maşallah beratım Allah tekerine zeval vermesin kardeşim her zaman ki gibi heyancala takip ediyorum:)
Printable View
maşallah beratım Allah tekerine zeval vermesin kardeşim her zaman ki gibi heyancala takip ediyorum:)
maşallah. sabah türk kahvesinin yanında damla çikolata gibi gitti.
selamlar eğer uygun olabilirsek bir gün çekimini yapalım. :)
Aynı renk 1.6 JX' i vardı bizde, şöförlüğü öğrendiğim arabaların başında gelir kendisi. Super Saloon olanlarına bayılırdım o zamanlar, bordo torpido kadife koltuklar falan acayip havalı gelirdi. Toros kapağı vardı bizimkinde hatta :) Çocukluğumun bir kısmı üstünde geçmişti, satıp bir üst kasasını almıştık.
Seninkine diyecek yok, tampon, jantlar yerli yerinde. Keyifle takip ediyorum. Kazasız belasız.
Maşallah diyelim, birinci ve son sayfayı okudum,
Birinci sayfada motor HP bilgileri konuşulmuş. Motor kodu HP bilgileri Wikipedia güncelinde bu şekilde.
https://i.hizliresim.com/5a9r2q.jpg
elinize,emeğinize kesenize bereket
konu buram buram emek kokuyor.kazasız belasız günlerde kullanın.
Havanın kokusunu alan insandan bunları duymak çok hoş. Artık ailenin bir ferdi.
abim her daim yanımızdasın. Çok teşekkürler.
Tam olarak doğru değil. Ga16 kodlu motor hakkında artık o kadar çok bilgi biliyorum ki sanki vücudumun bi uzvu oldu. Parça kodlarını ezbere bilir olduk artık sadece şunu kısa öz geçiyim. Araba ga16ds karbüratörlü katalizörsüz, otomatik jikle vacuum sistemli distribütörlü. Bu modelde 97-105 hp fabrika verisine sahip. Benim ithalat evraklarımda 105 beygir yazıyor.
Şuan supersaloondan klima,elektrikli cam ve arka katlanır koltukları eksik. Katlanır ayna koltuk ısıtma olarak bir kaç donanım ile Dünya'da bir eşi daha yok.
Jantlar kışlıkta sabit kalıcak. Yaz için 16" micra jantı veya 16"enkei rpf 1 düşünüyorum. Çok büyük durmasa 350z jantları devrim niteliğinde olurdu.
Bir iki kardeşime daha sözüm var bu hususta lakin kaporta ve boya durumu rezalet halde ve aklımda eksikleri var. Aracı tam olarak tamamlayınca sizede sözüm olsun. Teşekkürler.
Çok teşekkür ederim. Cümlemiz inşAllah.
arkaya 'Rage Your Dream' i açıp öyle okudum, muazzammm. Maaşallah nazar değmesin. tampona söylenecek söz yok, ben bile bu kadar tatmin olduysam sen neler hissediyorsun kim bilir :D benim lpg konusunda karşılaşmıştık, 92 altima var bende de. acaba şu nx direksiyon uyar mı ki bana?
Çok teşekkür ederim kardeşim. Nx direksiyonu hakkında bilgim yok bizim araçlarla nx lerin şaseler ortaktır. Ondan her şeyi bold on uyuyor.
Senin yerinde olsam altimaya maxima 95-99 direksiyonu denerdim. Bizimki biraz daha haylaz variyken altima daha çok makam arabası gibi. :)
Uzun süredir peşinde koştuğum Nissan Servis plakalığını da çok şükür yaptırabildim.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...41&oe=5C702891
Lpg beyni olarakta omvl r90e çift çıkış beyni temin ettim. Yarın onunda montajını yapıcağım kısmetse.
* Orjinal radyatör tapası
* Motor üstündeki buji ayaklarını
* orjinal nissan yedek anahtarını
* kaput bagaj plastik stoperleri
* Bagaj yazıları (sunny - exsaloon)
* Orjinal Gaz pedal lastiÄŸi
* Brembo diskler ve aklıma gelmeyen bir kaç incik cincik parçayıda birleşik arap emirliğinen temin ettim umarım kısa sürede gelir.
Kısa sürede tüm fabrika etiketlerini İngilizce/türkçe olacak şekilde tasarlıyorum orjinaline uygun bastıracağım.
yok ya dört kollu olacaksa üzerindeki kalsın, 3 kollu bi direksiyon arıyorum. 95-99 primera direksiyonu denedim, uymadı. para kasıp sparco r383 ya da momo team tarzı bişey takacağım galiba.
plakalık güzel olmuş, kare plakalığı nereden buldun :D
arap tarafından nasıl parça alıyorsun, nereden sipariş veriyorsun?
bi de montajdan sonra lpg beyni izlenimlerini bekliyorum :)
Herkese selamlar,
Nerde eski forum konuları konusunu gördükten sonra arabam aklıma geldi. Dedim bizim ss kapıda yatıyor, okul bitti. Gemiye çıkmadan şunu paket servis yapma niyetindeyim, konuya güncel atayım.
Yarım milyon bakımını yapmış ayrıntıları paylaşmıştım ama yaparken üst kapak contasını değiştirmedim eşşeklik ettim.
Gemiden gelince hem benzinde hem lpgde bide üstüne benzine bir miktar alkol koyunca bizim ihtiyar dayanamadı. ara ara hararet yapmalar, suya basınç vermeler arttı. bu varex akıl işi değil, 30 beygir makina bir ses veriyor aman Allahım.
Tabi ben bu arada arabayı çiçek sanıyorum gazlıyorum, geziyorum falan rahat 1000 km yapmışımdır. Bir istanbul dönüşü dedik eskihisar yapalım eski gemilerden biri geldi, alt boruyu sona kadar bıraktık arabanın altında. Hadi gemide onu koparmakla uğraşırsın körfezi dolaşsana işte. Neyse sona kadar egzozu da yeniledik 51 boru ortayada ufak bi susturucu taktırdım. Bu arada son susturucuyu "kardeşler egzoz" yapımı çift çıkış varex almıştım, gayet memnunum hem egzozdan hemde esnaflıklarından kaç ay oldu bi telefon açtım ufak sıkıntıdan hemen yardımcı oldu sağolsun ustam burdan tekrar teşekkürler.
https://serving.photos.photobox.com/...b90e191a94.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...e075c2c0d9.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...fd3d99cb7c.jpg
bakımdan sonra motor içide çiçeklendi tabi, gören diyor kardeşim araba çiçek uçak jet falan fişman. Diyemiyoruz tabi sevdadan yediği kadar gitmiyor...
@kelalper abi senin aküde gülümsemiş, akü içinde teşekkürlerimi sunarım. Elektrikli araba gibi marşla çok yürümek zorunda kaldım tık demedi. Cansın..
