Güzel dilekleriniz icin teşekkürler beyler. Allah hepimizi korusun.
Printable View
Direksiyon Hidroliği Değişimi
Direksiyon hidrolik haznesi bazi araclarda şeffaf bir kutu içinde olurken bazılarında ışık geçirmeyen haznelerde oluyor. Dışarıdan seviyesi görünenlerde genellikle maximum ve minimum seviyeler belirtilmişken Psa grubu ve bazi araclarda ise fotoraftaki gibi hidrolik kapağının altinda bir seviye çubuğu oluyor.
http://i65.tinypic.com/s60fmf.jpg
H: Sıcak seviyeyi
C: Soğuk seviyeyi
ADD: Yağ eklenmesi gerektiğini belirtiyor.
Benim araçta ADD seviyesine indiği için hidrolik yağını yeniledim.
http://i64.tinypic.com/34oefz6.jpg
Eczaneden aldığım büyük boy bir şırınga ve pipet eski hidroliği çekmek için yeterli oluyor. Aracın kitapçığı olmadığı için hangi hidroliği kullanacağımı tespit etmek aslında isin en zor kısmı oldu. Bizim araçlarda fotoraftaki "Total Fluide Da- " kullanılanılıyor. Başka markalarda muadilleri var ancak emin olamadığım için aynı yağı koymayı tercih ettim.
http://i66.tinypic.com/egv1ci.jpg
Yeni hidrolik ile eski hidrolik farkı (129.500km)
Değişim sonrası direksiyon hissedilir sekilde yumuşadı. Direksiyonun sertliğini ben 17" RC jantlara bağlıyordum o nedenle hidrolik aklima gelmemişti açıkcası.
Servislerde de genellikle ne fren nede direksiyon hidroliği kontrolü yapılmıyor.
Eline sağlık hocam çok iyi olmuş. Benim direksiyonda kuş gibi oldu eskiye göre. Gerekli bir işlem.
https://i.hizliresim.com/pbyrOo.jpg
Hastane otoparkına giriş yapmak üzere duruyordum, geri gelen bir kangoo çarptı sol iki kapi boyanacak. Olan bizim ön kapılarda kullandığım focal Bam yalitimlara oldu baktimda metre kare fiyati 450 lira civarina çıkmış.
Trafikte ufak tefek şeyler oluyor dikkatli olmak lazim cana gelmesinde gerisi çözülür.
https://i.hizliresim.com/1618yp.jpg
Buda kasko şirketinin verdiği ikame arac 1.0 75 hp Renault Sümbül Touch
Zamaninda Peugeot 206 yı alirken bunlardan almaya niyetlenmiştim ama param yetmemişti verilmiş sadakam varmış iyi ki yetmemiş diye şimdi kendi kendime seviniyorum :) ilk günden pejomu özledim.
Ancak şunu söylemeden geçemeyeceğim benzinli olmasına rağmen cidden çok az yakıyor.
Geçmiş olsun dostum.
Geçmiş olsun abi. Can sıkıcı bişey ama cana geleceğine mala gelsin. :)
Sonunda nazar değdi. İyi bile dayandı.
Geçmiş olsun abi.
Giulietta aldım. :)
http://www.techturkey.com/forum/otom...tml?highlight=
Bununla geçmiş olsun hocam. Umarım çok ton farkı olmaz boyanınca :/
geçmiş olsun kanka,
inan uzun süredir göreşemezsekte daha dün seni andım izmirli bir car audio meraklısına, ne derece efendi saygılı muhakak tanış diye,
bu konuyu görmemişim yada uzun süredir çok aktif değilim ondan kaçırdım ama uzuj uzun okudum ve cidden senle çok benziyoruz ve Dinçer, çok severek okudum her ne kadar son sayfa üzücü olsada dediğin gibi cana gelmesin
Vaay Timurum Teşekkürler :) Dünde sen benim aklimdan geçtin napio pek forumda görünmüyor diye. Arada muzik sistemleri konusunda mesajin var mi diye göz gezdiriyorum hala . Çok keyfli günlerdi senin yorumlarindan cok şey kapıyor öğreniyorum . Helix B2 nin sesine oyle alışmışim ki oem sümbül ses sistemi kulağımı kanatti resmen :) Özledim haberleselim mutlaka
Güldürdün beni Mike senin şu benzetmelerine hayranım :) Bir gun sistem bilesenlerinden biri için "Vakko takım elbisenin altina gezer terlik giymek " benzetmeni hatirladikca gülüyorum.
