Ustalar, ustalarımız
Printable View
Yada geç yağ değişiminden olabilir.zamaninda değiştirmiyorlar sonra değişince patlıyor olabilir.disliler iyice aşınıyor eski yağ ile yeni yağı kaldıramıyor
Ufak bir şanzıman kodlaması videosu. Sport mod ve tiptronik modu değiştirme. Vagcom içerir :)
YouTube
Karli havalarıda özledik İzmir'de.
İkinci kez 40cm civarı kar yağdı bu kış bereketli geçiyor:)
@marikan konudan ayrı bir soru soracağım ama kirletmiş olmam inşallah.
A3 1.6 hitler - 6 ileri otomatik aracım var. 58,000 kmde aldım, 91,000 e geldi. Şanzıman yağı değişimi düşünüyordum bu kmlerde. Ancak hem doğru bir prosedürü var mıdır dikkat edilecek bir konu vs bilgi bulamadığım için - bir de referanslı düzgün bir usta tanımadığım için beklettim şimdiye kadar.
Şanzımanda şikayet ettiğim bir durum yok aslında. Ancak km itibariyle değişim yapmanın sağlıklı olacağını düşünüyorum.
Sonra sizin konuya denk gelince, bi acaba kurcalamasam mı kararsızlığı yarattı bende.
"Aracımızda bir karış lokal boya vardır."
Arabamı satarken artık ilana böyle yazabilirim. :)
Arabayı aldığımda sol arka çamurlukta boya atığı vardı. Elimde az bişe boya vardı. Fırça ile rütuşlamıştım ilk aldığımda. Ancak yıkamada tazyikli suyu yedikçe açılıyordu.
Kolları sıvadım artık. :)
N11'den aracımın boya koduna göre sprey boya ve vernik aldım. Elimde jant boyamadan kalan macun, astar ve zımpara vardı. Gerisi fotolarda;
İlk hali bu şekildeydi; Daha önce fırça ile yaptığım rütuşlar görünüyor. :)
https://c2.staticflickr.com/8/7801/3...3ee2d00c42.jpg
Çamurluğun ağzındaki plastik parçayı söktüm.
https://c2.staticflickr.com/8/7844/4...4a100b0164.jpg
Maskeleme bandı ile etrafını maskeledim.
https://c2.staticflickr.com/8/7919/4...3da41b92e0.jpg
500 zımpara ile boyayı zımparaladım. Ancak elimi sürdüğümde boyanın kalktığı yerler ve boyalı yerler eşit seviyede olmadı.
https://c2.staticflickr.com/8/7817/4...a7f82e15b0.jpg
Macun ve sertleştiriciyi karıştırdıktan sonra çamurluğu macunladım.
https://c2.staticflickr.com/8/7801/4...c90d299145.jpg https://c2.staticflickr.com/8/7868/4...479610493c.jpg
Yarım saat macunun kurumasını bekledikten sonra kalın zımpara ile macunu düzledim. Sonra sulu 1000'lik zımpara ile yüzeyi pürüzsüz hale getirdim.
https://c2.staticflickr.com/8/7896/3...9256186e6b.jpg
Etrafını komple maskeleyip boyaya hazır hale getirdim.
https://c2.staticflickr.com/8/7872/3...6ca8588bb3.jpg
Bir kaç kat astar attım;
https://c2.staticflickr.com/8/7817/4...d7ff6f45be.jpg
Astar kuruduktan sonra çamurluğun devamı olan taraftaki maskeleme bantlarını söktüm. Astar ile boya geçişinde oluşan kat farkını 1000'lık sulu zımpara ile aldım. Astarın üzerine bastırmadan 1000'lik zımpara geçtim ve son olarak mumlu bez ile sildim.
https://c2.staticflickr.com/8/7834/4...6d0d519421.jpg
Astarın bittiği yerin 10cm yukarısından tekrar maskeleyip iki kat toz boya attım.
https://c2.staticflickr.com/8/7906/4...8011e13109.jpg
Katlar kurudukça yeni katlar atmaya devam ettim. Tamamen kapandığından emin olana kadar. Son kat kurumaya yakın vernik attım.
