User Tag List

Sayfa 6/15 İlkİlk ... 45678 ... SonSon
278 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: Peugeot 206 RC Feline 1.4 Hdi

  1. #96
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Davlumbazlar ve Taban Sacı




    Tekerlek ve davlumbazı söktükten sonra tekerlek yuvasını güzelce temizlemek gerekiyor.



    Çamurluk yuvasına 2kat erkurt uyguladım.




    Tekerlek yuvasını Erkurt izolasyon malzemesi ile klips deliklerine dikkat ederek kapladıktan sonra üzerine birkaç kat Motip Pütür attım.


    Pütür kururken davlumbazların önünü ve arkasını bitüself ile kapladım


    Davlumbazın oturduğu yerlerin müsade ettiği kadarıyla Firex Akustik Sünger kullandım. Resimdeki 20mm .


    Burası Çamurlukların iç kısmı, kapı menteşeleri görünüyor. Bu noktadaki izolasyon çok önemli kesinlikle atlanmamalı.


    Bu parça polietilen köpük aracın orijinalide var. Ancak zamanla yerinden çıkıyor ve işlevini yitiriyor. Bu parçayı yerine güzelce taktıktan sonra üzerine Erkurt yapıştırarak hem izolasyon hem sabitlenmesini sağladım.


    Çamurluk kaportasının iç kısmına Erkurt kapladım.


    Çamurluk boşluklarını, 200 dns bondeks sünger ile doldurdum. Süngeri nem almaması için kalın etli bir poşete koydum.


    Marşpiyel boşluklarını rezonans yapmaması ve sesi iletmemesi için Poliüretan köpük ile doldurdum.



    Poşet içindeki bondekslerin üzerine uzun ömürlü olması için pütür attım.


    Bitüself ile kaplanmış davlumbazları yerine taktıktan sonra üzerine bir kat adapen oto izolasyon kapladım. Adepan yaklaşık 7mm kalığında 180dns sünger ve 1700dns Pvc bariyerden oluşuyor. Çamurluğun eğimli yapısından dolayı bel vermemesi için bu malzemeyi parça parça uyguladım.


    Adepanın üzerine hem su hem ses izolasyonu yapması için bir kat bitüself kapladım.


    Kapladığım bitüselfin üzerine birkaç kat pütür attım.




    Amortisör kulelerini Erkurt, Adepan ve Bitüself ile kapladım. Burası aynı zamanda polen filtresi hava girişi olduğun için önemli. Bu noktadaki ses ne kadar az olursa o kadar iyi çünkü aracın kabinine açıldığından motor sesi ve yol sesi buradan aracın içine rahatça giriyor.


    Firex sünger, bu malzemenin yüksek ses yutum kapasitesinin yanında yanmaz ve nem tutmaz olması önemli bir avantaj.



    Araç alt kısmında gerekli gördüğüm yerlere PU köpük Erkurt ve Motip pütür uyguladım.




    Tabanda ve yürüyen aksamda paslanan bölgeleri fırça yardımı ile temizledikten sonra pas sökücü uyguladım ve üzerine bol şekilde birkaç kat pütür uyguladım.





    Pütürün su tutmayan bir yapısı var.




    El değmişken pasli yüzey kalmasın. Karter koruma


    Tekerlek bijonlarını sökmekte oldukça zorlandım. Tamirhanede kurallarına uygun sıkılmayan bijonlar neredeyse kaynamış. Sökerken aracın bijon anahtarı kırıldı. Bijonları söktükten sonra lastiği de sökmek bir o kadar zor oldu jant resmen diske kaynamış çekiçle vura çeke söktüm. Yapışmayı önlemek için bijon ve yuvalarını yağlıyorum.

    Sökmüşken lastik ve jantlarıda tartayım dedim.

    215/40/17 RC jant 28 ET -19,61kg


    175/65/14 Sac jant- 13,21kg
    Konu E46 tarafından (19-02-2018 Saat 20:02 ) değiştirilmiştir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  2. #97
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bagaj


    Bagajı soyduktan sonra başlayabiliriz.


    Döşemeleri sökmüşken yıkamadan takmak olmazdı.



    Bagaj sacına duvarlarına ve C sütununa erkurt ve bitüself kapladıktan sonra üzerlerine 20mm Firex akustik sünger kapladım. Döşemelerin oturduğu delikleri kapatmamaya özen göstermek gerekiyor.



    Erkurtun üzerine orijinal bagaj keçesi ve 20mm Firex Akustik Süngeri sererek bagaj döşemelerini kapattım.



    Bagaj pandizotu altına 20mm Akustik sünger uyguladım.






    Son olarak firex akustik sünger kapladım
    Motor kaputuna Bitüself uyguladım, aslında erkurt yapsam çok daha iyi olurdu ancak daha hafif olması için bitüselfi tercih ettim.
    Konu E46 tarafından (19-02-2018 Saat 15:43 ) değiştirilmiştir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  3. #98
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Taban



    Arka tekerlek davlumbazlarından birinde bulunan kırık nedeni ile arka koltuk ve yolcu bölümünde hafif bir su almış. Aracınızın tabanında ıslaklık veya araçta gideremediğiniz kötü bir koku varsa mutlaka davlumbazları kontrol edin 5 kuruştan daha küçük bir delik bile buna sebep olabiliyor.


    Aracın orijinalinde bulunan ses yalıtımı


    Torpidonun altı, ön tekerlek yuvasının arkası


    Ön yolcu taban izolasyonu


    Arka yolcu taban izolasyonu


    İzolasyon keçeleri ve bir takım kirler tabana yapışmış durumdaydı fırça ve elektrik süpürgesi ile Erkurt`un yapışacağı yüzeyi temizliyoruz.




    Taban sacının tamamını 2 Kat Erkurt ile kaplandım. Belirtmeden geçemeyeceğim Erkurt çok iyi bir izolasyon malzemesi yapışma ve izolasyon kabiliyeti bitüself ve benzeri malzemelerle kıyaslanmaz. Isıtılarak uygulanıyor. Yaptığım ölçümlerde 45 C en iyi esneklik ve yapışma sıcaklığı

    Arka koltukların altına 200 dns bondeks sünger kapladım.

    El freni ve vites konsolunun olduğu orta bölüm tamamen Firex süngerle kapladım ve doldurdum.







    B sütunu ses izolasyonu açısından aracın oldukça zayıf bir noktası, sürüş sırasında insanın kulağına yakın olması nedeniyle izolasyonu önemli.


    Tabana kapladığım çift kat Erkurt`un üzerine orijinal yalıtım malzemelerini koyduktan sonra
    Yine 2 Kat Firex akustik sünger ile kapdım.



    Taban halısını düzgün bir şekilde yerine oturttum.


    Vites körüğünün altı. Akla gelen soruyu yanıtlayım vites değiştirmeye bir etkisi yok



    Taban halısının üzerine Adepan Pvc bariyerli oto izolasyon yerleştirdikten sonra paspasları koydum. Ve taban izolasyonu bitmiş oldu.


    Torpido gözünün altı
    Konu E46 tarafından (19-02-2018 Saat 15:44 ) değiştirilmiştir.

  4. #99
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapılar




    Kapı pandizotlarını sökerek temizledikten sonra bitüself ve akustik sünger kapladım.


    Focal Bam gerçekten çok iyi bir izolasyon malzemesi ancak metrekaresinin yaklaşık 350 TL olması nedeniyle sadece ön kapılarda kullandım.


    Kapının iç kısmında kırık klipsler görünüyor. Yedek klips bulundurmak lazım.


    Kapı içlerini elektrik süpürgesi ve ıslak bez ile temizledim.




    Kapı içlerine Erkurt ve Adepan ,bir miktar Akustik sünger ve yer yer bitüself uyguladım.


    Artık akustik süngerleri bu şekilde değerlendirdim.


    Erkurt ile tamamen kapladım. Sahneleme önde olacağı için arka kapıda veya pandizotta hoparlör yok. Ses kalitesi odaklı bir müzik sistemi yapılacaksa sahnelemenin önde olması şarttır.


    Vızırtı cızırtı yapan kapı çıtalarının klipslerini yeniledim ve iyice sıkışması için bitüself kullandım.




    Kapı gözlerine koyulan eşyaların ses yapmaması için göze akustik sünger koydum.




    Çift fitil uygulaması



    İki fitil arası akustik sünger uygulaması. Bu şekilde hem fitilden geçmeyi başaran sesler emiliyor hemde akustik sünger fitilin arkasında destek oluşturuyor.



    Konsol ile kapi arasındaki boşluğun akustik süngerle doldurulmasi kapi fitilinden geçen seslere etki edecek.

    Kapı izolasyonu yaparken izolasyon malzemelerinin uygulandığı yere ve et kalınlığına dikkat etmek gerekiyor aksi halde otomatik cam veya merkezi kilit mekanizmasına zarar verebilirsiniz. Bu izolasyonu yaptıktan sonra kaporta beton gibi oldu. W140 S serisinden daha kalın bir koparta sacına sahipmiş hissi veriyor. Kapıların kapanma sesi S segmeti araçlardaki gibi gayet karizmatik oldu.
    İzolasyon yaklaşık olarak araç ağırlığında 80 kilogramın üzerinde bir artışa sebep oldu. Bu ağırlığın çoğunun tabanda ve tabana yakin olmasının yol tutuşunu olumlu olarak etkileyeceğini düşünüyorum.
    Konu E46 tarafından (12-06-2018 Saat 10:43 ) değiştirilmiştir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  5. #100
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tavan

    Tavan izolasyonunda;
    -Erkurt
    -Epdm
    -Polyester
    -Akustik sünger( Az miktarda)
    kullandım.
    Tavanda airbagler olduğundan özellikle yanmaz malzeme tercih ettim. Ayrıca tavan döşemesinin altındaki pay oldukça az. Bu nedenle ince malzemeler tercih ettim.
    Malzemelerin kesit ve kalınlığı aşağıdaki gibi

    Önce tavandaki lamba, kolçak, güneşlik ve fitilleri söküyoruz.


    B ve C sütunlarından tavan döşemesini kurtarınca tavan döşemesi kolayca geliyor.

    Ellerin temiz olması tavan döşemesinin kirlenmemesi açısından önemli.

    Aracın tavanına Üçüncü fotoğaftaki tavan döşemesi seklinde silikon atılmış öncelikle tavandan bunları temizledim

    Altı adet erkurtu tavana uyguladım. Burda dikkat edilmesi gereken erkurtu çok ısıtmamak çünkü malzeme cok yumuşarsa elinizde şekli bozulur, sarkar , yapışkan kısımlar birbirine yapışır ve düzgün şekilde tavana uygulayamazsınız. ılık olan malzemeyi yapıştırdiktan sonra uzerinden ısıtıp iyice yapışmasını sağlamak gerekiyor.

    Erkurt tamamlandıktan sonra Epdm (Adetaş oto izolasyon 10) döşedim.

    Epdm tamamladıktan sonra polyester (Adetaş oto izolasyon 11) döşedim.

    Üç malzemenin kalınlığı toplam 12mm. Açıkçası sığıp sığmayacağı konusunda şüpheliydim ancak ucu ucuna sığdırmayı başardım. Tavanda hiç boşluk kalmadı

    Aracın iskeletindeki boşlukları akustik süngerle doldurdum ve tavan izolasyonu tamamlanmış oldu.

    Son olarak tavan döşemesini güzelce yerleştiriyoruz.

    Tavan beton gibi oldu rezonans yok denecek kadar az. Ceviz büyüklüğünde dolu dahi yağsa tavanın çökeceğini sanmiyorum erkurt mukavemeti baya arttırıyor. Tavan izolasyonu kabin gürültüsünde yaklaşık 1dB gibi azalma sağladı, yağmurlu havalarda ise 6-7 dB 'e kadar çıkabiliyor. Gürültü de azalma az bir miktar gibi görünse de rezonans önleyiciler sayesinde sesin frekansı değiştiğinden araçtaki tokluk hissi arttı.

    Konunun videosu






    Motor bölümünü aşağıdaki sekilde akustik sünger ile ayırdım ve rolanti motor gürültüsü 4 dB daha azalarak 35dB seviyelerine indi. (W221 Mercedes S 320 CDI rolanti gürültüsünün altinda) Malzemenin çoğunu yapıştırmadan geçmeli sekilde montajladim, bakim zamanı basit sekilde çıkartılıp tekrar takılabiliyor. Kaputtaki Akustik sünger 1 yıllık hiçbir deformasyon veya bırakma yok.


    Not: Yukarıda belirttiğim desibel ölçümleri Samsung S4 cep telefonu Sound meter uygulaması ile yapılmıştır. Hata payı oldukça yüksektir. Desibel metre ile yapılan ölçümler ilerleyen sayfalardadir


    Malzemelerin değerlendirmesi

    1. Focal BAM
    Malzemeler içinde en başarılı Focal BAM
    Ses kesme kapasitesi çok iyi
    İnce
    Esnek
    Metrekaresi yaklaşık 3,5 kg
    Kalınlık 5mm
    Çok pahalı

    2. Erkurt İzolasyon
    İzolasyon yeteneği çok iyi
    Yapıştığı yeri çok iyi tutması
    Isıtıldığında esnek olması , rahat şekil alması
    Rezonans önleyiciler içinde en başarılısı Erkurt, diğer rezonans önleyicilerle kıyas kabul etmez.
    Metrekaresi yaklaşık 4 kg
    Kalınlık 3mm

    3. Firex Akustik Sünger (Doğal elastomerik kauçuk köpüğünden)
    Yanmaz (infrared termometre ile denedim 200 C dereceye kadar bir şey olmadı. 200 C dereceden sonra hafif duman çıkarıyor. Ateşe tutulduğunda alev alma, damla vs olmuyor.
    Nem tutmaması, küf yapmaması
    Çok esnek olması
    Ses kesme kapasitesi iyi
    Hafif olması
    Metrekaresi yaklaşık 500-1000 gr
    Kalınlık 10mm – 20mm

    Kendinden yapışkanlı olması

    4. Bariyerli Adepan Oto İzolasyon 8
    1mm 1700 dns PVC bariyer ve 6mm180 Dns İzolasyon süngeri
    Ses kesme kapasitesi iyi
    Çok esnek değil ama yine de esneyebiliyor.
    Kendinden yapışkanlı ve ince
    Yanıcı, su tutar
    Metrekaresi 4kg
    Kalınlık 7mm
    Bu ürünü de oldukça beğendim.

    5. Bitüself
    Erkurt kadar olmasa da yerine gore islevsel bir rezonans önleyici
    İnce oluşu ve kolay şekil alması bazı alanlarda kullanım kolaylığı sağlıyor.
    Yapışkanı bırakma yapabiliyor üst üste fazla getirmeden rulo benzer bir malzeme ile üzerinde sıkıca geçip 24 saat sonra tekrar üzerinden geçerek iyice yapışmasını sağlamak gerekiyor. Temel rezonans önleyici olarak değil sadece yardımcı olarak kullanılması gereken bir malzeme
    Kalınlık 1,5 mm

    6. Bondeks Sünger 200 dns
    Oldukça ucuz ve esnek bir ürün
    Ses kesme kapasitesi orta seviye
    Yapışkanlı değil ve su tutar
    F/P olarak iyi bir ürün

    7. Adetaş Oto izolasyon 10
    Malzemenin dayanıklılığı ve esnekliği oldukca iyi. Hafif , kendinden yapışkanlı ayrıca doğrudan ateşe dahi tutulsa yanmayan sıkı bir malzeme ( Malzemenin esnekliği ve kıvamı uyku tulumlarinin altina koyulan meç denen malzemeyi andıyor ). Dalgıçların kıyafetlerinde kullanilan EPDM (Ethylene Propylene Diene Monomer ) den yapıldığından ses yalıtımının yaninda ısı izolasyonuda sağlıyor. Ses kesme kapasitesi kalınlığına göre makul.
    Yanmaz ve su geçirmez.
    Kalınlık:5mm
    Metrekaresi 1,7 kg

    8. Adetaş Oto izolasyon 11
    Polyesterden yapılmış 110 C dereceye kadar ısıya dayanıklı esnek ışık gecirgenliği olan oldukça ince kendinden yapışkanlı bir malzeme. Bu malzemenin inceliğine ve görünüşüne göre sergilediği performans beni baya şaşırttı. Tavan gibi fazla boşluk olmayan yerlerde kullanmak icin ideal. Fiyatı uygun ve ses kesme kapasitesi iyinin üzerinde.
    Kalınlık :4mm
    Metrekaresi 2kg

    Yaptığım denemelerde en iyi sonucu Erkurt üzerine 2cm Firex akustik süngerle aldım.
    Ancak kalınlık itibariyle her yerde uygulamak mümkün olmuyor. O nedenle her ürünün kullanılacağı yere göre avantaj sağlıyor.


    İzolasyonun oldukça uzun süren bir işçiliği var. Sesle mücadele etmek çok zor bir iş. Çoğu bölümün izolasyonun tahminimden daha uzun sürdü. Kullanacağım malzeme ve kalınlıklarına deneme ve yol testlerinden sonra karar verdim ve ince bir işçilik yaparak malzemeden kaçmadım. İzolasyon yaparken birçok ön görülemeyen sorunda çıktı. Kimi parçalar kırılmış, kimisi yerinden oynamış gevşemiş yer yer iyileştirmeler ve güçlendirmeler yaptım, bu iyileştirmelerin trim seslerine de çok faydası oldu. Ön cam otomatiği arıza yaptı tamiri 2-3 saatimi aldı. Bazı yerlerde tek başına çalışmak zor bir yardımcı olması iyi oluyor, bana kayınpederin çok yardımı oldu sağolsun kendisinde her türlü alet ve edevatın bulunması işimi kolaylaştırdı. İzolasyonun kabin gürültüsü ve trim seslerinde azalma, cukur ve kasislerde araca tokluk hissi vermesi, Kaporta mukavemetini arttirma ve araç icindeki yüksek muzik sesinin dışaridan duyulmaması gibi faydaları oldu.
    Konu E46 tarafından (22-04-2018 Saat 17:37 ) değiştirilmiştir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  6. #101
    PuT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Şehir
    İSTANBUL SARIYER
    Mesaj
    460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hay maşallah kazasız belasız güzel günler bin hocam.Tekerine taş gelmesin inşallah
    Haksızlık önünde eğilmeyiniz. Çünkü hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

    Hz.Ali

  7. #102

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muhteşem olmuş. Sence tahmini kaç kg toplam ağırlık geldi?
    Yol & motor sesini ne kadar kesiyor?
    Kapıdaki driver performansı artar, olabildiğince alt frekansa inmesi için altyapı yapmış oldun.
    Malzemeleri çok güzel kıyaslamışsın, fotolarla uygulama net.
    Tekerlekler çok ağır, eski konunda da söylemiştim. Estetik olarak güzel tabi, ama performansı yamultuyordur.
    İzolasyon genel sessizliği arttıracağı için ses sistemi kalitesi/kalitesizliği daha çok ortaya çıkar.
    Çok güzel bir çalışma olmuş. Güle güle kullan.

  8. #103
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam elinize sağlık. Gerçekten karşılaştırmalar vs çok bilgilendirici. Kendi başıma böyle bir şey yapma imkanım yok ama bilen birisiyle yapmayı çok isterim. Totalde tüm bu yaptıklarınız ne kadar sürdü, toplam maliyet nedir, bir de araca ne kadar yük bindirdi? Çok ağır malzeme olduğunu düşünmüyorum ama yine de merak ettim.

    Bu tarz uygulamaları yapan dükkanlar var mı?

