Evet genelde 2-0 la geçti baturalp BoraRs i anımsattı :)
Th ile finalleri pek keyifliydi..
Printable View
Evet genelde 2-0 la geçti baturalp BoraRs i anımsattı :)
Th ile finalleri pek keyifliydi..
katılan ve derece alan herkezi tebrik ederim..
süreler çok çıkmış acaba pistde tutunmama gibi bir durum mu söz konusu yoksa süre ölçümünde bir sıkıntımı yaşandı?
Hava aşırı sıcaktı pist uzundu :D
Ve toz,yağ,kireç ne ararsan vardı birde abicim ankarada gerçekten gitmior arabalar yaw :D
Ben sadece Ankaradaki bütün otomobil sevenleri genellemenize laf ettim.Şahin süreninde e30 süreninde iyisi adam gibisi vardır e92 m3 süreninde çakallık peşinde koşanı vardır Ankarayı genellemezsek iyi olur bence;)
Ayrıca
Yarışı kim sunuyor belli değil
Kimin pisti ne kadar sürede geçtiği belli değil
Tribün önünde fazla stand açılmadığı için kimin girip çıktığı belli değil
Memnun ayrılan kişi sayısı çok az
Güvenlik yetersiz...
Bu böyle uzayıp gider Ankaradaki birkaç kendini bilmez yerine bunları konuşsak birdahaki sefere bu eksiklilklerin giderilmesi için çabalasak daha iyi değilmi:)
ne ankaraymıs be kardesim gidin baska yerde kavga edin yahu..
sıralama sonuclar baska bilgi verecek arkadas varmı ?
Şehir dışında olduğum için malasef gelemedim , katılan tüm araçlara tebrikler , dereceye girenlerede alkışlar.
walla yarış iyiyydide bugun artık gına geldi şahin ve e30 görmekten hiç adam gibi araba yok denilebilirdi bir önceki ankara yarışını bilenler varsa bu onun yanında devede kulaktı.
en dikkat çeken araba bence gazihanın polo oldu. çok beğendim çok iyi hazırlamış arabasını
hiç adam gibi araba yokmuydu? türkiyenin hemen hemen iddialı bütün araçları ordaydı, siz herhalde başka bi yere gittiniz hipodrom diye
abi onlardan bahsetmiyorum, onları görmekten hepimiz rahatsızız. yarışa katılan araçlardan bahsediyorum. keşke onlara bi önlem alınsaydı da yarışa katılan bu kadar arabanın arka plana atılmasını sağlamasalardı..
sen nerdeydin :soru:
sti harbi sağlamdı ya tarıkla yan yana oturuyorduk arabayı çalıştırdılar tarık bak şimdi gümlücek demeye kalmadan tarık bak dedim bir gümletti tribün yusuf yusuf :hahaha::D:D
e21di o nasıl öyle patırdıyordu anlamadım megaşukufe felan mı takmış :D
e30 e36 e46 görmek istemiyorum artık :D
kapalı tribünde oturmamıza rağmen sıcak geçmiş başımıza ölü balık gibiyim
Üzerimden 48 araba geçmiş, ses telleri grapej yapmış, topukları su toplamış, kontakt lenslerim gözüme yapışmış bir halde eve daha şimdi girdim.
Bildiğiniz üzere (bilmeyenler olabilir) sürelerin elektronik kayıtlarını ben yaptım. Sürelerde herhangi bir yanlışlık yunluşluk yoktur. Sadece ilk 3 arabanın rastgele kalkışında (normalde kayıt numarasına göre seedinglere alınmaya çalışıldı) bitiş hakemleri ile koordinasyon kurulamadı, sonrasında 1. numaradan itibaren seedingler başladı, süreler düzgün olarak tutuldu.
Süreleme sistemi olarak FIA onaylı ve tag heuer optikli sistem kullanıldı, sonuçlar da çok sağlam oldu. Sonuçlar benim tarafımdan bilgisayara, ayrıca 2 tane kişi tarafından ayrı ayrı kağıda yazıldı, ayrıca start ve finiş hakemleri tarafından da kayıt alınarak karşılaştırma alındı.
