4 örnek arasından sizin tarzınıza en uygunu ADV1 bence.
Enkei takıp , birkaç ufak görsel eklenti (egzoz uçları,ekler ,vs ) ile de çok farklı bir araç ortaya çıkabilir . Ben bunu yapardım .
Printable View
4 örnek arasından sizin tarzınıza en uygunu ADV1 bence.
Enkei takıp , birkaç ufak görsel eklenti (egzoz uçları,ekler ,vs ) ile de çok farklı bir araç ortaya çıkabilir . Ben bunu yapardım .
19 bbs ck verelim :)
yeni bir şey yok, mat krom aynaların photoshop ile gerçek ne kadar yakın olmuş bi bakayım dedim aynı açıda :)
photoshoplu hali;
https://i.hizliresim.com/5a0M6q.jpg
gerçekte ;
https://i.hizliresim.com/V9148r.jpg
şu da full güneş altında grinin 50 tonu adlı çalışmam
https://i.hizliresim.com/nQ319l.jpg
çok güzel maşallahh jantların rengini aynalarla bi shoplasan bi görsek sanki daha da güzel olacakmış gibime geliyo
abi aklımda şöyle bir şey var, gri simli vernik hazırlatıp, mevcut boyanın üzerine sadece 2 ince kat vernik geçmeyi düşünüyorum, çünkü ayna rengi (silver) gibi tonlar bana çok açık geliyor , o kadar açmak istemiyorum.
havaların biraz ısınması lazım bu işlemi yapabilmem için.
geçtiğimiz aylarda değiştirdiğim kapı klipslerinden sonra kapıların kapanma sesi ve bozuk yollardaki sesleri hoşuma gitmiyordu.
klipsçilerde audi a4-a5 klipsi tanesi 1 liradan 20 tane klips alıp 2 kapıyı da yapmıştım. ( her kapıda 8 klips bulunuyor. toplam 16 adet gerekiyor.)
bu seslerden sonra bu işi oem klips alarak çözeceğimi anladım, vw acarlara parça kodunu verip 20 adet klipsi 80 TL karşılığında aldım.
oem klips ile klipsçilerin sattığı yan sanayi klipsler görünüşte ve dokunuşta aynı gibi idi, dedim heralde çok fark olmayacak, bauhausa gittim bitüself alayım da yalıtım yapayım dedim ancak kapıları ağırlaştırmak da istemiyordum , öyle miydi böylemiydi diye dolanırken tam çıkacağım sırada, aşağı kısımlarda 5 metre kare akustik sünger gördüm, 54 TL fiyatı vardı, bitüself almadım bunu aldım.
sağ camım kapandığında arka cam ile arasında tam 1 parmak vardı bu da bana göre az da olsa rüzgar sesi yapıyordu ( sol tarafta bu aralık yarım parmak) . girdim hemen sanayide güvendiğim bir kilitçiye, söktürdüm ve camı ayarlattım, hakikaten cam ayarı biraz öne gelmiş durumdaydı, ayarlandı, kapı trimini de taktırmadan eve geldim, bu esnada kapı içinden gram ses gelmedi, demekki sorun gerçekten klipslerdeydi.
eve geldim ve operasyona başladım.
https://i.hizliresim.com/lqVRGE.jpg
tüm klipsleri oem klipsler ile yeniledim ve kapının içini tamamen akustik sünger ile kapladım.
https://i.hizliresim.com/v6q72p.jpg
aynı işlemi sol taraf için de yaptım;
https://i.hizliresim.com/V9bRnP.jpg
kapıları monte ettim.
oem klipslerin , yuvalarına oturma şekli ve rahatlığı ile , yan sanayinin alakası yok.
bu işi yapacaksanız, oem klipsleri almadan hiç boşuna efor sarfetmeyin derim.
montajı bitirdim ve 3 gün farklı şekillerde ve havalarda test etme fırsatı buldum, kapılar tamamen sessiz şekilde, huzurlu ve mutlu bir şekilde bu macerayı da sonlandırdık.
