Adıyaman da yazın deli bir sıcak var koyu renk araba bayağı sıcak oluyordur. Ben bir ara Kahta da çalıştım arabam beyazdı ama yine sıcak oluyordu.
iyi günlerde kullanın.![]()
Adıyaman da yazın deli bir sıcak var koyu renk araba bayağı sıcak oluyordur. Ben bir ara Kahta da çalıştım arabam beyazdı ama yine sıcak oluyordu.
iyi günlerde kullanın.![]()
Evet adıyaman merkez gerçekten çok sıcak oluyor yazın ama ben rakım olarak 700 metreye yakın daha yukarıda olduğum için rüzgar vs soğutuyor biraz![]()
Burada bi ne yaptığımızı görelim tekrar. Aracı aldığımdan beri çok nadiren de olsa 3. Viteste cırtlama yapıyordu araç. Debriyaj baskı balata değişimi sonrası bu ses arttı geçer diye düşündük geçmedi en son yumuşadı ancak içimiz rahat etsin diye senkromeçte sorun olabilme ihtimaline karşılık açıp baktık ki ikinci ve üçüncü vites dişlileri yenmiş bile. O şekilde kullanmamızın etkisi büyük. Tek tek dişlileri toplamak hem maliyetli hem de uğraştırici olacağından tam da bu zamanda denk gelen bi çıkma sanzuman bulduk. Açılıp bakıldı gayet temizdi uygun bi şekilde onu takip stok baskı balata ve volant planımızda olmayan şekliyle yenilendi. Yurtdışından aldığımız kit'i de ancak yapı fiyatına verebildik. Zaten yazılım yapılırken bir ve ikinci viteslerde maksimum yarım ve bir bar basıp 3ten itibaren pik 1.5 bar bastığı için baskı balatanin yine de ömürlü olacağı kanaatindeyim.
Turbo basıncını takip ediyoruz, yağın durumunu da takip etmek için basınç göstergesi arıyorum. Muhtemelen innovate'in dual göstergesini alacağız kısmetse onun için. Bu da turbo basınç göstergemiz. Yanına yakın zamanda yağ basınç ve sıcaklıklarının da gelmesi temennisi ile.
İki önemli mesele var, intake kiti bi tarafa bıraksak da aracın ic istediği ortada. Aldığımdan bu yana yazılım akşamı hariç pek sıkıştırmadım fakat sıkışık trafikte, bir iki kez fan açtı araç, hararet 92 93 olmuştu, kaloriferi açıp tekrar düşürdüm ancak aklım kaldı. Hem daha iyi soğutma hem de performans ile biraz daha oynamak için Hg motorsports'un 8 küsür litrelik ıntercoolerini alıp basıncı çok az daha açacağız çünkü zaten inanılmaz safe modda bu gücü almışız.
Karşılaştırma bakımından ise stok 5.25 xd'den daha iyi gittiğini söyleyebilirim.
Yazılım akşamı kantarda 1400 kilo çıkmıştı araç. Gerçi bagajda herhalde bi 20 30kg'lik ağırlık vardı fakat hızlanma konusunda inanılmaz keyifli gelse de yüksek hızda beklentim üstünde etkileniyor rüzgardan.
Şu anki setup'ta eibach prokit ve orjinal yeni durumda amortisörler var. Bir de ön üst kule gergisi. Lastik olarak da 225 45 17 michelin primacy 3. Ara ara sekmeler ve sert amortisör darbeleri beni coilover'a itiyor gibi olsa da amortisörleri ve yayları yeni almamdan ötürü şimdilik duruyorum.
Yani diğer konu yüksek hızda stabil olma meselesi. Bunu nasıl sağlayabiliriz? 180 civarı araç sapık etkileniyor çünkü aerodinamik olarak kaldırmıyor gibi geliyor. Bizde kronik olan alt takımı ileri bi zamanda komple yenilerken şu poliüretan burçları denesem fayda görür müyüm? Veya jantlardaki hafif eğrilik buna sebep olur mu?
Bir diğer konu kozmetik olan. Bu sene henüz fırsat bulup da pasta cila işine giremedik. Mümkün olduğunca temiz tutmaya çalışsak da geçen sene yapılanların etkisini kaybettiği ortada. Yanlarda bulunan Ducati corse stickerların'dan da sıkıldım. Neredeyse 1 senedir üzerlerindeler ve her baktığımda hoşuma gidiyor olsa da değişiklik olması açısından stickerı söküp kaliperleri de sarıya jantları da koyu bir renge boyatayım istesem nasıl olur diye düşünüyorum.