Gel gelelim ben bunu bu şekilde de olsa lpg regülatörünü dondurana yağa su karıştırana kadar 2 -3 ay kullandım, birde küsküyü vererek çünkü artık bu motordan bir beklentim yok. Blok sağlam kalsın kafi. tabi bizim küsküye şanzıman dayanmadı kapıya geldik bir gece yarısı geriye takıcam geri yok hadi dedim delikanlılıktandır ilerden dönelim ulan birde yok. boşa çekeyim boş meğer 1 miş. tuhaf bir şekilde yanaştırdım arabayı meğer saplama kırılmış şanzıman kaymış. neyse kapının altında bu işi de hallettik.
https://serving.photos.photobox.com/...055e21a391.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...6ba7845276.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...93f66d3a25.jpg
zaten son 2-3 aydır da kapının önünde yatıyor. tam contayı yaptırayım allayıp pullayıp bu araba sevdasına küseyim satayım derken beyaz olan düştü, nasip bizeymiş aldık oda aynı şekilde 2-3 aydır ssin önünde yatmakta. Arabanın içi çiçek, lpg deymemiş güzel bir makina. İçini, dışını çürüyen parçaları alacağım bundan. ***** bizim camlarımız manuel, bu operasyondan sonra ex salondan bir eksiği kliması olucak. Zaten bir çok donanımıyla da Türkiye sınırını geçtim bir çok ülkede de eşi benzeri yok şuanda, çok şükür adım adım ilerliyoruz.
https://serving.photos.photobox.com/...d11366fdfc.jpg
dün itibariylede "one last ride" dedik yolda sistemin havasını ala ala su ekleye ekleye bursaya vardık. Vardık ama yolda görenler olduysa selamlar bayır yukarı 150-160 uçan teneke, bayır aşşağı çek stoba at boşa tin tin tin. Neyse ki arabayla iyi anlaşıyoruz da vardık bursaya açtım kaputu gören kardeşim yeni motormu yapıldı kaç binde nidalarıyla cenazeyi lifte aldık. Başladım sökmeye,
https://serving.photos.photobox.com/...c6296f80a4.jpg
sonrasında da bir daha motora deymeyecek olan lpg yi attım kenara, aksları aldık. kulaklardan pazartesi itibariyle ayırıp silindir kapaklarını gönderme suretiyle swap projemize başlayacağız bakalım mevcut blok üstüne 90 bindeki motorumuzla güzel bişey inşa edeceğiz inşAllah.
https://serving.photos.photobox.com/...3167347639.jpg
Tabi yine orjinalciliğimizden ödün vermiyoruz, yerli - yabancı parçacılarımızdan tedariklerimizi sağladık, sağlıyoruz, sağlayacağız.
https://serving.photos.photobox.com/...b723420167.jpg
Bunlar görünen kısmı 4-5 sandık sıvı-yedek-çıkma parçayla koyuluyoruz bakalım işe. Şükür güzel bir ağ edindim kendime bu konuda her türlü nissan parçasına en azından kendi aracım için ulaşabiliyorum. Temmuz ortası gibi tekrar güncellerim burayı, acelemiz yok. Sonrasında ise kaporta haşat halde. Gemiye çıkıp gelip kaportayıda hallederiz diye düşünüyorum.
Sağlıcakla kalın..
Hersey gonlune gore olsun insallah guzel olucak belli guncellemeyi bekliyoruz kolay gelsin :)
rica ederim kardeşim yardımımız olduysa ne mutlu bize.
Öncelikle herkese merhaba,
15.06 da girdiğim dükkanımızdan 08.07 itibariyle 2 arabayıda çıkardım. O gün bu gündür de pek çivi çakamadım arabaya rodaj hala sürüyor zaten taze 540 km oldu. Benzin sarfiyatı kmde 1 lira şuanda rodaja veriyorum onuda ama zaten lpgde çift mikserle yakıtım 45-50 kuruştu gazlarken.
Neyse gelelim hikayemizin devamına,
ertesi haftasına beyazıda aldım tamiraneye
https://serving.photos.photobox.com/...9b32535aca.jpg
dedik dükkanın solunu 90ların japon çocuklarına ayıralım. Akşamına beyazın motoru aşşağıya aldık,
https://serving.photos.photobox.com/...c90faa3ca3.jpg
Viraj demirleri, arka kampanalar, amortisör ve yaylarda orjinalleriyle değişiyor.
https://serving.photos.photobox.com/...5136480cce.jpg
akşamına ss tekrar lifte çıkıp beyazı araziye tavuk kümesi olarak kiralıyoruz. gerçi tavuk pek uğramıyor ama 15 gün beyaz yatıyor arazide.
bu süre zarfında parçaları beklerken ben altını topluyorum.
https://serving.photos.photobox.com/...37fe6ab00f.jpg
motor içini temizlesem mi temizlemesem mi derken bi bakıyorum elimde benzin balata spreyi 2 saat geçirmişim. Bu direksiyon kutusunu ilerleyen günlerde eskisini takmak suretiyle yine değiştiricem kontrole geldiğimde keçelerin prostat olduğunu fark ettik. Motor aracın üstündeyken değiştirmesi zor oldu ama onuda hallettik çok şükür 3 saatime mal oldu. Ve bolca atfye maruz kaldım.
https://serving.photos.photobox.com/...39906c0863.jpg
bu manzara süper oldu.
https://serving.photos.photobox.com/...a175c20ab7.jpg
sonrasında blok geldi, kapak geldi, bir akşam sağolsun abim fazla mesai ile sabahına motoru atılcak kıvama getirdik. ağırdan alıyoruz sakin kafa acelemiz yok. tabi ben bu arada yalova-bursa mekik dokuyorum, bir ara gözüm kapalı gidip geliyordum.
https://serving.photos.photobox.com/...318197fdfb.jpg
o günün ertesine rotcuya girdik bile. takvimlerden haberim var, 26.06..
https://serving.photos.photobox.com/...6c95d28416.jpg
Toplandıktan sonra 15w40 full mineral yağ koydum, 120 km sonrası değiştirdim yağı tekrar mineral koydum. şimdi 1000 km de filtre-yağ ile 5w40 helix 8 koyucağım. Motul 10w40 6100 yaramıyordu eski motora bunu deniyeceğim bu sefer.
Neyse konuya dönelim sonrasında beyazda toplandı Yalova ya ayak bastık. O günden bu güne vakit buldukça dükkanın önünde bir şeyler yapmaya çalıştım. gerisindede araba yatıyor zaten, için aktarıp toplamak kaldı bi. Birde bagajı çift kat yapıp takımları düzeltmem gerekiyor. Bası ufaltıp aktif kullanılan bir bagaja çeviricem sıkıldım artık. Lpgnin sistemide sökülmesi gerekiyor, ayrıca "cai" yapılırken akü bagaja giderek teke düşürülüp elektrik tesisatı çamurluk içine alınabilir. Bunların hepsi bayram sonrasına kaldı tabiki.
Dükkan önü,
https://serving.photos.photobox.com/...da52619108.jpg
Parça düzeltme yok, parça onarma yok. Tedarik eder ekleme yapar takarız. Restorasyona girdik sonuçta..
https://serving.photos.photobox.com/...b381964e9c.jpg
her detay benim için çok önemli, yazısı silinmiş okunmayan her ürün yenisiyle değişiyor. Biraz daha uzun kalsın diye vernikle korunuyor. Bu parçada onlardan biri.
https://serving.photos.photobox.com/...fa3b607779.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...58ecbf8921.jpg
burdada bir süpriz fabrika etiketlerini yapıyordum uzun süredir. Osman abim sağolsun, bu konuda kahrımızı çekti etiketleri basıp gönderdi. Çokta güzel oldu. @osmanaydo sağolasın abim.
https://serving.photos.photobox.com/...620fa1d84e.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...5dfbe82dc9.jpg
genelde bu halde yatıyoruz. Çünkü artık araba kullanmak benim için bir zulüm oldu. herkesle kavga etmekten, her köşe başında yanıma gelip gazlamaya çalışanlardan, abi bu bi kesiciye sok denilmesi bana uygun değil. Yaptığım yerler var ama keyfime göre çıkıp tek başıma gazlamayı, kafam doluysa rahatlamayı seviyorum. Yoksa tiner yakıyor sanki, çok değişik bir egzoz sesi var namussuz rodaj ilerledikçe verdiğim avansla da git gide açılmaya başladı. Bakalım ilerleyen zamanlarda gelişmeleri tekrar atacağım. Sağlıcakla...
Ayrıca unutmayalım kasa 450 binde, mekanik her şey motor dahil 90 binde bi bloğumuz eski. Birde herkesin dediği arka tamponda araç rengine boyanacak. Aradığım tamponu buldum, lpg tesisatını söktükten sonra side markerleri montajlayıp, boyatıp takacağım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...25&oe=5DDDE629
Pazarları sonunda arabaya ayırmaya başladım. İçine girmeden evvel vakit buldukça ufak tefek projelerimi hayata geçiriyorum.
Bu bu pazar aküyü bagaja alıp tekledik.
Kaput ve cam önü Fitilleri klipsleriyle birlikte değişti. Silikon spreyiyle ömürlük oldu.
Orjinal filtre sistemindeki filtre çıkartılıp, kazanı kutu haline getirildi. Sonrasında borusu kesilerek seneler önce alıp lpg yüzünden takamadığım silikon- filtre ve nx coupe kazanı ile birleşti. Böylece cai kitimizde tamamlandı.
Ivır zıvır işlerini yaptım tek resim var elimde oda idareten.
Ledler göz kırpıyor bu sebeple öne bir akü daha alıcam, uygun boyutlarda.
https://pbs.twimg.com/media/EBKBGDkXoAAWkeM.jpg
konuyu takip eden herkese tekrar merhaba,
işlemler hala devam ediyor. çok sevdiğim can ciğer kardeşimin gelmesiyle alt donanım "jx" olan ss si supersaloon ve üzeri bir donanıma yükseltme işlemine başladık. gerçi 3-4 gündür tek çalışıyorum ama sağolsun yapamayacağım bir çok işi kendisi yaptı. Teşekkürler Anıl ATASOY.
konuda daha öncede bahsettiğim gibi 2. bir ex saloon sunny almıştım. bunun içini kendi aracıma aktarıp aracımın da çürük çarıklarını temizleyip yalıtımını yenileyip kısaca 0 kondisyonuna kavuşturmak ve donanım olarak dünyada tek olacak standartlara taşıma amacındaydım. hala da amacındayım.
İlk gün beyaz arabanın herşeyi söküldü, ertesi günde kullanılacak parçalar kullanıldı ve yağmurdan nasibimizi aldık. arabalarla uğraştığımız dağ evinde ss ile battık. Temizlenirken bir kare, olacaklardan haberi var ama çaktırmıyor.
https://serving.photos.photobox.com/...773bc19f47.jpg
sonrasında beyazın iç elektrik ve gösterge tesisatını kullanacağımız için herşeyini söküyoruz. birde kalorifer peteği ss te harap vaziyette oda değişecek. kısaca 2 arabayıda komple soyuyoruz.
https://serving.photos.photobox.com/...8d70bf8e9d.jpg
sökülen her parça restorasyonda Anıl ın elinden geçiyor. ben ise tesisat ve sökmeyle boğuşuyorum.
[IMG]hhttps://serving.photos.photobox.com/849316374624e437f7a6ab02b27107d76925e71ccb689e3518 33e386f72bfa80fbf0a757.jpg[/IMG]
ayrıca Anıl kardeşim yine boş durmuyor, ss i parçalamadan şöför camları otomatiğe çeviriyor aküde camı kullanabilmek için.
https://serving.photos.photobox.com/...0c09b0ef67.jpg
[IMG]hhttps://serving.photos.photobox.com/96282110bfdf9e7f1b9b92618424c8390c734e1438246a7fcc 8f65fdc34b59ceb46b5875.jpg[/IMG]
arka kapılar, fitiller ve camlar değişiyor. SS in camları yıllardan nasibini kötü almış. Camlarda elektrikli oluyor bu arada.
ilerleyen günlerde ss de dağ evinde yatılı misafir oluyor, hala daha yatılı olarak ikamet etmekte acelem yok, eksiksiz olucak.
torpido kalorifer sökülüyor. kalorifer komple temizlenip, süngerler yenileniyor ve tesisat sökülüyor.
https://serving.photos.photobox.com/...1c532acd78.jpg
arabamızda katlanır ayna, merkezi kilit ve alarm var bunları ex saloon tesisatına nasıl uyarlarızın bilmecesini çözerken yakalanıyorum.
https://serving.photos.photobox.com/...02ac3ff879.jpg
Anıl kırık olan kalorifer kontrol panellerinden kupon 1 tane yapıyor.
https://serving.photos.photobox.com/...3a607b80e0.jpg
dijital göstergeye geçene kadar idareten yeni göstergemizde temizleniyor. lambaları değişiyor ve kadranlar kırmızıya boyanıyor ama resimde onlar gözükmüyor.
https://serving.photos.photobox.com/...6cfa8e8362.jpg
paslı torpido demiri Anıl ın ellerinden nasibini alıyor.
https://serving.photos.photobox.com/...510141698a.jpg
Anıl ı uğurlayacağım gece arabanın içini temizliyoruz fakat arka koltuk önünde çürük bizi üzüyor. Tabi ben öncesinde temizleyip radyatörünü değiştirdiğim ve bakımını yaptığım kalorifer tesisatını takıyorum. yine aynı gün içinde toparladığımız elektirik tesisatı tüm donanım çalışacak şekilde kapılara uyarlanıp takılıyor. yazarken kolay ama yaparken uğraştırıyor.
https://serving.photos.photobox.com/...904e31be28.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...f6312f58ad.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...84c90cf364.jpg
sabah artık tek başıma bu yolu yürüyeceğim için biraz buruğum ama hedefimizden şaşmıyoruz. ***** arabayı kaldıramıyorum, kaynağım yok. dağ başındayım ve fred çakmaktaşın arabası misali taban deliğim var.bu çürüğü nasıl hallederim diye ilk önce taş motoruyla kanserli yeri kesiyorum, sonrasında fırçalıyorum ve 3mm aliminyum levhayı döverek uyarlıyorum, kulağın altına doğru geçiriyorum, kaynak olmadığı için sağlam yerlerden idareten vidalayıp daysonluyorum. daysondan sonra alttanda bağlantıdan sonra döverek alt zemine uyarlıyorum ve vidaların uzantılarını taşlıyorum. onlarada dayson darbesi uyguluyorum. Sonrasında alttan o bölgeye 2-3 kat pütür uyguladım fakat onu çekmeyi unutmuşum. Gerçi şuan hatırlamadığım ve resmini çekmeyi unuttuğumuz neler neler var. Çalışmaya kaptırınca malesef resimler unutuluyor.
https://serving.photos.photobox.com/...17d75b9c8e.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...bc19565531.jpg
şükür öbür tarafı sağlam ama yalıtımı kaldırdık bir sefer. Erkurt denen ziftli yapışkan maddeden elimde kalmış kapılara kullandığım ondan uyguluyorum her 2 tarafada üstüne arabanın boyasını atıyorum. tertemiz oluyor.
https://serving.photos.photobox.com/...964874aa71.jpg
tam çözüm olmadı ama koltuk ayağına levhayı çaktığım için orayı destekler nitelikte kastığı için bir süre rahatım.
hızımı alamayıp halıyı atıyorum.
https://serving.photos.photobox.com/...f25b95ac06.jpg
dahada hızımı alamayıp torpidoyu atıyorum.
https://serving.photos.photobox.com/...b92b730e8a.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...a9f70ddd10.jpg
bugünde yapılan işlemlerin resmi yok. fakat elektrik tesisatı koltuk ısıtmalar soketler vs ile uğraştım. sonrasında orta konsolu ve torpido altını taktım. aksilikler oluyor ama şuan için işler tıkırında, dış mekanda da bir şeyler gelicek ama öncelik arabaya koltukları takıp yürütmek.
bardaklar ise vidaları markalamak için, iyi alıştık bu huya.
bu arada lpg deymemiş rodajdaki motorumuz kmde 60-70 kuruş yakmaya başladı buda benim için gayet ideal rakamlar.
ileride yeni güncellemeler gelicektir. Sağlıcakla..
içinin rengine göğüse koltuklara bayıldım. Maşallah
Tarkan - aacayipsin eşliğinde resme bakarsanız benim duygunlarımı bir nebze hissetmiş olursunuz :D . Yarın koltuklar büyük ihtimalle takılmış olur. Pazartesi dinleneceğim, sonrasında 1 hafta daha ufak tefek işlerim olacak.
https://scontent.fist2-1.fna.fbcdn.n...fb&oe=5DCBC55E
Kolay gelsin. İç kısım harika görünüyor. Yeni döşemelerin rengine bayıldım.
o kadar sökmüşken yalıttım da yapsaydın :)
o zaman bu posttaki resimlere biteceksiniz. Teşekkürler.
Teşekkürler.
yalıtım vardı kapılarda bagajda pandizotta hemde en dış saç arkası bitüself, camla pandizot arası yüzeydede erkurt ve yalıtım süngeri var. kapılar hoparlörler için kabin adeta.
zeminde ise yalıtım orjinalden mevcut, dökülen ve çürük olan yerleride orjinaline uygun olarak tazeledim erkurt denen madde ile. alttanda gerekli yerlere pütür uyguladım.
yalıtım süngeri ise halının hemen altında mevcut onun resmi malesef yok. şöyle söyliyim araba 1150 kg standart benimki ses sistemi merakı yüzünden çift akü, takım sandığı tesisat ve yalıtım ile 1450 kg geliyor, tabi eskiden bu kilo içinde lpg sistemide vardı.
Bugün aracın içini tamamladım. Artık ufak tefek işlere ve arka tamponu yenisiyle değiştirmeye geçeceğim. Bagajdaki basda 25cm e düşecek, kabin yapılacak bagajı kullanamamaktan sıkıldım.
https://scontent.fist2-2.fna.fbcdn.n...6a&oe=5E14824A
https://scontent.fist2-1.fna.fbcdn.n...a6&oe=5E04737F
Şimdi oldu işte. Önceden söylemiştim sanırım, aynı renk aynı kombin toros jant kapaklısı vardı bizde şöförlüğümü onunla öğrendim desem yeridir. Konuyu her okuduğumda o araba gelir aklıma.
Eline, emeğine sağlık. Kazasız belasız kullanman dileğiyle, severek takip ediyorum.
teşekkür ederim. bizde bu arabaya tutulduk işte.
arabanın içinin son hali bu şekilde,
https://serving.photos.photobox.com/...f29e73d1e4.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...48b49654b0.jpg
bu hafta sonu uzun zamandır aklımda olan stepne havuzu-lpg depo iptali ve jbl w10gti nin montajını hallettim. bu sefer cenaze sandığımdan daha kısa sürede defnedildi.
bagajın eski halini konudaki resimlerden buldum, işe dalınca unutuyorum resim çekmeyi.
http://i1096.photobucket.com/albums/...psgzn6fzxd.jpg
cumartesi sabahtan bas,ekipman takım çantası hemen araçtan çıkarıldı sonrasında lpg deposu, dolum bağlantısı söküldü. ortaya yanlış yapılan bağlantılar sonucu bu haftasonumuzu işgal edicek cenaze çıktı.
https://serving.photos.photobox.com/...321d333ac8.jpg
o sinirle aküyü kabloları attım ortaya ve bu kare çıktı meydana.
sonrasında paslar temizlendi, çürümüz yalıtım kaldırıldı yenisi yapıldı. lpg yüzünden oluşan delikler ve çürük yerler yine 2.5mm alüminyum ile yenilendi ve bağlantı yerleri üstüne dayson ve yalıtım çekildi. sonrasında yalıtımların üstü boyandı.
https://serving.photos.photobox.com/...25238fe3b2.jpg
orjinal stepnem olmasına rağmen, yer kazanmak amacıyla mini stepneyi arabaya koydum.
https://serving.photos.photobox.com/...941e04fd39.jpg
pazar gününün öğle vakitlerinde ise yeniden işe koyulup kabin montajı ve taban halısının düzgün durması için 2 kademeli mdf kestim, bası vs sökmeden stepneyi çıkarabilmek amaçlı.
akabinde taban halısı temizlendi ve takıldı. yan döşemeler ise zamanında sıfır orjinal olarak bulup almıştım. onları kullandım. aynı zamanda yine aynen bulup çeyize kaldırdığım arka koltuk arkası plastiğinide yeniledim. Benimki kablolar geçirirken kasap işçiliğimden dolayı lime lime olmuştu.
https://serving.photos.photobox.com/...ac3253d36b.jpg
ilerleyen saatlerde dün yapmış olduğum kabini kapladım ve yeni basımız yerini aldı. amfi daha derli toplu olması açısından basın arkasına yerleştirildi.
https://serving.photos.photobox.com/...3a87a6dfda.jpg
şimdi ise aklımda olan ekipman takım çantam ve ıvır zıvırı gizlemek için raf ve kapak yapımına sıra geldi. Gerekli ölçüler alınarak etraftaki fazlalıklarda kaldırıldı ve bagajın daha geniş bir bölümü kullanıma sunulabildi.
https://serving.photos.photobox.com/...6617f83af2.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...8e41c41f35.jpg
devamı gelecek...