    Zamanında ses sistemcim ile konuşurken davlumbaz içlerine ve kapılara izolasyon uygulamak istediğimde kapılardaki izolasyonun yeterli olduğunu bir çok araca davlumbaz izolasyonunun para etmediğini lastik genişliği jant küçülmesi dışında ne yaparsam yapayım o yol sesinden kaçamayacağımı söylemişti. Ben de askıya almıştım.

    Tecrübelerinizi de belirtirseniz çok sevinirim.

  9. #104
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah emeğinize sağlık, başka bir 206 dan inip sizinkine binmek lazım Arada eminim dağlar kadar fark olmuştur..
    -Fırat

  10. #105

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç üst sınıf sessizliğindedir şimdi. Elinize sağlık.

  11. #106
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.070
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    236 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi vur dedik öldürdün @rain man ; yapan yerler var ama bir çoğu kendilerini uzaya mekik fırlattıklarını düşündükleri için fahiş fiyatlar isteye biliyor. Bir de uğraştırıcı ve zaman alıcı bir iş olduğu için hazır paket sistemi çakmak varken niye izolasyonla uğraşsınlar. Bir de onlar sadece kapılara yapıp bırakır genelde.

  12. #107
    Ssamet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Mesaj
    1.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Helal olsun elinize sağlık. İmrendim vallahi.İmkan olsa da ben de yapsam bunu arabaya.
    -2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-

  13. #108
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fthdrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi vur dedik öldürdün @rain man ; yapan yerler var ama bir çoğu kendilerini uzaya mekik fırlattıklarını düşündükleri için fahiş fiyatlar isteye biliyor. Bir de uğraştırıcı ve zaman alıcı bir iş olduğu için hazır paket sistemi çakmak varken niye izolasyonla uğraşsınlar. Bir de onlar sadece kapılara yapıp bırakır genelde.
    Temelde basit bir döşemeciye malzemeyi verirsem yapabilir. Ama sunroof sanki ses alıyor sesim üzerine komple söküp takıp ardından daha çok sese maruz bırakan döşemeciler sonrasi isyan bayrağımı çektim. Maliyeti bilirsem ona göre bana verilecek fiyatı bilirim.

  14. #109
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    usta sen naptın.suya atsan batmaz bu araba işin şakası tabi

    eline koluna sağlık,kesene bereket...ses durumu nedir şuan.

    bu arada o aracı yormamanız adına takmanız gereken ebat 205-40r17 esasen 195-40r17 bile takılabilir.her konuda size + olarak döner.

  15. #110
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhteşem olmuş. Sence tahmini kaç kg toplam ağırlık geldi?
    Yol & motor sesini ne kadar kesiyor?
    Kapıdaki driver performansı artar, olabildiğince alt frekansa inmesi için altyapı yapmış oldun.
    Malzemeleri çok güzel kıyaslamışsın, fotolarla uygulama net.
    Tekerlekler çok ağır, eski konunda da söylemiştim. Estetik olarak güzel tabi, ama performansı yamultuyordur.
    İzolasyon genel sessizliği arttıracağı için ses sistemi kalitesi/kalitesizliği daha çok ortaya çıkar.
    Çok güzel bir çalışma olmuş. Güle güle kullan.
    Teşekkür ederim Murat abi, aslında böyle izolasyon işine seninle ev ve oto ses sistemleri hakkında konuşmamızdan sonra karar verdim. Bu konuda tecrübelerin bana oldukça yol gösterici oldu

    Rolanti motor gürültüsü izolasyondan sonra 39-40db seviyelerine indi. ( En son guncellemelerden sonra 35dB e indi )
    Yol sesinde ise farklı asfaltlarda denemelerim oldu .ortalama 70 db olan kabin gürültüsü 63db seviyelerine indi. (zihinde canlanması açısından 2000w bosch elektrik süpurgesi ile arcelik şarjlı mini el süpürgesi arasindaki gürültü farkı yaptığım ölçülerde 7db geldi)
    Trim sesi şu anda sıfır tamamen kesildi. Kapıların kapanma sesi ve kaportaya vurunca çıkan ses çok karizmatik oldu
    Ağırlık konusuna gelince izolasyonun yaklaşık 80 kg lık bir artışa sebep olduğunu tahmin ediyorum. Jant lastik +izolasyon vs ile 1090 kg civarlarındadır aracın ağırlığı.

