Jantlar gayet güzel, haketmiyor mu swap :)
Printable View
Jantlar gayet güzel, haketmiyor mu swap :)
Gençliğini verdin beratcım bu arabaya :) her gün daha da şaşırtıyosun bizi özendiriyosun Maşallah kardeşim
Teşekkür ederim.
Orjinal jantını düşünüyorum.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Mdyex&usqp=CAU
yada yine orjinal olarak micrada gelen 16"
https://imganuncios.mitula.net/nissa...0145193016.jpg
bu jantı düşünüyorum. Gerçi 2 sinide alıp kışlık yazlık yapacağım. Pusudayım uyguna düşerse alırım.
teşekkür ederim, speedlinelere alıştım artık güzel duruyor ama daha orjinal bişeyler düşünüyorum.
şuan üzerindeki motor 90 bindeki motoru alıp dağıtıp tüm conta-keçeleri orjinalleriyle değişerek, honlaması vs yapılarak inşa edildi. piston-segman-sübap gerek duymadık. Lpgde deymemişti. Şanzımanda ha keza 90 binde. Bu yüzden gittiği yere kadar böyle gideceğim. Ama en ufak sıkıntısında artık uğraşmayıp, sr20 yi koyarım.
abim teşekkür ediyorum. Allah razı olsun. Sağlıcakla kalman dileklerimle, selamlar.
Şu konuya hastayım, lütfen yazmayı kesmeyin arabada evlat olur inşallah :D coilover üreticisi kimdi? Eski sayfalarda geçiyordu galiba ama unuttum dönüp bakmaya da üşendim kusura bakmayın :D
Gercekten hasta isi. Bu ulkede bu arabayla ugrasan tek adam olabilirsin. Her yani emek.
Çok teşekkür ederim.Araba sevdasından daha çok bu arabanın sevdası var bende, çok şükür az ama yeterli bir grup arkadaşlığımız var yurt içinde gerekse yurt dışında bilgi-parça paylaşımıyla idare ediyoruz. Mahalle tuning olarak çok fazla uğraşan var özellikle Konya taraflarında ama, o tarz bana uygun olmadığı için, bu anlamda ülkemizde bi elin parmağını geçmez bu araçla uğraşan. Çok teşekkürler.
herkese tekrar merhabalar, hayırlı ramazanlar. Mesajıma başlamadan evel herkese tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum. İnşAllah bu hastalığı en ufak kayıplarla ve bir takım önemli dersleri kendimize düzeltmeyi ilke edinerek atlatırız.
Geçtiğimiz haftalarda elimde olan diğer 2 araçtan söktüğüm parçalardan ön cam silecek kolu bakalitleri, fitilleri ve yan çitaları çok iyi durumda olunca kaşıntı tutmaya başladı. Ve geçtiğimiz cumartesi bu konunun üzerine düştüm. Hazır iş güç azalmış, vakit varken kendimize meşgale çıkartıyoruz.
https://serving.photos.photobox.com/...b148ef0094.jpg
bu resmi üstteki L çitanın içerisindeki conta olmadığı için çekmişim, kusura bakmayın atacağım resimler biraz adrese teslim. Çünkü asıl çekim amaçları şunları şunları yapmayı unutma diye markalamaktı. Sonrasında resim çekmeyi işe dalıp unuttuğum için bunlara kaldık.
https://serving.photos.photobox.com/...846954a8d4.jpg
burada da diyorum ki kaput plastiği delmiş, bu bakalitide değiştirmemiz gerekiyor. Fitilleri ise görüyorsunuz halleri harap, uydurma ve ek ek.
https://serving.photos.photobox.com/...564efd4a3e.jpg
lan buraya bu vidayı kim atmış, inşAllah şaseyi delmemiştir diyorum.
https://serving.photos.photobox.com/...e5342fac99.jpg
bununda contası yok bunu da değiştirmeyi unutma diyorum.
Sonrasında yeni direkleri boyuyorum, 90 lar Japonlarında garip bir huy herhalde arabada adı direk olan her şeyi siyah bir madde ile kaplıyorlar. Bu ne boya ne folyo, değişik bir kaplama. Bende vakti zamanında bu direkleri mat siyahla boyamıştım 1-2 kez. Fakat 2 yaz sonra yine direkler pütür pütür kabarmaya başlıyor. Elimde kaplaması iyi durumda olan direklerin sadece L yerlerini boyayarak vernikledim. Bir güzel temizleyip L yerlerin içine contalarını iliştirerek olayı direkleri yerlerine taktım.
https://serving.photos.photobox.com/...f2e89e8639.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...262978dc01.jpg
süngerleri yenilemek yerine basmışız silikonu, ver babam ver. Fakat silikondan önce burda ki klipsi kim çalmış ? neyse ki öbür arabadan söküp yerine takıyoruz.
https://serving.photos.photobox.com/...4886b5afa1.jpg
Değişen direklerin, eklenen conta-fitil ve değişen, süngerleri yenilenen silecek bakalitlerinin son hali. Bu arada silecek kollarıda boyandı.
https://serving.photos.photobox.com/...9ff8d1b5a7.jpg
vida şaseyi delmemiş, fazlalıkları sevmiyorum - uydurma parçaları - idareten işleri. benden uzak olsun. Fitiller de olması gerektiği gibi 2 parça.
https://serving.photos.photobox.com/...d0b926780c.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...948f7be3bc.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...93d8a503a0.jpg
Gelelim listemizdeki işlere, daha önceden bahsettiğim 92 ve sonrasında gelen vakum valfi. Emme manifoldunun vesting house girişin üstüne eklenen bir boru ile tahrikleniyor ve klima açıldığında alınan tetik ile gaz kelebeğine etki eden diyaframlı ünitenin daha belli bir devirden sonra devreye girerek daha geç rolanti devrine düşmesini sağlıyor. 1200 civarı devreye girip - 800 de son noktasına dayanıyor ünite. Diyeceksiniz ki senin arabanda klima yok. Arabada yok, depoda bekliyor. Yalova çok sıcak olmuyor, gerekir ise takarız.
bu valfte bir takım zımpara, maske ve sonrasında vernik gibi tedavi süreçlerini atlatarak yerine takılıyor.
https://serving.photos.photobox.com/...39216593f4.jpg
Sonra listemizdeki bir başka iş, bardaklık ve üstü eşya gözü. Türkiye de her araçta çıkmıyor bu bardaklık, çıkıyor ise de üzerinde altta atıcağım kasetlik ile çıkıyor.
https://serving.photos.photobox.com/...ab1a609aca.jpg
eee ben bu kasetliğe mi cüzdanımı telefonumu koyacağım, kesinlikle hayır. Neyse süreci daha önce anlatmıştım. 6-7 aydır rafta bekleyen bardaklık ve göz yerini alıyor araçta,
https://serving.photos.photobox.com/...d3a1c6958b.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...d376b2a4ae.jpg
USDM - JDM falan değil karman çorman bişey oldu. Sunny değil, sentra değil. Ben TRDM diyorum, siz boşunu yollarsanız böyle doldururuz. Darısı kaput içine.
Son olarak beni pixel konularından hatırlayanlar, bilenler vardır. Geçen mevzu bahis üzerine arşivi kurcaladım. Benim pixele başlarken hedefim bu sunnyi sıfırdan çizip pixel olayını noktalamaktı. Nitekim pişmem uzun yıllarımı aldı 4 sene üzerine bu aracı çizip, pixel car olayını noktalamıştım. Şimdi bakıyorumda, hayallerimiz değişmemiş. Gerçeğe dökmüşüz. Diyorum ya bu konu benim için arşiv niteliğinde, girip ara ara baştan sona arkada bir şarkı açarak okurum. Son cümlemde Rabbim herkese hayallerini gerçekleştirebilme gücü ve imkanı tanısın, gerçekten çok güzel bir his.
https://i.ibb.co/BnKf0Cd/sss.png
Şuan planlananlar,
- orta susturucu değiştirilecek
- devir göstergelerini deneyeceğim bendeki dalgalanmaya başladı.
- gts spoiler
- stopları uzun tip bagaj reflektörü
- salıncaklar değişecek,
- salıncaklar değişirken aks körükleride değiştirilecek. Elimdeki akslardan sağlam bir set yapacağım.
İyi akşamlar.
instagramdan severek takip ediyorum.arabama şunu yaptım yeaaa diyen tiplerden kesinlikle gömlek gömlek üstünsün kardeşim.Araç ne olursa olsun verdiğin emek ve duyduğun heyecan gerçekten çok güzel tablo çiziyor :) Aracınada emeklerine de maşallah,kazasız belasız :) Aracının hiç şüphesiz senelerce sende altın gibi duracağına eminim :)
dostum sen hastasın :) helal olsun ne diyim sana.
Çok teşekkür ederim. Benim ki artık arabayla uğraşma, hobi veya araba toplamayı geçti. Hastalık oldu.
Abi bende aynı şekilde düşünüyorum. Teşekkür ederim.
https://scontent.fsaw2-1.fna.fbcdn.n...db&oe=5ED42295
müthiş konu olmuş gercekten 3. yedek araç gercekten hastalık işi olmuş :). herşey süper bence aküyü tekrar ora yerine alıp müzik sisteminide orjinale cevirsen mükemmel olmazmı. eline emeğine sağlık
Teşekkürler, müzik sistemi olarak takıntılı bir insan olduğum için sanırım bu şekilde devam eder. Orjinal clarion teybi ve kapı hoparlörleri rafımda yatıyor ama.
Evet gelelim bu güncellemenin içeriğine, öncelikle klavyemde bazı tuşlar keyfine göre bastığı için yazım hatalarımın kusuruna bakmayın.
Salıncakları vs almış, Bursa ya da yasak dolayısıyla geçemediğim için kapının önünde yapabilmek adına ekipman toplamaya başlamıştım.
https://serving.photos.photobox.com/...5c2892fe75.jpg
araç sehpası alındı, somun sıkma makinesi için kargoyu bekliyoruz hala. Arkadaki depo parça 1 motor ve hemen hemen komple 1 arabanın incik cincik parçaları ile dolu.
Gel gelelim neye niyet neye kısmet derken sehpaları aldığım günün akşamı dedim gideyim depoyu fulleyeyim. Fullemekte 50 lira yakıt aldı almadı. Tam dönüş yolundayız eve 2-3 km kala ışıklarda rolanti gitti arabanın. Hayda dedim yakıtlar bu kadar bozuldu mu ? ulan mazot mu koydu acaba diye iç geçirdim, fişe baktım yok benzin. Neyse toz pisliktir dedim. Ertesi sabah cold start ısınana kadar hiç bişey yok ısınınca araba küt çöküyor. Dedim bi oktan yükseltici alıp depoya atıyım, onuda yaptım. Genel çözümümdür canını alarak gazlarım kimi hataları çözüyor veya tespit edilecek kadar büyütüyor. Yok yine boşa at arabada kimse yok. Çektim ofisin önüne, giydim dulumları. vakum sistemi, distribütör, bujiler, yakıt filtresi, yakıt hortumları, vesting housenin emmeden girişini körlemek suretiyle her şeyi kontrol ettim. Yok araba tek bir şeyi işaret ediyor, KARBÜRATÖR. Karbüratör de benim bu arabada sökmediğim, korktuğum yegane şey. Ve elimde 4 tane karbüratör var hepsinde aynı sorun, rolanti tutturamıyor araba.
Neyse aldık karbüratörü elimize nur topu gibi,
https://serving.photos.photobox.com/...5debb7dc4b.jpg
başladık saplamalarını markalamaya, hem kendisini elimdeki diğer 2 karbüratöre de işaretleyerek gidiyorum.
https://serving.photos.photobox.com/...89448d3a98.jpg
söktüm üst contayı, deposu vs. tertemiz çıktı. Dedim boşuna parçaladık sorun başka yerde. Yine yöneldim araba üzerine, yurt içinde ve yurt dışından bu arabayla ilgilenen arkadaşlarım ile fikir alış verişi yaptık. Herkes karbüratör diyor. Neyse dedim bende göreceğiz, aklıma başka bir yer gelmiyor çünkü. Başladım temizlemeye, düzeltmeye, bozuk gördüğüm şeyleri yenilemeye.
https://serving.photos.photobox.com/...e0f03a6d69.jpg
Burası önemli, soldaki havuzdaki yay uydurmamı değil mi 1 gün tartıştık. Nihayetinde takmaya karar verdik. Bu yayın üzerinde yine yaylı bir piston olması gerekiyor ama bizim aracımızda uydurma bi piston mevcut. Onu orjinali ile değiştiriyoruz. Ne mutlu ki vakti zamanında karbüratör tamir kitini alıp depoma koymuşum. Yayın hemen ilerisindeki hole içindeki pin yönüde bi hayli uğraştırdı, ne yazık ki japon arkadaşlar kendileri gibi ufacık çizimler yapmışlar.
https://serving.photos.photobox.com/...425973f564.jpg
Cleaner, tiner, balata spreyi, benzin, basınçlı hava derken ufak ufak pislikler deliklerden gelmeye başladı.
https://serving.photos.photobox.com/...d35b8390d9.jpg
mevzu bahis pin. olması gerektiğinden tam ters yerleştirilmiş. Yay pin ve bilya olacak.
https://serving.photos.photobox.com/...9abf0bfa1b.jpg
piston ve pini tespit ettik ama bunlarla bu araç bu zamana kadar rolanti tutturdu sorunlarımız bunlar değildi. Gel gelelim varan 1 gaz kelebeğinin tele bağlı olanının vidası fırça ile temizlerken koptu gitti. Vidanın kalanını sökemiyorum, ince matkap uçlarımda kırılmaya başladımı dedim bu iş böyle olmaz. Sök öbür karbüratörden komple rodu, tak buna. Nihayetinde 1 parçayı daha ziyan ettim ama son karbüratörde sağlam parçaya ulaştık. Yerine yerleştirdik.