07-08.09.2019
bu iki günde listemde olan ön tampon demirini yenisiyle değiştirmeyi, tampon altındaki alelade çektiğim sis devresini düzeltmeyi ve söktüğümde gördüğüm pis duran tampon altını boyayıp, boyamadan önce paslı yerleride temizlemek suretiyle geçtiğimiz haftayı kapattım. kaynak ve bağlantı noktaları boya öncesi daysonlandı. bunun pası önleyeceğini düşündüğümden böyle bir katman uyguluyorum ek yerlerine.
https://serving.photos.photobox.com/...fac6711a1a.jpg
eski tampon demirimiz, arabanın sağdan bir darbesi mevcut. düzeltme yapılmış fakat hiç iyi toplanmamıştı, sene 2000 küsürlerde. bu sebepten ön tampon ile çamurluk ve sağ far ile kaput arasındaki çizgiler hiç iyi durmuyordu. şimdilik çamurluk ve tamponu düzeltmiş olduk. boya zamanı bu işi komple çözmeyi düşünüyorum.
https://serving.photos.photobox.com/...00528fff32.jpg
tampon demirinin resmini çekmeyi unutmuşum. orjinal süngerlerine kadar üstünde olan bir demir bulup, mat siyaha boyadım. birazda çekiç ve çekme - kastırma işlemleriyle ön çizgileri bir miktar toparlamış oldum.
aynı zamanda arabanın öndeki akü taban sacı çürümüştü. her nekadar ön tarafta akü olmasada o saç parçasınıda yeniledim fakat onun resmini bulamadım. akü taban sacının civataları şanzıman kulak bağlantısına kaynadığı için bu ara bağlantıyıda orjinaliyle değiştirdim. son olarak aracın şasesine bağlandığı yeride zımpara boya yaparak orayıda yapılacak listemizden kaldırdık.
bu pazar günü ise,
yine adresimiz olan dağ evimiz-atölyemiz, açık hava garajımızda,
- orjinal sıfır bulamayıp çıkmasını temin ettiğim sağ farın kopuk olan ayağını tamir ederek bendeki yan sanayi ile değişimini yaptım.
https://serving.photos.photobox.com/...41f1000857.jpg
- panjur alt çitasının iç kısmını zımpara boyasını hallettim.
- ve son olarak uzun zamandır bekleyen, gerek serviste gerekse her türlü platformda çıkmasına bile ulaşamadığım panjurun sıfırını konyada yeni tanıştığım bir ustayla sohbet ederken bende bu panjurdan vardı demesiyle edindiğim panjuru takmayı başardım.
burda biraz kulak ağrıtıcağım ama, bu panjurun tıpkı tampon gibi çocukluğumdan beri hayalini kuruyordum. yıllarca topladığım örnek veriler ve araştırmalarım sonucunda bold-on takılacağını düşünüyordum hatta emindim. ama 3 ay önce elime geldiğinde bu panjur ve aracı takmak için parçaladığımda gerçekle ne yazık ki yüzleşmek zorunda kaldım. ayakları tamamen farklıydı panjurun.
neyse bu projede tıpkı dijital gösterge gibi rafa kalkmıştı ki bu gün gün yüzüne tekrar çıktı ve sök tak kes plastik kaynağı yap derken panjuru nitekim oturtmayı başardım. şimdi nadide olan bu panjurun ön logosunun arayışına girdim.
https://serving.photos.photobox.com/...ce590776f4.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...d4b5eb52b5.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...f9dfb48e61.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...3c51946ad6.jpg
yavaş yavaş arabayı istediğim standartlara getiriyorum.
önümüzdeki haftalarda yeni aldığım arka tampona side markerleri takarak, yanına renkli çamurluk ve kapı bantlarını da vererek boyatmayı hedefliyorum. bunuda yaptıktan sonra bitmiş olan rodaj sonrası yağ değişimi ile aracı bir kenara çekip okuluda bitirdiğimden dolayı gemiye çıkmayı düşünüyorum.
iyi haftalar şimiden..
yaptıgınız işlemler gerçekten çok güzel ve özel el emeği verilerek yapmışsınız ve içinizdeki severek yaptıgınız hissinide yazıda belli etmişsiniz. Benim tek anlamadığım nokta sağ ve sol sinyallerin renkleri birbirinden farklı duruyor sol sinyal yeni sağ farın sinyali daha eski duruyor ?
Herkese tekrar merhaba,
Panjuru değiştirdikten sonra her ne kadar hoşuma gitse de yeni panjur bazı hataları daha göz önüne serdi. Aracın sağ tarafı ve çitadaki yamukluk beni adeta kahrediyordu.
https://serving.photos.photobox.com/...8d61ad810f.jpg
çitayı daha önce düzelttirmiştik ama malesef bi defa el deydi mi ayar tutmuyor. Bunun için gidip önden darbesi olmayan hurdaya çıkardığım bir mavi sunny daha aldım.
https://serving.photos.photobox.com/...869aa94141.jpg
Her logo farklı bir araca ait,en üstteki bizim emektar ss'e ait olmak üzere.
Yeni araçtan kadran, buda ex saloon ve 390 küsür binde, şanzımanı sıfır gibi sanırım değişmiş. Diğer yerleri önü hariç pek iç açıcı değil.
https://scontent.fist6-1.fna.fbcdn.n...81&oe=5E4EA3DE
Sonrasında uzun zamandır canımı sıkan kaput altı temizliğini gerçekleştirdim, çıkan yağ ile 1-2 kez rodaj yapılabilir.
https://serving.photos.photobox.com/...905d5fe4b.jpg6
Delikleri belli olan 2. bir fitil mevcut bu kaput altında fakat yandaki plastik fitilleri aracıma ararken bununda peşine düşmüş ve bulamamıştım. Tam fitil kestireyim diye düşünürken yeni yedek aracımızda bu fitil mevcuttu, ilerdeki fotolarda eklenmiş resmini göreceksiniz. ( açıkçası fitil ve orjinal önü için aldım arabayı.)
