User Tag List

Sayfa 7/10 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
183 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: F1 Turbo Motora geçiyor

  1. #115
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @blonde-redhead

    Haraketli parça dediğin esnek kanatlar onlar zaten hala yasak , sadece geçişi arttırmak adına arka kanatlarda yenilik yaptılar bi düğme ile düzelip sonra eski haline gelebiliyor , bunu yarışlarda belirli yerlerde kullanımına izin verilcek tüm pistte değil.

    Kuralların tek amaçı var rekabet , eskisi gibi herşey serbest olsa Ferrari ve McLaren hala ilk 2 giderdi diğerlerinin kendini gösterme şansı yoktu bunu RedBull un Teknik Patronu Adrian Newey diyor.o yönden bakarsak işe yaradı Brawn GP ve RedBull bunun göstergesi.

    Ferrari olayı bold yapmadan önce ki cümleyide bi daha oku insanlarla görüştüğüm kadarıyla diyor ki bu biraz doğru en son yapılan Dubai pist ti Araplar Ferrari üstü olarak kurdular sonra yanına F1 pist i eklendi , pist in etrafında devasa bir Ferrari merkezi var.Yani ;
    Ferrari'nin dünya genelinde karizması var.Ve F1 e en büyük yatırımı yapan firma
    Ferrari F1 tarihinde başında beri olan tek marka , En çok markalar şampiyonluğu almış ve pilotlar şampiyonluğu çıkarmış marka.

    Ben Mercedes ciyim ama Ferrari F1 de özel kabul etmek lazım hea Bay E nin bunu böyle belirtmesi ne kadar etik tartışılır ama onun karateri böyle her zaman dik konuşur , çok değil 2 sene öncede Ferrari ye rest i çekmişti bu adam böyle

    Turbo motor da bende çok kararsızım ama bunlar F1 takımları dizel bile yapsalar sıradışı olucağı için pek te korkmamak lazım
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  2. #116
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Motor Sesleri 2013'te de Güzel Olacak"

    Renault'nun Teknik Patronu Rob White, 2013'te spora dahil edilecek olan turbo motorların yeteri kadar ses çıkaracağını düşünüyor.



    2013'te 4 silindirlik turbo motorlara geçileceğinin açıklanmasının ardından bir çok kesim Formula 1'in büyüsünü kaybedeceği yönünde endişelerini dile getirdi.

    Auto Motor Und Sport'a konuşan White "Motosiklet motorları da 12000 devir seviyesinde ve sesi iyi çıkıyor."

    "2013 motorları üzerinde çalışmaya çoktan başladık. Bu kuralla birlikte yeni formata uygun motorlar hazırlayan üreticiler spora gelecekler." dedi.

    Renault motoru şu anki 2.4 V8 motorlar içerisinde en güçlü motorlar olarak görülmüyor ve motorların dondurulmuş olması gelişimi engelliyor.

    White "En güçlü motorlara sahip değiliz. Ancak iyi bir tur zamanı için motorun gücü yanında etkili olan çok şey var."

    "Mesela sürülebilirlik bunlardan birisi. Sürücüler için motorun bu karakteristiğini mükemmelleştirme konusunda çok sıkı çalıştık." dedi.
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  3. #117
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jean Todt: Turbo motor kuralından dönüş yok

    FIA Başkanı Jean Todt, Bernie Ecclestone ve bazı takımlardan gelen muhalefete rağmen, 2013 turbo motor kuralının ertelenmesi veya rafa kaldırılmasının sözkonusu olmadığını vurguladı.



    İspanya GP'de motor üreticileri ile bir toplantı yapacaklarını söyleyen Todt, görüşmede yeni kurallara ilişkin şu ana kadar kaydedilen ilerlemenin ele alınacağını ifade etti.



    Todt, "Ben FIA başkanı seçilmeden önce, V8 2.4 litrelik motor teknolojinin 2011'e kadar dondurulmasına karar verilmişti. Ondan sonra bu 2013'e uzatıldı. Bu arada FIA teknik heyeti, motor üreticilerinin temsilcileri, gelecekte F1'e girmesi muhtemel katılımcılardan gelen temsilciler hepsi 2013 için bir öneri hazırladılar ve bana sundular" dedi.



