User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: bmw lerimden kareler ve paylaşım amaçlı tespitlerim..

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    bmw lerimden kareler ve paylaşım amaçlı tespitlerim..



    97 model fabirka çıkış mtech. e36 ımdı.. 150k km civarlardında idi..
    m52 motorun nikasil gömlek sıkıntıları nüksetmişti..( ciddi anlamda yağ tüketimi, duman atma).. m50 ye göre daha soft bir sesi vardı ama çok seviyordum akustik tınılarını.. şu an ki 3.28 im de bu sesten eser bulamıyorum..





    gri e36 mı çok hoş tanışıklıklara, aile dostluğuna sebep olarak sattıktan sonra aldığım ve 3 ay ancak sabredebildiğim kabus gibi gelen 99 model e46 ım..
    özellikle manuel olmasını isteyip uzun zaman arayıp almıştım.. ancak e36 nın o daha bir zevkli, ipe sapa gelir, biraz sert , biraz ateşin hallerinden sonra çok soft geldi bana.. bu hissi donelere mukabil rasyonel gerçekler ise; manuel olmasına rağmen e36 gibi yürümemesi, ( ki daha 150k km yi görmemiş yorulmamış.. tabiri caizse kız gibi arabaydı) hantal kalkışları ve ankara gişelerden otoban çıkışı yokuş yukarı albea dizelle başedememesi üzerine satmıştım çok soft gelmişti bana..






    e46 yı sattıktan sonra aldığım, 94 model m50 motorlu bmw em.. yağına bakmadan marşına basabildiğim, yak eksiltmeyen, bana yağ psikozu yaşatmayan yegane bmw emdi.. üstelik 210k km de ve hiç motoru açılmamış olmasına rağmen.. 6 silindirli bmw lerin ( ben flüt sesi diye tabir ediyorum ) o klasik sesini en iyi veren de bu arabam idi bana göre.. az inletmedim bolu tünelini .. hala özlerim kendisini
    audi ye balans ayarı yaptırırken artvinden gelen bir arkadaş zorla satın alıp gitmişti.. nasip işte..



    [IMG]http://i60.tinypic.com/260fm6a.jpg[/IMG




    ve hali hazırdaki sahibi olduğum 97 model 3.28 im..
    3.20 nin o kısa 3,45 son dişlisinden ve sınırlı gücünden ötürü, devir çevirip hızlanmamasından sonra 28 in ivmelenmesi beni çok mutlu etti ancak kulaklarım yetim kaldı o akustik tınılar, flüt sesi, eksoz sesi 28 de yok
    tüketim fazla dur kalk olmazsa eğer neredeyse 3.20 ile aynı.. fakat uzun yolda 2.93 son dişli ile 3000 devirde kadranda neredeyse 130 görmek çok keyifli..

    hem bu konseptte foto paylaşmak hemde bu araçlara dair tespitler anlamında merak eden arkadaşların ön fikir edinmelerine yardımcı olması unudu ile..

  2. #2
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.476
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah hepsi birbirinden güzelmiş.
    Ses konusunda ise;ben de e39 520i deki o tiz,ciğerden gelen 6 silindir sesini e60 525i den alamıyorum.Şu ana kadar hep yalıtımdan vs. dedim ama motor ve egzoz sistemi ile alakalı olduğu aşikar.
    Güle güle kullanın.

  3. #3
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel paylaşım olmuş
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah hepsi birbirinden güzelmiş.
    Ses konusunda ise;ben de e39 520i deki o tiz,ciğerden gelen 6 silindir sesini e60 525i den alamıyorum.Şu ana kadar hep yalıtımdan vs. dedim ama motor ve egzoz sistemi ile alakalı olduğu aşikar.
    Güle güle kullanın.
    öncelikle teşekkür ederim..
    evet tam o ses ciğerden gelen 6 silindir sesi.. yırtıcı ses.. flüt sesi.. ismi her ne ise..
    28 de denemediğim kombinasyon kalmadı mali yüküde cabası. keşke denenmiş bir markaya yönelseydim diyorum şimdi.. depomda 2 tane susturucu yatıyor öylece..
    hali hazırda ise; kat iptal düz boru, 3.30 son susturucu ile kullanıyorum.. m3 zırıltısına çok benziyor en makul halide bu..
    gri e36 ım arkadaşımda bazan getirir al abi kullan diye.. biraz sesini dinliyor avunuyorum..
    ve sırf o ses için yine bir 3.20 alıp 2.8 stroker yapmayı düşünüyorum ilerleyen zamanlarda..

  5. #5
    JaSoN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    320yle 28in ses olarak farkı emme manifoltundan olabilir. 328in emme manifoldu 320den bile dar çünkü. En genişi de 325 manifoltudur. 325 manifold, gaz kelebeği ve yazılımla hem güç alabilirsiniz hem de hava akışı artacağından o sese kavuşabilirsiniz bence.

  6. #6
    ilbeyyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Mesaj
    630
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazı için elinize sağlık eğlenceli ve bilgilendirici olmuş. Çok güzel araçlarınız varmış özellikle BMW ve onu da özelleştirip 3 serisi üzerinden gitmeniz gerçekten takdire şayan. Bağlılık ve otomobil sevdası böyle birşey olmalı.

    Ben de bir otomobilin tınılarını dinlerim, bu forumda çoğu insan da sanırım böyle yapar, tını insanı aracına aşık eder, kontağını kapattırmaz sanki tam teybi kapatacakken favori şarkın çıkar da teybi kapatmayıp şarkıyı sonuna kadar dinlersin ya öyle birşey.

  7. #7
    blumenberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Şehir
    Ankara / Çankaya
    Mesaj
    1.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi maşallah her birine, ama bundan sonra karpuz jant takma
    ( 🔴🔴 VETTE 🔴🔴 )

  8. #8
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Masallah her balin tadina bakmissiniz
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [QUOTE=JaSoN;7355915]320yle 28in ses olarak farkı emme manifoltundan olabilir. 328in emme manifoldu 320den bile dar çünkü. En genişi de 325 manifoltudur. 325 manifold, gaz kelebeği ve yazılımla hem güç alabilirsiniz hem de hava akışı artacağından o sese kavuşabilirsiniz bence.[

    amiyane ifade ile ; ciğer sesine dair haklı olabilirsiniz değindiğiniz hususlarda..
    ancak şöyle bir durumda var; manifolddan son susturucuya kadar fabrikasyon, kat lar üzerinde, sadece son susturucu ile dahi 28 de arabanın içinde durulmuyor çok fena bağırıyor... tabiri caizse öküz gibi böğürüyor 28..
    20 de kat lar iptal, düz boru, sadece arka susturucu ile o tatlı mekanik çığlıklar ı dinliyorsunuz.. inanması zor ama uzun yolda da belli bir hızdan sonra sadece ince bir uğultu kalıyor..
    28 ile uzun yolda sesten arabanın içinde durmak imkansız ötesi.. ( tüm eksoz sistemi fabrikasyon, kat lar üzerinde, bir tek son susturucu custom) olduğu halde..

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilbeyyagci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazı için elinize sağlık eğlenceli ve bilgilendirici olmuş. Çok güzel araçlarınız varmış özellikle BMW ve onu da özelleştirip 3 serisi üzerinden gitmeniz gerçekten takdire şayan. Bağlılık ve otomobil sevdası böyle birşey olmalı.

    Ben de bir otomobilin tınılarını dinlerim, bu forumda çoğu insan da sanırım böyle yapar, tını insanı aracına aşık eder, kontağını kapattırmaz sanki tam teybi kapatacakken favori şarkın çıkar da teybi kapatmayıp şarkıyı sonuna kadar dinlersin ya öyle birşey.
    sadece e36.. a3 1.8 t de var onuda denemiştim.. yazılımlı idi gerçekten hızlı idi ( göreceli elbette ) .. otobanda çok zevkli idi .. binemedim onada fazla 4000 rpm den sonra motordaki metalik sesler rahatsız ediyordu 6 silindirin sesinden sonra..
    önden çekişli olması, ilk 3 vites patinajdan ötürü yürümemesi vs vs..
    şimdi kız kardeşim kullanıyor..
    son olarak tınılara dair aynı hissiyat ı paylaşmak ne hoş.. ve benzetmeniz de öyle..
    evet.. söylediğiniz gibi..

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı blumenberg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi maşallah her birine, ama bundan sonra karpuz jant takma
    karpuzları çoktan söktüm kardeşim.. şu an arabam maymun gibi resmen 8 inç schintzerler var kışlık spec takılıyorum öyle..

