Çok emek var kazasız belasız maşallah.
Çok emek var kazasız belasız maşallah.
nerde kalmıştık...
ha evet aracın C sutununda bulunan bakalitler altındaki su tahliye kanalları bakımı ayrıca tavandaki o çirkin anteni iptal etme zamanı geldi.
başladım içten ve dıştan sökmeye...
görüldüğü üzere kanallar gayet güzel toz toprakla tıkanmış bakalitlerin altıda bir hayli pisti...
kanallar yaklaşık 70 cm uzunluğunda olduğu için direk kablo sokmak kanallar üzerinde bir delik aça bilirdi bende kanallar içerisine plastiğe zarar vermeyecek temizleyiciler döktüm.
kanallardaki toz toprak yumuşayınca silikon bir boru sokarak kanallara su verdim ve bütün pislikler alttan aktı.
bakalitler sökülmüşken temizliği yapıldı.
tavan lambası sıfırlandı :P
ayrıca arka bakalitlerin orijinal fitillerinin yapışkanlarıda bazı noktalardan atmıştı onlarıda söküp temizleyip tekrar baliyle sabitledim.
sonra bagajdaki tavan mekanizmasına el atayım dedim resimde temiz gibi duruyor fakat...
aslında üzerinde birçok kılcal çizik var ve buda benim canımı sıkmaya yetiyor.
plastik parçaları ve sekmanları kırmadan söktüm.
sonra zemin pürüzsüz hale gelen kadar zımpara attım.
bu arada arka cam sıyırıcısınında boyası yıllara dayanamayıp atmıştı aldığımdan beri ihmal ediyordum sonunda onada sıra geldi yerinden söktüm.
üzerindeki bütün kaplamayı kazıdım işte burası çok zahmetliydi ellerim su topladı ve çok zamanımı aldı.
parçalar hazır zımparaları atıldı.
astarlandı ve boyandı...
sonuç
![]()
sağolun
amin hepimize ağız tadıyla araçlarımıza binmeyi nasip etsin rabbim.
sağolun
eyvallah
bilmiyorum ben öyle noktadan virgülden anlama hoşuma gideni yapıyorum sizinde beğenmeniz daha çok hoşuma gidiyor sağol
o banada oluyor hepimizde olan bir durum demekki![]()
şimdi sıra geldi piste hazırlığa süremiz kısıtlı parçaları biran önce takıp piste çıkmadan son ayarları yapmak lazım.
ilk iş Function 7 LCA ve Subframe takmak
hemen işe koyulduk. liftim olmadığı için ve süre kısıtlı olduğu için aracı aldığımda beri ikinci kez yardım alıyorum.
ardından 51mm lik HKS egzozu taktık.
sıra geldi Spoon Torque Damper'e hep istediğin parçalardan biriydi sonunda nasip oldu.
ufak tefek detaylardan yine vazgeçemiyorum
Kaliper Delsol yazılarım...
Soğuk hava portunuda unutmadık...
![]()
işte şimdi motor için son rutuşlarımdan birisi olan Skunk2 B-Series Low-Profile Valve Cover Hardware montajına...
külbütor kapağını sökmeden bir foto
kapağı söktüm ve orjinal saplamaları yerinden çıkarttım.
Skunk2 B-Series Low-Profile Valve Cover Hardware
Yeni saplamalar...
Külbütor kapağını hatırlarsınız belki aracı ilk aldığım zamanlar boyamıştım hazır sökmüşken boyasını yenilemek istedim hemde farklı bir yöntem deneyeceğim bu sefer deyip maskeleme yaptım.
boyandı verniklendi fırınlandı dinlenmeye çekildi yazılara ve logoya zımpara bekliyor...
külbütor kapağınla işimiz bitti şimdi kaldığımız yerden devam Skunk2 setin pullarına o ringleri geçiriyoruzki buralardan yağ sızıntı olması orjinal motorun pulların işi artık bitmeye başlamıştı ve birkaç puldan azda olsa yağ sızıyordu artık bu sorunada son vermiş olacağız böylelikle...
külbütor kapağına sızı contasınıda sıktıktan sonra yerine oturttum ve pulları dizmeye başladım.
buji kablolarıda yerlerini aldı.
işte başrol oyuncularından biri daha skunk2 Neo Spark Cover yerini alıyor görüntü bütünleşiyor
Skunk2 Oil Cap ilede noktayı koyup bugününde sonuna geliyoruz...
![]()
Hey Maşallah ya, bu arabaya harcanan emek bir Del Sol daha aldırır herhalde. Allah kaza bela vermesin, nazar değdirmesin hayranlıkla bakıyorum. Daha ne kaldı takılacak?
Alt gergilerden sonra yol tutuşu ne derecede değişti biraz bilgi verebilir misiniz?
Bir de son fotoğrafta yağ filtresi neden yok?
bu aracı görünce iyi geldi eline emeğinize kesenize sağlık kocaman maşallah.
en güzel yanlarından biri benim gözümde kendi uğraşınız kazasız belasız.
HERKES KAZANDIĞI KARŞISINDA REHİNDİR
öf harika olmuş. Külbütör kapağı, cover ve yağ kapağı arasındaki renk uyumu süper. Araba ciddi anlamda fazla zevkli maşallah
Külbütör kapağı krom rengi olsa eklediğiniz ayrıntılar çok güzel yansır kanımca. Allah nazarlardan korusun![]()
Kaput içini bırakın motor içi bile temiz![]()
Maşallah Allah tekerine taş değdirmesin.
Hayaller Paris, gerçekler Karaköy.
çok sağol evet harcamaları hesaplamamak en mantıklısı o yüzden
ben keyif alıyorum benim için en önemliside bu imkanım olduğu sürece devam edeceğim
alt gergileri pistte test ettim orjinal sway barımla bile çok güzel performans sergiledi pist içinde viraj çizgisinde aracın ortalama süratı arttı bariz bir şekilde... yol tutuşa etkisi çok ama yinede tam anlamıyla bitmedi daha kalın sway bar, ön-arka üst kule gergileri ve bushing kit yapacağım ve en önemliside fren kiti aracımın frenleri bitti son pist gününde iyice canını aldım artık fren öncelik kazandı
o krank filtresi ve resim çekerken takmayı unutmuşum resimden sonra onuda taktım...
İlker araba konusunda cok zevklısın
valla harıka olmus
on lıpın altındakı parca nedır acaba cok merak ettım ve cok yakısmıs
tek eksık 3 noktalı on kule gergısı kalmıs bence
![]()
hasta olduğum doğrudur şef
evet en keyifli kısmıda kendi yaptığın aracı kullanmak zaten sağolun
sağolun teşekkürler
teşekkürler bu renkler beni çok cezbediyor seninde beğenmene sevindim
krom yapmak istedim ama kendi imkanlarımla mümkün değil şuanlık krom o yüzden belki ileride olabilir
benim mantığım budur işte hem içten hem dıştan temiz olacakamin cümlemize
sağol
teşekkürler...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)