Fren Hidroliği Değişimi
Fren hidroliklerinin belirli bir ömrü oluyor.
Sürtünme ile sıcaklığı yükselen disk ve frenler hidrolik sıvısının 300 C derecelere kadar ısınmasına sebep olabiliyor. Fren hidrolikleri üzerindeki dot 4 , 5 vs gibi değerler fren hidroliğinin kaynama noktasını ifade eder. Zamanla özelliğini yitiren, nem tutan hidroliğin kaynama noktası düşer ve kaynama ile beraber fren sisteminde gaz kabarcıkları oluşur. Bu da siz frene bastığınızda gaz kabarcığı sıkıştırmanız anlamina gelir ki balatalara doğrudan iletilemeyen kuvvet frenlerde net şekilde güç kaybı demektir. Üreticinin talimatları doğrultusunda doğru fren hidroliği seçmek önem arz etmektedir.
Bir diğer önemli husus ise fren hidroliklerinin conta ve hortumlar gibi sistem parçalarını koruyucu özelliği bulunmaktadır. Zamanla bu özelliğini yitiren hidrolik koruyucu görevi yapamaz böylece fren hortumları gibi parçalarda çatlamalar oluşabilir ve sistemde kaçaklar meydana gelir. Eğer fren hidroliğiniz eksilmişse üstüne eklemek yerine öncelikle neden eksildiğini araştırmak gerekir. Sanayilerde fren hidroliği değişmez eksilirse eklenir diye bir muhabbet var bu kesinlikle yanlıştır. Üretici kitapçığında ne zaman ve hangi hidrolikle değişmesi gerektiğini açıkça yazar. ( Örneğin 3 yıl, 60.000km, dot4 gibi)
![]()






Alıntı


seni sinir basti artik dincer...

Kendim uğraşasım gelmedi antifrizle beraber dun bir tamirhaneye girdim soğutma sıvısını degistircem sizde saf su var mi dedim. saf suyu napcan akuye mi koycan dedi usta, dedim böyle böyle biz komple antifriz koyariz saf suyu senden duydum diyor adam. Adam yıllardır sanayide demek ki bir kez bile ambajin üzerini okumamış 