  12. #12
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [QUOTE=MARJINAL_SUFI;7356881]
    Alıntı JaSoN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    320yle 28in ses olarak farkı emme manifoltundan olabilir. 328in emme manifoldu 320den bile dar çünkü. En genişi de 325 manifoltudur. 325 manifold, gaz kelebeği ve yazılımla hem güç alabilirsiniz hem de hava akışı artacağından o sese kavuşabilirsiniz bence.[

    amiyane ifade ile ; ciğer sesine dair haklı olabilirsiniz değindiğiniz hususlarda..
    ancak şöyle bir durumda var; manifolddan son susturucuya kadar fabrikasyon, kat lar üzerinde, sadece son susturucu ile dahi 28 de arabanın içinde durulmuyor çok fena bağırıyor... tabiri caizse öküz gibi böğürüyor 28..
    20 de kat lar iptal, düz boru, sadece arka susturucu ile o tatlı mekanik çığlıklar ı dinliyorsunuz.. inanması zor ama uzun yolda da belli bir hızdan sonra sadece ince bir uğultu kalıyor..
    28 ile uzun yolda sesten arabanın içinde durmak imkansız ötesi.. ( tüm eksoz sistemi fabrikasyon, kat lar üzerinde, bir tek son susturucu custom) olduğu halde..
    Sizin egsoz sisteminde bir sıkıntı var bence

    Sattığım 96 model 28 de komple katları ve orta susturucuyu iptal edip düz boru koydurdum sonda orjinal susturucu ile gram sesi çıkmıyordu
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [QUOTE=sde30;7356918]
    Alıntı MARJINAL_SUFI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Sizin egsoz sisteminde bir sıkıntı var bence

    Sattığım 96 model 28 de komple katları ve orta susturucuyu iptal edip düz boru koydurdum sonda orjinal susturucu ile gram sesi çıkmıyordu
    şu an benim eksoz siztemimde öyle .. sanırım dikkali okumadınız..
    zira sadece kat lar iptal düz boru.. arkada 3.30 son susturucu var.. şu an böğürmüyor sadece m3 zırıltısına çok benzeyen bir ses var.. ancak bahse konu özlemini duyduğum ses bu değil..
    ilaveten ; sistemde bir sıkıntı olsa orijinal e döndüğüm de de bağırır o vakit hiç ses olmuyorki.. son susturucu farkı ile bu yaşansın..

  14. #14
    aodabasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    688
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah allah kaza bela vermesin araştıranlar için gerekli bilgiler ellerinize sağlık..yanlız neden e30 yok diye merak etmiyo değilim

  15. #15
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MARJINAL_SUFI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    şu an benim eksoz siztemimde öyle .. sanırım dikkali okumadınız..
    zira sadece kat lar iptal düz boru.. arkada 3.30 son susturucu var.. şu an böğürmüyor sadece m3 zırıltısına çok benzeyen bir ses var.. ancak bahse konu özlemini duyduğum ses bu değil..
    ilaveten ; sistemde bir sıkıntı olsa orijinal e döndüğüm de de bağırır o vakit hiç ses olmuyorki.. son susturucu farkı ile bu yaşansın..
    Sizin aradığınız sesi alacağınız tek egsoz Süpersprint ama gelin görün ki fiyatlar ciddi derecede pahalı

    Süpersprintin en güzel yanıda normal kullanımda alt devirlerde pek ses vermeyip rahatsız etmemesi ama üst devirlerde ciddi yırtıcı bi ses veriyo bulabilirseniz tavsiye ederim

    Yada benimki gibi kumandalı bir egsozda iş görebilir ortada 2 tüp susturucu sonra kumandalı egsoz mevcut

    Burdan sesi az çok duyabilirsiniz

    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aodabasi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah allah kaza bela vermesin araştıranlar için gerekli bilgiler ellerinize sağlık..yanlız neden e30 yok diye merak etmiyo değilim
    ne güzel bir hususa değindiniz..
    aslında bu tutku e30 la başladı.. hatta yıllar önce günümüz parası ile en çok 100 yada 150 lira gibi cüzi bir rakam ile uzlaşamamıştık ramak kalmıştı bir e30 sahibi olmama.. ancak prensipten ötürü vazgeçmiştim yoksa o rakam engel teşkil etmiyordu.. ısınamamıştım şahsa.
    daha sonraki yıllarda da çok aramama rağmen içime sinen bir araba bulamadım..
    malumumuz ( sizi tenzih ederim) ülkemiz insanlarının sürüş tarzı, güzelim arabanın prestiji bir yana menfi bir kimliğe ve dahi isme düçar olması gibi sebelerden ötürü kaldı öylece..
    yoksa açtığım bu konuda sürekli dem vurduğum, serzenişte bulunup , sürekli değindiğim o mekanik çığlıkların müsebbibi e30 un o eşsiz sesidir..