Nihayetinde o günü bitirdik. Evde dersimize çalışmamız gereken yukarıda bassettiğim pin-yay-bilya yönü ve pistonun altındaki yay var mı yok mu soruları var.
Başladım dökümanları önüme yaymaya, Japonya, jameica ve meksikadan bazı arkadaşlarla yazıştım. Rusyada bizim motor ga16ds yeni adıyla ga16DERT çok yaygınmış. Bazı forumlardan bazı isimler buldum. Mail üzerinden örnek resimler edindim ve manuel ile karşılaştırdığımda bir sonuca vardım.
https://serving.photos.photobox.com/...d5cd3de2e5.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...0794d92bf6.jpg
adeta çıldırdık.
https://serving.photos.photobox.com/...21f7004da1.jpg
iyi hoş çizmişsiniz ama Bilale anlatır gibi anlatmıyorsunuz ki.
https://serving.photos.photobox.com/...670ad50315.jpg
Ben bu kadar üniversiteye hazırlanmadım.
https://serving.photos.photobox.com/...c0e5e70655.jpg
işe olayı bitiren resim, bize her şeyi anlatıyor.
https://serving.photos.photobox.com/...d1071dc790.jpg
Ertesi gün notlarımı aldım, dedim birde kelebek bölümünü söküp şırınga ile tiner ve benzin verip basınçlı havayla kanalları temizleyeyim. Contasını yenileyelim.
https://serving.photos.photobox.com/...c3b133613d.jpg
contayı söktüm, conta üzerinde oring eksiği ve contada ufak bir yırtık vardı. Oh dedim, doğru işi yapıyoruz. Hatalar 5 oldu, bir şeyleri çözmüş olmanın sevinciyle yüzeyleri hazırladım, son bir kez kanalları balata spreyi ve basınçlı havayla temizledim. Bir tek memeleri sökmeye güvenemedim, orjinal olarak elimde olmadığı için.
https://serving.photos.photobox.com/...b07c53b056.jpg
yeni conta, bir takım ameliyatlar...
https://serving.photos.photobox.com/...35a4186046.jpg
uzun yıllar önce aldığım karbüratör tamir kiti, seviyorum logolu parçaları. Ürün nerden elime geçti bilmiyorum, yurt dışı herhalde.
emme ile karbüratör arasına conta kütük conta ve sıvı conta uyguluyorum soğutma sıvısı kanalları olduğu buradan geçen, akşamına toplayıp kürleşmesi için bıraktım. Ertesi sabah karbüratörün elektrik tesisatını toplayıp, marş yaptım. Gerekli ayarlardan sonra cold,rolanti, rolantide kelebek açıklığı vs. araba çalışmaya başladı. Her şey çok güzel. Ama ben depodan benzin yerine motorun yukarısına 5lt testi ile pompaya benzin verince, arabaya gaz verip bırakınca arabadan metal sürtme sesi gibi ses gelmeye başladı. Emmeden içeri bir şeyler mi düştü diye düşünüyorum, söktüğümden itibaran folyo ile sardım sarmaladım imkanı yok. Yine parçaladım her yeri pistonlara mıknatıs gönderdim yok abi arabada bir şey. Tam karbüratörü tekrar sökecekken ilgili sövme cümleleri ile pompaya depo hortumunu bağlamışım. Son bir kez marş bastım ve sesin pompanın diyaframından geldiğini anladım. Petteki benzin yetersiz geliyordu.
Nitekim arabayı 3 gün sonunda toplamış ve büyük korkumu yenmiş oldum. Karbüratör toplamak. Nefret ediyorum böyle parçalardan, takıp çalıştırana kadar süpriz yumurta. Doğru ayarı yapamazsan yaptığın işe yazık oluyor. Hele hele parçası bulunmayan bu tip araçlarda..
Ama bu motorda anlayamadığım bir ablaklık, zengin yakma gibi durumlar vardı. Yapılan yanlış işlemleri takip ettiğimde bunlardan kaynaklandığını da öğrendim. Umarım uzun vakit nazar deymez, çünkü beynen ve fiziken baya bir yordu bu sefer.
Sıcak iken start, ramazan münasebetiyle devir saatini bağlamayı unutmuşum.Orta susturucuda veya öncesinde bir delik git gide büyüdü. Varex kapalıyken bile homurduyor. Ama bunlar bekleyebilir, salıncakları takıp bir süre dinlenmem gerekiyor.
https://youtu.be/Mm-SI0cxzxE
Buda 0-100, 9 sn gibi bir değer aldım ki baya baya yeter benim için. Henüz daha alkol koymadım motora ama distribütörü değiştirdiğimden beri deneyememiştim. Karbüratör ve distribütör sonrası araba daha radikal hızlanmaya başladı. Alt takım sonrası bir bakacağım üst hızlarda soluğu ne duruma geldi.
https://youtu.be/fi80VyTnT9k
yeni lakabıyla ga16DERT, ss. Tez vakitte sr20 gelicek artık belli oldu.
https://serving.photos.photobox.com/...20334d62eb.jpg
Herkese tekrar merhaba, konunun takipçileri hatırlayacaktır. 2013 yıllarında kapıyı ben otoparktaki betonlardan birine açık vaziyette vurmuştum. Ve kapının kendisinin ve menteşelerinin şirazesi kaymıştı.
Sonrasında 2014 olması gerekiyor, kıbrısa dönmem gerektiğini hatırlıyorum. İstanbul'da olabilir. 2014-2015 seneleri işte, bir motorsiklet kapıdan içeri girmiş, bunuda kendi çabamla düzeltmiştim. Aslında görünüşte pek bir hata yok ama kapı bildiğiniz oval duruyor. Ve ne yazık ki bu sıkıntı menteşelerden değil, kapıyı değiştirmemiz gerekiyor. Mavi yedek arabam olduğundan boyatırken bunu değiştireceğim ama son zamanlarda çektiğim resimlerde bu kapı hepten düşük duruyor ve kordonu bozuyordu. Bu durumda müthiş canımı sıkmaya başlayacak ki, sevgili dostum Anıl'ın dalga geçmek niyetiyle söylediği laf sonucu pazar günü gidip arabaların birinden iyi durumda 1 çift menteşeyi söktüm, zımparaladım temizledim. Sonrasında arabanın rengine bastırmış olduğum boya ile boyayıp akabinde vernikledim. İftar saatinden sonra ise dükkan önüne giderek, başladım çamurluğu ön tamponu ve kapıyı sökmeye nitekim sahura doğru kapıyı olabildiğince çizgisine getirebildim.
Menteşeleri takarken, şase ile menteşe arasına megesdenen macunu kullanıyorum fakat elimde dayson olduğu için bunu kullandım. Japon araçları parçaların eklendiği yerlerden su alıp çürümeyi çok seviyor. Presslenmiş saç araları bile buna dahil.
kapının yamukluğu sorun değildi ama düşüklüğü beni deli ediyordu. Kilit dilini yukarı çıkarttıkça kapı düşük olduğu için kapatmak için kaldırmak gerekiyordu. Nerden tutsak elimizde kalıyordu.
[IMG]hhttps://serving.photos.photobox.com/188679642fd37322c859f7d90ed729358d162ad1a9e4dc8f98 9f29d4724fff869ab430fa.jpg[/IMG]
beyaz araba 90 binde ama yatmaktan paslanmış parçaları çok fazla, bu menteşelerde gram boşluk yok.
https://serving.photos.photobox.com/...c49a8c4dfb.jpg
mavi araba menteşeler nitekim biraz daha iyi ama benim ki kadar boşluk var.
https://serving.photos.photobox.com/...dc23a2d85c.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...4ec71c7497.jpg
benim menteşeler kozmetik olarak çok düzgün olsada içi beni yakıyor.
https://serving.photos.photobox.com/...869ab430fa.jpg
beyazın menteşeler temizleniyor, tel fırça - taş motoru ile saca iniliyor, 3 kat boya ve sonrasında vernikleniyor.
https://serving.photos.photobox.com/...7968a7e4bc.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...da15171497.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...43bf54ecee.jpg
beğendiğim 1 takım saplama grubunuda boya vernik yapıp kurutuyorum, yapıyorsak adam gibi olsun.
https://serving.photos.photobox.com/...dbba892aa4.jpg
sökerken takarken resim yok, bunları yapmak için ön tampon ve çamurluk sökülüyor. Kapıyıda söküp sehpaya aldım. Öncesinde kilit dilini olması gerektiği yere getirip kılavuz olarak kullandım. Sonrasında menteşeleri taktım, 2-3 kişi yardımıyla kapıyı 3-4 saat civarında olması gerektiği hale getirdik.
Sonrasında çamurluğu yeniden alıştırdım, Kapı boyasına bir miktar zarar verdim fakat çokta önemli değil. Şimdilik rötuş idare eder bizi, kapı zaten değişip boyanacak.
https://serving.photos.photobox.com/...8d21dfb439.jpg
en azından yandan bakınca çizgi tutuyor artık. Arka kapı ile arasında çok aralık var gibi duruyor ama normalde olması gereken ölçüde, sadece kapı 1-2 mm kadar bahsettiğim eğrilik sebebiyle daha açık duruyor. Malesef bunu kilit dilini ve kilidi geri çekerek telafi etmeye çalıştım ama sınırlı ölçülerde.
Öncelikle herkesin 19 mayıs Gençlik ve Spor Bayramını kutlar, Kadir Gecesi'ninde hayırlara vesile olmasını dilerim.Bir önceki postumda ki menteşe işi içime pek sinmemişti. Özellikle çamurluk tarafı ve kapının dışarıda durması canımı sıktı.
Bugün iftara doğru programımızda bu konuyu ele aldık.
https://serving.photos.photobox.com/...2c1566dcd5.jpg
ekipmanlarımızı ayarladık. Arabanın her yerini sökebilecek takımı bagajda taşımaz isem, kendimi rahat hissetmiyorum. Sonuçta eski araba.
Çamurluğu ayarladım,
https://serving.photos.photobox.com/...47e3ecb9b7.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...381b4a4b34.jpg
kapıyı kilit kısmından içeri aldım, bir miktar daha düzeldi. Artık gerisi kapıyı değiştirmek.
Önemli olan kısım buydu, araç kapısından daha çok sürgülü kapı gibi davranıyordu. Şükür laynına geldi, trim seslerini gidermek için plastik stoperler kullanıyordum, onlarada gerek kalmadı artık.
https://www.youtube.com/watch?v=ZYvoJeEulnI&feature=youtu.be
Sen konuya her bir şey yazdığında biz de otomobil tutkunuyuz diye dolaşıyoruz diyorum kendi kendime. Gerçekten Maşallah. Eline , emeğine , zekana sağlık.
Bugün yıkamada gördüm selam verecektim ama o ara arka koltuğu sökmeye uğraşıyorduk sonrasında gitmiştin, hoş bir egzoz sesi var ��
çok teşekkür ediyorum dostum. Est. hepimiz bir şeyler yapmaya çabalıyoruz.
abi benim ciddi anlamda tanışmak isteyip, merak ettiğim birisin. Yalova bir karış yer ve bir türlü rast gelemedik :( Pisliği akıtmaya uğruyorum ev çıkışı temizlik yapsam 1-2 saat oyalanıyorum orada umarım geniş bir vakitte yine karşılaşırız. Egzoz kapalıydı aslında ama orta susturucu kaçırıyor bir süredir ufak bi homurdaması var.
maşalllah kardeşim herzamanki gibi döktürmüşsün eline emeğine sağlık :)
Çok teşekkür ederim güzel cümleleriniz için :)
22.05.2020 - Emniyet Kemeri Tokası
Herkese şimdiden hayırlı bayramlar, yolcu koltuğunda pek oturmadığım için arabanın yolcu emniyet kemeri tokası yerinde durmuyor aşşağıya düşüyormuş. Burada bir terslik var diyordum fark etmek bugüney kısmet oldu.
Öncesinde tokayı sabitlemek için orjinale yakın ne kullanırız dedim, elimde ki kırık klipsler aklıma geldi. Deldim kestim biçtim sırıtmayacak bir biçime getirip, 2 çeşit iplik ile aracın başına indik.
https://serving.photos.photobox.com/...b2475acad9.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...c7c1adae25.jpg
kuzey otobanı gibi pürüzsüz, ama biz tokadan 13 cm aşağıya bir tümsek istiyoruz.
https://serving.photos.photobox.com/...8cc7e62876.jpg
işaretlerimizi koyup, 2 kat yaptığımız ipliğimiz ile dikiyoruz. Bir daha kopsun istemem.
https://serving.photos.photobox.com/...75abd89a82.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...90b533c1c5.jpg
Demet Akbağ'ın Bizim çorbayı yudumlarken dediği gibi, tam tetimatıyla..
herkese iyi günler, bu aralar işlerin durgunluğunu arabayla uğraşmaya çevirdik. Baya baya araştırma ve eksiklerini gidermek için zamanım oldu özellikle ramazanda.
Uzun süredir nadir olan elektronik göstergeye geçmek istiyordum. Elime 10 çeşit şanzıman soketi olup şanzımanıma uymaması sebebiyle bu projeyi 3-4 senedir rafa kaldırmıştık. Dünya genelinde araştırmam ve yazışmalarım üzerine bizdeki şanzımana uygun elektronik soket yoktu. Geçenlerde konyada bir arkadaşımda elektronik soket denk geldi, ölçtük biçtik ve birebir oluyor.
https://serving.photos.photobox.com/...25c440fc42.jpg
olmaz diye bir şey yok.
https://serving.photos.photobox.com/...98151640e0.jpg
sensörü bulunda tozlu raftan indirdik gösterge ve notlarımızı başladık ders çalışmaya.
https://serving.photos.photobox.com/...38c5fccc0e.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...5732b1a785.jpg
bu soketi böyle kim kestiyse, hak geçmesin dibinden alsaymış
https://serving.photos.photobox.com/...3f6c725a5a.jpg
4 senelik projeyi, hemde çok çok istediğim bir projeyi yapabilecek olmanın verdiği gaz ile cama zımpara pasta işlemi yaptık. Camı gerçekten rezil haldeydi, üzerindeki yazılar reflektör gibi yansıma olduğu için içten uygulama yapamadım ve hareler ne yazık ki kaldı.
https://serving.photos.photobox.com/...c69a613ad1.jpg
soketi onardık.
https://serving.photos.photobox.com/...63b1d43070.jpg
göstergeyi topladım, kırık ayağını tamir edip boyadım.
Sonrasında uzun zamandır yapmak istediğim alt takım için işe giriştik.
https://serving.photos.photobox.com/...84a372cc42.jpg
ya bismillah.
https://scontent.fyei1-1.fna.fbcdn.n...48&oe=5EF7ABC1
salıncaklar değişti.
https://serving.photos.photobox.com/...d2793f58d6.jpg
sol taraf tamam.
https://serving.photos.photobox.com/...a8bca73e76.jpg
bitik parçalar burada, benim dış aks kafalarım sağlamdı. Elimdeki mavi arabanın iç aks ve kolları iyi durumdaydı. Körükleride orjinal japon görünce dedim ben bu aksları parçalıyım, en kötü arabayı yatırırım. Girdik bir işe, aks olayından korkuyordum. Basit ama bir o o kadar da pis bir işmiş.
https://serving.photos.photobox.com/...5045e9852a.jpg
çıkan akslarıda toplayalım, hazır bulunsun.
https://serving.photos.photobox.com/...83e9f49c14.jpg
sağa geçtiğimde aynı şekilde devam etti. Tam toplamaya gelince, bu sefer viraj demir lastiklerinin saplaması kırılmadı dedim demeye kalmadı gitti. Her alt takım yaptığımda bu saplamalardan 1 i firar verir, sektirmez. Şükür matkap yardımıyla çıkardım.
[IMG]hhttps://serving.photos.photobox.com/876088585f54803577aa701b06b3b0ae2e5fd55f4f13231943 6644a46f30e3784d7fd950.jpg[/IMG]
hazır yukardayken araba, lpgnin son artıklarınıda sökelim. Haziran'da proje çizdireceğiz.
https://serving.photos.photobox.com/...affb38abf2.jpg
tesisatı akıllı vida ile sabitledikleri için açtıkları delikleri dayson ve üzerine pütür ile kapattık.
https://serving.photos.photobox.com/...e0ad48cde5.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...e8bea41ab8.jpg
arap yağı çok buldu misali sıktım sıktım ve sıktım.
https://serving.photos.photobox.com/...5a9dda8076.jpg
Biri şuradaki egzoz lastiğimi yürütmüş, kopma vs değil lastik yürümüş gitmiş. Onu yeniledik.
https://serving.photos.photobox.com/...25c62479a1.jpg
Parçalarımız geldi, Direksiyon körüklerimden biri patlamış, yedek diye almıştım ama kullanacağız demek ki .
şöför tarafı ayak çitası çok iyi durumda değildi, torpido fan ızgarası tecavüze uğramış. Asıl alış amacım ise ortada duran ufak kare vida kapağı. Böyle ufak şeylere takıntım var malesef. Sensör ise ortada göz kırpıyor.
https://store.donanimhaber.com/c3/14...f2bf05c9e5.jpg
Yarın inşAllah böyle bir görsel atıp göstergeyi aracımıza takarız. Elektrik tesisatında bir takım işler var, onları yapacağım. Eğer sorunsuz bir şekilde halledebilirsem 5-6 senelik projeyi, son bi kaç senedir rafta duruyor, hayata geçirmiş olacağım. Ve Dünya'da bu motora ga16ds ye bu gösterge uygulanan tek araba olacak, bakalım.
Gösterge çok güzelmiş. Elinize sağlık
parayla yaptıramayacağın işler :icon_tup: ellerine sağlık kankam :) vida kapağı hassasiyetinin sıkıntısı bende de aynı ya hahahah
herkese hayırlı akşamlar,
olacağından şüpheliydim ama gerçekten çok güzel oldu, teşekkürler.
kanka sende bende doldurmaya devam,baksana senle bu konu üstünden tanıştık. şuan çok sıkı bir dostluğumuz var. Bu konu hatıralarla dolu gerçekten
6 senelik projemi bu gün sonunda noktaladım. bu sevinç ile size yazıyorum, klavyemde bazı tuşlar basmıyor bu sebeple büyük küçük harf sorunu için mazur görün.
ilk önce 2 sene evel yaptığım hatayı yapmamak için, ilk başta şanzıman km switchini denedim. Daha evel göstergeyi takıp, en sona şanzımanı bırakmıştım, bu sebeple hevesim baya kırılmıştı geri sökerken. 2 senedir tozlu rafta küsmüştük birbirimize.
https://serving.photos.photobox.com/...fa8fcbb7a3.jpg
switch okey ise başlıyoruz,
https://serving.photos.photobox.com/...753e99c3f0.jpg
tellioğullarından kablo çağına geçişimiz.
https://serving.photos.photobox.com/...44d0f23158.jpg
önceleri aklımda soketlere köprü atmak vardı ama km telini kullanılamaz hale getirince soketleride bozmaya karar verdim. Dönülmez bir yola körü körüne daldık.
https://serving.photos.photobox.com/...2cf0669aa1.jpg
devir saati gelmeyebilirdi, modülden de şüpheleniyordum ama daha büyük problemimiz vardı. Parkları açınca göstergenin dijital kısmı çöküyordu. Bir miktar mühendisliğimi kullandım, yine çözemedim. Bu sefer doğuştan japoncu olmanın verdiği tecrübe ile, sıkıntı olan yere şase ver diye düşünerek. Eski göstergenin yollarını kullarak bişeyler yaptım. Sonuç 4 saatimi bu konuya harcadım.
bolca makaron, lehim ve elektrik bandı.
https://serving.photos.photobox.com/...567da55a09.jpg
emaneten direksiyonu taktım, km sayacıda çalıştığına göre toplayabiliriz.
https://serving.photos.photobox.com/...c1d3e989dd.jpg
nissan co jp ile yazışmalarım var meksikadan nissan servis çalışanıyla aylarca çözüm aradık, hepsinin sonucu ga16ds motoruna bu göstergenin takılamayacağı, parazitten dolayı ecu olmadan dijital göstergelerin sinyali algılayamacağı. Hız sensörünün switchi için şanzıman değiştirmem gerektiği falan. Nitekim senelerdir bende nx coupe şanzımanı arıyordum, hala daha arayışındayım. Kaç çeşit switch denedim, ya merkezden kaçık yada boyu kısa sonuç olarak yıldığımdan bırakmıştım bu sevdayı. Nitekim geçenlerde ara model bir b13 de bu switche denk geldik, ümidim yoktu ama iyi ki de üstüne düşmüşüm.
Neyse laf lafı açıyor eksiklerimize dönelim,
https://serving.photos.photobox.com/...8a69aa47ec.jpg
kapı eşiğine vida atmışlar daha önceki arabada,
https://serving.photos.photobox.com/...2d41e620bf.jpg
yenisi ile değişti.
https://serving.photos.photobox.com/...3849294045.jpg
havalandırma ızgarası tecavüze uğramış gibiydi, ne geçmiş başından bilemiyorum. Hayal gücümde yetmedi açıkcası.
https://serving.photos.photobox.com/...5d3bd4f631.jpg
onuda değiştirdik, gözümü tırmalamayacak artık.
gelelim asıl bu parçaların alınma sebebine, insanlık için küçük benim için sinir bozucu bir parça.
https://serving.photos.photobox.com/...19324e5d23.jpg
bu vida kapağı benim yaklaşık 1 senedir takıntım. Her bindiğimde kaşıntı tutuyordu sonunca derin bir nefes aldık.
https://serving.photos.photobox.com/...d890fcc152.jpg
ohhh.
https://serving.photos.photobox.com/...2e582d90b9.jpg
cümlelerimi noktalarken heyecanımı hissetmişsinizdir. Burdan da ileride anımsamak, dostluklarını okudukça hatırlamak için,
Mücahit ERCAN a sensör için, Mustafa Kemal BOYACI ya gösterge için, Halit GÜLEÇ e noksan parçalarım adına uğraştığı için tekrar tekrar teşekkür ediyorum.
*clarion un renginide bununla aynı tona getireceğim. Devir saati içinde sanırım sr20ye kısmet diyeceğim.
Maşallah,maşallah ve maşallah
Emeğine sağlık,çok çok çok beğendim
Maşallah, kadran efsane olmuş:) eline emeğine sağlık
Muhteşem bir emek ve azimle ilerliyorsun araba da çok güzel oluyor eline sağlık.
Sadece yakıştıramadığım bir durum var, ses sisteminin tweeterları anladığım kadarıyla kokpitin üzerindeki hiç yakışmıyor, emanet ve kaba duruyor onlara oem görünümlü bir çözüm yaratabilirsen süper olur.
Dostum çok teşekkür ederim, senin yorumlarını diğer konularda da görüyorum. Senden de çok güzel işlerin çıkacağı kanaatindeyim.
Teşekkür ediyorum, inanın hala çalıştırabilmiş olmama inanamıyorum.
Çok teşekkürler, bu konuyu çok kişi söylüyor, baya baya benimle çözüm arayan arkadaşlarım gel yapalım şuna direk diyen dostlarım var. Ama benim için oem bir çözüm gerekiyor, yada oem gibi duracak. Tweeter ve midrangeler için bizim araçlara üretilen oem bir yer yok, en azından tweeterler için ayna arkasında falan olsa onu alıp takacağım. Cam direkleri elimde 3 takım var, bozup fiber yapsam diyorum, iç bakalitte fiber-macun sonrası kılcal dokuyu kaybedersem baktıkça kafayı yerim kendimi biliyorum.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...rYR73&usqp=CAU
bu şekil işçilikler çok güzel, yapabilecek yeteneğimde var ama olay bunu yaptığımda araç içine uymaması olucak. Şuan ki emaneten rezil duruşu, çözüm arama aşamasında olduğumu her bindiğimde hatırlatıyor.
https://store.donanimhaber.com/a6/d9...7f2ed34059.jpg
focal veya audisonda böyle bir kabin geliyor, bunu uyarlamayı düşündüm zamanında oda çok sırıtacak diye vazgeçtim.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...ZXHnt&usqp=CAU
Bmwler de ki hoparlör kapaklarını alıp, kapının metalini de keserek böyle bir şey yapmayı düşünüyorum.
Bu konu kanayan yaram olduğu için, yardan da vazgeçip söküp atamadığımdan ötürü yukarıda baya yazıp çizdim sizlerinde fikrini almak isterim bu konuda.
Çok teşekkür ederim, müzik sistemini görünüş olarak oem şekle getireceğim arayış içerisindeyim fakat ekipman olarak feragat edebileceğim bir konu değil.
Kardeşim Türkiye'de yapması en zor arabalardan birinin konusundasın, bir yerden sonra yarıyorsun artık. Sadece kur yüzünden yerli- yerli bulunabilecek bir arabayla uğraşmak bütçene daha az külfet verecektir.
https://scontent.fsaw2-1.fna.fbcdn.n...62&oe=5F011D1C
https://scontent.fsaw2-2.fna.fbcdn.n...23&oe=5F02D89C
Tr'deki en dolu sunny-sentra özetle b13, Dünya'dada motorunu saymaz isek ilk 10'a girecektir artık.
- katlanır yan aynalar,
- koltuk ısıtma
- s-er viraj demirleri
- standart supersaloon donanımı
- nx gösterge ve torpido tesisatı
- japon pazarına çıkan b13 direksiyon
dış aksların durumunu bi 400 km yol yapıp geldikten sonra, beğenmediğimden onların değişikliği yapıldı körükleri tekrar yenilendi bu cumartesi mesaisi olarak, aracımızda polen filtresi kullanılmadığı için sineklik teli ile hava giriş yerine bir toz - pislik tutucu kapak yaptım. Polenlerden yılmıştım araç içindeki. Klima kontrol ünitesi ayakları kırılmış, kumanda etmiyor ve trim sesi yapıyordu onu değiştirirken torpidoyu yine komple söktüm, gerekli bakımları yaptım. Trim sesleri beni deli ediyor, fakat resimlememişiz.
Bu cuma muaynemiz var, Lpg söküm projesi, tse vs halledildi. 900 liraya bağladık o işi. Şimdi muayne ve ruhsat işi var. Lpgye elveda diyeceğiz çok şükür.
Valla kitap gibi sayfaları tek tek okudum. Allah kaza bela vermesin. Takipteyiz ;)
yine kan ter emek ne diyelim maşallah ..
maşallah emekleriniz zayi olmamış. keyifle güzel günlerde kullanın
saygılar
Başiskele civarında giderken gördüm demin canlı da daha güzelmiş :) Maşallah demek için yazdım :D
teşekkür ediyorum sağolun, bende ara ara kitap okurcasına girip okuyorum.
abim sağolasın, teşekkür ediyorum.
çok teşekkürler, arabayı geçeli çok oldu artık.
kardeşim durdursaydın keşke. Bu aralar haftada 2 kez izmit istanbul yapıyorum.
02.07.2020 güncellememiz, önceki resimler uçmuş. En kısa zamanda yenilenecek.
geçtiğimiz haftalarda iş yoğunluğum sebebiye 2000 km civarı yol teptik ss ile. Sağolsun bizi üzmedi yolda ama, bazı sorunlar gün yüzüne çıktı. Öncelikle bagajı aç kapa aç kapa yaparken bagaj kapağının içinde kilidin üst kısmındaki kısım soyulmuş ve kötü vaziyetteydi, ilk fırsatta onu boyadım:
https://serving.photos.photobox.com/...81cfa15b35.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...9b4c457e01.jpg
yarım yamalak maske ve rüzgar olduğu için, sonrasında biraz g3 ve autoglym superglym ile arka paneli temizledik.
https://scontent.fyei1-1.fna.fbcdn.n...16&oe=5F23F500
geçiş yapmayı başardım, bir ara sarımtırak yerleri temizlemem gerekiyor.
geçtiğimiz cumartesi günü ise yasağın bitmesi ile, yoldan dönüşlerde arabanın altında 1-2 damla yağ görüyordum. Şanzıman sağ keçesi kaçırıyordu, onu bi anlık gaz ile Bursa'da ki tamir hanemize gidip liftte rahat rahat değiştirdik. Akabinde Yalova'ya dönüp tam sokağa girdiğimde sol diskten cayır cayır ses gelmeye başladı. İndim ufak bir kontrol, disk ile taşıyıcı göbeği arasına taş sıkışmış. Böyle bir ses yok.
https://serving.photos.photobox.com/...afa3cb3c29.jpg
Ertesi gün sabahtan dağ evine kaçtım, sokağa çıkma yasağı başlamadan. Disk dahil kadar söktürdü sağolsun, hatıra fotoğrafını aldık.
Bunla bitmedi, sol keçede benim neyim eksik deyip minik bir kaçırma girişimine başlamış. Onuda dağıttım fakat sorun şu, ben hiç keçe çakmadım bu yaşıma kadar.
Ya Allah diyerek başlıyoruz,
https://serving.photos.photobox.com/...4ffcbc0ee0.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...77520ed8d0.jpg
Keçe çakar 2000 isimli ürünüm, 32 lokma büyük pul ve fazladan bir aks - keçe arasında kalıp aks üzerinde merkezlenen keçe kapağı.
https://serving.photos.photobox.com/...fddd4830a0.jpg
bence oldu.
https://serving.photos.photobox.com/...c43e0df00b.jpg
gerekli gresslemeleri de yaptıktan sonra aksımızı takabiliriz.
https://scontent.fyei1-1.fna.fbcdn.n...d1&oe=5F218FA2
Bu hafta içinde kaçak görmedim, takıntıdır bende 10 - 15 gün kaçak olan yeri terleme dahil olmak üzere gözlemlerim, söker takar bidaha yaparım. Öyle ki son alt bakımımdan beri 5 kere aks söktüm, körükler kaçırıyor diye. İlk bi 100-200 km bişey olmadı, sonrasında şanzımanın vites kutusu ve debriyaj kazanı arasında damla gördüm. Dedim eyvah keçe oturmadı. Kaldırdık, arabanın altına uzandım keçeler mıh gibi. Şanzıman contadan sızdırıyor, altım elime victoru (sevdiğim contadır). ince tornavida ile içine içine doldurdum birleşim yerinin, sonrasında da elime duşa kabine silikon çekercesine pek tasvip etmediğim işi yaptım. Debriyaj değişimi esnasında şanzımanı açıp bunu telafi etmem gerekecek. Tabi o süreçte bir sr20 çıkmaz ise. Neyse konuya dönelim sonrasında verdim küsküyü 12mm ile, saplama boşlarını aldık kaçak olmasın da. Şükür 500 km yol yaptık üstüne bir durum yok.
Bu salı günkü izmit yolcuğumuz sonucu, şanzıman yağını değiştirdim bir daha. Çok aç kapa yaptık, balata spreyi ve benzinle temizledik. Şanzıman içi çorba oldu.