    Yeni motor kurallarının Dünya Motor Spoları Konseyi'nde onaylandığını belirten Todt "Konseyde kimler var? 26 üyemiz var, bunlar arasında F1 camiasından da iki temsilci bulunuyor. Bu temsilcilerden biri, en eski üye olan Ferrari'den. Diğeri de ticari hakları elinde bulunduran şirketi temsilen Bernie Ecclestone. Tekrar ediyorum, yeni kurallar üzerinde konseyde oy birliğiyle karara varıldı. O yüzden artık yeni motor kullarını 2013'te uygulayacağız. (Bir geri adım sözkonusu değil)" dedi.



    Todt ayrıca, Barselona'da yapacakları toplantıda, 2013'de F1'de motor üreticisi olarak yer almayı planlayan PURE şirketinin de yer alacak olmasından memnuniyet duyduğunu dile getirdi.

    --

    Etraf fena kızışacak daha şimdiden Ferrari-Berni-Mercedes istemediğini söyledi FIA ise olucak diyor .İlerliyen günlerde daha hararetli tartışmalar çıkar + Ferrari gene ayrılmakla tehdit edicek görüceksiniz
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  4. #118
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu fia ve bernie lanetinden kurtulup kendileri gpwc yi oluştursalar.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  5. #119
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhabbete bak sesi çok çıkacak iyi çıkıcak.. wtf?

  6. #120
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sırf ses dinlemeye F1'e gidenler var Bilal. Fanatikler Turbo motorlarda sesin azalacağı endişesindelerdi. Bir bakıma haklılarda. Bilet parası veren onlar. Arz talep onlardan geliyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #121
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski 1,5 v6 turbolarınların sesi gayet güzel bence canlı dinlemesekte,kendine has ama v6 olmalarıda bir avantaj tabi sıralı 4 silindire göre

    3,0 v10 kadar güzeli yok

    daha dün gibiydi montoya sırala turlarında monzada f1 aracıyla atılan en yüksek ortalama hıza sahip turu atmıştı bmw motorlu williamsla. 19,050 devir dönmüştü.vaybe
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  8. #122
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sırf ses dinlemeye F1'e gidenler var Bilal. Fanatikler Turbo motorlarda sesin azalacağı endişesindelerdi. Bir bakıma haklılarda. Bilet parası veren onlar. Arz talep onlardan geliyor.
    ben önceliğin daha fazla devir çevirmesi,daha fazla güç üretmesi yüksek performans verileriyle izleyicileri etkileme taraftarıyım abi.Seste önemli ama çok lanse ettiler bu tip haberleri ya da ben öyle hatırlıyorum.

  9. #123
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben önceliğin daha fazla devir çevirmesi,daha fazla güç üretmesi yüksek performans verileriyle izleyicileri etkileme taraftarıyım abi.Seste önemli ama çok lanse ettiler bu tip haberleri ya da ben öyle hatırlıyorum.
    İşte yanlış düşünüyorsun. Daha fazla güç değil. Sonra Ferrari gibi firmalar domine ediyor rekabet kalmıyor. Atmosferikten güç elde etmek çok çok ciddi ArGe ve maliyet gerektiriyor. Her firma gelemiyor. Kısacası Best is Haram Beygir. Şimdi takımlar motor gücü ve dayanıklılık olarak çok denkleşicekler. 1-2 sene bocalarlar belki ama daha iyi olucak.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #124
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2006 da Schumacher in Son yarışında show yaptığı Ferrari de çok iyidi 20k devir
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  11. #125
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ah ah 3.0 v10 lar.

    Mercedes zaten tekrar 3.0 v10 lara dönelim dye öneri gösterdi Turbo ya karşılık.