Aracın önü ve arkası bazen çok boş geliyor gözüme. Öne en azından cupra lip sanki bir tık daha güzel bir görüntü sağlayabilir fakat yollar müsade eder mi bu haline diye düşünüyorum.
![]()
Yok mu hem yoldaki 180 sonrası sallantıya çözüm bulabilecek
Ya da kozmetik olarak şeritleri çıkarıp kaliperleri sarıya boyama fikrine cevap verebilecek?
Bence yandaki sticklerı sökün, zeten sıkılmışsınız. Jantları açık tonlarda bir gunmetal rengine boyarsanız duruşu ciddi anlamda güzelleşir aracın. Araçta spor yay varmı bilmiyorum ama biraz daha düşerse çok daha güzel duracaktır. Yan marşpiyelde gözüme çok hoş gelmedi açıkcası.
Lester marşpiyel getirtemeyince mecburen altı çok da boş kalmasın diye fiber marşpiyel taktık. Ancak kirliyken daha güzelAraç temizken kötü görünüyor ben de farkındayım.
Yay var, 3'lük prokit var tahminen 2.5 falan düşürdü ama daha altı bu şartlarda benim için sıkıntılı, daha önce HR 3.5 vardı karter muhafaza plastiği azıcık tümsekte veya esnemede yere sürtüyordu. O yüzden yay bu şekilde kalacak gibi. Ama sticker'ı söküp jantı daha koyu olacağı şekilde gun metal'e kaliperleri de sarıya boyatacağım.
Peki öne lip tarzı bir şey düşünülmeli mi? Çok alelade geliyor arada. Piyasada bi ez lip diye birşey var sanırım esnek olan, bir de fiber-plastik cupra lip var sanırım. Hangisi daha iyi oturur?
Jantları gunmetal yaparsan kırmızı kaliper kalabilir kardeşim güzel durur o zaman, fakat o marşpiyeller'den acil kurtulmanı rica ediyorum
Lip olayına gelirsek bence böyle hareketlere gerek yok diye düşünüyorum alfa için eğer on taraf çok boş geliyorsa scudettoyu yeni guila'daki gibi agresif yapabilirsin.
Oh be aranan cevapMillet bu lesterları nereden getiriyor abi? Ben bulamadım yol yordam. Shop.alfisti'den de mimliyiz aha paypalı da kapatıyorlar. Marşpiyeli stickerları söküp tekrar bakacağım.
Lip'i ben de sevmiyorum ama ön çok yavan geliyor. Bizde petek yok ya, giulia'da olduğu gibi bir görüntü çıkmaz gibi geliyor, yine de custom çalışma yapılabilir ama örnek görmek lazım.
Hadi ya o kadar kötü görünüyor demek
Zakka'da yoktur abi, yani bakmadım ama sanmıyorum o tarz bir şey orada olsun. Ancak petek alınıp custom olarak işlenir. Ama o tarz bir şey yapılırsa araçtaki diğer krom detaylarla uyumu kalmaz, ayna kapaklarına kadar carbon falan geçmek gerekir. Mat scudetto bayağı beğendiğim bir şeydi ama örneğini görürsem neden olmasın.
Alfa Romeo GT 937 Original Kühlergrill Kühlergitter Emblem Scudetto Neu 71736462 | eBay
Bu olabilir mi bahsettiğin abi?
Ankara'ya koç egzoz Nevzat ustaya geldik. Egzoz işçiliği ünlü ve benim de beğendiğim ustam hg 8 küsür litrelik ıntercooler ve kn Apollo air intake'i kısmetse halledecek bize.
Biraz dark project şeklinde gezicez bu aralar.
![]()
Öncelikle küçük bir güncelleme çekelim.
Hg motorsports'un yaklaşık 8 litrelik intercooler'ını almanyadan sipariş etmiştik, ankara'ya gideceğimiz güne yakın geldi ve biz de bayram öncesinde ankara'ya vardık. Sağolsun oğuz kardeşim ve Koç egzoz nevzat usta sayesinde hem apollo air intake hem de intercooler montajını komple krom borulama ile tamamladık.
Iat'a bakamadım henüz, ancak yüksek vites yüksek hızlarda araç daha ciğerli. İntake sesi de değişti daha keyifli bir sesi var. Racewerks Serdar abiyle de görüştük, her ne kadar bu montajlar sonrası SAFE olan yazılımı bir tık daha açtırmayı düşünerek gelsem de sorun yaşamamak adına yazılımda oynamamaya karar verdik. Ancak küçük bir sorunumuz gelişti, intercooler tampon arkasına monte edildi ve boruların çapı-geliş şekli sebebiyle tamponda kastırmaya sebep olduğu için ızgaralar ve sis farlarını çıkardık. Ertesi gün yola çıkacağım için müdahale edemeden o şekilde yola çıktık . 4 bin km bu şekilde tamamladık.
2 küçük sorun var![]()
1.) Tampon öne doğru 2 cm uzatılsa bunların hiçbirisi olmayacak ama bu mümkün mü?
2.) Konfor kötü yolda ciddi bozuk. Kombinasyon olarak da orjinal 17 " q2 jantları + 225/45/17 michelin primacy 3 + stok orjinal 1 senelik amortisörler + 3 cm'lik eibach prokit var. Mal tr'de az bulunduğu için burada satılan coilover yok. Ebay'i de kullanamıyoruz. Yurtdışı sitelerinde kullanabilsek dahi ortalama 700-900 euro + shipping + vergi şeklinde geliyor. O da karayolları ile gelirse ekstra gümrük falan da binme riski var vs vs. Yeni düğünden çıkmış olduğum için ikilemde kaldım. Custom coilover işine de girmek istemiyorum. Öyle gönder amortisörleri sana güzel coil yapalım ayağı bana ters geliyor.
seçenekler:
+ Spor yayları çıkar, stoklara geç, yayla yayla bin en azından konfordan şikayet eden olmaz ( Acaba yol tutuşu çok bozulur mu)
+ Ne yaparsan yap coilover al ( Hangi marka ve hangi ayarlara sahip olmalı)
+ Damper veya shock absorber kit al. Koni FSD tavsiye eden var. Maliyet olarak coilover'ın yarısı olacak ve beni daha az uğraştıracak spor yayları satmakla uğraşmayacağım vs vs.
Önerilerinizi bekliyorum.
Yahu, Yol tutuş üzerine Prof olmuş bir markanın aracına, Yay takmak nedir yahuyapma, rain man
- Çıkart o yay'ları... Standart devam et. Aracı sertleştirdiğin için ön takımın ayarı gitmiştir. Ve yüksek hızda titremesi normal.
- Tampon-ızgara-intercooler sorununa odaklan...
+ Para biriktir, Blistein amortisör seti al, Poliüretan Burçlarda fayda sağlayabilir ...
+ Squadra Alfisti sayfasından da, Tampon eki ve Yol tutuş üzerine irçok parça bulabilirsin...
Kazasız belasız,
Abi inanır mısın bilmem, hiç alma veya takma niyetimin olmadığı bir parça idi spor yaylar. Hele ki kullandığım yayları düşününce aracı zorlayacağını düşünüp yok ya olmaz dedim. Sonra kanıma giren başka alfisti abilerim oldu, "yol tutuş istiyorsan bunu yapmalısın" diye ortak bir konsensustan gelen görüşler üzerine taktım ama HR de konfor iyiyken araç çok düştü manevi konforum bozuldu aman bir şey olacak diye, eibach da ise az düştü ama taş oldu süspansiyon. Kastırdığı için akslar dahil tüm ön takım etkileniyor bundan tahminen. Ne kadar narin de kullansam ergonomi etkileniyor sonuçta o da sorun tabi. Sonuçta marka model motor adına üretilen parçalar değil mi helezonlar da...Bu kadar karşı durmak gerekir mi gerçekten bazen bilemiyorum bazen de çıkar orjinalleri tak diyorum kendime.
Peki blistein b6 mı b8 mi? Yoksa b4 mü? B4'leri alacağına orjinal amortisör al dediler onu aldık geçti, bilseydim tekrar amortisör işine gireceğim ihtiyaç varken orjinale karar vermezdim. Ayrıca Stok yaylar ile spor amortisörler ne derece başarılı olabilir onlarla da sert olmaz mı?
Squadra alfisti, shop.alfisti takip ettiğim siteler. Hatta alışveriş yaptığım vites topuzuna kadar aldığım yerler. Ama sıkıntı şu ki paypal olmayınca yurtdışı alışverişi yalan oldu. O yüzden tampon ve ızgara işine custom ya da gerçek ustaların çözeceği işlerle karar vereceğim. Ya da vermem gerekiyor.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)