Gözünüzdende kaçmış olabilir. Ben yazdığını bilmiyordum.
söylediğim gibi torsiyon bilyasını değiştirmek için söküldüğünde gördüm.
çok kurcaladığınıza göre zaman zaman rahatsız etmek isterim. :))
Printable View
araba soymus sogana çevirmişler ya :( çok seviyorum tek kapı r11leri forumumuzdaki 3. tek kapı oldu bu heralde , hepsine maşallah umarım elinizde güzelleşmeye devam eder
valla diyecek birşey yok maalesef.
Bursada electronik modeli var. Aynı zamanda konuşan modeldir.
Fakat üzerindeki bilgisayar sökülmüş. Hayır ne işlerine yarayacak Fransızca konuşan bilgisayar.
maalesef bu tip değerleririn memleketimizde pek değeri yok. :(
Forumda ustaoğlunun vardı sanırım, diğeri hangisi?
güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. :)
Diğeride 35 cuf işte
Bu arada biraz araştıırma yaptım, şöyle bir siteye rastladım. Bu sitede 11 turboda c375 diye birşey var.
Bildiğim kadarıyla benim kasa tipi c37 motor özelliği ise 5 te gizli.
bununla birlikte Renault 11 turbo engine code olarak bazı bilgilerde var
c1j motor ve carb. tipi
L yakıt tipi
760/70 turbo olduğunu gösteriyor
Benim motor kodumda C1JL760 şeklindedir
Diğer taraftada şase numaramda c375 içeriyor.
ren
Hoşgeldin ferzan abicim foruma, ben çok uğraştım geceleri sanayide sabahladığım günler oldu ilk arabamdı zımparasıydı, macunuydu herşeyiyle ilk deneyimlerimdi.Kendi paramla alıp herşeyini kendi paramla yaptım çok severekte biniyordum ama bukadar uğraşmam ailemin hoşuna gitmediğimden satmak zorunda kalmıştım.. Satmasaydım siteden HızlıFransız'da olan F7p clio williams motorunu alıyordum ve tamamen evladiyelik yapıp kenarda saklıcaktım ama istemiyerekte satmak zorunda kaldım..
Ayrıca aracı sattım ama araştırmalarımıda bırakmadım :) Aracın üretimi turbo'dur,Ferzan abi gaz pedalının ordan taban halısını kaldırırsan ordada Turbo yazısı var :) Araç yanlış olmasın hatırladığım 96 97 li yıllarda türkiyeye giriş yapıyor izmir karabağlar sanayi'de Rallici Ayhan Usta alıyor ve bi süre rallide yarıştıktan sonra parçalarını söküp gümrüğe bırakıyorlar daha sonrasında başkaları aracı çıkartıp denizlide galeriye veriyorlar araç karşılığında ordanda ben aldım..
Aracımın benim açtığım konusu:
http://www.techturkey.com/forum/otom...ograflari.html
Araç hakkında daha detaylı bilgi almak isteyenler Ayhan ustaya ulaşabilir..
Cuf 98'de bizdedir siteye üye kendisi, görünce yorum yazar Ömer abimde araç hakkında oda çok bilgiye sahip.
Hatırladığınız araç bu değil :icon_tup:
Kardeşim hoşbulduk.
Ralli geçmişi olduğunu söylememiştin. Ayhan ustanın face vs var mıdır? tanıimak isterim.
hatta o günlerden fotoğrafı varsa.
Bu arada hala satmayı düşünmüyorum Berkin :))
Abi sattıktan sonra öğrendim bende, bi fotoğrafını göstermişti fakat almayı unuttum yarış anında çekilmiş :) Ayhan ustanın facebook adresi varmı bilmiyorum ama dino garaj'da çalışıyor hala ralli arabalarının bakımlarını yapıyorlar..
Ocak ayında istanbula yerleşiyorum ansızın gelip alabilirim abi :D
beyler tartışmaya lüzum yok, panik yok.. =) araç eskiden turboymuş Ayhan ustanın eski aracı, Ayhan usta yabancı plaka ile ralli koşmuş araçla ama bombası büyük kazası yok, dino garajda çalışmıyo Berkin dükkan Ayhan ustanın =) bilgi yanlış olmasın... Ferzan, Ayhan usta face.den cep.ten falan bilgi vermez ancak yanına gidip boş zamanında uzun uzun sohbet edebilirsin... Gelelim Renault 11 TURBO hakkındaki bilgilere, 1983 modelde dahi turbo mevcut, motor kodu C1J olarak başlar, kasa kodu tam hatırlamıyorum ruhsattan bakıp yazarım, tek kapı Renault 11 dizeli bile mevcut yani bu demek oluyorki her tek kepısı turbo olmak zorunda değil, görsel olarak olmasada TURBO kasaların farkı var, matter diye tabir edilir, saç kalınlığı farklıdır... İddaa edmeye gerek yok bu araç Bize geldiğinde turbo yoktu, fakat Berkin'in de belirttiği gibi araçtaki bazı yerlerde turbo kasa olduğu belli oluyor... Arka dingilde yazan TURBO yazısı Benim aracımda yok fakat Benim aracımdaki dingil Grup A dingili... Ferzan senin bahsettiğin kablo sanırım yol bilgisayarına ait ayrıntılı bir foto olursa daha iyi yorumlarım... Bırde aklıma takılan bir cümle var, basit bir yol bilgisayarı var denmiş, soruyorum kendisine yıl 1984 4 çekirdek işlemcili bir bilgisayarmı bekliyodunuz...?
Bilgiler için teşekkürler Ömer. :)
ekstra bir bilgi daha basit olarak görülen Renault 11 TURBO yol bilgisayarı,
depodaki benzin ile gidilebilecek km.yi, 100 km'de ortalama yakıtı hesaplarken (diceksiniz ki bu bütün yol bilgisayarlarında mevcut) 0-100 km zamanını hesaplayabiliyor, ayrıca araç içi sıcaklık basınç değerlerinin yanı sıra dış sıcaklıkta ölçüyor bilginize...
Çeşke Turbolu hali kalsaymış...Arka frenler disk değil mi?
Ön kaputta renk ton farkı mı var?
İyi günlerde...
güncel renolarda da bu yol bilgisayarı var. o zaman için sadece VDO markada bu tür bilgi ekranları varken r11 t de standart olarak vardı. sene 1984 den beri
Matter i ben bir marka olarak biliyorum. Yani sen arabayı alıyorsun matter e gidiyorsun onlar roll cageni ve şase takviyni yapıp arabayı sana geri veriyorlar. eğer denilgiği gibi yarış otomobili ise eskiden mutlaka şase takviyeleri vardır. ve görmemek elde değil.
Eski notlarda demişimki (arabayı alırken bazı notlar almışım o zamandan kalan)
motor kodu:C1J 770 (115hp) solex carb. Bahsettiğim araç 1987 modeldir.
YAzan turbo yazısı içinde Satın alınan yerin adı : TURBO FİLTRE SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ tarafından yaptırılmış bir parça olmasın sakın.
ben r 11 t yi en son 1990 larda gördüm daha görmedim dolayısı ile net hatırlamıyorum.
c1j 770 86 daki zender ve sonrası için geçerli. (115hp olanlar) 87den sonraki face lift diye tabir edilen ön aksam
c1j 760 ise ilk üretilen 11 turboların kodu. (105hp olanlar) bizde ph 1 denilen kare farlılar için geçerli.
Dipnot
bazı farklı kaynaklarda
phase (ph) 1 spring ön aksamı
phase 2 benim ön aksam
phase 3 facelift (flash s)
olarak görünüyor.
Bu arada phase 4 ise son kasa broadwayler için
Maaşallah. :)
Cuf ta bu aksamlar çalışıyordur umarım. Çalışmasını isterim çünki.
Kısmet diyelim. Ben böylede menunum. Hız ile çok haşır neşir birisi değilim.
tabi bazen yüklemek istiyorum fakat maddi sıkıntılarım engel oluyor.
ön kaputta bir dönem kırmızı karbon folyo kullandım. Kısa sürede soldu. Sonra çıkardım.
Teşekkür ederim.
Benim araçta şase takviyesinden tut araç içi askı demirlerine kadar mevcut, geçmişini iyi biliyorum,
amacım bilgi yarıştırmak değil sahip olduğum araç hakkında yanlış bilgi nüksetmemesidir ve de bilmediğim görmediğim hiç birşeyi yazmam paylaşmam...
Benim aracımın ön diskleri maxi megane balatalar clio, farklı bir kombinasyona sahip...
Turbo filtre sanayi ve ticaret firması dingil üretmi yapıyormu merak ettim, hadi yapıyor diyelim, dingilden farklı olarak araç şasesine TURBO damgasımı vuracak...???
Bu bahsettiğin askı demiri vs vs. şu anda sökük anladığım kadarı ile. Arka bagaj havuzunda o zaman şase takviyeleri görünüyor... Yani ön diskler 6 pistonlu AP racing.
Filtrenin üzerine TURBO yazıyorsa ürettiği dingile neden yazmasın. Ayrıca orijinaline bakacağım öyle bir yazı olsa dikkatimi çekerdi. Genede şu anda bir şey diyemiyorum.
Konuyu uzatmaya gerek yok diye düşünüyorum.
Arabanın evelliyatının turbo olduğunu gösteren bir çok şeyi sizlere aktardık.
Donanım farklılıkları, şase ve motor no. vs...
Eğer tatmin olmadıysanız, siz turbo olmadığına inanın. Sıkıntı değil.
Benim aracımın tek kapılı bir 11 olması, kare farlara sahip olması, kazalı denilebilecek bir kazası olmaması beni fazlasıyla tatmin ediyor.
Mkerim, sizin bilginizi tartışamam, çünki neler yaşadınız neler yaptınız bilmiyorum. Saygı duyuyorum. :)
Ömer bildiğim kadarıyla daha öncede R9 turbo ile haşır neşirdi.
Şimdi ise yıllardır 35 CUF 98 gibi kendisini kanıtlamış bir 11 turbo ile içli dışlı.
Bende aracımı Ömer'in arkadaşından aldım. Dolayısıyla bu arabalardan birisi olarak benim aracımı da tepeden tırnağa bildiğine inanıyorum.
Ben bu güne kadar bu arabalardan benimki ile beraber 4 adet inceledim.
2 tane GTL, 1 tane electronik, birde benim aracım.
Gtl ler ile aramızda donanımsal farklılıklar olduğunu daha önce söylemiştim.
Electronik için anlatmama gerek yok diye düşünüyorum.
Hadi benim aracım Turbo değil.
E GTL de değil.
E electronik hiç değil.
Bilmeyen halkımızın söylediği gibi tek kapı Flash mı demeliyim? :)
Merhaba.
Biraz araştırma yaptım. Motorcu bir arkadaşımın bilgisayarında kurulu olan program ile model seçimini yaptığınızda O modele ait motor kodunun nasıl başlayacağını gösteriyor.
Benim motor kodumun C1JL760 ile başladığını daha önce de söylemiştim.
Programın doğruluğunu saptamak için Clio Rsi ve Golf Gti ile de denedim. Sonuç doğru çıktı.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...11627544_n.jpg
burda ne tartısılıyor anlamıs deılım turkıyede bır elın parmagını gecmıcek bı arac nadıde bır arac bence bu arada antalyaya r11 turbo satıldı kırmızı renk bır cogunuzun haberı yoktur gercı alonsoya soledım
ondan yokta cozu sormustun bana haberım var faceten musıt olunca yaz konusalım
Oooo konuşalım hemen :)
Maşallah kazasız belasız kullanın , cok gergın duruslu bır kasası var
Detaylı projelık
Bende çayırovada ıkamet edıyorum , inş denkleşiriz :)
hayıurlı olsun güle güle kullanın
Aracına kocaman bi maşallah, nadide bi araç.
Merhaba abi , Hereke'deki buluşmadan hatırlarsın beni , turuncu jantlı corsa :)
Güzelyalı'da ikamet ediyorum yanılmıyorsam 1 2 hafta kadar önce güzelyalı'dan esenyalıya doğru çıkıyordun :)
Tekrardan Maşallah , Kazasız belasız kullan.
Allah kaza bela vermesin. Merak ettiğim bir husus var, hazır konu denk gelmişken sorayım. Şu zamana kadar sahibinden.comda belki 2 belki 3 kere r11 turbo ilanına denk geldim, hiç birinde turbo yoktu. Hepsi sökülmüş. Neden acaba bilginiz var mıdır ? Bu araçlarda turbo çok mu sıkıntılı ? Ya da arıza yaptı zamanında da parça bulamadıkları için mi komple söktüler ?
Merhaba dostum hatırladım tabii :)
Gebzede yim fakat hafta sonları genelde İstanbul tarafında oluyorum.
Oralardanda geçmişimdir :)
Teşekkür ederim.
Sorunuza iki farklı cevap vereceğim.
Piyasada yine tek kapı olan GTL versiyonları da var. Kimisi bunları Turbo olarak tanıtıyor.
Diğer olay ise bu aracın turbo lusuna binmek biraz kasıyor. Karbüratör turbo cebi yakar diye tahmin ediyorum. Ki eski turbo kullanıcısı bi arkadaş kesinlikle turbolama diye ısrar etti. :) Model olarakta eski olduğundan revizyona girdiğinde turbo olarak değilde normal toplananlar olabilir. Malzeme ve yakıt sıkıntısından.
Benim hikayemi Berkin önceki sayfalarda anlattı.
İzmirden birisi sanıyorum yabancı plaka ile birkaç yarış yarıştırıyor.
Sonra üzerindeki değerli ekipmanları alıp gümrüğe teslim ediyor.
2 dedim ama 3 oldu :) Umarım aydınlatıcı olmuştur.