Aksine temizlik işini çok kolaylaştırıyor. Sıkıp temiz bir bezle hafifçe silmek yetiyor. Sonax marka kullandım.
Printable View
turbodan dolayı olan bir durum turbo wastegate ayarına bakabilirsin wastegate de takılı kalıyor yada kaçırıyor olabilir :) turbo bakım zamanın gelmiş
-Tavan temizliğini bitirdim.
-Divortex klima koku giderici uyguladım.
https://youtu.be/SDlTopu0EG8
https://live.staticflickr.com/65535/...05b61fd9e1.jpg
Arabayı yeni aldığım sıralarda bu hatayı bir kez almıştım. Fren pedal müşürü hatası. Sonralarda yine bir kez aldığımı hatırlıyorum.
Geçenler peş peşe 3 kez bu hatayı alınca sorunu halledeyim dedim.
Müşürü söküp tamir edip geri taktım. Video hazırladım.
https://www.youtube.com/watch?v=Tg43n1w_Msc
Direksiyon Açı Sensörü Tamiri
***** bir ESP problemim var. Tatile girene kadar pek üzerine düşemedim. Tatilde artık vakit bol olunca bu işi çözmeye niyetlendim.
Geçenlerde fren pedal müşürü arızası almıştım ve onu halletmiştim. Yakın zamanda 2-3 kez de direksiyon açı sensörü - aralıklı sinyal hatası aldım.
https://live.staticflickr.com/65535/...c45dc9ae_z.jpg
Hata şöyle oluyor; ani hızlanmalarda direksiyonu çevirirsem (sağ-sol fark etmiyor) hata veriyor ve ESP lambası yanıyor. Kontağı kapatıp açınca ESP lambası sönüyor. Hata kodu atıyor tabi.
Tabi bu sorunun benim esas ESP sorunumla alakası olup olmadığını bilmiyorum. Vag-com ile direksiyon açı sensörünün değerlerini kontrol ettiğimde anormallik yok. Ancak bahsettiğim hata kodu anlık bir sorun sebebiyle olduğu için benim vag-comda sorun görmemem normal diye düşünülebilir.
Çıkma alıp deneyeyim dedim ama çok pahalı 800TL civarı çıkması. Nette sorunu araştırınca AudiTT forumu ve bir Bulgar forumunda aynı sorunu yaşayıp, direksiyon açı sensörünün içindeki optik sensörleri temizleyerek problemden kurtulanlar olduğunu gördüm. Denemekten zarar gelmez diyerek giriştim
Sökmeye başladım *Önce direksiyonu aldım. Sensör karşımda duruyor. *
https://live.staticflickr.com/65535/...3d38dc5b_z.jpg
Ön kısım airbag sargısı denilen kısım. Orayı 2 vida ve tırnaklarını kurtarıp alıyoruz. Asıl kısım fotoda görünen elektronik kart ve üstündeki disk.
https://live.staticflickr.com/65535/...17c76f77_z.jpg
Diski de aldıktan sonra sensörler meydana çıkıyor. 4 tane optik sensör bulunuyor.
https://live.staticflickr.com/65535/...cd58d91e_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...1794bee9_z.jpg
Disk üzerindeki boşlukların optik sensörün önünden geçişini sayarak direksiyon açısı tespit ediliyor.
https://live.staticflickr.com/65535/...3f9397c7_z.jpg
Bende ipa ile sensörlerin olduğu kısımı güzelce temizledim. Açıkçası tozlu kirli bir görüntü yoktu. Ama yinede temizledim. Ve sonra söktüğüm gibi geri topladım.
Araca sensörü tekrar taktım. Kalibrasyonu bozulmamış. VAg-comdan değerler yine normal görünüyor. 1-2 gün test etmem gerekecek.
Neyse onu halledince ufak işleri tamamlayım dedim. Direksiyon arkasındaki plastikte kırık vardı. Vida tutmuyordu bu sebeple plastik tıkırtı yapıyordu.
https://live.staticflickr.com/65535/...c53c711b_z.jpg
Vida yuvasının içine tam oturacak şekilde pula şekil verip yuvaya yerleştirdim. Hızlı yapıştırıcı ile sabitleyip arkasından sun-fix ile destekledim. Gayet güzel olduğunu düşünüyorum.
https://live.staticflickr.com/65535/...b539cd65_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...2950a5fe_z.jpg
Şimdilik bu kadar. Sorunu çözene kadar devam *
Sağa viraj dönerken ASR/ESP'nin devreye girip güç kesmesi problemini çözdüm çok şükür.
Bayram ve sonrasında cenaze filan olunca vakit olmadı uğraşmaya.*
Dün bağ evinde sağ tekeri söküp ABS sensörünü kontrol edecektim ki bi baktım sağ rot başında bir gariplik var. (Sorun sol rot başı ve mili değiştikten sonra meydana gelmişti. Sağa işlem yapılmamıştı.) Mil ile kolun birleştiği yerden oynuyor.*
Sabah erkenden parçayı alıp ustama gittim. Değiştirdik ardından rot balansa gittim. Durumdan bahsedip iyice incelemesini söyledim. Hiç bir sorun yok deyince ayar yapıp çıktık. Ve sorun düzelmiş.
Tabi sorunu çözene kadar 3 rot balanscı, 1 mekanikçi, 1 elektrikçi gezdim.
-İlk rot balanscı "tek solu*değişirdiysen rot milinin boyu kısa veya uzundur ondan olur dedi." Kontrol etti rot başındaki hatayı göremedi.
-İkinci rot balanscı "alt takımda boşluk vardır, sağ teker avare takılıyordur bakmamız lazım" dedi hadi bakalım deyince "bayram sonrası öylesine açtık elemanlar yok" dedi bakmadı. Kızıp çıkmıştım. Baksa muhtemelen sorunu bulacaktı. Esnaflığı iyi olsaymış keşke işten anlıyor
-Üçüncü rot balanscı rot ayarı ile uğraştı. Ama sorun devam etti.
-Mekanikçiye gittim. Arıza kodu olmayınca test edelim dedi .Testte sorunu gördü. "Arka koltuk altındaki yanal ivme sensöründendir" dedi. Geniş bir vakitte gel bakalım dedi. Akşam üzeri gitmiştim. Tekrar gitseydim muhtemelen her yeri sökecekti
-Elektronikçi arıza kodu var mı diye baktı, kod olmayınca ondan olabilir bundan olabilir bir sürü şey saydı. Elletmeden çıktım. İyi yapmışım
Tabi bu arada araç iki tane arıza kodu verdi. Biri fren pedal müşürü, diğeri direksiyon açı sensörü. Bu arızaları ben kendim halledip kodlları da sildim. Bu kodlarla gitsem*direkt direksiyon açı sensörünü değiştirecekler. Meret çok pahalı çıkması bile 800 lira. Fren pedal müşürü ucuz ama olayında zaten onunla hiç alakası yoktu. Tamir ettim bir daha sorun çıkarmadı bile.
Velhasıl ustalara güvenmeyip uğraşa uğraşa kendim buldum sorunu ve minimum maliyet ile çözdüm.*
-Rot başı 60TL
-Rot mili 30TL
-İşçilik 30TL
-Rot ayarı 50TL
Toplam: 170TL*
Üzerimizdeki nazarı bir türlü atamadık :)
Yılbaşında aracın şanzımanını revizyon yaptırmıştım. Şanzıman sökülüp ömrünü tamamladığı düşünülen parçalar değişmişti.
Geçen gün araç geri viteste vuruntu yaptı. Ustayı arayıp randevu aldım. Bugün randevu günüydü.
Alttan hidrolik beyini söktüğümüzde tas dedikleri parçanın çatladığını gördük.
Malesef şanzıman tekrar indi. Tas değişti ve geri toplandı araç.
Tas 950TL, İşçilik 1500TL, conta yağ ıvır zıvırda 50TL derken toplam 2500 ödeyip çıktık :)
Maşallahları esirgemeyelim :)
https://live.staticflickr.com/65535/...fbf32a00_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...16109cca_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...bb5c5b66_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...f93e51e9_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...54cfb1ea_c.jpg
hocam vuruntudan kastınız nedir? tam otomatik aracım var ileri gitmek için d'ye taktığımda sarsıntı oluyor kabinde hissedilir derecede geri vites 2. ve 3. vitese geçtiğinde hissediliyor aynı şekilde fakat 4-5-6 da yok. araç 4 senelik ve daha 40 binde kurcalatmak da istemiyorum ***** sanayide buna gerek yok yav diyip kablo kopardıklarına çok şahit oldum.
Kesenize bereket sizden araba alınır :)
Benim araçtaki problem sadece geri viteste ilk taktığımda vuruntu oluyordu. Ayak frende hareket etmesemde ara ara aracın durduğu yerde yine vuruntu oluyordu. Geri geri hareket ettiğim de ise araç tekliyormuş gibi vuruntulu ilerliyordu. Sizin araçtaki problem farklı gibi.
Teşekkürler.
Canını yediğim ZF şanzımanı :D
Abi kurban kestir bence sen bi de :)
Konuyu güncelleyeyim;
17.08.2019
Yeni akü aldım. Eskisi 4,5 yıl sonunda ömrünü tamamladı.
https://www.otoclubturkiye.com/forum...59cbab23dd.JPG
23.08.2019
Farlarımla pek ilgilenemiyordum. Yeniden pasta ve plastx uyguladıktan sonra bu defa üzerine seramik kapladım. Bakalım bu sefer ne kadar dayanacak:)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d6d713e9a0.jpg
22.09.2019
Kayseri-Mersin-Kayseri seyahatimin özeti;
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3c4f0512c1.jpg
yakıt tüketimi gerçekten yeni nesil araçları aratmıyor maşallah aracınıza
Aracınız gerçekten çok güzel. Yakıt tüketimi de harika. Corsa ile rekorum 100 km hız civarlarında seyrederek 4.9 litre. Ama bu motor, bu hacim, bu konfora göre harika bir değer.
Biraz kondisyon düşüklüğü var gibi bir his vardı, önce Aytemizin normal motorininden tekrar Shell V-Power motorine geri döndüm. Bir süre kurum atmak için devirli kullandım. Aracımda biraz duman vardı. O kesildi.
0-100 hızlanma denemesi yaptım. Daha önce yaptığım bir deneme vardı. Onunla birleştirip karşılaştırdım. Çok şükür fark yok sayılır. :)
https://youtu.be/BmYQHrYfs7g
Daha önce direksiyon derisini boyamıştım. Bir iki ufak kusur ve yüzük izi vardı. Tekrar söküp yeniden boyadım.
https://live.staticflickr.com/65535/...34bb7af3_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...74362bbb_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...3b641fca_c.jpg
Sağ sis farım nerede nasıl olduğunu hatırlamadığım bir darbe almış. Ampulü bozulmuş, camı çatlamış ve daha önce tamirli ayağı tekrar kırılmış.
https://live.staticflickr.com/65535/...9564f955_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...854648d6_z.jpg
Daha önce farlarım ile uyumlu olsun diye Photon'un beyaz ampulundan almıştım. Eski yedeklere geri döndük.
https://live.staticflickr.com/65535/...a25e2322_z.jpg
Kırılan ayağı tekrar yapıştırdım.
https://live.staticflickr.com/65535/...b33fc473_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...b04edd03_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...45197270_z.jpg
Maşallah Allah kaza bela arıza vermesin :)
Maaşallah abim, Kazasız belasız arızasız keyifli günlerde binmen dileğiyle
Pek yazmasamda konunu ilgi ile takipteyim
Tam babama aradığım araba :D
3-4 aylık dilimde aracı satmayı niyetlenirsen lütfen haberim olsun
Kıymet bilecek, 17 yaşından bu yana dolmuşculuk, serviscilik ve halen daha turizm ile ilgilenen emekli babam kullanacak
Benim araçla aynı dönem olan vag grubunun genel problemi olan uzaktan kumandanın sadece yakından çalışması probleminin çözümü;
https://youtu.be/_9Fu9R_D42c
Bugün aracımla tüketim rekoru denemesi yaptım :) Buyurun videoya :)
https://youtu.be/TCKeN3HDulE
Helal olsun 1.9 ile 3.8 litre büyük başarı.
Ben 1.3 CDTI 6 ileri manuel ile dikkat ettiğim zaman nevşehir-kayseri 3.7 - 3.8 yapabiliyorum daha altını göremedim. Ortalama gidip gelmemde 4.2 civarı oluyor genelde. Yol inişli çıkışlı olduğu için avantaj mı dezavantajmı çözemedim :)
4 sene bu aracı kullanmış biri olarak yukarıda yazdım yine güncel yazayım..yeni bir çok araca taş çıkarır yakıt konusunda.
70km sabit hız ile şehirler arası seyretmek pek kolay değil aslında. Benim amacım dip değeri görebilmekti. :)
Bugün tam tersi istikamette aynı şekilde deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak?
Ancak dümdüz olması daha avantajlı. İnerken elde ettiğin avantaj ile çıkarkenki dezavantaj eşit değil. Çünkü motorlarımız %100 verimle çalışmıyor.
Gücüne göre yakıtı gayet makul. Ancak bizim araçların yaşları ve km’leri artık kemale erdiği için enjektörler yıpranmış oluyor ister istemez. Bu sebeple de yakıtta anormallikler olabiliyor. Çok yaktığın şikayet eden bir çok insan var. Yakıt şikayeti olan bir araçta hava filtresini söktük MAF’in içi yaprak doluydu :) aracı uzunca süre filtresiz kullanılmış :)
Hocam önce araçlarına düzgün bakım yapsınlar. Enjektör tamir kitini değişsinler kurum temizliği yapsınlar. Ondan sonra *** atsınlar âËœºï¸ vw nin en sağlam sorunsuz motorlarından biri. Yıllarca modifiye edildi binildi kırbacı vurdular��1.9 130bg arabaya göre çok iyi yakıtı. Şehir içi 8 üstüne hiç çıkmadım. Şimdi 1.3 arabam 6lt yakıyor. Kore motorları 1.6 lar 7 8 yakıyor. Bu araba ağır ve 1.9.tekrardan maşallah arızasız kazasız binin inşallah
Bu arada dip değeri pendikten Bostancı ya sabah hiç trafik yok iken 3.5 lt mi ne yakmıştım e5 ve sahil yolu kullanarak.
Bu defa Kayseri-Nevşehir yönünde denedim aynı şartlarda 4.1lt yaktı :)
https://www.youtube.com/watch?v=cXcSFFxBVmE
Triger ve saz arkadaşları değişimi :)
Daha önce ilk marşta garip bir ses geldiğini paylaşmıştım. Hem ondan sebep hemde antifriz kaçağı için bugün yine sanayide idim. Kaçağın devirdaimden olduğu teşhisini koymuştum. Gittiğimde teşhisimin doğru olduğunu gördük. Sökülmüşken trigeri de değiştirdik.
Ses ise şarj kayışı gergisinden geliyormuş. Amortisörlü bir gergi. Kasnak kısmı da aşınmış ve bozulmuş. Tüm gergiler değişti. Kayışlar değişti.
Klima gergisinde hafif bi ses vardı. Kapağı açıp içine gres basıp kapattık. Ses kayboldu.
Triger Seti (SKF): 490TL
Devirdaim (Bosch): 330TL
Şarj dinamosu kasnağı (INA): 260TL
Şarj kayışı gergisi (INA): 580TL
Şarj dinamo kayışı (Continental): 90TL
Klima kayışı (Continental): 55TL
Antifriz G12: 30TL
İşçilik: 450TL
Toplam: 2285TL tuttu. 2150TL ödedim. :)
https://live.staticflickr.com/65535/...b4545594_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...1e2dd937_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...c86255da_c.jpg
Güzel araç, güzel konu, güzel anlatım. :) Bu arada aracı çok dağıtmışsınız gözüm korktu ya. Bu olay sadece bu dedikleriniz için mi yapıldı?
Abi o ses bende de vardı hatta daha fazla seviyede ön taraf sökülme mevzusuna trigeri beklemiştim sende de oymuş sesin sebebi. Güle güle tekrardan :)
Bir zamanlar başladığım ama tamamlayamadığım projemi 944 gün sonra nihayete erdirdim :)
Koltuk döşemelerini sökmek ve geri toplamak sandığımdan zormuş.
Mümkün olduğu kadar orjnale sadık kalmaya çalıştım.
Koltukların sırtlık ve alt kısmını birbirinden ayırdım.
https://live.staticflickr.com/65535/...3f34c854_c.jpg
Döşemeleri söktüm. Alt kısmın döşemesinde metal kanca yerine plastik klips yapmışlar. Sökmesi ve takması kancalardan çok daha kolay.
https://live.staticflickr.com/65535/...9069c21f_c.jpg
Neyi nasıl yapacağımı kararlaştırma aşaması :)
https://live.staticflickr.com/65535/...39a3dc42_c.jpg
Sensörü (10K NTC) önce yerleştirdim.
https://live.staticflickr.com/65535/...93bee1d8_c.jpg
Alt kısmın pedini sabitledim.
https://live.staticflickr.com/65535/...e6186c7e_c.jpg
Sırtlık kısmı da hallettim.
https://live.staticflickr.com/65535/...5cf4dbca_c.jpg
Koltuk üzerindeki tesisatı ayarladım. Alt kısında airbag soketinin yanındaki soket braketine koltuk ısıtma soketini sabitledim.
https://live.staticflickr.com/65535/...5a563c01_c.jpg
Aynı işlemi diğer koltuğa da yaptım ve toparladım. Sadece bu kısım 10 saat sürdü :)
https://live.staticflickr.com/65535/...e71ce070_c.jpg
İlk testi evde kızım yaptı :)
https://live.staticflickr.com/65535/...65fcfbde_z.jpg
Geldik arabaya montaja :)
Aracın üzerindeki tesisatın bir kısmını halletmiştim ama koltuk altlarına gelen tesisatı çekmemiştim. Baya eksik vardı.
Orta konsolu sökmeye başladım. Teyp klima çerçevesi, vites konsolu ve kol dayama hepsini söktüm. Bu kısımın fotoları yok malesef.
https://live.staticflickr.com/65535/...795b7c89_z.jpg
Tesisatı koltuk altına ulaştırıp soketlerini bastım.
https://live.staticflickr.com/65535/...f5a694d6_c.jpg
Geri her şeyi toplayıp koltukları monte ettim. Soketler bu şekilde
https://live.staticflickr.com/65535/...55d10f48_c.jpg
Ve mutlu son :) Her şey yerli yerinde. Isıtmalar sorunsuz çalışıyor :)
https://live.staticflickr.com/65535/...e1233a5e_c.jpg
Maşallah aracı doldurmaya devam ediyorsun . Umarım arabanı hiç satmazsin evlatlik gibi ailende kalir