  17. #17

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sde30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin aradığınız sesi alacağınız tek egsoz Süpersprint ama gelin görün ki fiyatlar ciddi derecede pahalı

    Süpersprintin en güzel yanıda normal kullanımda alt devirlerde pek ses vermeyip rahatsız etmemesi ama üst devirlerde ciddi yırtıcı bi ses veriyo bulabilirseniz tavsiye ederim

    Yada benimki gibi kumandalı bir egsozda iş görebilir ortada 2 tüp susturucu sonra kumandalı egsoz mevcut

    Burdan sesi az çok duyabilirsiniz

    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater
    kesinlikle haklısınız super sprint kosunusunda.. zira bende epey araştırdım fiyasko ile neticelenen denediğim varyasyonların akabinde..
    video koyduğunuz için teşekkürler.. ses kesinlikle güzel, katların yerine tüp koyarsak zırıltı azalır daha iyi bir ses olur demişti en son gittiğim eksozcum.. demekki doğru söylüyormuş..
    sök tak kaynat.. olmadı öbürünü yap vs vs den gına gelmişti o an.. biraz böyle takılayım demiştim.
    en yakın zamanda düz boruların yerine tüp koydurayım..
    çok teşekkür ederim

  18. #18

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada şimdi aklıma geldi.. anımsıyormusunuz bilmiyorum ama ; tam arka aksın orada 2 boruda bir dönüş yapıyor ve tam bu noktada her 2 boruda da extra bir kalınlık var.. yani şöyle ; sanki 50 lik borunun üzerine 60 lıkları geçirmişler gibi uzunluklarıda 15 er cm civarında..
    kimi eksozcu çok önemli bir görevi yok diyor, kimisi zırıltıyı absorbe etmesi için diyor.. kimisi bilmiyor .. acaba bu nedir kesin olarak sizin araçta duruyormuydu bu bahsettiklerim..
    olmadı ilk fırsatta bir foto çekeyim..
    kavis verilmesi için yapılmış bir şey değil kesinlikle hemen kavis başlamadan evvel bu iki şey.. ve sonradan yapılmış bir şeyde değil kaynak izi vs yok..

  19. #19
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MARJINAL_SUFI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada şimdi aklıma geldi.. anımsıyormusunuz bilmiyorum ama ; tam arka aksın orada 2 boruda bir dönüş yapıyor ve tam bu noktada her 2 boruda da extra bir kalınlık var.. yani şöyle ; sanki 50 lik borunun üzerine 60 lıkları geçirmişler gibi uzunluklarıda 15 er cm civarında..
    kimi eksozcu çok önemli bir görevi yok diyor, kimisi zırıltıyı absorbe etmesi için diyor.. kimisi bilmiyor .. acaba bu nedir kesin olarak sizin araçta duruyormuydu bu bahsettiklerim..
    olmadı ilk fırsatta bir foto çekeyim..
    Evet o borulardaki genişlik benim aracımdada vardı ama inanın hiç merak etmedim

    Sizi çok iyi anlıyorum egsoz konusunda bende çok uğraşmıştım kat orta iptal düz boru yaptım ses yok gittim m3 son susturucu aldım zırıltıdan başka hiçbirşey alamadım ortaya susturucu taktırdım bu seferde ses soluk gitti kafayı yemek üzereydim

    Sonra bursada sevdiğim bi abim var onu aradım ondada 28 var olan biteni anlattım oda sağolsun ben sana burdan göndereyip tak keyfine bak dedi

    2 tüp ve sona kumandalı egsozu gönderdi takarken baya şüphe ettim bende bu tüpler zırıltı mı yapar sesi mi keser nasıl birşey çıkacak diye ama ciddi manada güzel ses aldık

    Bu videoda dışardan sesi net şekilde duyabilirsiniz

    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •