suizan etmiş olacağım belki ama bazen bu tür durumları gördüğümde firmaların özellikle yaptığını düşünüyorum. Bir model toledo / leon larda (yüzü aynı olan) ecu ön cam su ızgarasının altındaydı mesela, onu oraya koymak nerden baksan abesle iştigal.
Printable View
https://www.otoclubturkiye.com/forum...71781db37.jpeg
Fotoda gördüğünüz yağ, şanzıman yağı ve içinde aluminyum çapakları mevcut.
Olaydan bir gün önce araç ilk harekette titremeye başladı. Bir tuhaflık olduğu belliydi.
Ertesi gün ilk iş ustama gitmek oldu.
Dükkanın önüne kadar sorunsuz geldim ama dükkanın önünde araç bir daha hareket etmedi. Geri gidiyor ama ileri gitmiyordu.
Yağı boşaltıp numune aldık ve incelediğimizde içinde aluminyum çapakları gördük malesef. Bir yerler dağılmıştı.
Söküp görelim dedik ve şanzımanı indirip içini dağıttık;
Sonuç, taslardan birinde kırık var. İleri kavramayı yapan kısımmış.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...713529813.jpeg
https://www.otoclubturkiye.com/forum...2d4ce0fc2.jpeg
Tam revizyon olmasına karar verdim. Herşeyin eksiksiz yapılması için ustamla teyitleştik. 3-4 günlük bekleyiş başladı ancak araya deprem girince 3 gün ertelemek zorunda kaldık.
Velhasıl dün itibari ile araç tamamlandı, testlerini yaptık. Ve teslim aldım.
Bu aşamada;
- Tork konvertör (revizyon)
- Pompa
- Balatalar
- Sekmanlar
- Bilyalı Tas
- Prizdirek Tası
- Prizdirek disk takımı
- Conta Takımı
- Diferansiyel yağı
- Şanzıman Yağı ve filtresi
- Karter
- Civatalar
- ve ıvız zıvır bir çok parça değişti.
Kafam rahat olacak şekilde yapılmasına özen gösterdim. Bazı parçalarda riske girmek istemedik. Tork konvertör 4 yıl önce yapılmıştı ve sorun yok gibiydi ama aluminyum talaşından zarar görmüş olma ihtimalinden dolayı revizyonlu başka tork konvertör ile değişti.
Hidrolik beyin konusunda ustama çok ısrar ettim, revizyonu veya değişimi konusunda. Şanzımanı toplayıp bakmanın daha faydalı olacağını söyledi. Toplandıktan sonra testlerde herhangi bir sorun görmedik. Takılmadan önce güzelce temizliği yapılmıştı sadece.
Karter de daha önce değişmişti. Ancak bir köşesinde hata tespit ettik. O da değişti.
Tüm parçalar orijinal ZF alındı. Yan sanayiye hiç girmedik. (Fiyatları çok uçuk malesef ZF’nin)
2 gündür kullanıyorum şimdilik iyiyiz.
Tabi en merak edilen kısım maliyeti;
55.000TL ödedim.
(Fiyatın 1/5’i işçilik, kalanı parça maliyeti)
Manuel şanzıman olsaydı bu yaşına kadar 5 defa baskı balata değiştiğini ön görürsek toplamda ortalama 50k harcanmıştı bile tabi ilk sahibi olsaydın. Bu yüzden ikinci el otomatik araba alırken en başta şanzımana sonrasında motora baktırmak en doğru iş olacaktır ekspertizden önce. Geçmiş olsun kafa rahat 10 sene binersin artık.
Tek elden bakımları düzenli yapılan otomatik şanzımanın kronik sorunu yoksa zaten 300.000’leri görüyor rahat.
Benim son ana kadar şanzımanda bir problem yoktu. Bir anda oldu. Satmış olsam alanın elimde bir anda patlayabilirdi.
Kapalı kutu nihayetinde motor gibi olmuyor.
