakin..
valla ömer alınma ama ben senin yazdıklarından bu benim yazdıklarımın tam tersi mana cıkarttım
evet bu sene kesin yarışacagım bir kaç kişinin istegi üzerine hasan abi emek verdi sagolsun aracımı da hızlı bir şekilde yetiştirmek için ugraşıyorum Allahın izni ile cok güsel bir sezon bekliyor bizleri
Şu gün şartlarda ki katılım yönünden olucaklar belli giren giricek ama sonradan girilmemesi için yapılmış gibi...yarışlarda değilmede grup sınırı mevzusunda cok karışacak durumlar...
Yanlız bu sene üflenmiş araçların senesi olucak o kesin. En azından hacim farkı olmadan her araç her araç ile kalkabilecek benim gözümdeki olumlu yanı bu.
hasan abi kurallar belirlenmeden öncede yazmıştım, şimdi sınıf 2 super street grubunda swap işlemi yapılmış trafik ruhsatına sahip araçlar katılabilecek mi? ve geçen seferde söylemiştim stepne bagajda yarışıcaz sanırım bu sene;)
bu kurallar sadece tosfed ıcın mı gecerlı yoksa imk nın yaptıgı yarıslardada gecerlı olacak mı ?