Son vernikte ufak bir nazarlık oldu. Vernik hafif akma yaptı. Verniğin iyice kuruduğundan emin olduğumda sulu zımpara ile vernik kusurunu düzelteceğim.
Son hali böyle; henüz vernik yaş iken çektim. Yarın tüm işlerini bitirip güneşte yeniden çekeceğim.
https://c2.staticflickr.com/8/7810/4...d86ddc9092.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7825/4...b6a5ee752c.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7895/3...8125cedb72.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7893/3...763904382f.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7800/3...faa3729abd.jpg
Boya işçiliği gerçekten on numara olmuş görünüyor, elinize sağlık.
Elinize sağlık gayet başarılı olmuş, ben de daha ziyade tampon vb. plastiklerle iş yapmıştım. Zımparada 1500-2000 e de çıkabilirsiniz boyaya başlamadan önce. Bir de verniğin kaliteli birşey olması lazım, ben bir dahaki sefere 2k sertleştiricili vernik almayı düşünüyorum :) Uzun vadede vernikte incelme olabiliyor çünkü.
Teşekkürler hocam.
Teşekkürler hocam. Aslında elimde 3000’e kadar her zımparadan vardı ama 1000’lik yeterli gibi geldi.
Vernik aslında dediğiniz gibi yapmak lazım. Ancak aynı verniği jant boyarken de kullandım. Şimdilik sonuç güzel :)
Arabayla selamlaşıyoruz artık :)
Çok sevdiğim bir özellik değil aslında. Vakit geçsin diye uğraştım.
https://www.youtube.com/watch?v=RTZ6eUeLSPo
Guzel olmus. Ben seviyorum boyle alengilli seyleri:)
Bir haftadır aracın altında antifriz görüyordum. Çok hafif damlatıyordu. Hararet müşürünün o-ringinden kaçırıyormuş onu değiştirdik.
Kayış biraz ses yapıyordu, onu da değiştirdik.
https://farm8.staticflickr.com/7864/...c91eed4b8d.jpg
https://farm8.staticflickr.com/7897/...8de7e6c0e6.jpg
Hangi ustaya ne iş yaptırırsam yaptırayım arkasından mutlaka kontrol ederim. Sıkılmayan civata veya vida, önemsenmeyen bir klips, basit bir plastik kapak vs mutlaka bir şey düzeltirim arkasından.
Bazende basit ama önemli hatalar da denk gelmiyor değil.
Perşembe günü tüm iş bitip motor üst koruma kapağı takılırken eleman yağ çubuğunun kovanını yerinden çıkarmış. Ben bunun üzerine 200km filan yaptım iki günde. Ancak bugün fırsat bulup kontrol edebildim. Keşke daha önce kontrol etseymişim.
Sonuç; her yer yağ
https://farm8.staticflickr.com/7874/...163259da78.jpg
Balata spreyi ile temizledim. Akan antifriz kalıntılarını da su ile duruladım.
Tahminim 200-300ml kadar da yağ eksilmiş bu vesile ile.
Silecekleri değiştirdim bugün.
Inwells marka aldım 27TL. Bosch ve Valeo'lar 110TL civarı. O kadar vermek istemedim.
Orjinal ölçü 530mm-475mm. Ancak daha fazla alanı sildiği için Caddy ölçüsü olan 600-475mm kullanıyorum.
https://farm8.staticflickr.com/7886/...de33d18ccc.jpg
https://farm8.staticflickr.com/7858/...7ab20fe92f.jpg
Bi yeri yaparken baska yeri bozan ustalar sayesinde fobi sahibi oldum yeminle. Onla geçmiş olsun erken farketmeniz büyük şans. Silecek konusunda acaba bu fiyat farkını hakeder fark oluyor mu merak ediyorum.
Aklınızda olsun bosch 1 sene çizgi bırakmadan dayanıyor çok kez kullandım.sonra punto aracım için opar marka valeo üretimi silecek aldım. Ses yapıyordu bir hafta içinde geri verdim yenisini aldım oda aynı sövdüm epey:)
Trim Sesi Operasyonu-1
2 gün önce araçtan garip bir trim sesi gelmeye başladı. Ses oldukça yüksek ve belirli bir devirde titreşim artınca gelmeye başlıyor. Ve sabah soğuklarda yapıyor. Araç güneş altında beklerse ses kesiliyordu.
Genel olarak ön konsolda bir trim sesi var özellikle bozuk yollarda. İlk etapta sol tarafı halledip bir sonraki aşamalarda orta ve sağ tarafı yapmayı düşünüyorum.
Ses soldan geliyor ama ön kokpitin arkasından geldiği için tam yeri belli değildi. Elimde yalıtım için ıvır zıvır şeyler vardı. En güzeli söküp ertesi gün sabah hava soğuk iken dinlemekti.
Ben de başladım sökmeye. Lego gibi maşallah bir parçayı sökmeden aradan her hangi bir parça sökmek imkansız.
Airbag-direksiyon-direksiyon arka üst plastiği-direksiyon arka alt plastiği-direksiyon sargısı-sinyal ve silecek kolu-direksiyon ayar perdesi ve en son kadran sökülüyor. Bu parçalardan aradan sadece direksiyon arka üst plastiğini diğerlerini sökmeden çıkarabiliyorsunuz. Onun haricinde aradan sinyal kolunu bile sökemezsiniz
(Direksiyon derisini boyayacağım en kısa zamanda. Sıfır gibi olacak inşallah)
https://live.staticflickr.com/7911/4...dc560414_z.jpg
https://live.staticflickr.com/7807/4...35d3dabe_z.jpg
Diz bölgesindeki büyük plastik parçayı da sökünce son durum böyle.
https://live.staticflickr.com/7846/4...66228134_z.jpg
Alttan pedalların oradan göğüsün arkasındaki demirin arkasına ulaşmaya çalıştım ama o kısımlar çok muntazam şekilde yalıtım kaplanmış vaziyette. Her hangi bir yere ulaşmak imkansız.
Görünürse doğrudan ses yapabilecek bir parça yoktu. Üst göğüs kısmını elle kastırdığımda ses yapıyordu. Aşağıda videoda gösterdiğim yere sert sünger ile takviye yaptım.
https://www.youtube.com/watch?v=2bXpDrMMsKU
Üst göğüsten gelen ses kesildi çok şükür. Sağ taraftan sadece bozuk yollarda gelen ses halen devam ediyor. Onu da bahsettiğim gibi bir sonraki aşamalarda müdahale edeceğim.
Geri toplarken plastik parçaların birleştiği, vida yerleri dahil mümkün olduğunca hem bez bant hemde mobilya ayakları için kullanılan ses yapmasını önleyen yapışkanlı siyah süngerimsi malzemeden kullandım.
Hazır sökülmüşken kadranın içindeki tozları temizleyip, ön camına elle hafiften PlastX geçtim.
https://live.staticflickr.com/7902/4...fae03d72_z.jpg
Şimdi bunca emek verdiğin arabayı kıyıpta satabilecek misin? Şahsen ben yapamam heralde.
Kazasız belasız sürüşler, ilgiyle takip ediyorum uygulamalarınızı.
Satmama engel olan yegane şey zaten hocam bu durum. Sıfır araba almadığım sürece ne alırsam alayım ona da yine emek harcayacağım. Öyle olunca neden satayım ki diyorum. Neredeyse tün kronik sorunları halletmişim. Satarsam verdiğim emek boşa gidecek. Verdiğim emeğin karşılığını alana kadar kullanayım diyorum :) Sonuç; evlat olarak kalacak gibi.
Meraklısı filan denk gelmediği sürece dediğiniz gibi alıcılar yapılanları görmezden geliyor.
26’sında kaskom bitiyordu, yeniledik.
HDI
1614TL
Uzun zamandır aklımdaydı. İlk önceleri biraz daha eskisin derinin yenisini yaptırırım diyordum ama sonra detaycıların deriyi sıfır haline getirdiğini gördükçe bende yapayım dedim.
Boya setini facebookta deri boyasını set şekilde satan bir elemandan aldım.
Direksiyonun hali böyle; hatta bu foto daha eski;
https://live.staticflickr.com/290/31...7a4d5b81_z.jpg
Bunu da boyadan hemen önce çektim
https://live.staticflickr.com/7850/4...e9e99d8b_z.jpg
Vites topuzu ise bu haldeydi; Deri de yarık şeklinde hata vardı. Boya aldığım kişiye durumu bahsettim, az bir miktarda sıvı deri yolladı.
https://live.staticflickr.com/8684/1...d09418d7_z.jpg
https://live.staticflickr.com/7812/3...e7182405_z.jpg
Yıpranma çok olduğu için önce güzelce zımparalayıp tüm yüzeyi eşit hale getirmek gerekiyor. Kutudan bolca 1200 zımpara çıkıyor. Derinin her yerini zımparalayıp düzelttim.
En çok yıpranma sol ele denk kısımda idi. Burayı fazla alamadan zımparaladım. Yüzey hala pürüzlü idi. Bir kaç kat boya attıktan sonra tekrar zımparaladığım da burası da pürüzsüz hale geldi.
https://live.staticflickr.com/7883/4...90d93ef8_z.jpg
Bir gün önceden vites topuzunun kusurunu hallletmem gerekiyordu. Yarık kısmı sıvı deri ile doldurdum. 1 saat bekledikten sonra sıvı deriyi kuruyunca biraz çekiyor. Yüzeyi eşitlemek için tekrar doldurdum. Bunu 3-4 kez tekrarladım.
https://live.staticflickr.com/7907/4...cbcdc26c_z.jpg
Yaklaşık 12 saat sıcakta beklemenin sonunda sıvı deri kurudu. Üzerine zımparalayıp topuzu pürüzsüz hale getirip boyaya hazırladım.
https://live.staticflickr.com/7868/4...28143a09_z.jpg
Zımpara ve tamirat işi bitince boya kısmına geçtim. 3 kat boya sonrası tekrar komple zımpara yaptım.
Zımpara sonrası tekrar 2 kat boya. 1 saat bekleyip kuruduktan sonra bakım losyonu ile koruma altına aldım.
Ton farkı olmasın diye airbag kapağını da boyadım.
Deri kadar mat siyah durmadı ama eskisinden iyi oldu;
https://live.staticflickr.com/7871/4...41f4d8d4_z.jpg
Ve final fotoları;
https://live.staticflickr.com/7827/3...0ac3aac06d.jpg
https://live.staticflickr.com/7824/4...9c5992da_z.jpg
https://live.staticflickr.com/7902/3...6e1cef53_z.jpg
vites topuzu mükemmel olmuş , konuyu usulca takipteyim. Severek izliyorum.
ellerinize sağlık.
Ellerinize sağlık direksiyon ve vites topuzu sıfırdan farksız oluş. Kendi aracıma da uygulamayı düşünüyorum :icon_tup:
ellerinize sağlık harika olmuş bence de fabrikadan çıkışlı sıfır gibi resmen
Teşekkür ederim.
Teşekkür ederim. Uygulaması aslında zor değil ve iyice aşınmasını beklemeye gerek yok. Parlama bile olsa uygulama yapılabilir.
Teşekkür ederim. Gerçekten sıfır gibi oldu. Özellikle vites topuzu çok içime sindi.
Daha önce W8 tavan lambası almıştım. Onda kırmızı ambiyans aydınlatmalar vardı. Sonra söküp satmıştım.
Bugün de üstündeki orjinal tavan lambasına ambiyans aydınlatma yaptım.
https://live.staticflickr.com/7917/4...2cf91163_z.jpg
https://live.staticflickr.com/7819/3...059d65478b.jpg
https://live.staticflickr.com/7895/4...e3b10fe6_z.jpg
Benim exclusive de aynada vardı direkt ambiyans
Yerinde bir tercih olmuş. Deneme amaçlı sileceklerin birini Bosch değerini uygun fiyatlı RBW marka ile değiştirdim.
Bakalım dedim 4 kat pahalı silecek Bosch silecek kac kat uzun ömürlü olacak. Şaşırtıcı şekilde RBW silecek Bosch dan net sekilde daha uzun süre sorunsuz çalıştı. Bu sefer silecekleri değiştiririken hepsjni RBW aldım inwells de hemen ayni kalite olduğunu tahmin ediyorum. Durduk yere kazik yemenin alemi yok