Yavaş yavaş şekillenmeye başlamıştı bu aşamada:
http://img716.imageshack.us/img716/5200/dsc08377l.jpg
Printable View
Yavaş yavaş şekillenmeye başlamıştı bu aşamada:
http://img716.imageshack.us/img716/5200/dsc08377l.jpg
Bahsettiğim radyatör fanının rölesini de bu şekilde hallettim:
http://img853.imageshack.us/img853/5892/dsc08379p.jpg
En sıkıntı veren sorunlardan biri silecek su haznesi idi. Haznenin yerini istimlak ettiğim için, kalan daracık yere ne koysam diye düşünürken, kalktım, Yedpa'ya gittim.
Orada, şans eseri bir adet Tofaş haznesi buldum, cuk oturdu. 15 TL!
http://img3.imageshack.us/img3/7151/dsc08381w.jpg
Sonunda ortaya şöyle bir şey çıktı...
http://img841.imageshack.us/img841/6879/dsc08382s.jpg
Rölanti kontrol motorununun yeni yeri:
http://img809.imageshack.us/img809/9181/dsc08383q.jpg
Yeni 75mm boğaz (throttle body)
http://img853.imageshack.us/img853/1411/dsc08384wx.jpg
Silecek haznesi çözümüm:
http://img818.imageshack.us/img818/1210/dsc08386k.jpg
Açık hava filtresi IAT sensör çözümüm:
http://img43.imageshack.us/img43/7625/dsc08387w.jpg
İlk çalışma! (dikkatli bakın)
http://img16.imageshack.us/img16/1486/dsc08390cb.jpg
Bu hali ile körfez pistinde:
BİTMEDİ
Bu projeyi "bitirmeye" de pek niyetim yok aslında...
Proje ile ilgili altbaşlıkları farklı konularda anlatacağım...
Abi el emeği göz nuru olmuş resmen, bende mesleğinizi merak ediyorum açıkçası :)
Maşallah, bitmemesi ümidi ile, güncel şeklinde hiç videonuz var mı? Süspansiyonda ve aktarmada neler kullandınız? Frenleriniz de custom sanırım, profilde öyle yazıyordu. Daha fazla detay bekliyoruz :)
Bu daha ilk aşama idi..
Ardından yakıt sistemini tümden değiştirdim, Walbro GS 332 (galiba) taktım, ayarlı regülatör ilave ettim.
Sonra, Radyatörü büyüttüm, 55mm çift gövdeli alüminyum bir radyatör monte ettim.
Ateşleme sistemi de nasibini aldı. Klasik Bobin - kablo - buji sistemini kaldırdım, yerine Toyota bobinleri kullanarak bir COP sistemi yaptım, dehşet oldu!
İlginç bir Water Injection sistemi yaptım. Gizli su depoları, silindirlere münferit püskürtme, vs..
Vuruntu göstergesi yaptım, gösterge paneline gizli bir şekilde entegre ettim.
Frenleri büyüttüm. Kaliper adaptörlerini elde yaptım, frenler ÇOK fark etti.
Ayarlı amortisörler taktım.
Süspansiyonu alçalttım, lastik boyunu 195/55/15'den 225/40/16'ya çıkardım.
İikinci bir boğaz kelebeği monte ettim, senkronizasyonunu yaptım, çok başarılı oldu.
Deli bir alarm/uzaktan çalıştırma sistemi, monte ettim
Tüm aracı söküp (tamamen söktüm) boydan boya yalıtım yaptım. (deli işiydi, ama değdi)
Maxigauge monte ettim, montajı çok başarılı oldu.
Gizli navigasyon sistemi monte ettim.
Fındık kadar aracın içine 6 hoparlör sığdırdım, 600 Wattlık bir amfi monte ettim.
Egzoz sistemi ise apayrı bir macera oldu. Onu İskender Usta'nın ellerine bıraktım... Beraber çalıştık diyebilirim. Adam bir dahi.... Sonuç harika oldu.
Daha çok var.. Ben konu açmaya başlayayım..
Mesleğim.... ne desem ki?
Otelcilik eğitimi aldım. İhtisasım yiyecek içecek.
Şu anda kendi işimiz ile meşguluz. Biz dediğim de, hanım ve ben.
İletişim danışmanlığı ve tercüme hizmetleri veriyoruz. gngistabul.com
Otomobillere hep merakım oldu. Hep okudum, hep araştırdım, gittim her türlü sertifikayı da aldım.
Yapılamaz denilen her türlü projeye atladım, bir şekilde başardık işte..
Abi gerçek hobi budur bence, valla tebrik ederim. Birgün tanışıp muhabbet etmek isterim şahsen, Kemal (dragstar, saxo vts) ve Batu (batu rx, eski mx5ci) ile tanışıyorsunuz sanırım. Mühendislik eğitimi alıyorum henüz ama sizin bildiklerinizin yanında bizimki fındık fıstık boyutunda kalır görünüşe göre :)
tebrikler çok emek var araçta ve inanın değmiş, çok başarılı ilgiyle takipteyim..
Teşekkürler...
Diğer konuları da açmaya başladım, ama moderatör uyarısı geldi, yaazdıklarımın onaylanması gerekiyormuş..
Onay gelsin, devamını da yazacağım.
Elinize sağlık araçta çok büyük emek var umarım istediğiniz sonuca ulaşırsınız.
Emek cok gercekten tebrikler.Aracada masallah:):)
gipta ederek okudum, elinize, cebinize zeval gelmesin.