User Tag List

Sayfa 26/26 İlkİlk ... 16242526
487 sonuçtan 476 ile 487 arası

Konu: Ae101 Corolla JDM Build - 59 UP 231

  1. #476
    Boost Up - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Alemdağ.
    Mesaj
    7.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu görünce iç mekan güncellemesi beklemiştim.

    Emeğinize sağlık, iç mekan güncellemesi yaparsanız (koltuk-döşeme vb) tam olacaktır. Bir de, plakalar gözünüzü tırmalamıyor mu? "231" kısmı asimetrik duruyor, ya da benim gözüm çok takıldı.

    Maşallah tekrardan
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kemik sesleri eşliğinde gideri var beyler, olur olur bethoven ın 8. senfonisi bile çalınır bunla

  2. #477
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.930
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim de gözüme batan tek sey plaka oldu. APP veya orantısı düzgün ayarlanmış bir plaka ile dışına nokta koyurulur.
    Emeginize saglık, harika.

  3. #478
    eypcskn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CabrioMan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genelde efsane kasaya hakkı ile binenlere gıpta ederek bakıyorum. Gerçekten Türkiye şartlarında yaptığınız değişiklikler dudağımı uçuklattı. Ben şahsım adına böylesine güzel koruduğunuz ve sağlam parçalarla bir bütünlük kazandırdığınız için teşekkür ederim. Keyifle takipteyim. Ağız tadı ile binin İnşallah.
    güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim ve sizin de aracınızla olan güzel bağınız daim olsun inşallah.açıkçası bugün sıfırdan başlayıp çok istesem bile bu şartlarda bu projeyi gerçekleştirmem mümkün olmayabilirdi.o nedenle ben de iyi ki hayallerimi ertelememişim diyorum.bundan sonra da bu şekilde sağlık sıhhat oldukça muhafaza etmeye çalışacağım


    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah ne güzel olmuş önden bişeye benzetiyom ama neye çıkaramadım
    ön lastikler arkalardan daha mı büyük ne ? jantlarda sanki biraz cılız kalmış degişik bi jantla araç daha kaslı olabilir bence ama çok güzel olmuş gerçekten
    beğenmenize sevindim teşekkür ederim.genelde impreza ya benzetiyor ilk defa görenler.sanırım scoop nedeniyle.ön ve arka lastik ölçüleri aynı 195 50 15.


    Alıntı CloudGrey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanız JDM'in tamda karşığı resmen

    bence bir şeyi eksik sadece , dolphin style egsozu

    teşekkür ederim,fujitsubo egsozum hem görsel hem de işitsel olarak beni çok memnun ediyor şu an

    Alıntı Boost Up Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu görünce iç mekan güncellemesi beklemiştim.

    Emeğinize sağlık, iç mekan güncellemesi yaparsanız (koltuk-döşeme vb) tam olacaktır. Bir de, plakalar gözünüzü tırmalamıyor mu? "231" kısmı asimetrik duruyor, ya da benim gözüm çok takıldı.

    Maşallah tekrardan
    cemiyetteki arkadaş basarken 1 cm sola yaslanmış şekilde basmış,başta dikkatimi çekmişti ama beni o kadar rahatsız etmiyor sanırım alıştım

    evet şu an iç döşeme için seçenekleri değerlendiriyorum zaten iç kısmı da halledip aracımın bu sayfadaki konusuna final yapmayı planlıyorum.

    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim de gözüme batan tek sey plaka oldu. APP veya orantısı düzgün ayarlanmış bir plaka ile dışına nokta koyurulur.
    Emeginize saglık, harika.
    teşekkür ederim o da nazarlığımız olsun artık

  4. #479
    eypcskn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    FİNAL Bölümümle karşınızdayım.

    Yaklaşık 9 aydır üzerinde çalışmakta olduğum iç döşeme çalışmamın sonuna geldim Hatırlarsanız en son boya-kaporta işlemlerini tamamlamıştık.
    Ardından bir süre Corolla ya herhangi bir şeyler yapma fırsatı bulamadım ve genellikle yatarak vaktini geçirdi.Bu süre içerisinde kafamda aracın
    iç döşemeleri üzerine fikirler çarpışmaya başladıAracımın donanımı XLİ paketti.Yani en boş paket diyebiliriz.Tek güzel yanı klimasının olmasıydı.
    Aslında aracı alırken de bu durum üzerine düşünmüştüm ve safkan benzinli araç ilanı pek olmadığından en azından sonradan eksik donanımları ekleyebilirim diyerek bu paketi tercih etmiştim.
    İşin ilginç yanı orta paket olarak geçen XEİ paketin de sunduğu çok büyük avantajlar yoktu.Ön 2 cam otomatik ve 3 kol direksiyon için adamlar orta paket yapmışlar zamanında
    Bu durum aracımı kolaylıkla XEİ gibi yapabileceğim anlamına da geliyordu.Hatta ön camlar için aftermarket dönüşüm kitleriyle bunu yapan bir çok kullanıcı da vardı.Ancak ben daha fabrikasyon bir dönüşüm istedim.

