Harkia bir proje olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Konuyu tek oturuşta okudum ve inanılmaz bir keyif verdi. Kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah.
Harkia bir proje olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Konuyu tek oturuşta okudum ve inanılmaz bir keyif verdi. Kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah.
Yüz bin kere maşallah, Allah nazarlardan saklasın proje harika bilinçli modifiye nedir ne değildir sorusunun cevabı resmen, tek merak ettiğim muayenede sorun olur mu acaba bu turbo projesi belki yanıtlanmıştır gözümden kaçmıştır
98'Corsa GSİ
8 yaşlarımda daha ilk gördüğümden beri hatlarını hep çok beğendiğim bir araçtı ae101.zamanla lise yıllarımın sonunda ve üniverste yıllarımda potansiyelini keşfettikçe sevgim arttı.ve çok şükür hayallerini kurduğum bu araç bana nasip oldu.inşaAllah ömür boyu beraber olacağız.uygun ekipmanlar edinebilirsem pov tarzı gezinti videoları yüklemeyi planlıyorum.teşekkür ederim.
Bazen ben bile garajda etrafına bakıp kaputunu açınca kendimi rüyada gibi hissediyorumgerçekten aldığım andan beri beraber geçirdiğim her anın özel olduğu bir otomobil corolla.güzel düşüncelerin için tekrar teşekkürler.
çok sağolun teşekkürler
aracı satın aldığım zamanlar ilk halini gören çevremdeki arkadaşlar hevesimin geçici olduğunu ve kısa bir süre sonra aracı satacağımı düşünüyorlardı.hatta hiç unutmam aracımın ilk bakımı için ortaköy toyota yetkili servise gitmiştim ve o zaman aracıma ücretsiz bir check up yaptırmıştım.bu sayede eksik kısımlar tespit edilecek ve ben de o eksikleri tamamlayacaktım.o zaman servisin çıkardığı eksik parçaların fiyat toplamı aracımı aldığımı meblanın üzerindeydi ve servis müdürü bana aracımı satmamın en mantıklı seçim olacağını söylemiştiancak ben hiç bir zaman kafamdaki hayallerden ve projelerden vazgeçmedim.sağolsun konumun sıkı takipçileri de hep destek oldular ilgiyle takip ettiler ve bu noktaya geldi aracım.ve inşaAllah daha da güzel gelişmeler olacak ilerleyen zamanda.teşekkür ediyorum
Bunu duyduğuma çok sevindim.bu tarz forumların en güzel özelliği de zaten bu. beraber öğrenmek bilgi paylaşmak ve fikir edinmek . inşaAllah güzel hayallerini en kısa sürede gerçekğe dönüştürürsün
çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim.ben de ara sıra geçmiş sayfalara bakıp geçen 5 yıl içinde neler yapmışız diye bakıyorum.başka üyelerin takip ettiğim keyifli konularını da tekrar tekrar okumuşluğum vardır
çok teşekkür ederim.evet muayene konusu benim de merak ettiğim ve şu ara araştırdığım konulardan birisi.araç tadilat ve proje çizimiyle uğraşan 10 kadar firma ile iletişime geçtim.onların yaklaşımı aracın motor veya şase nosunda bir değişim olmadığı haliyle ruhsatta değişmesi gereken bir bilginin olmadığı yönünde.yani onlara göre ben aracıma klima kompresörü veya hidrolik direksiyon pompası takmışım gibi oluyor.turbo da bir hava pompası sonuçta.net üzerindeki kullanıcılar ise muayene olayının tamamen kontrolü gerçekleştiren eksperin keyfine bağlı olduğunu dile getiriyor.herhangi bir engel olursa ve hiç bir şekilde çözüm bulamazsak son çare olarak eski atmosferik haline döndürüp muayeneye sokacağız.zaten çıkan tüm parçaları depomda tutuyorum.sadece sök tak işi olur ama bir şekilde yine geçeriz muayenedenzaman gösterecek diyelim
Maalesef TÜVTürk kafayı yemiş artık. Bu tarz sonradan turbo yapılan araçları bırakın normal araçlarda turbo büyütünce yeri değişince yada kaput altında krom basınç boruları bile görünce aracın önce kaput içi fotoğraflarını çekip tüm Türkiye'deki TÜVTürk istasyonlarının görebileceği bir yere kaydedip araca red veriyorlar. Ve sistemde sebebi ve fotoları oluyor. Başka istasyona gitsenizde orada gözüküyor bunlar. Mecbur orjinale çevirmek gerekiyor. Yada bu işinde simsarları var ancak onlar bile ilk yakalandıktan sonra kurtaramıyor. Hiç yakalanmadan direk simsar ile halledebilirsiniz. Ancak sök tak kısımlarını ben yaparım derseniz simsarlara para kaptırmazsınız. Bu arada aracınıza maşallah gerçekten.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.kaput altımda renkli olan tek parça kırmızı mantar filtremhenüz muayeneye 1 yıl kadar bir süre var.muayene istasyonundaki tutuma göre hareket edeceğim.legal olmayan yollar zaten bana göre değil.illa eski haline dönmesini isterseler de kit zaten mödüler bir yapıya sahip ve kablo tesisatında pek bir değişiklik gerektirmediği için aracı 1 iş günü içinde eski haline çevirebilirz serviste.
Konumuza kaldığımız yerden yeni eklentilerle devam ediyoruz.Gerek aracımın dış görünüşü olsun gerek motor performansı olsun kafamdakileri büyük oranda gerçekleştirdim diyebilirim.Bu defa aracımda daha çok sürücüye yani bana hitap edecek geliştirmeler yapmaya karar verdim.Sportif sürüş hissini daha ön plana çıkarma amacıyla kokpitte öncelikli olarak belirlediğim 3 noktaya müdahale etmeye karar verdim.Aşama aşama şeklinde karşılaştığım sorunlar ve bulduğum çözümlerle bu deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum.evet başlıyoruz
1-TRD Kadran
Uzun zamandır peşinde olduğum ve çok yakışacağını düşündüğüm bir kadrandı.Asya ülkelerinin bir kaçında olmakla beraber yaygın olarak Filipin pazarında rastladığım bu kadranın iyi kondüsyonda bir tanesine sahip olmayı çok istiyordum.Standart ae101 kadranına göre bir çok ekstrası bulunan bir kadran.En çok göze çarpan detayı son hızın 260km olması yanında, su sıcaklığını derece olarak da yansıtıyor.Devir göstergesi standarttan farklı bir ibre başlangış ve bitiş konumuna sahip.bu sayede üst devir bandına ulaşıldığında ibre saat 12 yönünü gösteriyor.ayrıca beyaz zemin üzerinde kırmızı ibreler daha kolay seçiliyor ve bu özelliği sayesinde kadran arka aydınlatması daha iyi bir aydınlanma sağlıyor.İbrelerin etrafı ise karbon görünümlü bir sticker ile kaplı.bu da sportif hissiyata katkıda bulunuyor.Uzun araştırmalarım sonucunda 18 bin km kadar kullanılmış iyi bir örneğini bulmayı başardım.Ancak gelgelelim ki talihsizlikler kadran elime ulaşır ulaşmaz kendini göstermeye başladı.kargocular sağolsun dış camın kenarını çatlatmışlardı.kadran çerçevesi arkasında kalacak olsa da içim cız etti.
Ardından montaj için kolları sıvadım.Eski kadranı çıkardım ve yenisini takdım.Ancak bazı şeyler olması gerektiği gibi değildi.El freni ışığı yanması gerekirken arka cam resiztans ışığı yanıyordu.Ayrıca devir göstergesi de motor devrini yanlış gösteriyordu.resimde gördüğünüz gibi 900 devir olması gereken rölanti devrini 500 olarak gösteriyordu.gaza basınca da deviri nerdeyse olması gerekenin yarısı kadar gösteriyordu.
işe önce el fren ikaz ışığından başladım.her iki kadranın arka devre haritalarını çıkardım.ardından soketlerde ufak bir oynama yaparak ışığı yakmayı başardım
Ardından devir göstergesindeki soruna odaklandım.göstergeyi kadrandan söktüm ve tablasının arkasındaki devre kartını incelemeye aldım.Toyota kadranlarında bu durumun sık yaşandığını biliyordum ve genelde sorun devre kartındaki kapasitörlerin içindeki sıvının akması oluyor.Elektronik parçların ne zaman bozulacağı belli olmuyor malesef.Kargo öncesi kontrollerde sorunsuz çalışan göstergeydi.Çıkan kapasitörün dibinde ıslaklık görünüyor.yeni kapasitörlerin siparişini verdim ve gelir gelmez lehimledim.işte sonuç![]()
2-Supra Direksiyon
Gli modellerden çıkan 3 kol direksiyonumu beğeniyordum.Ancak Trd kadranla beraber hem onu güzel tamamlayacak hem daha sportif görünen hem de ele daha iyi oturan bir direksiyon arayışına giriştim.Supra direksiyon desem de toyota 90 lı yıllarda bu direksiyonu birçok modelin dolu versiyonlarında kullanmış ( supra,celica,caldina,mr2,ae101 bzt,ae111gt vb.) .bana göre oem olarak toyotanın en güzel direksiyonu bu direksiyondu.ortalama bir kondüsyonda olanını bulmayı başardım
Ancak direksiyon vida bağlantısına sorunsuz otursa da korna ve sinyalden otomatik atma fonksiyonları çalışmıyordu.çünkü direksiyon arka tertibatları farklıydı.Bunun üzerinde çözüm arayışına giriştim.çıkma 2 kol xli direksiyonu alıp arkasındaki korna tertibatını yeni direksiyona aktarmaya karar verdimyeni direksiyonda hiç bir delme vs. yapmadan sökülüp takılabilir bir adaptör olarak montajını yaptım.işte fotolar
3-Superklasse/TRD Hybrid Shortshifter
Ae101 in belki de en memnun kalmadığım yeridir orijinal vites kolu.yollar aşırı uzun ve vites atana kadar devir ve zaman kaybı oluyordu.Bu problemi çözmek ve değişen araç dinamiklerine vites kolunu da uydurmak amacıyla shortshifter arayışına girdim.Aslında önceliğim trd olanı almaktı ancak bulması imkansıza yakındı ve astronomik bedeller isteniyordu.Ayrıca trd shifter sağdan direksiyonlu ae101 ler için tasarlandığından bizim gibi sol direksiyonlu modeller için tam ideal bir çözüm olmuyordu.Bunun üzerine birkaç genç girişimcinin kurmuş olduğu bir Amerikan firma olan Superklasse firması ile iletişime geçtim.Firma daha çok Mr2 modellerine özel shortshifter hazırlıyor.İşte satın aldığım shifter.
shifter orijinal olana kıyasla daha sürücüye yakın ve öne doğru olan bir vites kolu yapısına sahip.Kutu içeriğinde bütün montaj parçalarıyla hazır bir biçimde geldi.
oem kol ile karşılatırması.uzayan halat çekme kolu sayesinde aynı iş daha kısa bir manevra ile sağlanabiliyor.
shifter montajına geçmeden evvel halatın diğer ucundaki yani şanzıman tarafındaki burçları kontrol etmeye karar verdim.yıllardır vites ata ata halat burcunun ortasındaki yüzük boşluk yapmıştı.İşin enteresan tarafı toyotadan sadece bu burcu temin edemiyorsunuz.komple halatı almanız gerekiyor.Bunun üzerine yine orijinallik çerçevesinde alternatif arayışına giriştim.Kardeş firma mitsubishi lancer modelleri için olan halat burçları ölçü olarak neredeyse birebirdi.hemen siparişini verdim ve taktım işte fotolar
Ardından yeni vites kolunun montajına geçtim.Uzayan halat kolu nedeniyle kolu tutan plastik çerçeve üzerinde birkaç değişiklik yapmak gerekti.çünkü tüm sistem yerden 1.5 cm kadar yükseliyor.
Yeni vites kolu ile vites geçişleri oldukça kısaldı.ve daha kemikli bir hissiyata sahip.sadece yeni konumu biraz önde gibi kalıyor.firmanın bu kısımda biraz daha çalışmasında fayda var
Ve son haliyle yeni kokpitimiz![]()
Son olarak bu yeni eklentilerle beraber amatör bir sürüş videosu çekmeye karar verdim.tabi trafiğin yoğun olması nedeniyle çok fazla hızlanma şansım olmadı.umarım beğenirsiniz.bir sonraki
gelişmelerde görüşmek üzere
Konu eypcskn tarafından (24-06-2021 Saat 20:26 ) değiştirilmiştir.
short shift çok güzel durmuş, sürücü tarafına yatık olması da ayrı bir hava katmış. sorunsuz sürüşler dilerim
Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe
Ecupro Bodrum
Valla elinize kolunuza emeğinize sağlık, maşallah her anlamda bilginize de aracınıza da kusursuzca yapılmış bir proje olmuş gerçekten
Maşallah çok iyi TRD kadranı bende arıyordum son zamanlarda da fiyatı ciddi yüksek gelmişti, shifter ise çok iyi olmuş sanayi tabiri ile kemikli geçiyor![]()
PROJECT01 GARAGE
müthiş proje, keyifle okudum, elinize emeğinize ve kesenize bereket.
son eklentiler de müthiş olmuş eyüp camları otomatik yapmayı düşünüyor musun ? bu araç buraya kadar geldikten sonra eminim sıradakiler teknolojik değişiklikler olacaktır , her yaptığın eklenti büyük emek gerçekten bu araç artık bir doğan kabak çekimini hak ediyor tüm türkiye görmeli![]()
çok keyifle takip ettiğim bir konu. araç üzerinde ciddi bir emeğiniz, uğraşınız var ve ortaya çıkan sonuç gerçekten çok iyi.
devamını da sabırsızlıkla bekliyorum.
Kadrandan sonra aşağıya doğru inerken acaba direksiyon ile ilgili bir şeyler yapılabilir mi derken 2.maddeyi gördüm kendi kendime tebessüm ettim..Emeğinize sağlık kazasız belasız
Direksiyona bayıldım , sonra da kadrana.Eksikler bir bir tamamlanıyor.Kesenize bereket.
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
Maşallah çok güzel bir proje olmuş. Son yapılan eklentilerle efsane olmuş. Yakında bu araca güzel bir tanıtım videosu çekilmesi lazım bence kaliteli bir şekilde...
Çok çok güzel olmuş emeklerinize sağlık. Benim gözümü iki yer tırmaladı sadece. Elle ayarlanan yan aynalar ve manuel cam açma kolları. Onları elektroniğe çevirirseniz daha denecek birşey kalmaz
.
Bir de ek olarak, koltuklara birşey yapmayı düşündünüz mü? Aradığınız o sportif hissiyatı çok daha fazla alacağınıza eminim.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)