    BORKED
    YouTube - McLaren MP4 V10 3.0 - Engine Sound - F1 formula 1 ( NO TALKING )

    ilk başlarda bişi yok ama ilerldikce sesleri dinleyin.
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  12. #126
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eriador Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2006 da Schumacher in Son yarışında show yaptığı Ferrari de çok iyidi 20k devir
    Tırnaklarımı yiyordum izlerken. Çok güzeldi 2006 senesi. Adaşım içimizin yağlarını eritmişti.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #127
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte yanlış düşünüyorsun. Daha fazla güç değil. Sonra Ferrari gibi firmalar domine ediyor rekabet kalmıyor. Atmosferikten güç elde etmek çok çok ciddi ArGe ve maliyet gerektiriyor. Her firma gelemiyor. Kısacası Best is Haram Beygir. Şimdi takımlar motor gücü ve dayanıklılık olarak çok denkleşicekler. 1-2 sene bocalarlar belki ama daha iyi olucak.
    kasttım atmosferik olma zorunda değil mishal V8 2.4 lt turbo'da olabilir? 4 silindirli olunca biraz daha basit gibi durmuyormu? Basit diyince yanlış anlaşılmasın yine ciddi ar-ge test sürecinden çıkmış yüksek mühendislik ürünü motorlar çıkıcak elbet.Ama V8+Turbo diyince daha başka 4 silindir+turbo diyince hulk yani Neler olucak yeni motorlarla merakla bekliyorum abi.

  14. #128
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşte biraz basitleştirmek istiyorlar ayrıca bende genç iken rakamlar çok takılırdım. Misal senin yaşlarında olsam 3.0 v10 twin turbo olsun derdim. Tabi pilotların güvenliği felan hak getire. Biz sadece izliyoruz. Arabalar artık kontrol edilemeyecek hallere gelir o kadar güçlü olursa. Pilotaj ön plana gelsin diye traction control yasak. Ölürler valla.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #129
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence ne olursa olsun bi F1 arabası en az 1000 hp olmalı 1200-1300 hp filan iyi olurdu
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  16. #130
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte biraz basitleştirmek istiyorlar ayrıca bende genç iken rakamlar çok takılırdım. Misal senin yaşlarında olsam 3.0 v10 twin turbo olsun derdim. Tabi pilotların güvenliği felan hak getire. Biz sadece izliyoruz. Arabalar artık kontrol edilemeyecek hallere gelir o kadar güçlü olursa. Pilotaj ön plana gelsin diye traction control yasak. Ölürler valla.
    Şimdi ki gençlik daha bilinçli O konuda haklısın abi cenazeler taşınmasın yok yere. ama ama BMW's P83 engine used in 2003 season managed an impressive 19,200 rpm and cleared the 900 bhp (670 kW) mark and weighs less than 200 lb (91 kg)

  17. #131
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi ki gençlik daha bilinçli O konuda haklısın abi cenazeler taşınmasın yok yere. ama ama BMW's P83 engine used in 2003 season managed an impressive 19,200 rpm and cleared the 900 bhp (670 kW) mark and weighs less than 200 lb (91 kg)
    williamsın o sezon sıralama turlarında kullandığı motorun 1000hp civarında olduğu konuşuluyordu

    atmosferikten litrede 300hp alıyorlar.bundan 25 sene önce turbodan litrede 1000 hp alıyorlardı

    aynı teknoloji ile 2,4 litrede 2500 hp çıkması gerekirki saçma bir hal alır.formula değil yol üstünde kalma yarışı seyrederiz.ha tabi asıl pilot ozaman belli olur ama..

    makul güç 1000 hp civarı bence
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  18. #132
    ClioSportAge
    Misafir
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya ahmet saçma sapan konuşmayın

    2tane araba yaptınız

    2rolling kovaladınız uzman kesildiniz

    vti motoruyla f1 motorunu gelmiş burda karşılaştırıyosun pes
    katılıyorum artık gerçekten uzmanlık alanları herkesin gelişti.

    ağırlık konusuna değinmiş bi arkadaş ta zaten formula araçları 400 kg ort. pilotla birlikte ağırlıkları 600 kg olmak zorunda. yani 90 kilo olan bir pilot 110 kilo daha ekstra ağırlık koyuyor aracına.
    Bu düşünülmüş 600 kg en iyi en güvenli kilo olarak belirlenmiş. araç 300 kiloya da düsse gene 600 kg yapacaklar

  19. #133
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    90 kg F1 pilotu bulman imkansız gibidir en basit örnek en uzun sürücülerden biri olan 1.85 boyundaki Webber ( ki F1 standartlarına göre üst düzey ) 75 kilo
    Son şampiyon Vettel ise 58 kilo şuan pistteki en ağır sürücü 77 kilo ile Rubens Barrichello
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •