User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
41 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ilk aracım Corsa

  1. #1
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ilk aracım Corsa

    Merhaba sayın forum üyeleri, değerli abi ve arkadaşlarım ;

    Forumu yazmaktan çok okuyarak takip etmeme rağmen ara sıra olmak üzere sorduğum zihnisinir ve fakir işi proje planlarıyla sizleri bunaltsamda destekleriniz fikirleriniz için çok müteşekkir oldum.

    Yıllardır otomobil sevdalısı ve bilgilisi bilirdim kendimi Techturkeyi bulana kadar. Bulduğumda ise işin iç yüzünün hiç bildiğim gibi olmadığını fark ettim. Nitekim tecrübeleriniz, fikirleriniz, projeleriniz hep önemli rol oynadı benim için.

    Yıllarca hep hayal ettim. Rotary bi makine olsun istedim. Sizlere sorular sordum, fikir edindim. Temizini aradım denk geldim param olmadı, param oldu istediğim paralara bulamadım. Dedim madem o kadar yakacağız Turbo lu birşey olsun eğlenceli olsun kaldığım yer ufak yakıt pek problem olmaz arasıra yüklenir hafif eğlenir keyfime bakarım dedim 200sx (s13) düşündüm. Aynı şekilde temiz uygun fiyatlıları kaçırdım, maddiyat el verdiğinde ise 35bin tl rakamlarına ulaşmıştı s13 ler.

    İş güç değiştirme durumuna giriştim. Konularda onu da danışmıştım. Kısmet oldu istanbulda iş buldum. Şuan Ataköy sahilde Seapearl projesinde kaba yapı işlerine bakan bir firmada işe başladım. İst. a taşındım. kaldığım yer uzak olunca (bahçeşehir) araç ihtiyacı doğdu. E dizel mi olsa ne yapsak ne etsek derken kara kara araba bakarken buldum kendimi.

    Heves ettiğim arabaların dışına çıktım. 206 gti bakmaya başladım. En azından hafif hızlı hemde orta halli bi yakıtla eğlenceli olur diye düşündüm. Derken hız/performans açısından çıtayı iyice dibe çekip 206 HDI bakmaya başladım. Ne göreyim s13 fiyatları gibi 206larda baya prim yapmış, primden kastım ekmeği yenmiş (temiz araçları tenzih ederek söylüyorum) araçların haddinden fazla beklenti ile satılmaya çalışılması. Borç harç bulur ederiz derken peder beyin 206+ hdi bakmaya başladığını gördüm. Tipini yadırgamama rağmen bende fikre kanalize oldum. 20binlerden 25binlere çıkarttık bütceyi ve yakın çevre öncelikli olarak babam araç bakmaya başladı. Çalıştığım iş yerinin şartları çok ağır. iş 7de başlıyor, 2 haftada 1 pazar iznim var. Dolayısıyla yükü babam çekti resmen. Bir kaç araç incelemesinin hüsran olması ve peder beyin yılmaya başlaması anlarında peugeot bayi ikinci elinde 206+ sorarken ha birde bu var diyerek bu corsayı göstermisler.

    Peder bey fotorafları gönderdi

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    1-2 Kez binme fırsatı bulduğum, iç mekanını sade bulsamda koltuklarını duruşunu filan beğendiğim bir araçtı Corsa D ler. İçim bi kıpırdadı. Heyecanlandım. Olur mu olmaz mı derken peder bey telefon etti pazarlık vs derken iş ciddiye bindi. Hislerim tamamne heycandan çok endişe korku gibi hislere bıraktı. izin olayını ayarlayıp aracı almaya gittik.

    ilk görüşüm;

    [IMG][/IMG]

    Görüm beğendim vs. derken noter evrak cart curt.. çıktık çorludan kırklareline doğru yola çıkmaya hazırlandık bir iki ufak işide halledip. Dedim babayla yanyana fotorafımız olsun. Herşeyiyle destek olduğu için minnettarım. Hayallerime hayatıma herzaman destek olmuştur.