    Tam bunu düşünürken birden aklıma taban halımın gli taban halısı olduğu ve yine gli kol dayamamın olduğu gelince 'neden olmasın ?' diye düşündüm ve aracın iç döşemelerini gli yapmaya karar verdim.
    Ancak bu dönüşüm o kadar kolay olmayacaktı Tüm kapıların döşemeleri gli döşeme olarak değişecekti.Ayrıca 4 cam otomatik olacağı için 4 tane cam motoru ile cam düğmeleri lazımdı ve yine bu 4 cam için elektrik tesisatı yapılması gerekiyordu.
    Zira benim araçta herşey manuel olduğundan kapılara merkezi kilidin 2 kablosu harici pek bir şey gitmiyordu

    İşe önce kapı döşemelerini arayarak başladım.Ae101 lerin japon(93-94) ve yerli(95-98) gli modellerinde kapı döşemeleri farklı geliyor.
    Benim aracım 98 model olduğu için aynı model yılına uyan yerli döşemeleri tercih ettim.

    Ancak bu döşemelerin bile iyi kondüsyonda olanlarını bırakın piyasada parça yok desem çok da abartmış olmam.Genel olarak kullanıcılar eskiyen döşemelerini sonradan yapma imitasyon döşemelerle yeniliyorlar.
    Uzun uğraşlar sonucunda 4 kapının da orijinal çıkma döşemesini buldum.Kondüsyon olarak çok iyi değillerdi ancak bir kaç tadilatla iyileştirilebilecek durumdaydılar.









    Her birinin itinayla temizliğini tadilatını ve restorasyonunu yaptım.Haftalar süren bu çalışmam bir nevi meşgale gibi geldi bana






    Ancak iş bununla da bitmiyordu.Her bir kapı için cam açma düğmesi ve ayrıca da bu düğmelerin çerçeveleri gerekiyordu.Bulduk bulmasına ama yine çok zaman aldı ve kapı döşemeleri gibi bir kaç haftalık tadilat ve restorasyon beni bekliyordu



    Düğmeler de hazır olunca her bir kapının elektrik tesisatını aramaya koyuldum.Diğerlerine göre bulmam nispeten biraz daha kolay olmuştu.Ancak bu kapı tesisatları tek başına dönüşüm için yeterli değildi.

    Çünkü ayrıyetten bu kapı tesisatlarını birbirinE bağlayan ara-bağlantı tesisatları olması gerekiyordu.Önce internetten ae101 in elektrikli cam-kablo diyagramlarını indirdim ve üzerlerinde bir süre çalıştım.
    Ardından elimdeki cam düğmleriyle teyit ederek sağlamasını yaptım.Daha evvel böyle bir şey yapmadığım için biraz zamanımı aldı ama işin mantığını çözmüştüm.Aslında sistemin beyni şöfor taradındaki 4lü düğme diyebiliriz.
    Diğer 3 kapının cam düğmeleri ise üzerlerine basılmadıkça sadece birer köprü görevi görüyorlar.Üzerlerine basıldıklarında ise sadece ait oldukları kapının camını kontrol ediyorlar.Düğmeler arası tesisat için kolları sıvadım.
    Yapacağım bu ek tesisatların da orijinaller gibi sökülüp takılabilir olması için soketli şekilde tasarladım ve mevcut tesisata ekledim.



    Devamında ise her bir kapı için orijinal cam motorlarını araştırdım. Önleri bulmak kolay oldu ancak arkaları bulmak bir hayli zordu.
    Arka camlar sadece dolu kasada otomatik olduğundan sanırım böyle oldu.Sonra da itinayla tüm sistemi kapılara yerleştirmeye başladım.









  5. #480
    eypcskn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok yorulmuş olsam da sonuç beni memnun etmişti.Zira gli döşemelerin hem deseni gözüme daha hoş geldi hem de tutamak ve ceplik bölümleri (özellikle ön ) çok daha göz dolduran bir tasarıma sahip.


    Tabi sadece kapı döşemeleri değişmekle gli dönüşüm olmuyor
    Koltuklar da GLİ'de farklıydı.GLİ modeller kadife ve arkada katlanabilen bir koltuk yapısına sahipken xli ve xei pakette düz kumaştan yekpare, katlanamayan bir arka koltuk tasarımı bulunuyor.
    Bir yandan bu arka koltukları ararken bir yandan da benim aracıma uyup uymayacağı konusunda araştırma yapıyordum.Tam bu esnada çıkma olarak ilana düşünce kaçırmadım ve gli koltukları aldım.



    Kafamda koltuk işi bitmişti Ancak işler o kadar basit değildi Araştırmalarımın sonuçları iyi değildi.
    Gli ve Gli olmayan kupalar fabrikada üretim aşamasındayken bu arka koltuklar için farklı bir süreçten geçiyorlar.
    Temel fark ise katlanma özelliği nedeniyle farklı bir montaj şemasının olmasıydı.
    Benim aracımın üzerinde bu bölümler ilkel olarak bulunuyordu ama yine de gliden eksik kısımlar vardı.Tabi sırtlık ve yan minder kısımları için askı ve civata ekipmanları da lazımdı.
    Arka koltuğu bulmak bile bu kadar zorken bu ıvır zıvır parçaları bulmak samanlıkta iğne aramak gibiydi.Neyse ki arka koltukları satan çıkmacı aynı aracın kupasını hurdalıkta buldu ve bana gönderdi
    Bu parçaları arkasına kendinden pullu somun yerleştirerek taktım.





    Ancak katlanma bölümlerindeki menteşelerin montaj braketleri benim aracımda bulunmuyordu.Çıkmmacılar ise kesinlikle bu parçayı satmıyorlardı.
    Bunun üzerine aracımı Toyota Ayyıldıza götürdüm ve kaporta ustası Bilal usta sağolsun bu braketleri benim için elde imal etti.






    Normalde hikayenin bu kısmında gli ön koltuklarla noktayı koyabilirdim ama benim aklımda başka bir plan vardı.Gli döşemeler beni cezbetse de ön kısımda aracımın kimliğine uygun cadde tipi spor koltuk takımı olsun istiyordum

    Bunun üzerine araştırma yapmaya başladım.İnternette satılan bir çok spor koltuğun aslında replika ürünler olduğunu anlamam çok uzun sürmedi.Benim için ise lisanslı ürünler kullanmak çok önemliydi.
    Nihayet hem fiyat olarak hem de tasarım olarak Sparco R100 koltuk aracıma uyum sağlar diye düşündüm ve bir takımı kızaklarıyla beraber sipariş verdim






    Koltukları çok beğensem de önce halletmem gereken bir sorun vardı.Koltuk braketleri olmadan bu koltukları aracıma monte etme şansım yoktu.
    Sparconun plug & play olarak belli model araçlar için ürettiği koltuk braketleri olsa da benim aracım özelinde böyle bir braket üretmemiş
    Bir başka sorun ise bu koltukları araçlarına braketle takan kullanıcılar; koltuğun normal koltuğa göre 2-3 cm kadar yüksek bir oturma pozisyonuna sahip olduğundan dert yanıyordular.
    Yani braketler kızaklar da üzerine takılınca koltuğun fazla yukarda kalmasına neden oluyorlardı.Bu benim için öenmliydi.Çünkü Ae101 corolla ların en ikonik özelliklerinden birisi yere yakın bir oturma yüksekliği olmasıdır.
    Bunun üzerine yine iş başa düştü ve kolları sıvadım Önce her iki koltuğun yüksekliklerini ölçerek mukayese ettim sonra da bu veriler ışığında mukavvadan bir taslak braket hazırladım.Birkaç revizyonla daha sade ve minimal bir hal aldı


    Hazırlamış olduğum bu mukavvayı metale dönüştürebilmek için Trabzon sanayisine uğradım.Birkaç yere sorduktan sonra beni lazer kesim yapabilen Jet Makina'ya yönlendirdiler.
    Bu sayede hiç bir kaynak ve ekleme olmadan yekpare olarak braketler oluştu.Ardından demir bükme makinasıyla montaj yerine uygun şekilde bükümlerini yaptırdım.
    Daha sonra aracımın üzerinde montaj deliklerini belirledim ve tornacıya deldirdim.Koltuğu da braketle provasını yaparak her şeyin uyumlu olduğundan emin oldum.
    İnce zımpara ve mat siyah boya işleminin ardından aracın tabanı üzerine braketleri monte ettim.Koltukları da bu braket üzerine yerleştirerek montajı tamamladım.İşte fotolar

















    Evet bu güncellemeyle beraber aracıma yapmayı planladığım hemen hemen her şeyi tamamlamış oldum.Elbette ilerleyen zamanda bakımlar ve küçük eklentiler olacaktır.
    Sonuç olarak Allah sağlık verdikçe hep aracımla olacak ve onu bu kondüsyonda muhafaza etmeye özen göstereceğim.Ancak konu olarak projenin sonuna gelmiş olduk .Bu konuyu severek takip eden herkese çok teşekkür ederim.
    9 yıl süren bu projede aracım sayesinde bir çok şey öğrendim ve yeni insanlarla tanıştım.İyi ki aracım için kurduğum hayallerin peşinden gittim ve amacıma ulaştım.Hepinizin yeni yılını tebrik eder sağlıklı,huzurlu ve mutlu bir yıl olmasını temenni ederim

  6. #481
    tuner faruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    1stanbul
    Mesaj
    5.197
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mükemmel olmuş gerçekten GLI'den tek eksik elektrikli aynalar kalmış onlar da halledilir zaman içerisinde

  7. #482
    mcemrek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/İstabul
    Mesaj
    473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    efsane proje kesenize bereket. kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah

    o koltuklar salonun ortasında sorun çıkmadan ne kadar kaldı ?

  8. #483
    Mert- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tek kelime ile efsane oldu. hayranlıkla takip ediyorum

  9. #484
    Bluttbeton - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana / İstanbul
    Mesaj
    922
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizde nerelerde bu diyoduk
    Maşallah çok güzel olmuş eline emeğine sağlık kesene bereket. TRD kadranları söktün mü ? Fotoğraflarda görünmedide.
    PROJECT01 GARAGE

  10. #485
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.949
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Braket işçiliği ve soket işçiliği çok çok iyi, Emeğine sağlık, kesene bereket.

    Paylaşmak istersen eğer bükme işlemi için nasıl bir ücret ödedin ?

  11. #486
    sercanavcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah kardeşim ellerine emeklerine sağlık keyifle binersin inşallah

  12. #487
    eypcskn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuner faruk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mükemmel olmuş gerçekten GLI'den tek eksik elektrikli aynalar kalmış onlar da halledilir zaman içerisinde
    Teşekkür ederim.Evet ara tesisat komple gli olduğu için kolaylıkla elektrikli ayna ve kontrolcüsü sisteme ilave edilebilir.

    Alıntı mcemrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    efsane proje kesenize bereket. kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah

    o koltuklar salonun ortasında sorun çıkmadan ne kadar kaldı ?
    Çok teşekkür ederim, aslında kontrol etmek için kutusundan çıkarıp evden uyarı gelmeden tekrar kutusuna koymuştum o ara fırsat bilip fotoğrafladım

    Alıntı Mert- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tek kelime ile efsane oldu. hayranlıkla takip ediyorum
    Güzel dileklerin için teşekkür ederim , konunun takipçileri için güzel bir final olmuştur umarım

    Alıntı Bluttbeton Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bizde nerelerde bu diyoduk
    Maşallah çok güzel olmuş eline emeğine sağlık kesene bereket. TRD kadranları söktün mü ? Fotoğraflarda görünmedide.
    Teşekkürler ,muayenede sorun olmasın diye kadran ve shifter ı sökmüştüm.sonra araya başka işler girince muayene işi başka zamana kaldı.bu kadranlar da üzerinde kaldı

    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Braket işçiliği ve soket işçiliği çok çok iyi, Emeğine sağlık, kesene bereket.

    Paylaşmak istersen eğer bükme işlemi için nasıl bir ücret ödedin ?
    Teşekkür ederim , böyle eski model bir araca sahip olunca ister istemez el beceriniz gelişiyor Braketlerle ilgili tüm masraflarım:
    Lazer kesim=1500tl
    Büküm İşlemi=300 tl
    Torna =200 tl
    Boya,zımpara=200tl
    Karton Mukavva=50 tl

    Alıntı sercanavcı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah kardeşim ellerine emeklerine sağlık keyifle binersin inşallah
    Çok teşekkür ederim kıymetli kardeşim , artık aracımı bu kondüsyonla saklayıp keyif almayı planlıyorum. Allah sana ve herkese daha iyilerini nasip etsin inşAllah

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •