Bu araba satılmamalı artık bu saatten sonra çocuğa bırakmak lazım.
küçük bakım ve detaylarla konumuza devam ediyoruz..
aracın ön takımını yeniledikten sonra eksik kalan kısım olan ön amörtisör kule takozlarını da halledeyim dedim ve kyb takozların sparişini vermeye karar verdim
aslında sadece takozları almayı düşünüyordum ama aracım son zamanlarda virajlarda eskisi gibi güven vermiyordu.özellikle aracın burnu eskisi gibi dirayetli değildi.hazır sökülmüşken amortisörler de değişsin dedim
eski amortisörleri söktüğümüzde birisi patlamış diğeri ise patlamaya çok yakındı.kyb kaliteli bir marka ancak spor yay ile zaten sınırlı bir alanda sürekli yük altında çalışıyor ve aracın önü çok ağır.bir de bozuk yol şartları eklenince sonuç kaçınılmaz oluyor.ve bu amortisörler spor kullanım için üretilmemis.yine de yeni amortisörlerle virajlarda eskisi gibi dirayetliyizaynı opersyonu arkaya da yapıp aracı biraz daha rijit hale getirmemde fayda olduğu kanaatindeyim.
aydından ufak bakımlarla devam ettim.vakum hatlarını yeniledim.eski vakum hortumu
normalde her sene boğaz kelebeğini temizlerdim.bu sefer işi biraz daha ileri boyuta taşımaya karar verdimve emme manifoldunun kapağını söktüm.4afelerde 2 parça halinde olması temizlik açısından avantaj sağlıyor.manzara ise çok nahoştu
bir saat kadar süren bir temizliğin ardından
beraberinde manifold ve kelebek contalarını da yeniledim
temizliğin ardından araç oldukça rahatladı.aracın emme esnasında manifold duvarlarına havanın çarpma sesini duyabiliyorumadeta nefes alıyor
![]()
ardından hızımı alamadım ve distrubutoru söktüm ve bakıma aldım.4afe motor efi sisteme sahip ve distribütörü klasik distrübütörlere göre biraz farklı.egzantriğe doğrudan bağlı olan distrubutör şaftı üzerinde tırnak çeklinde çıkıntılar mevcut ve bu tırnaklar dönme esnasında manyetik okuyucuların önünden geçerek bir çeşit sinyal üretiyorlar.ardından bu sinyal beyinde yorumlanarak zamanı gelince ateşleme emri distrubutöre gönderiliyor.okumanın sağladığı tırnaklar zamanla paslanıyor ve okuyuculara temas ederek içerisindeki sarmallara zarar verebiliyor.bende de yılların etkisiyle paslanma vardı.
dikkatli bir şekilde temizledim işte sonuç
ardından avans tabancamla servis kitapçığında belirtildiği yöntemle avans ayarını yaptım
ayardan sonra farkettim ki aracımı yıllarca avansı kısık binmişimen üst ölü noktadan 10 derece öncesi olması gerekiyor.ve aracın gidişi ve çekişi çok güzel oldu.bu araçlarda avansın kulakla yapılmaması gerektiğini de bu vesileyle öğrenmiş olduk
ardından aracı aldığımdan beri sinirimi bozan el fren tutamağındaki pasa el atayım dedim.
el fren tutamağını komple sökmem gerekti ama çabama değdi
evet..şimdilik bu kadar.yeni gelişmelerle görüşmek üzere..
![]()
Konu eypcskn tarafından (21-08-2019 Saat 22:35 ) değiştirilmiştir.
Eline sağlık bu tür ağır bakımları geldi Ae100lerin nerden baksan 25 yılları doldu
Avansı kaç derece ayatladın ?
PROJECT01 GARAGE
Bugün sahil yolunda korna çaldım.(Siyah 308) Maşallah çok güzel duruyor.
Uzun bir aradan sonra yeni gelişmelerle karşınızdayım.konumuza özel bir geliştirme ve onun özel hikayesi ile devam ediyoruz.bu hikayemiz aslında 99 yılında Filipinlerde geçiyor.Filipinler; pasifikte Japonya'nın güneyinde yer alan ve binlerce adadan oluşan bir ülke.Japonya ya yakın oluşu ve iki ülkenin yakın ilişkileri sebebiyle Japonyanın yatırım yaptığı ve yarış organizasyonlarının sıkça düzenlendiği bu ülkede 90 lı yıllar yarış dünyası açısından oldukça hareketli ve tutkulu geçiyordu.tabi bunda japon otomobil firmalarının kendi arasındaki kıyasıya rekabetin rölü büyük![]()
Dünya milenyuma girerken Filipin pazarında satışa sunulan Honda civic SiR, o dönem filipinli gençlerin hayalini kurduğu hızlı otomobillerin başında geliyordu.b16a2 kodlu motoruyla efsaneleşen bu aracı tahtından indirmek oldukça zordu.
Bu yükselişi farkeden firmaların başında Japon devi Toyota geliyordu.O dönem üretim bandında olan 'ae111 toyota corolla lovelife' modeli fabrikadan 4afe kodlu 114 beygirlik motorla çıkıyordu.Döneme göre oldukça iyi bir performans sergilese de Honda kanadındaki rakibi karşısında fazla şansı yoktu.
Bunun üzerine Toyota , Filipinlerde düzenlenecek ve sadece Filipin pazarında üretilen araçların yarışabileceği özel bir turnuva için özel bir Corolla hazırlamaya karar verir.Planı hem Hondayı tahtından indirmek hem de hazırlayacağı bu özel Corolla nın bir de yol versiyonunu pazara sokarak üstünlük elde etmektir.Bu amaca ulaşmak için kendi bünyesine dahil ettiği ve yarışlara özel araçlar hazırlayan performans departmanı olan TOM'S firmasını aracın geliştirme ve hazırlama süreci için görevlendirir.
TOM'S (Tachi Oiwa Motor Sport) firması yarışlara özel araçlar üreten ve iki japon girişimci (Nobuhide Tachi ve Kiyoshi Oiwa) tarafından japonyada kurulmuş bir firma.TRD(Toyota Racing Development) firması gibi özel toyota modelleri olan bu firma yoğunlukla asya pazarında çalışıyor.Alışılageldik yöntemlerin dışına çıkmayı seven ve yenilikçiliği kendine hedef yapan bu firmayı şüphesiz TOM'S Castrol Supra ile hatırlıyoruz.
Godzilla lakaplı GTR ları haşat eden bu aracın motor kaputunun altında 2jz yerine 3sgte kodlu 4 silindirli 2litre bir motorun olması da onların tarzını ortaya koyuyor
TOM'S firması Filipinlerde özel bir Corolla projesi için start verir.Bunun için hem çok kabiliyetli bir motor ustası olan hem de çok iyi bir programcı olan bir ustayı görevlendirir.Uzun araştırmalarım sonucunda bu ustanın adının 'Takeda San' olduğunu öğrendim
Şimdilerde 60 lı yaşlarında torunlarını sevdiğini düşündüğüm Takeda San belki de o yıllarda dünyada 4afe motor üzerine en fazla teknik bilgi ve birikim sahibi olan kişidir.90lı yıllarda Filipinlerde düzenlenen yarışlarda corollaları 4afe motor ile hazırlamış,ekonomi amaçlı üretilen bu motordan atmosferik olarak 200 beygir güç çıkartmayı başarmış biridir.bunu başarmak için bütün performans parçalarını kendi imal etmiştir.emme manifoldundan egzantriğine her şeyi baştan tasarladığı bu Frenkeştayn 4afe motorlarla sıkıştırma oranını 15:1 e kadar çıkarmış ve bir kaç yarış dayanabilen bu motorlarla sınırları zorlamıştır.Ancak bu sefer durum farklıdır.Çünkü hazırlayacağı araç aynı zamanda yol versiyonu da olacak bir araçtır.Bunun üzerine motoru stok olarak tutmanın ve aracı turbo yapmanın en mantıklı seçim olacağına karar verir.
Aracın geliştirme süreci Toms ekibi tarafından yürütülürken parçaların temini ve finansal destek Filipinli büyük bir firma olan 'Kilton Motors' tarafından sağlanır.Aracın tanıtım ve satış işlemleri ise Toyota Filipinler tarafından sağlanacaktır. Kısaca 3lü bir ittifak kurulur
Parça olarak turbo,enjektörler,intercooler ve ara hava hortumları Toyota Glanzanın parçalarından seçilir.
turbo manifoldu ve downpipe ise özel olarak imal edilir.Araç tamamıyla Filipin yollarına uygun olması açısından uzun süren testlere tabi tutulur ve yazılımı da tamamlanarak görücüye çıkar.Dış görünüşünde de standart corollalardan farklıdır.bomex firmasının body kitiyle kaslı bir görünüme kavuşan ae111 tom's turbo'nun en dikkat çeken detayı intercooleri soğutmak için kaputunda açılan hava giriş yeridir.Resmi olmayan verilere göre yere aktarılan gücün 150 beygir civarında olduğu tahmin edilmektedir.o dönem için üretilen en hızlı corollalardan birisi olduğu söylenir.Düşünsenize 99 yılında Filipinlerde toyota bayiine gidiyorsunuz.ben turbo opsiyonu almak istiyorum diyorsunuz ve onlar da size bu özel corollayı teslim ediyor.
Ancak aracın çıkışıyla birlikte işler hayal edildiği gibi gitmez.Toms turbo corolla beklenen etkiyi gösteremez.Aracın turbo versiyonunun fiyatının standart corollanın yaklaşık iki katı olması ve dış görüntüsünün bazı çevrelerce o kadar da beğenilmemesi sebebiyle ancak bu şekilde bayiiden bir kaç tane turbo corolla satılabiliyor.resmi olmayan bilgilere göre yaptığım araştırmalarda satışın 4 adetle sınırlı kaldığı billgisine ulaştım.
Evet hikayemizin 1.bölümü bu şekilde.şimdi bizi ilgilendiren 2. kısmın hikayesiyle devam ediyoruz![]()
Aracımı aldığım zamandan beri sıkça bu araç hakkında araştırma yapıyor ve izini sürüyordum.4afe motorun stok haliyle küçük bir turbo ile çok verimli bir motor olacağını düşünüyordum.Ancak sonradan yapma derme çatma bir kit ile bunu yapmak istemiyordum.Toms turbo kit ise tam bana göreydi ancak dünyanın diğer bir ucunda 20 yıl evvel üretilmiş ve satışı 4 adetle sınırlı kalmış bir aracın üzerindeki kite ulaşmak benim için bir hayalden ibarettiYaklaşık 2 yıl boyunca yaptığım araştırmaların,ulaşmaya çalıştığım kişilerin haddi hesabı yoktur
En sonunda çabalarım meyvesini verdi ve internet üzerinden Filipinlerde uçuş teknisyenliği yapan ve motorsporlarına gönlünü vermiş çok iyi kalpli Filipinli bir abimiz olan Marlon isminde birine ulaştım.ona hayalimden bahsettim.bu kiti parça parça da olsa bir şekilde bulmak istediğimi söyledim ve kendisinden yardımcı olmasını rica ettim.kendisi de ae86 coupe sahibi olan abimiz bana çok şaşıracağım bir cevap verdi
Marlon, o dönem turbo versiyonun opsiyon olarak seçildiğini dolayısıyla standart corollaların opsiyon seçildikten sonra turbo kit montajının yapıldığını ve müşteriye teslim edildiğini söyledi.Hatırlarsanız parçalar Kilton motors adlı firma tarafından temin ediliyordu.Beklenen başarıyı sağlayamayıp satışlar 4 adetle sınırlı kalınca takılmayı bekleyen bir kaç kitin yaklaşık 20 yıldır Kilton motorsun deposunda olduğunu hatta firmanın depoda yer açmak amacıyla bunları da bir süre evvel satışa çıkardığını orada çalışan bir arkadaşından duyduğunu söyledi. Başta inandırıcı bulmasam da kendisi firmaya bizzat gitti ve bana fotoğrafları attı ve o an 2 adet kit kalmıştı.hiç kullanılmamış o 2 kitten birini yaklaşık 2 yıl evvel satın aldımhala daha o anın heyecanını unutamıyorum
Yaklaşık 1 ay gibi bir süre sonunda kargo elime ulaştı.işte fotolar
Hava filtresinin süngeri 20 yılın etkisiyle kendi kendine deforme olmuş
Kiti aldıktan sonra bir takım sorunlar beni bekliyordu ve bunun farkındaydım.Bu sorunların başında kitin filipinlerdeki ae111 için yapılması ve benim aracımın ise ae101 olması geliyordu.Aynı motora sahip olsalar da ae101de 2.nesil 4afe motor varken ae111 de 3.nesil 4afe motor bulunmaktadır. emme manifoldu,boğaz kelebeği,kelebek sensörü(tps) ve rölanti motorları farklı.tabi beyine olan bağlantılar da biraz farklıydıyaklaşık 1 yıl boyunca üzerinde çalıştım ve aracı yeni beyinle çalıştırmayı başardım. Ayrıca turbo ile bir takım parametrelere göz atabilmek için 3 lü custom gösterge paneli hazırladım (volt,boost ve afr) ve monte ettim.göstergeler teybin olduğu yerde.teybi aşağı aldım ve herhangi bir trim delmeden temiz bir görüntü yakaladım.
Turbo kitin montajı yapılması gerekiyordu ancak turbo sisteminde intercooler motorun üstüne geliyor ve bu kısım tom's ae111 turboda kaputtaki scoop sayesinde soğutuluyordu.Ae101de de bu konsepti hayata geçirmeye karar vermiştim ve başından beri en büyük hayalim olan kaputa uzun uğraşlar sonunda kavuştum. Kaput aslında 2 kaputun birleşiminden oluşan bir çeşit hibrit kaput diyebiliriz.dış çerçevesi ae101 orijinal kaputundan iç ve dış kısmı ise st215 caldina gtden oluşuyor ve ae101 e hırçın ve sportif bir kimlik kazandırıyor.aynı zamanda projemiz için fonksiyonel bir hava girişi sağlıyor.kaput Dubai de bu şekilde kaputlar hazırlamada oldukça tecrübeli bir kaporta ustası tarafından yaklaşık 2 ay gibi bir sürede hazırlandı.Ancak kaput geldiğinde bir çok düzeltme,ince ayar ve boya işlemleri gerekiyordu ki bu kısımda kaputu hazırlamak kadar zordu.çünkü kaputlar birleşirken kullanılan kaynak makinesi bir noktada da kaputun şeklini bozuyor.Kaputun kalan işlemleri için Toyota Ayyıldız a aracı götürdüm.Servistekiler kısa süreli bir şaşkınlık geçirdikten sonra böyle bir kaputu daha evvel görmediklerini ve yüzde 100 garanti vermelerinin mümkün olmadığını söyledilerkendilerini biraz cesaretlendirdikten sonra işe koyuldular
Kaporta düzeltmeleri için Bilal ustaya ve boya işlemleri için Ali ustaya çok teşekkür ederim.işte fotolar
Kaput yapıldıktan sonra artık turbo montajı için araç hazırdı.Yine Toyota Ayyıldızın yolunu tuttuk2 iş günü içerisinde büyük bir özenle turbo kitin montajı yapıldı.Beni en çok mutlu eden ise böylesine özel bir kitin 20 yıl evvel olduğu gibi yine yetkili bir toyota servisinde bir corollaya monte edilmiş olması oldu.Kitin montajı süresince her daim yakından ilgilinen servis başustası İnanç Yılmaz'a,her bir vidasına kadar özenerek montajını yapan Yavuz ustaya ve tüm Toyota Ayyıldız ailesine çok teşekkür ederim.Ayrıca her an kendi aracı gibi aracımı takip eden,benim heyecanımı paylaşan servis danışmanım Arif beye de çok teşekkür ederim.İşte yeni kaput altı görüntümüz
İzlenimlerim:
aracı aldığım günden bu yana hayalini kurduğum,imkansız mı acaba diye düşündüğüm bu çok nadide kiti kendi aracıma takmak bile çok güzel ve özel bir his.aracı özellikle toms beyinle çalıştırma konusunda çok ısrarcı olduğum için ince eleyip sık dokudum.aracın turbo kitini taktıktan sonra bu sabrımın meyvesini aldım diyebilirim.aracın hissettirdikleri standart bir corolladan çok farklı.motorun sesi,aracın tepkileri,turbo doluşu,ivmelenmesi sanki bir japon performans otomobili kullanıyormuş hissi veriyor.nasıl desem sanki o ecu'nun içinde farklı bir ruh varturbo devrede değilken bile o farkı hissediyorsunuz.güç konusuna gelirsek basınç anında korkutucu olabiliyor.direksiyonun benle savaştığını hissedebiliyorum.basınç anlık 10 psi a ulaşıyor ancak sabit 7 psi civarında.1 ton ağırlığındaki bir araç ve stok bir motor için bence ideali bu.zaten kit de bunu amaçlıyor.bir kaç eksik parçanın da montajından sonra çok daha tutarlı bir araç olacağını düşünüyorum.hala daha üzerinde çalışıyorum diyebilirim.şimdilik bu serüvenimde sizlerle paylaştığım kısmın sonuna geldim.sizi turboyu ilk taktığımız günkü videoyla başbaşa bırakıyorum
Konu eypcskn tarafından (18-06-2021 Saat 15:56 ) değiştirilmiştir.
Modifiye nin artık sök tak olduğu bi dönemde kelimeler kifayetsiz bu kadar emeğe.
![]()
Emeğine sağlık, keyifle okudum. Özel bir araç olmuş gerçekten
hikayesi, uygulaması, sonucu, herşeyi mükemmel olmuş Allah kaza bela sıkıntı vermesin![]()
L4404 | you are away
Araç harika , hikaye harika , anlatım dili harika. Daha ne olsun keyifle okuduk. Güzel günlerde keyifle binin![]()
maşallah eyüp.
Turbo da Toyota üretimi CT12 mi CT20b mi acaba?
ae112 corolla sportivo dakinden daha mantıklı cooler konumu falan
güle güle kullan, bir gün sağ tarafa oturmak isterimeski bir ae101 sahibi olarak
Maşallah,maşallah. Allah kem gözlerden,kötü niyetli insanlardan korusun İnşallah.
şimdi yorumuma geleyimÇok ama çok güzel umarım hiç ayrılmazsınız,ayrılmak zorunda kalmazsınız. Çok güzel ve gördüğüm en güzel ae101. Kazasız,belasız nice seneler kullanın.
HotHatch Lovers!
Emeklerinize sağlık. Nasıl bir tat , keyif olduğunu tam bilmesem de tahmin edebiliyorum. Güle güle ,keyifle kullanmanız dileğiyle.
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
gerçekten muazzam bir sonuç ve emek arabayı sevmek aşık olmak böyle birşey olsa gerek allah nazarlardan saklasın kaza bela vermesin her vidasında her ayrıntısında emek olan bir araç daha ne yapılırki diyorum her seferinde çıta bir üste çıkıyor gerçekten harika bir araç
•06 E 6577 - MAT BRAVO • / •06 ZOF 96 - CORSA GSİ • / •06 ZUZ 87 - 1.6 İES • / •06 JR 124 - F7R • / • 35 CSE 57 - İNTEGRA • / • 42 CNE 94 - VW Polo • / •34 ZR 3191 - Seat Cordoba •
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)