    Tekerlekler konusunda sana katılıyorum abi , standart bir jant lastik bir çok açıdan oldukça faydası olur. zamanla belki bu konuyu da gündeme alabilirim.
    Konu E46 tarafından (17-03-2018 Saat 00:38 ) değiştirilmiştir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  16. #111
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam elinize sağlık. Gerçekten karşılaştırmalar vs çok bilgilendirici. Kendi başıma böyle bir şey yapma imkanım yok ama bilen birisiyle yapmayı çok isterim. Totalde tüm bu yaptıklarınız ne kadar sürdü, toplam maliyet nedir, bir de araca ne kadar yük bindirdi? Çok ağır malzeme olduğunu düşünmüyorum ama yine de merak ettim.

    Bu tarz uygulamaları yapan dükkanlar var mı?

    Zamanında ses sistemcim ile konuşurken davlumbaz içlerine ve kapılara izolasyon uygulamak istediğimde kapılardaki izolasyonun yeterli olduğunu bir çok araca davlumbaz izolasyonunun para etmediğini lastik genişliği jant küçülmesi dışında ne yaparsam yapayım o yol sesinden kaçamayacağımı söylemişti. Ben de askıya almıştım.

    Tecrübelerinizi de belirtirseniz çok sevinirim.
    Teşekkür ederim. Süre olarak hemen hemen 7 haftasonu (14 gün) sürdü. Hem tek yaptığım için hem ilk defa yaptığım için hemde iyi bir işçilik çıkarmak adına ince ince çalıştım yinede baya uzun sürüyor.
    Yapanlar var konuştuklarım fiyat olarak malzemeyi ben alırsam sadece işçilik için 2000 TL istiyorlar onda da 2 kat falan yapmaz adam, zaman alıcı bir iş uğraşmak istememekte haklıdır . Malzemeler kargo ücretleri ile falan 2bini kafadan geçti oturup hesaplamam lazım. Lastik ebatları gürültüyü çok etkiliyor. sadece pütür uygulamaları ile yol sesini azaltmak hayalden bir adım öteye gitmez. Tam ve kapsamlı bir izolasyon yapılmayacaksa kapılara yapıp bırakmak mantıklı.
    Konu E46 tarafından (21-04-2017 Saat 23:25 ) değiştirilmiştir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  17. #112
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    usta sen naptın.suya atsan batmaz bu araba işin şakası tabi

    eline koluna sağlık,kesene bereket...ses durumu nedir şuan.

    bu arada o aracı yormamanız adına takmanız gereken ebat 205-40r17 esasen 195-40r17 bile takılabilir.her konuda size + olarak döner.
    Aynı şey benimde aklıma geldi sandal gibi oldu araç bahsettiğin ebat lastiklerde tercih edeceğim eğer jantları değiştirmezsem.
    Hanım bizim arabanın sessiz olduğunu başka arabaya binince anlıyorum diyor. Sıfır km tourneo connect kullanıyorum iş için. İzolasyondan önce bana baya sessiz geliyordu şuan ise benim 206 dan sesli gelmeye başladı. Genede bi noktadan sonra ilerleme olmuyor artık çift cam falan devreye girmesi gerekiyor.
    Konu E46 tarafından (05-04-2017 Saat 15:59 ) değiştirilmiştir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  18. #113
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fthdrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi vur dedik öldürdün @rain man ; yapan yerler var ama bir çoğu kendilerini uzaya mekik fırlattıklarını düşündükleri için fahiş fiyatlar isteye biliyor. Bir de uğraştırıcı ve zaman alıcı bir iş olduğu için hazır paket sistemi çakmak varken niye izolasyonla uğraşsınlar. Bir de onlar sadece kapılara yapıp bırakır genelde.
    Haklısın fatih bazen kendin uğraşmak başkasına yaptırmaktan daha kolay olabiliyor.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  19. #114

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ses seviyesi ölçümlerini neyle yaptın?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •