Canim orj. sisteme niye dokunursun ki?
Al kendinden amfili bir sub bitsin gitsin![]()
İkinci el bir audison sr2 alabilirsin eski amfin ustunde kalabilir alicagin componentleri bununla beslersin yada onleri sr2 ye baglayip arkalari ve basi eski amfinle beslemeye devam edebilirsin.niye sr2 diyorum o guzelim komponentleri kolay kolay baska amfiler bu kadar iyi besleyemez
Vorsprung Durch Technik
paraziti engellemek için teyp-amp arası bağlantı kablosunu ekranlı & olabilecek en yüksek kalitede almalısın (yazması kolay bulması zor). bu kabloyu arabanın bir tarafından, mümkünse diğer kablolamalardan ayrı şekilde götürmeye çalış.
kablo klima LCD'si veya diğer elektronik birimlerin yakınından geçmemeli.
devire bağlı zırıltı amp'ın bozukluğundan veya kalitesizliğinden kaynaklanmıyor...
bir arkadaş harf büyüdükçe amp kalitesi artıyor galiba yazmış; harflerin kalite ile direkt bir bağlantısı yok; harfler amp devre tasarımına ait olup devre işleyiş prensibini gösteriyor....
Ekranli kablo ilk defa duyuyorum. Su an bildigimiz rca kablo var. Kablolama olmasi gerektigi gibi ama rca kalitesi iyi degil. Soktugum jl audio da parazit derdi yokken su anki odunc aldigim anfi (markasini hatirlamiyorum ama dandik oldugu kasasindan vs. belli) cilgin bir parazit sorunu var.
@EREN34
Sanırım böyle bir şey yeter benim aracın sistemine.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...43134756/detay
http://www.aktepesound.com/pinfo.asp?pid=4220
Aractaki hoparlorlerin rms degerlerini bilsen isin daha kolay olurdu. Ben olsaydim ucuz olani alirdim. 60watt rms az deger degil. (4*50 pioneer teyp dedigin, rmsi 23-27watt)
subwoofer a bakilirsa da 250watt rms yeterli gibi(ufak capta yuksek guc veren spesifik ozel bie sub degilse)
Once arastir emin ol, sonra al derim. Fotolardan gordugum rca kablolari kalitesi yuksek olmayan markalara benziyor. Eger oyleyse focal vs. gibi bilindik markalarin kaliteli modelleriyle degistir derim. 1200 liraya d sinifi anfi alip kablodan kacma yani. Anfi degidin be ekersen onu biciyor![]()
@EREN34
Ana ünitem bu abi.
http://www.pioneer.eu/tr/products/ar...00BT/page.html
Dediğin gibi 50W x 4 yazıyor bilgilerinde.
Valla RMS değerlerini bilmiyorum sadece Rocford Fosgate'in sitesinde toplam değerin 710 watt yazdığı.Hoparlörlerin hepsi Rocford Fosgate marka.Subwoofer ise çift bobinliymiş.Zaten amfiyi değişitirsem kablolarını da değiştirecem duruma göre.Kafamda pek basmıyor bu oto müzik sistemleri konusunda açıkcasıAdam akıllı bi elektronikçi bulmam lazım Amfiden önce
Ses sistemi konusunda önceki sahibi böyle bir açıklama yapmış sistemde değişiklik yaptıktan sonra
Stock ünite ile stock amfi, birbirleri için yapılmış. Stock ünite bağlı değilse amfi açmıyor. Bu nedenle amfiyi değiştirmek zorunda kaldık.
Nihayetinde sistem gayet güzel oldu. Siz sormadan, direksiyon kumandası ve bluetooth kumanda düğmeleri haliyle inaktif durumda.
Ses kalitesini söylememe gerek yok, çok güzel çalmaya başladı. Zaten hangi akıl hangi mantık bu işleri projeye döküyor aklım almıyor. Kalite olarak almaya kalksanız bütün ekipmanı 5.000 usd' ya toplayabiliyorsunuz (araştırdım). Sistemin Coax, mid ve tizleri Rockford Fosgate. Amfi ve ana ünite Mitsubishi Electric. Amfiye söz etmeyeceğim, dahili DSP katı olan mini ve oldukça işlevsel bir amfi, fakat bu sisteme sinyali üretecek olan üniteyi kendileri yapmak yerine Pioneer' la anlaşıp çok ucuza mal edip adam gibi sistem kurabilirlerdi. O zaman bu arabanın ses sistemi efsane olurdu.
Velhasıl kelam, şu an için delme, kesme vs olmadan, orjinaline sadık kalarak ana ünitemizi ve amfimizi değiştirdik. Eski amfi çıkıp yerine yenisi kondu, kabloları 25 cm uzatıldı. Ana ünite çıkıp Pioneer double geldi, stock kablolar hırsızla çoğaltıldı. Ön direkteki tizler ve arka kapıdaki coaxlar için teybin coax çıkışından kablo çekilip amfinin olduğu yere ulaştırıldı. Ön direkteki tizler araya cross over girilerek teyp ön çıkışından sürüldü (sistem değişikliği yapacaklar buraya dikkat etsin. Stock halde iken orjinal amfi üzerinde DSP ses katı olduğundan araya harici cross over girilmemiş. Değişiklik yapıldığında girilmezse tizler coax gibi çalar). Ön kapı midler amfinin ön katından harici cross over olmadan amfinin cross overi ve teybin HPF filtresi kullanarak süzüldü. Arka kapı coaxlar teybin coax rear çıkışından direkt sürüldü. Basımız 2 + 2 ohm çift bobinli olduğu için, ben sert ve çok bağıran basları sevmediğim için seri olarak amfinin rear kanalından 4 + 4 ohm olarak girildi.
Şu an sesi dinlemeniz lazım. O kadar söyleyeyim
distorsiyonu fazla olmazmı onunmidlerede süreceksiniz... 5 kanal d sınıfı çok abezime gitti şuan.antin kuntin çalmasın midler ?
Vorsprung Durch Technik
RCA ara bağlantı (interconnect) kablosunun içi böyle;
bu yapı alternatör, klima, araba içi mikrokontrölcülerden vs. parazit kapmaya çok müsait.
ekran=shield demek, burada görülüyor;
ekran enterferans ile sinyal ileten kablo arasında engel görevi görür.
JL Audio amp'de yapmazken yeni amp'de yapıyorsa belki amp'de bir illet vardır; ama motor devrine göre vızlama sesi artıyorsa kablo veya amp terminali arabadan elektriksel enterferans kapıyor.
Shield olayı hakkında bilgim var. Ekranlı diyince ben bildiğin digiatl bir ekran var vs sandım.. Cahillik işte
Shield olayını kabloyu sıyırmadan nasıl anlarım? Ağırlık ve kalınlıktan mı? Focal'in bazı kabloları var, adam dövülür mesela
Amp konusunda bende takılan amp'den şüpheleniyorum. Zira markası kendini kanıtlamış bir marka değil ve daha önce tamir edilmiş. Yeni aldığım JL elime ulaştı. Umarım akşam sıkıntısız bir şekilşde çalışır.
bana doğaldan uzak ses verecekmiş gibime geliyor ama inşallah yanılırım.. bu amfilere verilen class lar iç yapısına göre çünkü.d class amfilerde genelde bass amfisi oluyor.sub'a çoğu frekansı verdirebilmek için.bu sebeple diyorum ki bende distorsiyonu çok olacak ama inşallah yanılıyorumdur
Vorsprung Durch Technik
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)