İlk andan itibaren çıktı alıp vermek istedik sonuçları fakat ilk printerimiz sıcaktan yandı (lazer printerdi) , sonrasında 2. bir printer getirildi, onda da sorun çıktı, uğraşıp düzelttik, sonuçları sizlerle paylaşabildik. Bu arada bizim otobüse gelip bizden süre isteyenler oldu (hakkınız tabii ki isteyeceksiniz) , fakat bir yandan da telsiz ile sonuçları takip ettiiğim için heyecanla aranızdan terslediklerim mutlaka olmuştur, kalbinizi kırdıysam özür dilerim, bir yanlışlık olmaması için sürekli kulağım telsizdeydi. Bundan sonraki yarışlarda eğer görev alırsam bir tane plazma getirip laptopa bağlayacağım, ben bilgisayara yazdıkça benim yazdığımı aynen görürsünüz.
Seedingler 2 kalkış ile yapıldı. Herkesin 2 kalkıştaki en iyi zamanı göz önüne alınarak gruplar oluşturuldu. Gruplar tamamen yarış komiserleri tarafından belirlendi.
Gruplar şu şekildeydi:
S1 - 13 SN altı
S2 - 13-14 SN
S3 - 14-15 SN
S4 - 15-16 SN
S5 - 16-17 SN
S6 - 17-18 SN
S7 - 18 ÜSTÜ
Bu arada bazı arkadaşlar 16 sn üstü arabalar vardı da, alınmayacaktı da vs. demişler okuduğum kadarı ile, komiserler kurulu kimsenin elenmesini istemedi, bu kadar sıcağın altına gelip de "aaaa kusura bakma sen yavaşsın eledik seni" yapılsın istenmedi. Hatta ilk anda 23-30-35 sn gibi süre çıkartıp, sonrasında benim hakkım budur ben mesela s5 grubunda yarışmak istiyorum diyenler dilekçe ile başvurdular, başvurusu kabul edilenler üst gruplarda yarışarak daha iyi süreler çıkardılar.
Araçların kapı numaralarına göre Seeding süreleri şöyledir : (umarım excelden düzgün yapışır) :
Kapı No Sürücü Adı Araba Modeli Süre 1. Süre 2.
1 Yusuf Acun Subaru Wrx 14,721 14,724
2 Gökhan Çetin Honda civic 19,383 19,004
3 Mert Akar Honda civic 16,226 16,393
4 Melih Fırat Fiat 124 18,493 16,492
5 Mustafa Demirci 206 rc 23,122 Abandone
6 Mehmet Ürün Honda Civic 18,860 18,669
7 Ümit Doğan Audi S3 14,817 14,105
8 Mehmet Gazihan Polo Tdi 14,626 14,378
9 Levent Kölemezli Audi A4 15,303 13,863
10 Ahmet Bayar Citroen Saxo 13,360 15,870
11 Fuat Keskin Bmw 3.20i 16,367 14,238
12 Yasin Kazan Bmw 3.25i 15,318 15,317
13 Cem Atakhan Yapan kırmızı e30 16,209 16,094
14 İlker Yılmaz Bmw M3 12,934 16,637
15 Nuri Koşar 200sx 15,368 15,610
16 Tolga Uzuner Honda Civic 18,414 16,668
17 İsmail Kara siyah 106 16,422 16,193
18 Baturalp Sağlam Clio RS 16,014 16,130
19 Kadir Uras megane rs 17,284 17,481
20 Fatih Mert Can Subaru Imp. 14,203 14,610
21 Tuğbay Ak Siyah 106 16,536 16,290
22 Alli İskender impreza gc8 13,858 15,301
23 Mustafa Kılıç 206 RC 16,210 16,016
24 Ahmet Kızılkaya BMW 3 18,502 18,941
25 Tuncay Ören BMW 325 Mekanik Arıza
26 Mehmet Ali Özdemir BMW 325 15,749 15,333
27 Anıl Öztrak Audi aA4 15,250 14,167
28 Sezgin Yılmaz BMW 320 15,793 Çıkamadı
29 Ahmet Uluçay Tofaş 1600 17,629 16,874
30 Ali Demir Tofaş 1600 30,670 15,283
31 Emirhan Dokuzer Fiesta ST 17,071 17,183
32 Cemal Onur 106 gti 16,601 16,513
33 Serkan Karaçam Pontiac 35,783 18,908
34 Enver Karakaş Tofaş 1600 18,679 18,754
35 Ahmet Doğanay Tofaş 1600 18,622 16,352
36 Fatih Yüksel BMW 325 16,691 15,468
37 Kazım Altak Impreza Siyah 16,905 17,637
38 Ali Ertekin 2000cc 13,911 13,470
39 Emin Sarı Impreza Sti 12,370 Çıkmadı
40 Yalçın Topaloğlu Subaru Çıkmadı 13,056
41 İsmail Uluocak Şahin 2000 16,904 16,821
42 Serdar Altunay Tofaş 124 15,758 20,118
43 Ali Kolay renualt 11 19,370 17,835
44 Ahmet Hamiyet BMW 325 18,570 18,160
45 İsmail Çam Msky 13,959 11,639
46 Ayhan Çıtak Mzsky 14,787 16,362
47 turan sezgin bravo hgt 14,692 13,720
48 Serkan Yıldırım Tofaş 17,563 17,385
Screenshot da aldım excel düzgün çıkmadı burada :
1-39
http://a.imageshack.us/img192/9213/139seeding.th.jpg
40-48
http://a.imageshack.us/img225/8207/4048seeding.th.jpg
Seedinglerin ikisi karşılaştırıldığında göz önüne alınan süreler ve oluşan gruplar şu şekildedir:
Kapı No Sürücü Adı Araba Modeli En iyi Süre Gruplar
45 İsmail Çam Msky 11,639 S1 13 Altı
39 Emin Sarı Impreza Sti 12,370 S1 13 Altı
14 İlker Yılmaz Bmw M3 12,934 S2 13-14
40 Yalçın Topaloğlu Subaru 13,056 S2 13-14
10 Ahmet Bayar Citroen Saxo 13,360 S2 13-14
38 Ali Ertekin Impreza STi 13,470 S2 13-14
46 Ayhan Çıtak Mzsky 14,787 S2 13-14
5 Mustafa Demirci 206 rc 23,122 S2 13-14
47 turan sezgin bravo hgt 13,720 S3 14-15
22 Ali İskendier impreza gc8 13,858 S3 14-15
9 Levent Kölemezli Audi A4 13,863 S3 14-15
7 Ümit Doğan Audi S3 14,105 S3 14-15
27 Anıl Öztrak Audi aA4 14,167 S3 14-15
20 Fatih Mert C. Subaru Imp. 14,203 S3 14-15
11 Fuat Keskin Bmw 3.20i 14,238 S3 14-15
8 Mehmet Gazihan Polo Tdi 14,378 S3 14-15
1 Yusuf Acun Subaru Wrx 14,721 S4 15-16
30 Ali Demir Tofaş 1600 15,283 S4 15-16
12 Yasin Kazan Bmw 3.25i 15,317 S4 15-16
26 Mehmet Ali Özd. BMW 325 15,333 S4 15-16
15 Nuri Koşar 200sx 15,368 S4 15-16
36 Fatih Yüksel BMW 325 15,468 S4 15-16
28 Sezgin Yılmaz BMW 320 15,793 S4 15-16
42 Serdar Altunay Tofaş 124 15,758 S5 16-17
18 Baturalp Sağlam Clio RS 16,014 S5 16-17
23 Mustafa Kılıç 206 RC 16,016 S5 16-17
13 Cem Atakhan Yapan kırmızı e30 16,094 S5 16-17
17 İsmail Kara siyah 106 16,193 S5 16-17
3 Mert Akar Honda civic 16,226 S5 16-17
21 Tuğbay Ak Siyah 106 16,290 S5 16-17
35 Ahmet Doğanay Tofaş 1600 16,352 S5 16-17
4 Melih Fırat Fiat 124 16,492 S5 16-17
32 Cemal Onur 106 gti 16,513 S5 16-17
16 Tolga Uzuner Honda Civic 16,668 S5 16-17
33 Serkan Karaçam Pontiac 18,908 S5 16-17
41 İsmail Uluocak Şahin 2000 16,821 S6 17-18
29 Ahmet Uluçay Tofaş 1600 16,874 S6 17-18
37 Kazım Altak Impreza Siyah 16,905 S6 17-18
31 Emirhan Dokuzer Fiesta ST 17,071 S6 17-18
19 Kadir Uras megane rs 17,284 S6 17-18
48 Serkan Yıldırım Tofaş 17,385 S6 17-18
43 Ali Kolay renualt 11 17,835 S7 18 ÜSTÜ
44 Ahmet Hamiyet BMW 325 18,160 S7 18 ÜSTÜ
24 Ahmet Kızılkaya BMW 3 18,502 S7 18 ÜSTÜ
6 Mehmet Ürün Honda Civic 18,669 S7 18 ÜSTÜ
34 Enver Karakaş Tofaş 1600 18,679 S7 18 ÜSTÜ
2 Gökhan Çetin Honda civic 19,004 S7 18 ÜSTÜ
25 Tuncay Ören BMW 325 Arıza
Süreleri ben excel'de tuttum, excel'in ekran görüntüsünü yapıştırmak istiyorum, fakat tamamen grup yarışların süreleri bende, kimin kimle kalktığını da belirtmek için her eşleşene bir renk verdim, fakat benim excel'e ŞİMDİLİK bakıp kim kimi geçti anlamanız zor, zaten elenme şekillleri başka bir hakem arkadaş tarafından Flow Chart usulu tutuldu. O yüzden LÜTFEN benim yaptığım tablo çok karışık çok anlamadık demeyin, gruplarda yarışan herkes süresini görsün, tabloyu müsait bir zamanda düzenleyip Akış Şeması şeklinde tekrar sizlerle paylaşırım, şimdilik heyecanınız yatışsın diye koyuyorum.
Bu arada bakın Tekrar Tekrar uyarıyorum, bu listedede benim notlarım da var, Bay çekti yazdığım var, şampiyon yazdığım var, elendi dediğim var, notlarım kişisel bir düşünce barındırmamaktadır,yarışta hızlı hızlı yazılmıştır. sonrasında koyduğuma lütfen PİŞMAN etmeyin beni.
45 nolu yarışmacıdan 37 nolu yarışmacıya kadar :
http://a.imageshack.us/img375/8730/4537.jpg
31 nolu yarışmacıdan 25 nolu yarışmacıya kadar :
http://a.imageshack.us/img442/7730/3125i.jpg
çok güzel gündü walla yaaa :)
o rc nın ılk basta benle kalkıksında elenmesı lazımdı ama bı turlu anlatamadım kımseye derdımı olan bıze oldu 2 sefer ceza almıs benle kalkısında ama elemedıler olan bana oldu kafadan benı kopardı 80 kusür salıse ceza aldı neyse
hakem heyetıde gayet basarılıydı tebrık ederım
Arkadaşlar grupların süreleri ile ilgili tüm planlama komiserler kurulu tarafından belirlendi, Hasan Başkara abimiz de kuruldaydı, kendisi grup süreleri ile ilgili olarak sizlere bilgiyi mu konuyu gördüğünde verecektir diye düşünüyorum.
Gursel kategorilere gore sonuclarida yazarmisin sana zahmet 1 2 3 gibi.
O kalkışlarınızdan cezayı gerektıren kalkışında mınımum 15,750 yapması gerekırken 15,366 yapmış yanı 1sn ceza almış fakat sen o kalkışta 16,843 yapmışsın , rc 1sn ceza ıle 16,366 ya gelmiş yine senden iyi durumda kalmış o yüzden elenmemiş ama sonrki kalkışında fark az olunca elenmiş.Sen 16,365 yapsan o eleniyodu ;)
Bende subaruya 5-6 boy fark atmama rağmen aldığım ceza öne geçmemi sağlamadı elendim..
Birde bu süre işi iyi has ama atmosferik olarak arabasına emek verenleri ayırmak lazım arkadaş..Gerçekten çok adaletsiz oluyo :) Mustinin Rc 175-180 hp +100shot ile canafar çıkıyo ortaya sınıfı silip süpürüyo...Eğer beni iyi dinlemiş olsaydı iki dk.önce uyardım ama nafile:hahaha:
Korhan kategorilere göre 1-2-3'ü ben tutamadım, sadece süre tuttum, benim excel'den çıkartmak mümkün ama inanılmaz derecede yorgunum, yarın toparlayıp koymayı planlıyorum.
En azından yazabildiğim kadarını söyleyeyim :
S1:
1 - İsmail Çam (msky)
2- Emin Sarı (btu sti)
S2
1- Yalçın Topaloğlu (FRK Impreza)
2- İlker Yılmaz (RuF BMW)
3- Ali Ertekin (Impreza Sti)
S3
1- Mehmet Gazihan (Polo TDi)
2- Fuat Keskin (BMW e30)
3- Levent Kölemezli (audi a4)
S4
1- Sezgin Yılmaz (BMW 320)
2-Yusuf Acun (Impreza WRX)
3- Mehmet Ali Özdemir (BMW 325)
S5
1-Baturalp Sağlam (Clio RS)
2- Tuğbay Ak (Peugeot 106)
3- Cem Atakhan Yapan (BMW e30)
S6
1- Kazım Altak (Impreza WRX)
2- Serkan Yıldırım (Tofaş)
3- Kadir Uras (Megane RS)
S7
1- Ahmet Kızılkaya (BMW 3)
2- Ali Kolay (Renault 11)
3- Enver Karakaş (Tofaş 1600)
Ben elimdeki süreler tablosuna bakarak bu sonucu çıkardım fakat EN DOĞRU isimler BOOS tarafından yayınlanır, zaten kupa alanlar da kendilerini biliyorlardır diye düşünüyorum, yanlışım olursa söyleyin yukarıdaki listeyi düzenlerim. Dediğim gibi ben tuttuğum sürelere göre yukarıdaki listeyi çıkardım...
o suredede sıkıntı var 2 ıncı kalkısım ılk kalksıımda onu gectıgım sureden daha ıyıydı guzel kalktım ama bılmıom bı karısıklık oldu orda sonucda ceza alması gerekıyordu bana dıyceklerkı sımdı hala anlamıosun senın yaptın sure onemlı ama adam serı bı sekılde nosa basınca farkı acmaya basladı dogal olarak bırakdım sefki kactı ısın dırek suresıne bakdım neyse dengeyı bozdu
O 12 saniye yapan e30'a kurban olayım ben :) Keşke benim düldül e36 m3 onun kadar yürüse, bebek gibi kabloları dizilmiş motor içi olsa, standart gibi görünüp matkap gibi hızlı olsa :D:D
Vallaha ne yalan söyleyim İlker abinin RuF'a dakikalarca baktım, benim araba için fikirleri kafama yazdım ;)
havanın cok sıcak olmasına rağmen güzel bir gündü :) organizasyonda emeği gecen herkese tesekkürler.. her ne kadar saniyeleri göremesekte güzel yarıs oldu :) bir gün öncesinden bizi evinde ağırlayan metin abiye, hasan kardesime ve tüm bms garaj ekibine tesekkürler :)
güzel gündü Msky gene beni dinlememesi üzerine radyator sorunu yasadı hediye alıcağım sonunda gizli kapaklı takacağım onu :D zaten çok zorlamadıı ama güzeldi sonlara doğru birakmasına ragmen
Emin abi ile tanıştık (BTU) dünya iyisi bir insan muhabbetiçok güzel bir arkadaş
AMA ankarada kesinlikle sıkıntı çokbüyük dewamlı donenlerden ziyade birazda pit alanında insanlara yardım lazım
Bu arada seedinglerden sonra 25 tane yukarıdaki exceldeki listeyi ellerimle bastım, 6 tanesini otobüse astık, gerisini dağıttık. Lütfen kimse süreleri göremedim demesin, 47 derece sıcakta, teneke gibi otobüsün içinde 2 litre ter döktüğüme ve fenalık geçirdiğime yanarım...
Kankacım şimdi sana email diyecem, vanos diyecem, dta 100 ve sport 2000 diyecem, sonrasında bişiyler daha diyecem, sen zaten demek istediğimi anladın... :)
iyisiyle kotusuyle ankarada yarıs özlemi biraz olsun giderildi bence.Msky,btu,ruf,lec rs4 ,imprezalar güne gercekten buyuk keyif kattı.Ankara da bu halk oldukca sıkıntı bitmez yalnız oda bi gercek nerde yaparsanız yapın illaki huzursuzluk cıkaranlar olacaktır.:)
geldim 4 gündür ankaradayım hipodroma gelmeden önce msky iin emme manifoldu patladı daha hala uyumadım yaklaşık 2. gün biticek sabaha kada uğraşıp hallettik geldik sabah 9 dan akşam 8 e kadar ordaydık izin vermediler motorla kalkmamıza
dönen salaklar hariç bence güzeldi evet başlarda kötüydü ama sonrada gayet güzel ve akıcı ilerledi derim
Vizyonu olmayan, bir lastık sesine koşan, sıfır çizerek, lastik yakarak, etrafı dumana bogarak, arabalarını kontrolsuzce kullanarak insanların hayatını tehlıkeye atan kişilerin arasında bir gün geçirdik.
Ta ki bu yapılan işleri, verilen emekleri bir SPOR olarak algılayanların sayısı, yukarda kısaca tasvir ettigim kişilerin sayısını gecmedikçe Ankara'da bu sekılde izleme kalitesinden yoksun organizasyonlar devam edicektir.
Butun araclar gercekten çok güzeldi. Emeği geçen herkese tesekkürler. Kulaklarımızın pası resmen silindi. Gun sonu S1 kategorısı cidden bekledihgimize deydi :)
PS: Mesajım sakın yanlıs anlasılmasın, organizasyonun yapabilecegi hiç birsey yoktu. İzleyici kalitemiz malesef günün seyirini belirledi.
Bu sucakta yarisan, servis veren ve seyreden herkezi tebrik ederim. Bu sicakta bu kadar araba iyi bitirdi bence yarisi. Organizasyon fena degildi ama eksik coktu bir dahakinde mutlaka duzelmeli. Su apaci muhabbetleri mutlaka onlenmeli.
Ismaili tebrik ederim hizliydi bizi gecti:)
Frk yalcin i tebrik ederim kendinden guclu arabalari gecti bir oldu.
Gazihani tebrik ederim arabasi iyi yuruyor.
Organizasyonda emegi gecen butun arkadasdlara ozellikle gonullulere cok tesekkur ederim.
Organizasyon dedigim gibi gozden gecmeli.
Eğer hipodrumun emniyet müdürlüğü tarafında yapılanları diyorsan, orada laf olsun sıfır çizen Her Enayi'nin (enayi diyorum çünkü boşa benzin yakıyor, lastik gidiyor vs.) plakası alındı merak etmeyin. Bizim otobüste bu yarış için gelen polis ekibinin başındaki Emniyet amiri sürekli telsiz ile irtibattaydı ve hepsi için gerekli işlemleri yaptılar.
Kapalı tribün önündeki muhabbete gelince, orada e30 cu da vardı, motorcu da vardı, amerikancı da vardı. Adam parasını vermiş, gelmiş orada stand açmış. Her ne kadar tasvip etmesem de adam kendi standına insan çekmek için atraksiyona giriyor. Şuna emin ol, hondacıda olsaydı, mitsucuda olsaydı, tofaşçı da olsaydı burnout yapardı. İnternete adamlar burnout yapınca vaaaauv , ülkemizin insanı yapınca (standlardan bahsediyorum) yuuuh. Yapmayın artık bunu da.
Bu adamlardan stand için para alınıyor, siz daha iyilerini yapabiliyorsanız, aynı verilen paralara daha snob arabalar getirecekseniz buyrun getirin. Sonrasında neden Ankara'da drag yapılmıyor demeyin. Bugün neredeyse 200 tane Özel güvenlik vardı, alanın kirası vardı. Ayrıca sırf yarışmacılar ve teknik ekip susuz kalmasın diye 5000 şişe suyu Mustafa Göçer frigorifik kamyon alıp içine koydurup getirdi. Bu işler bedavaya, sadece drag'a katılan araçların verdiği para ile olmuyor arkadaşlar.
Eleştiri yapmadan önce biraz da aynanın diğer tarafından bakmak gerek. Bende sizler gibi hep eleştiren yani hizmet alan tarafta oldum, bu sefer aynanın diğer yüzünden bakmak için görev aldım, ve inanın sizin taraftan göründüğü gibi değil bu organizasyonu yapmak. Ben buna emin oldum.
Serence'ye de katılıyorum, izleyici kalitesi belli bir seviyede olunca, o izleyiciye hitap eden dükkanların (dükkan derken kapalı önü standları söylüyorum) da seviyesi belli bir düzeyde kalıyor.