Ellerinize sağlık.Bu sünger şimdilik sesi kesse de yağmurdan ve yıkamadan su alırsa koku yapmaz mı?Bilmediğimden soruyorum yanlış anlamayın
süngerin sırtının denk geldiği kısım aşağıdaki kısım.
https://i.hizliresim.com/Bak1vj.jpg
dolayısıyla buralar su alıyor ise zaten ne hoparlör kalır, ne cam kontrolleri çalışır :)
yağmur / yıkama suyu vb. hepsi kapının sacının içine doluyor ve tahliye deliklerinden tahliye oluyor.
bu sünger kapı sacının dış sırtına oturuyor, o yüzden ihtimal dahilinde değil :)
Kapı içine sünger megan coupe dizelde yapmıştık çok faydaası olmuştu. Ellerinize sağlık.
Kapı içerisinden orijinalinde sünger çıkmıyor mu ? Benim aracımda da kapı içinden ses geliyor diye bir sökmüştük, kapılardan kendi yalıtım malzemesi çıkmıştı. Araç 2014 A4 bu arada.
evet , çile dolu bir hikaye daha anlatayım size.
sahibinden.com da dolanırken h&r DRA serisi spacerlara denk geldim, DRA'ların özelliği poryaya bijonlarla sabitlenen spacerlar olmasıydı, bu şekilde lastik sök tak yaptıktan sonra balans problemi vs. ortadan kalkmış oluyor ve işim kolaylaşıyordu, parça numarasını alıp h&r'ın sitesinden aracıma uygun olduğunu anladıktan sonra kaşıntım tuttuğu için hemen gittim aldım.
4 adet ön arka 25 mm h&r dra ve bijonlarını aldım taktım.
https://i.hizliresim.com/5aJ7rq.jpg
duruşumuz zımba oldu;
https://i.hizliresim.com/4j4r2Q.jpg
https://i.hizliresim.com/JZ1ArB.jpg
https://i.hizliresim.com/OvgAn5.jpg
https://i.hizliresim.com/zjX5vD.jpg
jant lastik özellikle arka tarafta sıfıra sıfıra oturdu, 4 kişi full yük sapancaya gittik, sadece 3 kere lastik davlumbazın içine sürttü yüksek hızlı yoldaki dalgalanmalarda.
yoldan bir foto;
https://i.hizliresim.com/RrMkE6.jpg
güzel bir görseli oldu;
https://i.hizliresim.com/GmVRQ7.jpg
dönüş yolunda arkadaşım bu arabanın yol sesi biraz fazla değil mi dedi ve kanayan yarama bastı, dunlop lastiklerin yol sesinden hiç memnun değildim, istanbula dönünce pazartesi günü lastik bakınmaya başladım ve mantıklı rakamlara, dunloplarımı da vereceğim şekilde bir lastikçi ile anlaştım, Continental Sport Contact 6 aldım.
lastikler takıldı, bir gariplik var, yanaklar çamurluktan uzaklaştı, ebatları kontrol ediyorum sıkıntı yok, meğerse conti'nin kalıbı farklı olduğu için yanakları daha darmış, dunlop daha etliymiş.
lastik çamurluktan baya uzaklaşmış oldu :(
https://i.hizliresim.com/RrMk66.jpg
https://i.hizliresim.com/pb1zYm.jpg
https://i.hizliresim.com/k9oBYA.jpg
arabanın sesi ve konforu , frenlemesi dramatik şekilde değişti, dunloplar yaklaşık 15.000 km'dir kullanmama rağmen sadece 1mm incelmişti düşünün ne kadar sert bir lastikmiş :), contiler daha hızlı bitecek ancak konfor tercih ettiğim için bu kabulüm.
biraz bu şekilde kullanacağım, gözüm alışamazsa et 35 bir jant takabilirim ( BBS FI gönlümden geçiyor) , ya da aracı coil'den yarım cm ön arka düşürebilirim, çilem devam ediyor :)
"AklınYolu1" Conti.
Spacer'da güzel olmuş ama araba biraz apaçi arabası gibi.
Kazasız belasız .
Dün caddede gördüm sağdan sağdan gidiyordun :D
Şaşkın ışıklarda polisler iyi kapmıyor seni :D
yeni lastikleri takmış eve gidiyordum :)
abi şöyle, araç dikkat çekiyor biliyorum ama ceza yazılabilecek bir yanı yok, genelde zaten gazlamıyorum tın tın gidiyorum makastı hızdı vb. cezası yazamaz, ön cam filmim yok, app plakam yok , muayenem yapılı, çevirse sadece sohbet için çevirebilirler :)
öne app plaka taksam , taktığım gün çevirirler buna da şüphem yok :)
Totodan güncel bir fotoğraf alabilir miyiz
Dunlop larla baya sert duruyomuş ama contiler çok güzel lastik.
Dunlopların son görüntüsü çok güzel. Contilerin yanaklar dediğiniz gibi garip duruyor.
Tekrar bir maşallah diyelim.
Hocam bu arada kullandığınız yalıtım süngeri yapışkanlı değil demi? Yapışkanlı alıp yapmayı düşünüyorum da hangisi daha iyi olur karar veremedim.
Abi her seferinde konunu titizlikle okuyorum :) öz abim olsanız heralde bu kadar benzerin size (takıntılılık konusunda)
özelden yazıştığımız konuyu biliyorsunuz ne kadar takıntılı olduğumu :D
Allah kaza bela vermesin tekrardan, bence herşeyiyle mükemmel, A5'e aşık olma sebebisiniz.
saygl,
siyah cam çerçeveleri ve ön ızgaradan, mat krom cam çerçeveleri + ayna kapakları + ön ızgaraya geçiş yapınca jant rengim koyu kalmıştı.
ne yapsam ne etsem diye düşünürken, sanayide bir nalbura gittim, jant rengimi açmak istiyorum ama tekrar boyamakla uğraşamam dedim, sadece vernik hazırlayıp içine sim atsak nasıl olur dedim, olabilir abi dedi, başladık karıştırmaya , ilk başta çok açık gri oldu neredeyse silverdı, sonra içine biraz siyah eklettim istediğim renk oldu, spraye bastırdım.
dün vaktim varken işe giriştim, göbekleri ,bijonları,kaliperi ve disk tozluklarını maskeledim. verdim coşkuyu.
https://i.hizliresim.com/oXDD2m.jpg
aslında istediğimden bir tık açık oldu napıcam dedim, ama kurudukça koyulaşmaya başladı.
iş bittikten sonra arabanın yarısını güneşe yarısını gölgeye alıp tam rengi anlamaya çalıştığım sırada bir kaç kare fotoğraf çektim.
https://i.hizliresim.com/jgkkLr.jpg
https://i.hizliresim.com/EmaabA.jpg
renk içime epey sindi, dışarıda dolaşırken farklı ışık ve ortamlarda yakaladığım bir kaç kare;
https://i.hizliresim.com/ZXbbWa.jpg
https://i.hizliresim.com/lqaaLX.jpg
https://i.hizliresim.com/26XXyq.jpg
vallaa bence onnumara olmuş ben bikaç kez sana sölemiştim sanırım ayna rengine bi dene diye ama sallamadın bu yaşlı adamı :D
maşallah tekrardan kazasız belasız
biraz param olsa jettayla takas teklif etçem ama işte parasızlık :D
:) sizdeki enerjinin 10da biri bende olsaydı keşke araba makyajlama konusunda :) elinize sağlık
@wolkanku abi mesaj kutunuz dolmuş :)
Helal olsun, ben yıkatmaya bile üşeniyorum.
Ben rengi beğendim daha modern göstermiş ve ön plana çıkartmış bir tık daha.
Arabanın arkasına ARABACİİİ yazsan hakkıdır.
Saygılar.
Son hali ciddi güzel olmuş abi, jant rengi konusunda vakkosun :D
Eski hali de güzeldi böyle de güzel olmuş :) İnsanları teşvik ediyorsun vallahi eline sağlık
Bu araba her seferinde ilanlara baktırıyor. Maşallah abi uğraşıyorsun,karşılığı da çok iyi oluyor. Kazasız belasız :)
teşekkür ederim, eskiden daha hevesliydim, şimdi bir fikir aklıma gelince 1-2 ay sonra yapabiliyorum ancak :)
yıkatmaya ben de üşenirim, oraya git sıra bekle kötü muamele gör vs. :) o yüzden kendim yıkıyorum.
yapıştıracağım başka bir sticker var :) görürsün yakında :)
haha teşekkür ederim, en sevdiğim yorum oldu :)
kötü ustalar sağolsun iş öğrendik, gayet de basit işler, bence herkes kendi yapmalı böyle şeyleri :)
eyvallah teşekkür ederim , ilanlarda tek tük güzel araçlar oluyor ama geneli çakma rs5 modifiyeli, jantlar yanlış et değerinde vs. oluyor :)
bayram tatilini fırsat bildim , yapmak istediğim her şeyi yaptım.
camlara seryum oksit geçtim, sanayideki "usta"ların ,cam işi ile uğraşanların çıkmaz dediklerinin çoğu çiziği çıkardım, %70 başarılı oldu diyebilirim.
motor temizliğini yaptım
fazla koyulan fren hidroliğini şırınga ile çekerek ideal max çizgisine getirdim.
f30 marşpiyellerini takıp boyamıştım ancak vida noktalarını ayarsız yapmıştım, onları ayarladım. sol taraf tekrar ufak bir ayar istiyor.
folyonun parlaklığını canlandırmak için komple meguiars 66 cila geçtim makine ile.
genel görüntü şöyle oldu;
https://i.hizliresim.com/lQ0dpQ.png
Bu kombin çok yakışmış.
Krom cam çıtaları, ön ızgara jant rengi vs. süper olmuş.
En beğendiğim hali şu anki oldu.
Maşallah nazar değmesin.
Folyo bakımı boyaya göre daha zormu sizce ne kadar ömürü olur sürekli dışarda yıkanan araba için.
bana göre folyonun bakımı çok daha kolay.
hafif tozlu folyo kaplama araca bahçe hortumuyla su tut bezle sil tertemiz, bunu boyalı bi arabay yaptığında kılcal çizik içinde kalır. folyo o kadar kılcal oluşturmuyor, oluşsa bile cilalı şampuanla yıkandığında bile o gözüken kılcallar kayboluyor.
folyo zamanla rengi hafif değişebiliyor ( beyaz folyo kaplama aracım da vardı o da bir ton griye dönmeye başlamıştı ) , o değişmeye başladığında da ara ara wax atıldığında direkt sıfır haline geri geliyor, zaten wax pedinin üzerinde de kir oluşumu gözlenebiliyor. Mat folyolarda bu folyo içine kir tutma daha sık gözlemlenen bir durum.
ANCAK sizin sorunuzda kritik nokta, DIŞARIDA yıkanan araç önemli bir kriter , çünkü çoğu oto yıkama çok yüksek basınçlı yıkıyor, bu da çamurluk içlerine tazzikli tutulduğunda oradan açma olabilir diye düşündürüyor. benim aracım basık olduğu için zaman içinde lastikler çamurluk içlerine sürtmüş ve folyoyu yırtmış ancak kalkma olmamış, şimdi oralara tazzikli su gelse oradan kalkabilir mi emin değilim. Karcher k2 'nin 110 bar basıncı ile kalkmıyor ama dışarıdaki aşırı yüksek basınçta tutunur mu bilemiyorum.