Rakam can yakıcı cinsten olmuş gerçekten. Uzun süreli binme hedefi var ise yapılan iş tam hakkıyla olmuş. Benim otomatik araba istemiyor olmamın en büyük nedeni bu aslında, bir anda açabileceği yara. Bu gün ha dediğinde 55K Gibi bir rakama onarım yaptırmak çok kolay değil gerçekten.
Geçmiş olsun ve tekrarı olmasın umarım.
Geçmiş olsun uzun süre sorunsuz kullanırsınız umarım.. Günümüz şartlarında araçların fiyatlarını düşününce belki çok yüksek maliyet değil gibi duruyor ama şu zor zamanlarda bir anda cepten çıkınca can yakar.
Abi çok geçmiş olsun. Benim Z4’te başıma gelen de buydu, tas kırılması. Gidiyor ama sıyırıyor gibi gidiyordu araba. Tam bir sene önce toplaması 25-30 tutuyordu, şansıma çıkma temiz garantili şanzıman bulunca 20’ye anahtar teslim halletmiştim. Sizinki tam ömürlük çalışma olmuş, ağız tadıyla binmek nasip olsun.
Daha yeni 190 binde Megane2 1.5 dizel manuel aldım Tolga Kaan’la aynı endişeyle, 4 gün sonra şanzıman 3’te takılı kaldı :D şans tamamen, tüm senkromeçler değişti, 7250’ye mal oldu o da, 4750 kısmı şanzımancıya ödendi. Buna da şükür hakikaten
Düz şanzımanda da dert yaşamak gerçekten çok fantastik olmamış mı ? z4 ü şuan 30 liraya ancak dükkana sokarlar bence, sonrasının ucu açık.
Adam biniyor geliştiriyor arabasını sürekli, ayran gönüllü de değil araba konusunda 55k çok olsa da kafa uzun vade de çok rahat olur mis gibi biner.
Şu kafaya bi ben erişemedim, al bi model bin uzun süre.
- Yazlık lastikleri taktım.
- Kaskoyu yeniledim. (5672TL)
https://www.otoclubturkiye.com/forum...b13279cd5.jpeg
- Sağ arka fren kaliperinden hidrolik sızıntıdı tespit ettim. Kaliper değişti.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...492c196e4.jpeg
- Yağ filtre bakımı baktım.
300.000km
Liqui Moly Toptec 4200 5lt 1000TL
Bosch Filtre Seti 580TL
CeraTec 410TL
https://www.otoclubturkiye.com/forum...06ffef205.jpeg
- Şanzıman konum şalteri değişti. (3750TL)
https://www.otoclubturkiye.com/forum...28680d7ed.jpeg
Uzun zamandır takip ediyorum arızalar çıksa da baş etmeyi biliyorsunuz.
Teşekkür ederim. Bana çok tecrübe kattı sağolsun bu araç :)
Arızalarda kendim araştırıp teşhis koymadan ustalara dokundurmadım çok zaman.
En son şanzıman konum şalteri değişiminde 3 usta gezdim. En son benimle ortak teşhis koyduğumuz ustaya yaptırdım. Teşhis doğru ve sorun çözüldü. Yoksa sanayide dene-boz şeklinde ilerliyor işler.
Maalesef böyle, tecrübe çok önemli bu nokta da. Neyse ki araç sahibi olarak kendimiz teşhis koyabiliyoruz.
C5 de su sızıntısı vardı, kendim öncesinde onarmama rağmen artık silindir kapağındaki tapa iyice çürümüştü, nokta atışı götürdüm şunu yapacaksın dedim yaptı çıktık, sıfır su kaybı.
rs i de aks körüğü değişsin diye bıraktım değişmiş ama değişirken far yüksekliğini ayarlayan sensörün ayağını kırmışlar, geçen gün fark ettim. Can sıkıyor böyle detaylar.
bmw sw için yazdığını gördüm bu aracın da maşallah çok güzel eğer olursa o araçta çok iyi olacaktır eminim.
bakım için bayram öncesi polen ve yağ filtresi, yağ tapası, 4200 toptec, ceratec, engine flush aldım 2490 lira şimdi kaç oldu kim bilir. mayısta alacaktım tüm bunlar 1800 lira tutuyordu. şimdi mtv katlaması kasko ve sigorta bindirmesi vs derken uçtu gidiyor araç sahibi olmanın bedeli.
arabası olmayanın alma hayali ellerinden gidiyor. olanın yürütme maliyeti belini iyice bükmeye başladı. forumda az buçuk hobi için aracına bişeyler yapabilen sayısı azaldıkça azalıyor.
Allah sonumuzu güzel etsin. kazasız belasız güzelce kullanmayı nasip etsin
Masallah ceratec’in faydasini görüyormusunuz ses titreşim yag eksiltme veya yakit ekonomisi konusunda belirgin fark yarattimi
İşten anlamayan biri işin sanayiler çok tehlikeli yerler :)
E61 için niyetim var ama yürütme maliyetleri de gözümü korkutmuyor değil.
Belirgin bir fark görmedim. Özellikle dikkat de etmedim açıkçası. Fayda sağladığını umarak kullanıyorum. Tüketim şikayetim hiç olmadı ama bunu genel olarak aracın bakımlı olmasına bağlıyorum.
Arkadaki Passat yazısının orijinalini bulunca dayamadım aldım.
Araçtaki yan sanayi idi. Orijina ile değiştireceğim.
Yetkili servis fiyatı 1200TL imiş.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...ad46dc695.jpeg
Benim aracın emsalleri ile kıyasladığımda benim araç daha sessiz çalışıyor gibi geliyor. Piyasada bu araçlara 10w40 koyuyorlar, ben araç km’si 300k olmasına rağmen 5w30’dan şaşmıyorum. Üzerine de bayadır Ceratec kullanıyorum.
Ama Ceratec öncesi sonrası şeklinde kıyasladığımda pek bir fark olmadı gibi.
Her sabah döndüğüm sokak köşesini dönerken bu kez içeriden almışım biraz ve sağ arka teker kaldırımın köşesine gelip yarıldı. Baya karpuz gibi yarıldı :)
https://www.otoclubturkiye.com/forum...1a214a9db.jpeg
https://www.otoclubturkiye.com/forum...d7c1f5c2f.jpeg
Stepneyi taktım ve sanayi yollarına düştüm.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...6d6af81a0.jpeg
Alelacele bir kaç lastik testine baktım ve sanayide fiyat aldım.
1950TL’ye Continental PremiumContact7 için anlaştık. 9 taksitle hallettik. Lastikler 2023 20.hafta üretimi.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...8cc30ae97.jpeg
https://www.otoclubturkiye.com/forum...365fe73a5.jpeg
Geçmiş olsun, nazar çıkmış
Kapı çıtalarının uçlarında boya kalkması olmuştu. Bazı yerlerine de rütuş yapmıştım. Kötü görüntüden kurtulmak için boyadım yeniden.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...049f332ae.jpeg
https://www.otoclubturkiye.com/forum...0d2bb9017.jpeg
305.000km’den selamlar;
Az kaldı bu araç beni otomatik şanzıman ustası yapacak :)
Yine bir sorun. Neyseki daha önceden tecrübe ettiğimiz o-ring kaynaklı bir sorun.
Sorunun oluşma sebebi arazide dar bir yerden dönerken aracı geri geri toprak bir yükseltiye çıkarmak zorunda kaldım ve zorladığım anda bir vuruntu oldu.
Daha önce de bu sorunu yaşamıştım. Hidrolik beyin üzerinde geri vites pistonunun (sanayi ağzıyla sürgü diyorlar) yağ basıncını sağlayan tapanın o-ringi patlıyor. (DSG’lerde basınç tüpü o-ringinin patlaması gibi bir şey)
Neyse ki çözümü kolay alttan karteri açıp beyin üzerindeki o-ring değişti. Yağ ve filtremiz yeni olduğu için işlem yapılmadı eskileri tekrar kullanıldı.
Görseli de buraya bırakıyorum. Bir daha olursa ustaya gitmeden kendim yapacağım artık. :)
https://www.otoclubturkiye.com/forum...58e203a1f.jpeg
Skoda’daki cam suyu deposunun ağzındaki huni şekline gelebilen kapak ile değiştirdim.
Öncekinden doldururken etrafa çok dökülüyordu. Bunun ağzı çok geniş oluyor açınca.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...2b6575c91.jpeg
https://www.otoclubturkiye.com/forum...2734fcaa8.jpeg
Geçenlerde buhar makinemi yeniledim. Ancak bir türlü fırsat bulamamıştım.
Bugün girişeyim bi dedim.
Çok özenemedim açıkçası. Ancak makineye tam not verdim: Karcher SC4
Sulandırılmış genel temizleyici, detay fırçası, temiz bir bez ve buhar makinesi ile ortalama 2lt su harcayarak bu şekilde bir temizlik mümkün oluyor.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...fd04b6c21.jpeg
https://www.otoclubturkiye.com/forum...1c7c79e32.jpeg
https://www.otoclubturkiye.com/forum...ad8c59440.jpeg
Enjektör temizliyici kattım depoya.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...ea3012e78.jpeg
Şehir içinde ışıktan kalkarken biraz sert kalktım. Araba istediğim gibi kalkmadı, arkama bir baktım duman olmuş :)
Neyse camları indirdim ses dinlemek için. Sağ taraftan turbo hava sesi geliyor. Dedim bir yer patladı :)
Hemen yol bilgisayarından turbo boost ekranımı açtım.
Ekranda olması gereken basınç değeri ile gerçek boost değeri arasında çok fark vardı.
ACT gerçek basınç değeri
SPC hesaplanmış olması gereken basınç değeri
https://www.otoclubturkiye.com/forum...7fc710fd1.jpeg
Turbo çıkışındaki hortumdan tahmin etmiştik. Söktük ve yırtılmış.
Orijinal hortumu. İlk kez değişiyor. Araç 306k km’de ve yazılımlı :)
https://www.otoclubturkiye.com/forum...4c051f61b.jpeg
https://www.otoclubturkiye.com/forum...f128c5c1f.jpeg
Parça 750₺
İşçilik 250₺ ödedim ve teste çıktım.
Değerler düzelmişti.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...48f42ebcc.jpeg
Motor üst koruma kapağının altındaki takozlar zamana bağlı yıpranmıştı.
Sanayide bulamadım. Serviste parça kodundan bulduk.
Tanesi 71.50₺
https://www.otoclubturkiye.com/forum...4af53e0f3.jpeg
Valla helal olsun, tam evlat demek bu demek. Bakımlı demek bu arabanın karşılığı.
yakıt göstergeside ne biliyim tam zenginlik göstergesi :D fule yakın bi depoylada gezmenin zevki paha biçilemez :D
maşallah arabana
Teşekkürler evlat gibi oldu 8 yıldır bizimle. Satmaya da kıyamıyorum.
Teşekkürler. Deprem zamanından takıntı oldu malesef. Yarım çeyrek depo bile rahatsız ediyor bazen dolduruyordum depoyu. Son zamanlar biraz alıştım yarım depo altına düşüyor artık :)
Bir arabaya uzun süre binmenin en güzeli yanı onu çok iyi tanımak , neyin neden olduğunu bilmek.Kesene bereket abi :)
hakkaten maşallah aracınıza
Uzun zamandır Bosch tercih ediyordum. Bu defa Mann aldım.
Filtre seti 1094 TL
Yağ 1672.50 TL (1 litre fazla aldım)
Dizel Spülung 343.50 TL
Balata Spreyi 80 TL
Toplam: 3190 TL
https://www.otoclubturkiye.com/forum...e12021b05.jpeg
https://youtu.be/sHV2FWjtzTk?si=jvwmj1QRJsZ8nLvl
Maşallah aracınıza, ne şanslı bir B5.5. Yolarda emsallerinin hallerini görünce insan üzülüyor. B5 ve 5.5, ikisi de çok ama çok güzel araçlardı.
Elinize sağlık, aracın sesi çok diri geliyor bu arada. Çırçırçır ne güzel çalışıyor TDI. Dilinden anlayınca ve güzelce bakılınca böyle uzun yıllar, uzun kilometreler hizmet ediyorlar, ne güzel.
Filtre olarak Mann en iyisi abi.Eline alınca bile kalitesini anlıyorsun bence.Kesene bereket güle güle kullan :)
Bakım ve malzeme şahane ama taş ve kriko işi çok sakat.
1. si taşlar çatlar patlar dağılabilir. 2. si o krikolara hiç güvenmiyorum 1-2 defa kaymışlığı var. Ki sen altına giriyorsun arabanın, kötü senaryo da çok üzücü sonuçlar olabilir.
İmkan varsa 2 tane ayarlı sehpa al derim. Ki ben onlara da güvenmeyip arabanın altına lastik vs ayrıca koyuyorum genel olarak.
İSG genelde atlanan bir durum bizde aman dikkat. Kazasız belasız.
şu tarz bendeki,
Hepsiburada.com | Guvenlik
2023 yılını bitirirken bilançoya bir göz atalım;
Yapılan km: 14.920
Bakım Onarım: 76.280TL
Sigorta/Kasko: 8400TL
MTV: 2184TL
Yakıt: 27.930TL
Yıkama: 792TL
Toplam: 115.586TL
Km başı yakıt maliyeti: 1.87TL
Km başı genel maliyet: 7.75TL
yakıtın km başı maliyeti çok iyi noktada kalmış, 1.87 TL KM yapıyor km başı ortalama gayet ideal.
Yanılmıyorsam bu yıl içinde talihsiz bir şanzıman arızası yaşandı. O total maliyeti zıplatmış.
Toplam maliyet içinden şanzıman arızasını çıkarıp 10 a bölsek mesela daha makul bir km başı maliyet çıkar.
Tabi aracı 10 yıl kullanım hedefi var ise. 4 Arabaya 100+ harcamışım ama 2 sini sattığımda masraflarımı geri almışım.
Arabayla uğraşma işi gün geçtikçe daha da külfetli hale geliyor ülkede.
Çok net çıkarım yapılacak veriler değil aslında işin içinde enflasyon olunca sapma oluyor.
Örneğin 2023 başında mazotun litresini 22 liraya almışım. Sene içinde 40’lar gördü. Dün 35’e aldım.
Dolar bazından hesap yapmak belki enflasyonun neden olduğu hatayı düzeltirdi.
Kendimce uygulama üzerinden kayıt tutuyorum düzenli olarak.
Yaklaşık 100.000km pompa verisi ortalamam 6,86lt/100km.
Güncel mazot fiyatı ile km başı yakıt maliyetim 2.40TL’ye geliyor.
312.000km oldu artık.
Hararet müşüründe sorun vardı. Hata kodu vermiyor ama bazen kafasına göre sıcaklık aşırı düşüyor bazen yükseliyordu.
Yetkili servisten orijinalini aldım. Antifriz boşaltılmışken iş garanti olsun diye termostatı ve kütüğünü de değiştirdik.
Hararet müşürü; 1284TL
Termostat; 500TL
Termostat kütüğü; 130TL
İşçilik; 700TL
Toplam 2614TL
https://www.otoclubturkiye.com/forum...234298a34.jpeg