2.9 lt gl4 alıyor araba, önceki yağdan devam ettik. GL4+ 75w90. Motul gear 300 75w90 kullanıyordum evelinde, l&m daha rahat geçişler sağlıyor debriyajım eskimesine rağmen özellikle ısındığında çok fark ediyor.
https://serving.photos.photobox.com/...9a8f4f1a40.jpg
Bu salı izmit ziyaretimiz benimle alakası olmayan bir ticaret içindi, fakat bende nasibimi aldım. Uzun zamandır istediğim orta konsol arkası bakalitleri buldum, kaçırmadım. Bunlar ecu ve tesisatının gizlenmesi için yapılmış. Türkiye'de ki sunnylerde ecu olmadığı için bunlarda yok.
https://serving.photos.photobox.com/...ac04994224.jpg
Temizledik, kremledik bir süre bekletip silip yerlerine uyguladım.
https://serving.photos.photobox.com/...7a455d0e75.jpg
https://scontent.fyei1-1.fna.fbcdn.n...a0&oe=5F21D73B
https://serving.photos.photobox.com/...e50f413544.jpg
https://serving.photos.photobox.com/...6067c1f8e8.jpg
Şu ara bir turbo timer arayışındayım, sakin kullanamıyorum. Benzinliğe, alışverişe vs gibi ayak üstü beklemelerde arabayı kapatıp hemen çıkamıyorum, en azından 30 sn - 1dk civarı içinde beklemek durumunda kalıyorum. Hem bu açıdan hemde voltajı okuyabilmek için, beyaz ledli hks type0 turbo timer satan var ise değerlendirebilirim.
İyi forumlar, yapılacaklara devam..
herkese merhabalar, arşivimizi güncelleyelim.
bu ara baya alt takımı söküp taktık. En son kalitesiz körükler yüzünden her uzun yolda motor havuzundan gress toplamaktan sıkılıp, silikon-kauçuk tarzı bir körük aldım. Bir gece arkadaşın dükkanında gerekeni yaptık körüklerimize,
https://linkpicture.com/q/1_263.jpg
yağ değişim zamanımızda yaklaşıyor, senelik olarak değiştiririm. Bu sefer shell ultrayı deniyelim dedim. Helix8 den memnun kalınca,
https://i.ibb.co/GHM8XQ2/2.jpg
* hala daha değişimi yapamadık.
Uzun zamandır aradığım, uzun tip reflektör diye onlarca postta yapılacak olarak not düştüğüm reflektörü bulduk ve satın aldık.
https://i.ibb.co/LvqZqHR/3.jpg
https://i.ibb.co/qsjb0LZ/4.jpg
çitasına vernik atmışlar, resimlerden anlamamıştım ama elime geçince çok sövdüm.
https://i.ibb.co/K78MKx3/5.jpg
kaput içindeki iskelet ile dış sacın arasındaki silikonlar artık kendinden geçmişti, bir hafta sonumuzu ona ayırdım. Silikonları temizleyip daysonladım, kaputu kastırarak kürleştirip araç rengine boyadım.
https://i.ibb.co/xhZ13Gy/7.jpg
https://i.ibb.co/n6WF9m4/8.jpg
reflektör de alındığına göre artık " gts 2 süpersaloon" diyeceğiz.
ertesi hafta uzun yollara ara verdiğim için flüt pompasından da sıkıldığımdan ötürü bizim davul zurna ekibini geri taktık.
https://i.ibb.co/n3qKXRx/9.jpg
https://i.ibb.co/JzXLjCq/10.jpg
reflektöre dikkat.
https://i.ibb.co/1nQMzWK/11.jpg
sonrasında fark ettim ki sessizlik daha güzel, orjinal sona geri dönüp bir miktar tırmanışlar, inişler ve virajlar yaptık.
https://i.ibb.co/VWcHn8p/12.jpg
https://i.ibb.co/B620f1r/13.jpg
pazartesi yaptığımız istanbul yolculuğumuzda Ankara'dan alınıp İstanbul'da arkadaşımda bekleyen reflektörü teslim aldım. Reflektöre ilk baktığımda durumu iyiydi fakat sonradan üzerindeki lekelerin kavrulmuş vernik ve sağ taraf plaka tırnağının kırık olduğunu görünce hayallerim adeta yıkıldı. Ama yılmak olmazdı, 80-200-800-1000-1500 ve 2000 zımpara ile çerçeveye - 800-1000-1500-2000-3000 ile farlara giriştim. 3 günlük bir süreç bizi takip etti.
https://i.ibb.co/Wsx0g01/14.jpg
kusurluda olsa adam olmaya başlamıştı. farecla g3 ve takribi autoglym super glym polish.
https://i.ibb.co/KqVptmJ/15.jpg
https://i.ibb.co/hRhbXtt/16.jpg
gelelim plaka tırnağına, bir miktar plastik pazarcı sandığı, japon ve plastik kaynağı. Sonrasında bol miktar dramel mesaisi ve bir o kadar da zımpara ve eğeleme işlemi ile orjinaline benzer bir tırnak yaptık.
https://i.ibb.co/yVQvNNm/17.jpg
Farlar üzerindeki tabaka hepten kürleşti, eski reflektörle hatıra pozu.
https://i.ibb.co/4PQBMfZ/02-D98558-0...DC5-D89-E9.jpg
Araç üstündekini sökünce altta bir miktar paslanma ve birleşim yerlerindeki megeslerin attığını gördüm. Onları temizleyip, yenileyerek boyama işlemine başladım.
Görmesekte temiz olsun. Sonrasında fitillerini yeniledim, sert kapı süngerlerinden alıp boşluklara uyguladım. Silikon sıkıp yapıştırmak basit fakat sök tak yapınca temizlemekten yıldım artık.
https://i.ibb.co/yS1t24b/18.jpg
ilerleyen saatlerde reflektörü montajladık fakat,
https://i.ibb.co/5LnZZVL/19.jpg
-eee bu pis, takmadan bakmazsan böyle olur diyerek tekrar komple reflektörü söktüm. Sinirden resim çekemedim, sağ tarafın farını ve camını ayırdım. Bir güzel temizleyip yerine geri taktım.
https://i.ibb.co/TTHLX7h/20-5.jpg
plaka yamuk yumuk oldu, artık yenisini bastıracağız.
https://i.ibb.co/68h0R1T/20.jpg
Gece saat 1-2 geldim eve, bir arkadan bakayım dedim. Bakmaz olsaydım keşke, sol ayrı sağ ayrı yanıyor. Yapacağım işi diyerek devrildim yattım.
https://scontent.fist2-1.fna.fbcdn.n...8d&oe=5F7C4D7D
Sabah kalkıp arabayı görünce, gündüz görüntüsünü beğenerek dedim yıkanmayı hak ettin. Aldım ofis önüne,
https://i.ibb.co/8MYQS8q/21.jpg
https://i.ibb.co/sPKVBcw/22.jpg
Rabbim duymuş olucak ki kuruyunca düzeldi.
https://i.ibb.co/23zYS1t/IMG-8907.jpg
Kafadan da şunu koyalım.
Artık dışına sr20 gelene kadar bir şey yapmam gibi geliyor. Sonrası swap ve boya olacaktır zaten.
İyi forumlar.
ellerine kollarına sağlık gerçekten yetenekli bi insansın ,aracada maşallah
Reflektör çok güzel olmuş eline sağlık abi