Çok yoğun bir tempoymuş haftada 80 saat çalış bide üstüne aile ilgilen düşünemiyorum Allah kolaylık versin
Sümbül ile 1 hafta süren beraberliğimiz sona erdi. Bir haftalık günlük sakin kullanımda ortalama 4.8lt benzin bence çok iyi bir değer. Ekonomik ve temel gereksinimleri karşılayacak basit ve pekte keyfli olmayan bir araç
https://i.hizliresim.com/qdgryd.jpg
https://i.hizliresim.com/Wql5AL.jpg
Sümbül yalıtım yönünden oldukça zayıf, uzun seyahatler bu yönden kafa ütüleyici olabilir. Kornaya ilk bastığımda aracın içinde korna aradım sanki içerde çaldı :) sümbülün yaninda benim 206 kütüphane sayılır. Sümbüle 2019 model şahin diyebiliriz. Yaptığım gürültü ölçüm degerlerini aşağıda paylaşıyorum
https://i.hizliresim.com/7aO5aW.jpg
Yapılan işçiliği çok begenmesemde ton farki yok. Ama dalgalı vernikler akmış iz var muhtemelen aracı tadilat asamasinda çizmişler vs. mapfre sigorta genel servisinde yapıldı, bir daha kesinlikle aracımı götürmem. Karşılama Güleryüz ilgi alaka güzel fakat işçilik vasat ın altinda. Cebimden para verip kendim tekrar boyatacağım bir musait zamanda.
@E46 kapıdaki hasarı boyasız halledemezlermiymiş ? Bundan daha beter haldekileri düzeltebiliyorlar. Tabi panelin fabrikasyon boyalı olması lazım altta macun falan varsa geçmiş olsun. :(
Macun falan yoktu, sordumda olmaz falan dediler uğraşmak istemiyorlar. Bu kadar hasara kapi değişecek diyende var yetkili servis gibi örneğin.
Bu kadar hasara arka kapi bile boyandı :) Çıta nın altindaki izden dolayi. Boyasında değilim de düzgün. işçilik yapsınlar yeter. izmirde cok güzel işçilik yapan yerler var bidaha bisey olursa direk olara goturcem
Yetkili servisler hiç uğraşmak istemiyorlar. Bende bagaj kapağını gösterdim kesin değiştirmemiz lazım dediler, boyasız şekilde hallettirdim. Bagaj kapağını görsen sende kesin değişir derdin, ki benim hiç umudum yoktu. Özet, İstanbul'da olsan boyasız kurtarırdın :)
En kötü hasarın bu olsun, geçmiş olsun :)
Ayni durum bende de var karsi taraf karsilayacak tramerde gözükecekmiş dosya açılacağı için. Fotolar olduktan sonra sorun yok isciliği güzel olsun ben boyalı arabayı tercih ediyorum alirken. Bi kere boyasız bi Bmw almıştım o stresi bi daha yaşamak istemiyorum :) sürtecekler mi cizecekler mi vs vs Boyalı arabaya binmeninde bi konforu var.
Fren Hidroliği Değişimi
Fren hidroliklerinin belirli bir ömrü oluyor.
Sürtünme ile sıcaklığı yükselen disk ve frenler hidrolik sıvısının 300 C derecelere kadar ısınmasına sebep olabiliyor. Fren hidrolikleri üzerindeki dot 4 , 5 vs gibi değerler fren hidroliğinin kaynama noktasını ifade eder. Zamanla özelliğini yitiren, nem tutan hidroliğin kaynama noktası düşer ve kaynama ile beraber fren sisteminde gaz kabarcıkları oluşur. Bu da siz frene bastığınızda gaz kabarcığı sıkıştırmanız anlamina gelir ki balatalara doğrudan iletilemeyen kuvvet frenlerde net şekilde güç kaybı demektir. Üreticinin talimatları doğrultusunda doğru fren hidroliği seçmek önem arz etmektedir.
Bir diğer önemli husus ise fren hidroliklerinin conta ve hortumlar gibi sistem parçalarını koruyucu özelliği bulunmaktadır. Zamanla bu özelliğini yitiren hidrolik koruyucu görevi yapamaz böylece fren hortumları gibi parçalarda çatlamalar oluşabilir ve sistemde kaçaklar meydana gelir. Eğer fren hidroliğiniz eksilmişse üstüne eklemek yerine öncelikle neden eksildiğini araştırmak gerekir. Sanayilerde fren hidroliği değişmez eksilirse eklenir diye bir muhabbet var bu kesinlikle yanlıştır. Üretici kitapçığında ne zaman ve hangi hidrolikle değişmesi gerektiğini açıkça yazar. ( Örneğin 3 yıl, 60.000km, dot4 gibi)
http://i63.tinypic.com/2iw3ek4.jpg
http://i66.tinypic.com/30rus92.jpg
Soğutma Sıvısı Değişimi
Glacelf Auto Supra yüksek saf monoetilen glikol bazlı organik korozyon katkıları içeren, korozif ortamlara çalışan materyallerin korunması için araştırmalar sonucunda ortaya çıkan çok uzun ömürlü total ürün gamının en üst seviye ürünüdür. Ürünü tercih sebebim koruyucu özelliği ve uzun ömürlü olması.
Normalde antifrizlerin ömrü 1 yada 2 senedir. Bu ürünün ise otomobillerde 250,000 km ( 5 yıl) kullanım ömrü bulunmakta.
Antifrizlerin bir görevi de soğutma sisteminde bulanan hortum, conta, termostat, devirdaim pompası, radyatör ve motor bloğunu aşınma ve korozyona karşı korumaktır. Bu koruyucu görevi yerine getirebilmesi için antifrizlere koruyucu katkılar eklenmekte. Antifirizin bu açıdan içeriğini kontrol edip almanız ve kalitesiz antifiriz kullanmamanız önemli. Motor bloğunda bulunan gömlek dediğimiz su kanallarının kireçlenerek tıkanmasını önlemek için mutlaka "saf su" kullanılmalıdır. Bazen görüyorum direk çeşmeden su koyanlar var, bu kesinlikle yanlıştır. Ayrıca soğutma sistemini tamamen antifriz ile doldurmamalıyız "Keskin sirke küpüne zarar" kullanilacak maksimum antifriz oranı ürünün etiketinde yazar. (örneğin bu ürün icin max %70 olarak belirtilmiş)
Antifriz sadece soğuktan değil motoru hararetten de korur çünkü antifriz hem kaynama noktasını yükseltir hem de ısı iletkenliğinin fazla olması nedeniyle daha verimli bir soğuma sağlar.
http://i65.tinypic.com/dgp7bb.jpg
Rengi turuncu. Sızıntı olursa soğutma sıvısı olduğunu kolayca anlayabilmemiz açısından antifrizlere renklendirici koyuluyor ( kırmızı mavi turuncu gibi)
http://i65.tinypic.com/24xjoqq.jpg
Hocam yakın zamanda pedere 307 aldık aracın öncesinde nasıl bi antifriz kullanıldı pek emin değilim. Yeşile benzer bi antifriz var ama çoğunluğu suyla seyreltilmiş ve uzun süre değiştirilmemiş gibi. Kırmızı ya da sizin kullandığınız antifrizden kullansam hortumlara ya da contalara zarar verme riski oluşabilir mi? Peugeot grubunda delinme ya da sızıntı durumu sık oluyor biliyorsunuz. Kırmızı ya da turuncu kullanmanın herhangi bir farkı var mıdır?
Sorma Murat abi bende Tr efekt oldu artık. :) Kendim uğraşasım gelmedi antifrizle beraber dun bir tamirhaneye girdim soğutma sıvısını degistircem sizde saf su var mi dedim. saf suyu napcan akuye mi koycan dedi usta, dedim böyle böyle biz komple antifriz koyariz saf suyu senden duydum diyor adam. Adam yıllardır sanayide demek ki bir kez bile ambajin üzerini okumamış :)
Hayırlı olsun, kazasız cezasız. Antifriz esasen şeffaftır renk sonradan eklenir önemli olan iceriktir. Organik ve inorganik antifrizler var farklarina bakarsin 307nin manuelinden uygun antifriz yazar. Duruma gore degerlendirir tercih yaparsin
Soğutma sıvısını degistirirken komple sivinin bosalmasina dikkat edersiniz radyoturun tahliye musluğunu açınca sadece radyatör ve rezarvuar denilen genlesme kabindaki ek sıvı bosalir. eski yeni antfriz karışmasın tamamının boşaltmaya ozen gösterin. gerekirse temizleyin
Psa grupta esasen delinme sızıntı sık olmaz ama bu konuda bir bilinc yok. çeşmeden su koyarsan antifiriz kullanmazsan veya merdiven altı koruyucusuz antifirz alir birde yukarda bahsettiğim usta gibi komple antifriz doldurursan birde yillarca kullanirsan sızıntı da olur delinmede bu tüm araçlarda böyle. Çok ciddi sorunlar yasatabilir.
138.900 Km Bakımı
10.000 km rutin bakımı yenilendi. Bosch seti oldukça beğendim polen filtresi tam istediğim gibi yuvasına mükemmel oturuyor. Piyasadaki sıradan polen filtrelerinin ağırlığı 45-50 gr civarında iken Bosch 120 gr geliyor ve petek sıklığı oldukça uygun.
https://resmim.net/f/clm6pb.jpeg
https://resmim.net/f/iPGHXJ.jpeg
Baskı Balata şanzuman yayı ve debriyaj teli haftasonu değişecek.
https://resmim.net/f/2B3TvF.jpeg
https://resmim.net/f/azwkO8.jpeg
Ön camda air blue 80 film olduğundan konsoldan yansıyan güneş ışığı gözümü iyice rahatsız etmeye başladmıştı. Farklı malzemelerle konsolu silip matlaştırmaya çalışsamda sonuç elde edemedim.
torpido halısı satın aldım ve konu çözüldü
https://resmim.net/f/i2JYxg.jpeg
https://resmim.net/f/DcMH2j.jpeg
https://resmim.net/f/QEWAUl.jpeg
Son olarak yeni garajımızdan bir poz :)
https://resmim.net/f/ZeLtNB.jpeg
6 yillik beraberligimiz sona erdi araci sattim. Bana hiç sorun cikarmadi diyebilirim bir kez bile ariza lambasi yakmadi. 17"rc jantlar ve eibach yaylar ile cok keyifli bir surusu vardi. Tabana yaptigim yalitimin ağırlık merkezini asagi tasimasiyla yola kertenkele gibi yapisiyordu. Bu aracin en cok ozledigim yanı aracin yol tutuşu. Go-kart gibi acayip keyifliydi...
Hayırlı olsun..
6 yıl masallah.
hayırlısı olsun.
hayırlısı olsun inşallah,bende çok özlüyorum 206 ımı..