    [IMG][/IMG]

    Tipleri mazur görün heyecandan ağzım yüzüm kaymıştı. Dönüş ve sonrasında evrak, kasko, trafik sigortası, plaka vs vs derken akşamı ettik. Bunca yorgunluğun üzerine sadece yemek yiyip traş olabildim. İstanbula dönmeden önce bi lastik havalarına, su vs kontrol edebildim. Yeni plakalarla ilk fotorafımızda olsun istedim.

    [IMG][/IMG]

    İşe git gel, Kız arkadaşla buluş filan derken ilk hafta baya bi km yapmışım. Gerçi hala devam ediyor km olayı. Tam 1 haftası olmuştu aracın ki canını yediğimin taksici bi abisi lambır lumbur arkadan vurdu. Çok üzüldüm kaza anında çok korktum. Yıllardır araç kullanırım ilk kazamı yaşadım. Arka taraf dağıldı, çok hasar oldu zannettim. Neyse ki bi yarık ve biraz boya çatlağı ile atlatmışız. Ama ne tutanak tuttum, ne taksiciden para talep ettim. Kazanın şokuyla bomboş baka kaldım yolladım adamı.

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Eldeki imkanlar bunu sağladı, Beklentimizin imkanlarımızın çok çok üzerinde bi araca sahip oldum. Allah utandırmasın inşallah. Umarım sizlerde çok çok daha iyilerine, istediklerinize hayallerinize kavuşursunuz. Araç servis bakımlı temiz bir araç, ufak tefek kazaları olmuş ama önemsemedim. Tamir ve bakımları hep serviste yapılmış. Bundan sonra vakit buldukça kişiselleştirmeye, ufak dokunuşlarla güzelleştirmeye çalışacağım.

    Aklımda olanlar;

    -90Hp lik versiyonlarda bulunan 6 ileri şanzımanlardan temin edip +1 vites ve top speed temin etmeye çalışmak.
    -Direksiyonu biraz yıpranmış, bulabilirsem OPC direksiyon, vites topuzu ve pedalları temin etmek.(Araca uyarsa ve fiyat olarak düşünülebilecek durumdaysa)
    -Orta konsol ve direksiyondaki gri detayları fazla sade buluyorum. Yapabilirsem dış ve iç görünümdede kullanabileceğim alternatif bi renkle kombinasyon sağlamak.
    - H&R 3.5cm lik yay(forumda ki konulardan okuduğum kadarıyla)
    -Far karartma ya da siyah zeminli mercekli sport vs gibi bi modelin farları.
    -Şık minnak bi spoiler
    -Araçla birlikte bir takım yazlık lastikte verdiler (üzerinde kışlıklar var) satabilirsem yaz ayları için çok kollu ultraleggera tarzı 17 yada 18" jant lastik takımı.
    -Detaylı temizlik, Arka tampon tamirat ya da değişimi.
    -Hafif agresif bir lip ve bazı siyah plastik dış aksamların piano black tarzı göze batmayacak durumda boyanması.
    -Performans tipi katalizör olabilir.

    Bu listeyi genişletmeye çalışacağim. Buraya yazmamın sebebide bu konuyu hedef olarak koyup elimden geldiğince bütün sorularımı hep size yönelteceğim.
    dinamomotorsport.net

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı uğurlu olsun, güle güle binin ilkler unutulmaz

  3. #3
    mehmet6r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul-Rize
    Mesaj
    762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MaşaAllah kazasiz belasiz sürüşler, Nazar çıkmış hemen. Jant & yay kombini ile çok degisir duruşu.
    MR.EVO53

  4. #4
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun güle güle kullanın. İlklerin yeri her zaman ayrıdır. Maşallah nazar değmesin.

  5. #5
    _driver_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    TR/Giresun/28
    Mesaj
    4.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle hayırlı olsun sonrasında geçmiş olsun. Corsalar güzel araçlar bir iki arkadaşımın aracını kullanma şansım olmuştu. Forumda corsa d olarak konu mevcut oradan güzel fikirler çıkartabilirsiniz gerçekten bu araçları hakkıyla yapan arkadaşlar mevcut sitede. Nazar çıkmış diyelim kazasız belasız kullanın
    Alıntı mesutt1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    skodaya tam kocaman oha diodum ki driver abi içimi okudu
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  6. #6
    TigeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    4.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun güle güle kullanın basık olunca çok tatlı oluyor corsa dler maşallah
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw yaris arabasi al hem en cok silindir onda var

  7. #7
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkür ederim. Elimde ki lastikleri satmadan jant almam biraz mantıksız kalıyor bakalım duruma göre bakacağım. yay jant öncelikli tabi. Bu arada aracı kendim yıkayabileceğim yer bile bulamadım. Akşamları buluşum yıkama parlatma vs. işler yapan forum üyelerine kola çekirdek tostlar benden. bi akşam çağırın yeter
    dinamomotorsport.net

  8. #8
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun yay olarak 50mm h&r hakkıdır başka bişeye niyetlenme çünkü 2 gün sonra tatmin etmeyecek
    50mm h&r + 215/45/17lerde durum böyle oluyor

  9. #9
    srkn.ylc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İst./And.
    Mesaj
    579
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.
    Sana dar gelmiyecek makberi kimler kazsın?
    'Gömelim gel seni tarihe' desem, sığmazsın.

  10. #10
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tatmin konusunda haklısınız ama 5cm ler bana biraz çok geliyor. Bakalım belki dediğiniz yolu da izleyebilirim ancak 3.5cm kullanıp belki jant ebatını bi inc daha büyütebilirim. Tabi kısmet. ilk planım orjinal jantları gunmetal yapmak. Tasarımını seviyorum jantların. Ama ince çok kollu bi jant dediğiniz yaylarla efsane duracaktır eminim. İyi dilekleriniz için hepinize çok çok teşekkür ederim.
    dinamomotorsport.net

  11. #11
    blumenberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Şehir
    Ankara / Çankaya
    Mesaj
    1.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun , allah kaza bela vermesin, ilk araçlar çok önemlidir, insanda hep başka bir yeri vardır.

    Ben de 90Hp 207 Hdi Manuel ile başlamıştım ve bendeki yeri hep ayrıdır, kasa hafif diye o kalkışta verdiği haz bir başka idi.

    O listedekileri zamanla ve ağırdan alıp yapınca çok daha keyifli olacaktır.
    ( 🔴🔴 VETTE 🔴🔴 )

  12. #12
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi zamanlar olacak işler bunlar. Benim için en önemli adım 6ileri şanzımana geçmek. Bunu deneyen varmı aramızda acaba? Yaşayabileceğimiz aksilikler neler olabilir? genel karakteristik ölçüler vs aynıdır diye düşünüyorum ama bakalım. Detaylı bi araştırma da bulunmam gerek.
    dinamomotorsport.net

  13. #13
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle hayırlı olsun, nazarı da çıkmış bu arada, cana gelmemiş çok şükür

    6 ileri şanzıman aşkı nerden geliyor ? Beklenti nedir ?

    Örnek veriyorum 5 ileri şanzımanda son hız şanzımanın müsade ettiği 240 ise, bu araç şu an 220 den fazla gitmiyorsa ve 6 ileri takınca top speed de fark olmasını beklemek yanlış olur, Yani ulaşamadığı hız için daha fazla alan yaratmak gibi bişey Bana çok ütopik ,artısı olmayan riskli ve maliyetli bir işlem olarak geldi

    Kaldı ki, 5 ileri bir araç ile 6 ileri bir aracın şanzıman oranları ilk 5 vites aynı sona bi 6.yı ekleyelim tadında değildir illaki, her vites her devirde farklılıklar mevcuttur detaylı incelemedim sadece fikir yürütüyorum. Yani şu an ki şanzımanda 2.vites 2000 rpm'de atikce toparlayan bir araç 6 ileri bi şanzımanda 2.viteste rölanti civarı kalabilir vs. vs. Yani ne kadar çok vites o kadar çok hız mantığı kesinlikle yanlış olur.