Sonrasında sol tarafındaki grinin 1055 tonu, sol çamurluğun altındaki ceviz kadar çürük, arka kapıdaki macunun kendini atması ve kapının artık paslanmaya başlaması sonucu arabayı boyatmaya karar verdim. Beyaz aracımınızın arka tamponuda renkli ve iyi durumda olunca onunda side marker yuvalarını açarak boyacıya teslim etmek için hazırlıklara başladım.
https://serving.photos.photobox.com/...4bcdd1a446.jpg
Side markerler 1-2 senedir dolapta yatıyor. Nadide bir parça, araç artık sunny olmaktan çıkıp usdm versiyonu sentra olarak nitelendirilebilir.
https://serving.photos.photobox.com/...254a0a8cf6.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...bf133edec7.jpg
Hazır boyatmışken paçalıklarıda takım yapalım, sentra/sunny supersaloon görünüme geçelim.
Sonrasında parçaları boyacıya bırakırken, işler hafiflediğinde ve bende müsait olduğum bir ara halletmek için sözleştik.
Bu süre zarfında yine ben silsile halinde pazar günleri detay işlerine giriştim. Daha öncesinde pütür yaptığım davlumbaz içi şase parçalarında atma- soyulma vardı bunlara yama yaptım. Ve uzun zamandır yapmak istediğim kaliper - disk çerçevesi boyasını aradan çıkardım, paslı görüntüden kurtulmuş olduk. Detay malzemeleri sevdiğim ve 0 kondisyonu korumak istediğim için orjinal valf kapaklarını da tamamlamış olduk. Aynı gün fren hidroliğinide yenilemiş bulundum. Hissiyat değişmesede içindeki sıvının rengi aşırı koyuydu. Kafamdan çıkmış oldu. Shell markasına karşı 2 senedir gereksiz bir sempatim olması üzerine shell dot3 ile bu sıvının değişimini de yapmış olduk.
https://serving.photos.photobox.com/...9fc5db0f2.jpg7
https://serving.photos.photobox.com/...94f234e61c.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...48b699dceb.jpg
Rodajında 1000 km civarı hedeflesemde, 1.200 km civarında tam mineral 15w40 yağ çıkartılıp, shell helix 8 full synthetic 5w40 yağa geçtim. Yağ filtreside değişmiş oldu. Kaput altı çok güzel bir hal aldı özellikle temizlik ve detay işlerden sonra. Şimdi külbürtör kapağındaki 2li buji klipsini beklemekteyim, parça çoğu araçta kırılmış. Nitekim Japonya'da hala üretimde gözüküyor, siparişi verdik beklemedeyiz.
2.fitil burda net gözüküyor.
https://serving.photos.photobox.com/...82dd01228d.jpg
Geçtiğimiz perşembe günü öğlen saatlerinde işlerimi ayarlayıp 3-4 gün sürecek boya maceramıza girdik. Öncelikle aracın ön çamurluğundaki çürük 2 çamurluktan 1 çamurluk yapılmak üzere söktüm ve ustamızca tamir edildi. Sonrasında içini bir güzel pütürleyerek kafam rahat bir şekilde boyamaya hazır hale getirildi.
https://serving.photos.photobox.com/...8c2ee8be97.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...fb26c160ac.jpg
Söktüğüm her arabada şaseler inanılmaz kötü haldeydi, ve çamurluktaki çürük beni korkutuyordu. Nitekim ön taraftan şase çok sağlam çıktı. Ek yerlerini daysonlayarak bende sonrasında boyasını yaptım bu süre zarfında.
https://serving.photos.photobox.com/...7890678dbe.jpg
Ertesi gün ne zaman sanayiye girsem yağmur yağdığı için, geleneği bozmadı ve işler sekteye uğradı. 1 gün off verdik.
Çamurluğu takmasakmı diye düşünürken,
https://serving.photos.photobox.com/...088dbac521.jpg
Akşamına bu karardan vazgeçip çamurluğu topladım, sağ tarafın ayarsızlığı da ustam tarafından düzeltildi. Çitayı da yerine alıştırdık. Sağolsun gerçekten boya-kaporta konusunda tanıdığım düzgün insanların başında. Arkadaşımın babası olmasının dışında, kendi arabası gibi ilgilendi. Kendi dükkanımmış gibi arabayla çalıştım çok şükür.
Çürük kısım çok güzel oldu. Şöför kapısını zamanında açıkken vurduğum için düşüktü, onuda sağolsun kendisi kalem gibi yaptı.
https://serving.photos.photobox.com/...1336ab0db0.jpg
Tampon, paçalıklar, çita bitti.
https://serving.photos.photobox.com/...94987b22eb.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...018e2e72d0.jpg
Açıkçası ben renk konusunda çok karamsardım. Tutmayacak diye düşünürken, ustalığını konuşturup sağ taraftaki 4 parçada birbirlerinden farklı renklerde olmasına rağmen bir görünüme kavuştu.
https://serving.photos.photobox.com/...adc07894e7.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...363fca3b66.jpg
Akşamına arabayı toplayıp aldım, sağ taraftaki el giren açıklıkta kalem gibi duruyor artık.
https://serving.photos.photobox.com/...7bd531027a.jpg
Dünde tamponun montajını gerçekleştirdim. Öncesinde altını temizleyip sonrasında tampon demirini yenisiyle değiştirdim. Elektrik tesisatı orjinale uygun olarak çekerek arabaların birinden söktüğüm plaka ışık duyları ile side markerlerin montajını gerçekleştirdim.
https://serving.photos.photobox.com/...6fec52a92d.jpg
Dağ evini kendime hurdalık yapmam vesilesiyle, etrafta da insanların meraklı gözlerinden sıkılmam sebebiyle bana mesken oldu orası.
Neyse, marşpiyelleri düzelterek astar - parlak siyah ve vernik uyguladım. Bunlarda hoşuma gitmeyen detaylardı.
https://serving.photos.photobox.com/...48791ec425.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...5d0d1a8dad.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...67511f04fc.jpg
Bundan sonrası artık iyi seyirler,
https://serving.photos.photobox.com/...37dc5f25b3.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...005ffb48ed.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...c5318fa311.jpg
Grinin eskiden 1050 tonu olan sol tarafımız. Çita-tampon-paçalıklar komple / belden cama arka kapı ve sol stop üstü bölgesel boyandı. Geçişleri yapıldı.
https://serving.photos.photobox.com/...3bf273441d.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...8203624701.jpg
Haftaya boyanan yerleri 2000-3000 zımpara ve pasta, sonrasında komple cila ve fk1000p ile arabayı bitirip bırakacağım.
Şuan için aklımdakiler,
-2'li Buji klipsi,
-Uzun tip bagaj üstü stoplar,
-Gts/Sentra rüzgarlığı,
-Ön panjurun orjinal logosu.
bitti mi artık diyeceğim ama arka sağ kapıdaki ezik bitmeyeceği yönünde sanırım :)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...AItYi-s-6J3Mxd
şunu şuraya bırakayım :D
şu konuya güncelleme gelince kendi aracıma bişey yapmıştan fazla seviniyorum yeminle,emeklerine sağlık. Uzun yıllardır sahip olunup değer verilen aile otomobillerinin hastasıyım ,severim :D kesene bereket
bir süre için dediğim eksiklikler için uğraşıcam. Kısmetse gemiye çıktıktan sonra komple boyatacağım arabayı, bu sebeple aciliyeti olan yerleri aklıma takılmaması için yaptık.
Sağolasın dostum, teşekkür ederim. Bu konu her şeyden önce benim için bir arşiv niteliğinde. Arada aklıma takılır neyi nasıl yapmışız diye bu konuya girerim. Canım sıkılır okurum.
06 SS'den namelere devam edelim,
Yukarıda bahsettiğim uzun zamandır beklediğim 2li buji klipsimizi yerine taktık.
https://serving.photos.photobox.com/...1eee7e6493.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...4068b0013f.jpg
İlk önce bana bu orjinal parça takıntısını kim edindirdiyse saygıyla anıyorum. Çeyizci olduk, 1 takım orjinal far, sinyal vs toplayarak rafıma koydum. Stobu bile zor bulunuyor artık.
https://serving.photos.photobox.com/...32906bbf7e.jpg
Sonrasında cup holderi edindim,
https://serving.photos.photobox.com/...e1ac4900fc.jpg
fakat konsolda üzerinde konumlandırılan yer malesef bizlerde kaset charger olarak mevcut. Bununda ince eşya gözü olanları Amerikan pazarına satılmış. Jameika'da bi ahbap edindik ön panjurumuzun orjinal logosuyla nitekim bulduk. Hala bekliyoruz gelmesini.
https://serving.photos.photobox.com/...3425f9ad49.jpg
ye kürküm ye misali doldurmaya devam.
[IMG]hhttps://serving.photos.photobox.com/33305299bb008e78ea5323c83b647b033f0828e90ad1e7bd84 c82f9a6e61e8250c549934.jpg[/IMG]
Japon Otomobil Federasyon logosu yurt dışı grubumuzun simgesi niteliğinde, onuda her ne kadar arabayı logo sticker doldurmak istemesem de bir yere konumlandırdım.
https://serving.photos.photobox.com/...bfbdcc34a7.jpg
Yazın takacağım klima için fragman niteliğinde rolesini bağladık, tesisat çalışıyor. (kahverengi role)
https://serving.photos.photobox.com/...1b3af7286c.jpg
Bu geçen sürelerde göstergemizdeki devir dalgalanmasını çözmek için söksem ve beceremesem de benzin ve hararet göstergesini değiştirerek konfigürasyon diyeceğim aklıma gelmiyor şuanda kelime ama ayarlamasını yaptım. Çeyrek depoyla yolda kalmışlığım vardı meğer çeyrek yokmuş, neyse benzin ışığımızıda kontrol edip topladık.
https://serving.photos.photobox.com/...abadb3e778.jpg
Kış gelmesiyle cold start işini çözmem gerekiyordu. Hemde manuelde rolanti 750-800 diyordu bende 1000lerde geziyordu. Far fan vs açınca rolanti yükselmiyordu. ***** sıfır kondisyonunda olmaz zorunda, bu da bi hastalık tarzı. Bunları ayarlamak için işe koyuldum.
Kendime karbüratörü çözmek için heba ettiğim parça üzerinde manuel sayfalarıyla notlar ala ala, sonrasında gerekli ölçümler yaparak neyin nasıl olması gerektiğini kavradım. Araç üstündeki karbüratörlerden 4 ayrı selenoidden çalışanları söküp temizleyerek 1 tane sağlam karbüratör yaptım aracıma.
https://serving.photos.photobox.com/...8f2aae0ad1.jpg
Sonrasında gerekli temizlikler, ayarlamalar, yağlamalar rodaj falan derken 2-3 saat kapıda öyle çalıştırdım arabayı, nitekim ertesi gün ;
https://youtu.be/HrvIvPCnwHg
Bu şekilde cold yapan bir aracım olmuştu. Rolantim normal 750-800 arası, far açınca 900 oluyor. hatta ve hatta çok sıkıştırdığımda vacum ile aktive olan diyaframlı ayak sayesinde (süpersaloonlar da çıkıyor) bunuda bir yerden alıp, parçalarım arasına koymuşum onuda takmış bulunduk; öncelerde 1100 devirlerde çalışıyor sonrasında 800e düşüyor. Karbüratörcüye dert anlatmamıza gerek kalmadı.
İlerleyen günlerde karbüratörü başarıyla yapmanın verdiği gazla dedim distribütör napıyor acaba? Ufak bir gaz yememe, 1.viteste aptal bi yığılma yapıyordu ara sıra dert olmaya başlamıştı içime. Söktüm bir tanesini nasıl olsa 3 tane var diyerek, böyle bir şey yok her yer pas. dedim bunu temizleyip toplayalım. Mantığı anlarız en azından. Yine manuel sayfalarını tercüme ederek topladım ayırdım kenara ama vakum sistemi çalışmıyor diyafram delik.
Sonra öbür araçtakini söktüm baktım pırıl pırıl, yağ yok, pas yok, nem yok, vakumda çalışıyor dedim tamam distribütör bu olmalı.
Gaza geldim benimkinide söktüm, ulan masada 2.5 distribütör var. Arabalar çalışmıyor diye diye nitekim toplamayı başardım. Beğendiğim distribütörü sökerek, gerekli yerleri gressledim, diyaframı silikon spreyledim. Temizliğini yaptım ve sökmüşken sıfır modül alarak topladım. Son olarak manuelde yazdığı gibi boşlukları ayarlayarak yerine taktım.
Benim araçtan çıkan;
https://serving.photos.photobox.com/...9d91ea77e1.jpg
Temizlenen bakımı yapılan;
https://serving.photos.photobox.com/...d77be61a8c.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...75fa0daf4c.jpg
ateşleme bobinide sıfır ile değiştirildi.
https://serving.photos.photobox.com/...adf3a0b7e4.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...adf3a0b7e4.jpg
Şimdi salıncak ve aks körüklerinin değişmesi gerekiyor, onlara yoğunlaşıp postalarım geldiğinde de elimdeki parçaları takacağım.
Bu haftalık bu kadar esen kalın..
Eline sağlık senelerdir uğraşıyosun valla helal olsun.Bu far açınca deviri yükseltme olayını nasıl yaptın karbüratörün hangi parçası yapıyor bu işi
ne güzel konu adam konuyu açtığında 16 yaşında şimdi 23 olmuş :)
güzel emek veriyorsunuz maşallah kazasız belasız..
abi sizlerin konularını okuyarak,bu böyle oluyormuş böylede yapılabilirmiş gibi şeyleri deneyerek bu günlere geldik daha da ileri gidiyoruz şükür. Fakat eski ortam eski bilgiler dönmüyor forumda hele ki bilgiye bu kadar kolay ulaşma imkanı varken. Eskiden projeler, kendin yaplar, sorun çözümleri veya araç konularında bozuldu şunu şöyle değiştirdim şunu şöyle çözdüm gibi kılavuz niteliğinde bilgiler varken şimdi aldım jantı şurada değiştirttim, cam filmini şurada çektirdim arabayı aldılar bozuk çıktı şuna ittirdiler konuları doldu. Kusura bakma eskiden bilgilerini okuyarak bir şeyler öğrendiğim insanı bulunca geçmişi yad ettim ama o yaşlarımı özlüyorum bir şeyleri hevesle öğrendiğim, kaybetmeyeyim diye yazdığım not aldığım günleri.
teşekkürler, daha iyilerinin sizlerin olması temennilerimle.
Herkese tekrar merhabalar, bu geçirdiğimiz zor günlerde öncelikle herkese Allah kolaylık, sabır ve sağlık vermesi temenilerim ile mesajıma başlamak istiyorum.
Bu konuyu bir hatıra defteri gibi tuttuğum için ara ara güncelleme gereği hissediyorum. Hazır evdende işleri yürütürken bugün 16.12.2019 dan beri neler yaptığımızı bir inceledim. Ve çıkardığım anektotlar ile bu paylaşımı yapıyorum.
Tarih 2019 Aralık sonları, daha öncede bahsettiğim gibi İTÜ Denizcilik Fakültesinde Deniz ulaştırma işletme müh. yani kaptanlık okuyordum. Okulu bitirdik fakat ehliyet ve mezuniyet için zorunlu 12 ay stajım var. bunun bir kısmını okul dönemimde tamamlamış, bir kısmınıda okulu bitirince yaparım diyordum. Tembellikten anca bu zamana kadar salladık. Vakit geldi çattı. Gemiye çıkacaktım, arabayı derledim topladım 2 ay civarı yatırma hazırlıkları yaptım.
Bu süreçte tabi yerel kaynaklardan da parçalara bakıyoruz. Letgo, sahibinden, market place, ahmet japon, mehmet çıkma vs. parçaları kontrol ediyorum sürekli, kupon düşen orjinal parçaları alıp rafa atıyorum. Orjinal etiket oldumu çöp olsa alma hastalığı oluştu ne yazıkki, debriyaj ve bi kaç parça.
https://serving.photos.photobox.com/...cd8db9ae87.jpg
Vin diesel - dominic toretto ses tonuyla one last ride diyerek bir tur atalım, sevdiğimizin vesikalığını cüzdanımıza koyalım diye resimler çektim.
https://serving.photos.photobox.com/...f009e24314.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...06e8139c3a.jpg
Ben gemiye gitmeye hazırlanıyorum. 1 ocak katılma tarihi almışım, çat 30 aralık kargo geldi. Hemde umudu kestiğim Jameikadan. Ta ta aracın Amerikan versiyonunda çıkan ve beni çok uğraştıran bardak tutacak üstü ufak gözü ve usdm panjur logosu.
https://serving.photos.photobox.com/...f9d7bf8b06.jpg
Eşya gözünü attım dolaba, ön üniteyi dağıtamam vakit dar arabayı kitledik kaldırdık ama kaşıntı da var. Ön logoyu geldiği gibi ayak üstü taktım. Öndeki eksiklik tamamlanmış oldu.
https://serving.photos.photobox.com/...88f79d5879.jpg
Çıktık gemiye hesapta 1 Nisanda ineceğim. Bizimkilere de öğütledim, resim atın bana diye.
Gelen resimlerden biri, babam iyi çekmiş. Sağolsun arabayı haftada bir çalıştırdı, 15 günde yer değiştirdi.
https://serving.photos.photobox.com/...1c0b3d68fe.jpg
Zaten bende 1 ay sonrasında firma değişikliği yüzünden erken geldim. Kavuşmuş olduk.
Yeni firmada devam ederken, korona mevzusu çıktı. Okul sigortayı durdurdu falan derken, Allahtan dış hatta değildikte bizi düşünemeyenler yüzünden açıkta, sigortasız kalmadık. Acenta işlerini de elektroniğe döktüğümüz için ofisi açma gereği duymadık izolasyonu sağlamak zor olacağı için bu süreçte. Ben başladım dağ evinde yedek diye aldığım 3. arabayı parçalamaya. 2.cisi varken bi insan 3.yü neden yedek alır, bende soruyorum bunları kendime ama cevap yok.
https://serving.photos.photobox.com/...64ffc59849.jpg
[IMG]https://serving.photos.photobox.com/32706837b17c9599e456fc2a3d485a90558c34e203dd6d9533 038b482f7e9de70554d47f.jpg/IMG]
Bu süreçte işleri uzaktan halledebilmek aslında bana yaradı, arabaları parçalama fırsatı buldum. Bunun yürüyerek geldiğini kim söyleyebilir. 2100 e kadar parça sıkıntısı çekmem gibi gözüküyor. SS yola devam..
Sonrasında evde kal diyerek dışarı pek çıkmadığım çıkacak olsamda ofisin aracını kullandığım için, ssle pek ilgilenemiyordum. Pazar günü kendin yıkada arabamızı yıkayayıp kendimi de dezenfekte ettikten sonra, tenha bir köşede temizliğini noktaladım. Bu şekilde sosyal izolasyonu sağlayarak hayattanda kopmamak gerektiğini düşünüyorum. Allah sonumuzu hayır etsin.
https://serving.photos.photobox.com/...7bac36d03d.jpg
Getirip yatış sahasına bıraktık..
https://serving.photos.photobox.com/...fbe4d97b81.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...fbe4d97b81.jpg
Bu süreç devam ettikçe arabada bir şeyler yapacağım gibi duruyor. Muaynesi var haziran gibi fakat süreç uzadığı sürece yaptırmayacağım.
Şuan planlananlar,
- vakum sistemi valfi varmış 92 sonralarında çıkan, sanırım fren pompalanmasında falan rolantiyi stabil tutuyor. Valf araca uygulanacak,
- orta susturucu değiştirilecek
- bardaklık takılacak, temizlendi boyandı bekliyor.
- bardaklık üstüne göz takılacak.
- orta konsol bakalit ayakları kırık o değiştirilecek.
- devir göstergelerini deneyeceğim bendeki dalgalanmaya başladı.
- gts spoiler
- stopları uzun tip bagaj reflektörü
- salıncaklar değişecek,
- salıncaklar değişirken aks körükleride değiştirilecek. Elimdeki akslardan sağlam bir set yapacağım.
hasta işi ne diyelim.. maşaAllah
Bu araca bi spoon mat gider