maşallah,el emeğinin değeri bi başkadır....
elinize emeğinize saglık tek tek zevkle okuyarak baktım kazasız belasız sürüşler. birde boya koruma pasta cila yapın aracın rengi yerine gelsin![]()
hepinize ayrı ayrı cevap veremesemde çok teşekkürler bu güzel yorumlarınız beni gerçekten çok mutlu ediyor
yıllarca hep bu şekilde bir araç aradım bana binmek nasip oldu allah herkesin gönlüne göre versin
devamı gelicek bu uygulamalarımın %20-%25 dir daha çok resim var bazı ayrıntılara girmiyorum çok kısadan anlatıyorum ama her detayınla çok ince ayrıntısına kadar sıkılmadan usanmadan uğraşıyorum![]()
Kaldığımız yerden devam...
Eki taktık şimdide gözüme plakalık takılıyor dedim onuda sökelim bakalım nasıl bir görüntü olucak
söktüm baktımki bu araca sadelik çok daha asil duruyor altında kalan iki deliğinde önemi yok zaten ön tamponu boyatıcam o sırada onuda kapatırım diye düşündüm
bu sırada sag uzun farı söküp sağ far altında duran filtreme soğuk hava portu yapma fikri geldi aklıma. tamponu sökmüşken farıda iptal ettim başladım o ölçülerde port aramaya...
Bu arada filtremide çıkarttım çok pisti bir kutu balata spreyi boşattım ama geldiği hal alttaki gibi olduğunu görünce onuda yenisiyle değiştim rahat bir nefes aldık
Artık beni her aracı yıkadığımda rahatsız eden çizikler ve paslı bölgelere mudehale etme zamanı geldi
Ön tampondaki boya atığı ve iptal ettireceğim delikler yüzünden arka sağ ve sol çamurluk ağızındaki paslar ve sağ arka çamurluktaki ince çiziklerden dolayı bu üç parçayı boyatmaya karar verdim
çamurluk fitillerinde kalan sular zamanla bu bölgelerde pas yapmış...
ilk olarak paslı bölgeleri kazıyıp altından nasıl bir manzara çıkıcak ona baktık ve tahmin ettiğimz gibi boyanın üstünde görünenden daha fazla pasla karşılaştık.
paslı kısımlara macun sürüp boya atmak çokta mantıklı değildi çünkü çok kısa bir süre sonra tekrar boya kabarıcak ve pas dahada büyümüş olucaktı.
o yüzden paslı bölgeleri kestik ve ustamız o kesilen parçaya göre saç kesip kaynattı saç ustalığı muazzam ellerine sağlık alt kısımdaki kavisli bölgeye çok güzel şekil verdi...
boya atıldı... ciziklerden ve paslardan eser yok
işte ençok hoşuma giden kısım burdaki pası gözüm arar oldu şimdiden her yıkamada elime takılan bu paslı kısım yok artık ayrıca burdaki saç işçiliği boyadan sonra daha iyi anlaşıldı kusursuz ...
tamponda boyandı kurudu şimdi orta kısımdaki ızgarayı siyaha boyamak gerek yoksa yorgun duruyor bu şekilde...
tamponuda taktım bu sırada o hani ilk plakalığı söktüğümde aklıma gelen portuda bulmuştum arkasına birde istediğimiz şekli verebilidiğimiz içinden metal geçen hortumlardan aldım
portla bu borunun çapları birebirdi bu muazzam uyum beni çok mutlu etti
portu burdaki deliğe göre biraz traşlayınca sanki orjinal parçaymış gibi oturdu yerini hiç yadırgamadı
porttan sonra 30cm boru kullandım filtrenin kafasına 5 cm kalacak şekilde pay bıraktım su filan girerse bu delikten direk filtre ıslanmasın istedim
yüksek hızlarda çok faydasını gördüğümüde söylemeliyim doğrusu hem işlevsel hemde görsel açıdan güzel oldu gibi...
garaja döndük eki zaten daha takmamıştım resim çekmek için üstüne kondurdum sadece çünkü daha pasta cila yapılmadı araca ondan sonra takıcam
şimdi boyadan artakalan pislikleri temizlemekte sıra özellikle dikkat ettiğim boya sırasında ne kadar maskemele yapılsada aracın diğer yerilerine gelen boya tozlarını macuna atılan zımparadan kalan tozlardan arındırmaktı.
pasta cila yaparken daha rahat çalışabilmek ve zaten altını temizlemek istediğim kanatıda söktüm değişik bir görüntü oldu kanatsız ve eksiz KN
sıra geldi aracın boyasına detaylı işlemleri yapmaya aldığımdada bir kere yapmıştım fakat bu sefer daha fazla özendim boyadaki kusurlar olmadığındanmıdır nedir bu seferki diğerlerinden daha başarılı oldu gibi gelmişti bana...
ve işte o meşhur sticker görünür...
![]()
Maşallah çok emek vermişsiniz. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
severek izliyoruz..
Hey maşallah ok gibi olmuş.. Emeklerinize sağlık.
Haddini bilmez gülüşlerim vardır benim... Dosta keyif, düşmana acı verir...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)