    Ya da ben konuyu hiç anlamadım ?

    Babaya selamlar bu arada..

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ordu / Van
    Mesaj
    1.063
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun maşallah kazasız belasız, aklınızdakilerde daha da iyi duruma gelecektir.
    BMW E90 320d LCI

  15. #15
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LnchCntrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun, nazarı da çıkmış bu arada, cana gelmemiş çok şükür

    6 ileri şanzıman aşkı nerden geliyor ? Beklenti nedir ?

    Örnek veriyorum 5 ileri şanzımanda son hız şanzımanın müsade ettiği 240 ise, bu araç şu an 220 den fazla gitmiyorsa ve 6 ileri takınca top speed de fark olmasını beklemek yanlış olur, Yani ulaşamadığı hız için daha fazla alan yaratmak gibi bişey Bana çok ütopik ,artısı olmayan riskli ve maliyetli bir işlem olarak geldi

    Kaldı ki, 5 ileri bir araç ile 6 ileri bir aracın şanzıman oranları ilk 5 vites aynı sona bi 6.yı ekleyelim tadında değildir illaki, her vites her devirde farklılıklar mevcuttur detaylı incelemedim sadece fikir yürütüyorum. Yani şu an ki şanzımanda 2.vites 2000 rpm'de atikce toparlayan bir araç 6 ileri bi şanzımanda 2.viteste rölanti civarı kalabilir vs. vs. Yani ne kadar çok vites o kadar çok hız mantığı kesinlikle yanlış olur.

    Ya da ben konuyu hiç anlamadım ?

    Babaya selamlar bu arada..
    A.selam oncelikle fikrimi soyle izah etmeye calisayim. Uzun yillar benzinli dizel bircok manuel ve otm. Arac kullanma firsati yakaladim. Fotorafta gordugunuz duster ve corsanin hemen hemen son vites disli araligi birbirlerine yakin. 2250 rpm civarlarinda 90kmh hiza yakin ikiside. Bunlarin disinda beni en cok etkileyen (bahsettigimiz konuda) yeni nesil symbol 90hp 1.5 dci sanziman ve oranlaridir. Dediginiz fikirlerin ihtimallerin hepsi kafamda mevcut. Yinede hatirlatmalariniz icin t.ederim.

    Sizde takdir edersinizki dizel araclarin benzinlilere gore devir sevme orani cok dusuk. Yani benzinli atmo yada turbo 6000rpmde redline i baslayan bir aracla 5000devire yakin yuksek hizda seyahat etseniz pek sorun cikacagini dusunmezsiniz degilmi? Tahmini hizimizda 170 ve uzeri olacaktir ortalama( aractan araca farkeder tabi ki). Stabil giderken bi cekince duymazsiniz.

    Ancak dizelleri gunluk hayatta pek 4000rpm in uzerine zorlamayiz dogru mu? Nedeni 4000-4250rpmden sonra dizeller genelde olu devir cevirir asiri yakar yahut riskli devir bandina girmis olur..

    1 kere yuksek surate ciktim corsa ile oda 160+civarlariydi sanirim. Cekisi gidisi kapasite olarak 180leri zorlayabilecek gibiydi ama vardigim devir 4200ler civariydi. Isin ozu o devirden sonra 5500e kadar da gitme sansi olsada mantiksiz yada uzun soluklu yuksek suratlerde riskli ve mantiksiz.

    Symbolden ornek vermistim yazimin basinda. 5 ileri ve 3000rpmde 165-170 gibi bir hiza ulasiyor 5. Vitesinde. He evet haklisiniz sanziman bu denli uzun diye 230 yapmiyor. Ama 190-200 civarlarina kadar olu devire yada tork kaybi yasayacagi devir bandina yaklasmiyor bile. Gunumuzde ki muhendislik algilari da bu yonde degisiyor. Etrafinizdako bir cok yeni aracin benzinli yada dizel son vites kullandiginizda bi hayli uzun soluklu oldugunu goreceksiniz.

    Corsa 3000rpmde yaklasik 125kmh lik bir hiza ulasiyor. Yani baya baya bosa devir ceviriyor. Asiri agir bi kasasi yok. Aerodynamic yapisida cok kotu sayilmaz (dusterda bu aerodynamic handikapi surerken bile hissediyorsunuz). 140 ile otobanda devir bandinin 4te neredeyse 3 unu kullanmak gercekten ziyan. En azindan otobanda iken 140 150ye sabitleyip biraz daha dusuk devirlerde hem daha ekonomik hem daha az devir ve yorgunlukta, hemde daha saglikli motor kosullarinda ilerlemek mantiginda oldugum icin oyle bi fikrim var. Belkide gerceklestiremeyecegim. Ama deneyecegim. Ha son bir ekleme. 6 ileri hale getirebilirsem ozel yapim son disli (ayna mahruti) ile biraz daha kisisel bi oran elde etmeyi planliyorum.

    Telefona gectigim icin imla ve yazim kurallari hak getire. Simdiden hatalar icin ozur dilerim. Umarim fikrimi tam anlatabilmisimdir.

    Duzenleme: 4500 devirde yapacagi hizi guc ve tork olarak 3500 devirde de yapabilir.( sayilari sallamasyon veriyorum yanlis anlamayin) 4500 deki tork guc kaybi ile 3500 deki tork ve gucuk gelis hali, turbonun basinci vs olarak hemen hemen yaklasik civarlarda olabilir. ( mantigimi anlatmak icin degerleri sallamasyon veriyorum. Hicbir kaynaga dayanmadan. Bu olay 3800 devirle 4300 devir arasinda da denk gelebilir.)

    Yani bu durumda kullandigimiz vites artis oranlarinda750rpm lik fark olan son iki disli (5 ve 6 vites olarak) arasinda gecis yaptigimizda hizlanmamiz pek farketmesede yada +40 50 kmh hiz kazanamasakta daha saglikli bi + 20 30 kmh kazanabiliriz.
    dinamomotorsport.net

  16. #16
    iztuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Bartın/Çeşme
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun, güle güle binin. Yalnız 18" lastik o araca epey fazla gelmez mi?

  17. #17
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iztuzu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun, güle güle binin. Yalnız 18" lastik o araca epey fazla gelmez mi?

    Haklisiniz duruma gore bakacagim. Tasarimini begendigim 17ler goze hitap ederse 17 de kalirim. Etmezse 18e yonelebilirim. Ama dediginiz gibi risk faktoru icerisinde 18", kaldi ki yanaklarida baya ince secmek gerekli.
    dinamomotorsport.net

  18. #18
    metin_1989 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul- Silivri
    Mesaj
    1.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    masallah corsa dler guzel aractır sorunsuz az yakıtlı bende de 2012 var sehır ıcı dısı karısık 1100 km gıdıyorum gıdısıde tatmınkar allah baska kaza bela vermesın

  19. #19
    iztuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Bartın/Çeşme
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jnrjames Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklisiniz duruma gore bakacagim. Tasarimini begendigim 17ler goze hitap ederse 17 de kalirim. Etmezse 18e yonelebilirim. Ama dediginiz gibi risk faktoru icerisinde 18", kaldi ki yanaklarida baya ince secmek gerekli.
    3.5'luk yay kullanacaksınız, araba biraz daha vatan toprağına yakınlaşacak. O yüzden jant ET değerine ve lastik ölçülerinin hesabını iyi yapın.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •