Hikaye güzel, renk güzel daha ne olsun.
Kazasız belasız binmek nasip olsun, maşallah diyelim.
Hikaye güzel, renk güzel daha ne olsun.
Kazasız belasız binmek nasip olsun, maşallah diyelim.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Takashi hayırlı olsun çok yerinde bi seçim gibi.
R56 da ses sistemi bir ilginç. HK oemden çok daha iyi çalmıyor. Hatta R53 te HK varken R56'ım da düz ses sistemi vardı ve son derece başarılıydı. HK lı R56 dinlediğimde hayal kırıklığıydı![]()
Teşekkürler Tolga
Sağol bromBana ilk kez bayide Fatihv dinletmişti, o zamandan büyüsü var, araç Paceman'di gerçi ama
Sonrasında benim bu arabayı aldığım günün sabahı HK'ı başka bir R56 S bakmıştım, araba haşat olmasa sırf ses sistemi için alınır duruyordu yine
Bence orj sistem olarak epey iyi yav. Ama aynı paraya daha SQ odaklı başka sistem yapılabilir mi?nin cevabını da arıyorum bir yandan
Tarikcim hayirli olsun.
Diger arkadaslarin dedigi gibi en dogru renk bence de kırmızı , dogru karar
kazasiz belasiz iyi günlerde kullan.
Geçtiğimiz Perşembe arabayı bakıma soktum, 80bin km'ye gelmişti, son bakımı 72 binde yapıldığı için iyi denk geldi kilometre olarak, ikinci el alınca ne olur ne olmaz diye kendi bildiğim şekilde bakım yapmayı seviyorum. Polo'da yapmamıştım gerçi yeni bakımlı aldım baktım yağı tam, 15bin km öyle binip ağır bakıma sokmuştum.O sayılmaz.
İyi yanı araçta yağ, su, hidrolik vs. eksiği hiç yoktu. Önemli bir terleme yoktu, klasik külbütör kapağı contası sızdırması vardı, E320'den alışmıştım ona onda da periyodik olarak yenilemek gerekiyor.
Bu sefer bir hevesle dedim "en iyisi neyse öyle yapalım!". Arattık tarattık yeni moda olarak Liqui Moly tavsiyelerini gördüm, bir ara Motul nasıl modaysa sonradan bozdu kaliteyi düşürdü falan diyorlar, he pist kasmadığımızdan Shell de koysak Mobil de Castrol de önemli bir fark yaratmayacağını düşünüyorum ama, psikolojik olarak da olsa ben elimden gelenin en iyisini yapmış olayım istedim.
Tercihimi mevcut yağa LM Engine Flush koyup sonrasında aynı viskoziteye sahip ucuz bir yağ ile durulama sonrasında yeni LM 5W-30 4200 model yağa yine LM Ceratec katkı ekleyip tamamlamaktan yana kullandım.
Şanzıman yağını napsak netsek derken biri ömürboyu dokunmuyoruz derken bazı ustalar da onu "100bin km" olarak uyguluyoruz derken, dedim değiştirelim gitsinŞanzıman yağında da tercihim LM ATF Top Tec 1200 oldu. Kendi sitesinde aracım için önerdiği yağ buydu.
Düşünenler için bilgi olsun, n11'deki kargo dahil fiyatlar epey uygun, 2019 Aralık üretimi gönderenler var. LM'in sitesindeki fiyatlar yüksek, burnumun dibinde Bostancı sanayide yetkili satıcısı varmış Auto Cher diye, telefon açtım yine aynı fiyatları verdiler, yüksek olduğunu belirtince buyrun gelin ayarlarız dedilerToplamda internet, LM resmi site vs hepsini karşılaştırınca önüme çıkan en uygun rakam 900 oluyordu, 870'e bağladılar. Motor yağım da 2020 Şubat üretimiydi yanlışım yoksa. Varsa Ocak
Yaklaşık olarak;
5 litre yağ 250 lira
Ceratec 130 lira
Engine Flush 40
Şanzıman yağı litresi 75 x 6 = 450 liraya gelmiş oldu. Fiyatları biraz aşağı yukarı oynattım toplamı eşitlemek için.![]()
Durulama yağını da sanayide bir dükkandan 4 litrelik 60 liraya aldım. Normalde 75 dedi de sen durulama yapacakmışsın madem atıcan bu fiyattan işin görülsün falan dedi. 50 liralık da yağlar vardı vitrinde ama viskozitesi farklı olabilir, çok dikkat etmedim.
Uygulama sırasından bahsedersek; ürünlerin üzerinde yazan talimatları takip ettik. Mevcut eski yağa Engine flushı koyup 10 dakika rölantide çalıştırdık. Egzozdan çıkan koku adam öldürür cinsten, kesinlikle kapalı alanda egzoza havalandırma borusu falan takmadan uygulama yapılmaması gereken bir ürün. Dükkandan dışarı doğru salmamıza rağmen yanına yaklaşılmıyordu arabanın.
Sonrasında onu döküp aldığım ucuz yağ ile doldurduk. Öyle de bir 10 dakika çalıştırdıktan sonra yine boşaltıp yağ filtresini yenileyip yeni 4200 yağımızı doldurduk. Ceratec 300 mL hacminde, 6 litrelik yağa kadar yeterli diyordu. N18'in yağ hacmi 4.2 olunca 3.9-4.0 arası yağ koyup üzerini Ceratec'le tamamlamış olduk.
"ee ne değişti peki?" derseniz çok bişey yok, ilk çalışmada olsun genel çalışmasında olsun bir pamuklaşma var ama standart bakım sonrası yumuşamalar gibi de denebilir. En bariz hissettiğim fark egzoz sesinin incelmesi olduBu şaşırtıcı oldu biraz. Kulaktan yanılırım belki deyip öncesinde soğuk marş videosu çekmiştim bi de yağ değişimi sonrası aynı yerde benzer sıcaklıktaki havada soğuk marş yaptım. Öncesi&sonrası videoları birleştirdim, ileri geri alıp bakıyorum ses aynı gibi. Buyrun merak edenler için:
YouTube
Şanzıman yağını da 6 litre olarak almıştım tam kapasite değiştiririz diye ama şanzımanı indirmeyince o kadar çıkmıyormuşTapadan süzülen yağ hepi topu 3 litre oldu. Biz de 3,5 litre ekledik, seviyesinin tam olduğuna emin olunca artan 2 şişeyi götürüp iade ettim.
Aslında motor yağını da açmadan 4'lükle değiştirecektim ama ellerinde kalmamış, artanı da serviste unutmuşum zaten.
Eksilmemesi lazım artık.
Şanzıman yağını doldurmak sırf 1.5 saat falan aldı heralde, en son arka viraj demir lastiklerini değiştirmek için jantlar sökülünce kaliperler dikkatimi çekti, griye boyarım belki diye düşünüyordum, tel fırçayı elime alıp dalınca baktım zaten yeterince gri duruyorlarBöyle bıraktım şimdillik, belki bir gün aklıma eserse gri yapabilirim, siyah da olabilir. Küçük önemsiz detaylar benim gözümde, maksat uğraş olsun işte.
Yine bir şeyleri bekler sırada kendime arabanın altında iş aranırken sağ sis lambasının ayağının kırık olduğunu gördüm, arabanın kilitlerini açınca yandıkları için biri yere bakıyor gibi görünüyordu zaten sebebi belli oldu. Arada onu aldım götürdüm ayaklarını tamir ettirip geldim taktım. Düzeltecek bir şey bulunca mutlu oluyorum resmen.
Bu fotoğrafları çektiğime bile şükürYine buraya yükleyecek fotoğraf bulamayınca fark ettim bu işi ihmal ettiğimi. Bu hafta alt takımda salıncak burcu ve ön viraj demiri lastiklerini de değiştireceğiz, onları da paylaşırım yeni fotoğraflarla beraber inşallah
Konu TarikS tarafından (09-03-2020 Saat 11:43 ) değiştirilmiştir.
şanzıman yağını değiştirerek iyi yapmışsın bende değiştirmiştim herkes omur boyu falandiyorda hikaye şanzıman kendine gelmişti
güzel temiz olmuş
termostat ve devirdaim daha once değişmediyse gozun hararet ışığında olsun![]()
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
He doğru onu söylemeyi unuttum, vites geçişlerinde çok bariz bir fark hissetmedim ama boştan D'ye ve R'ye geçişler hızlandı
Antifrizi de değiştirdik komple suyu boşaltıp, sonrasında seviyeyi tamamlamak için fan açtırdık arabaya suyu çekti dolaştırdı her şey yolunda görünüyor ama Allah gecinden versin tabii gözüm her daim göstergelerde zaten normalde deTeşekkürler Onur
Tarık hayırlı olsun misler gibi olmuş valla
Ceratec bende ciddi etki yarattı. Yağ değişiminden sonra ceratec almak için bir yere gittim sanayide.
Eklemeden önce farkı duymak için motor çalışırken sesi dinledim biraz. Sonra ceratec'i ekledim ve marşa bastırdım arkadaşıma ben motoru dinliyorum.
Araba çalıştıktan 3-4 saniye sonra resmen motorun sesi değişti. Hatta ustayla gözgöze geldik o derece değişti rolanti sesi![]()
Devirdaim inşallah sorun çıkartmaz ama tam kilometrelerindesin bilgin olsunBende 95 k civarı bozuldu. Yanlış hatırlamıyorsam 208 in devirdaimini taktım.
Minilerin plastik oluyor, 208 in alüminyum. İnşallah sorun çıkartmaz ama sorun yaşarsan PSA dan araştır hem fiyat uygun hem malzeme kaliteli.
Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
M.Kemal ATATÜRK
hayırlı olsun , güzel günlerde kullan , ateş gibi maşallah![]()
Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..
Hayırlı olsun kazasız belasız, bir gün herkes minici olacak 😂
13 Suzuki Gsx-R 600
05 Honda S2000
13 John Cooper Works Gp Limited Edition
Facebook & Instagram /TomayRessamoglu
Eveeet salgın malgın bahanesine arabanın koltuk ve tabanında birkaç leke dikkatimi çekiyorken, komple bir girişeyim dedim
Öncesinde bir araba karşısı sigara pozu atayım. Başka da yine dışarıdan fotoğrafı yok elimde.Farları tek veya panjurla beraber orijinale çevirsem mi diye düşünüyorum her seferinde ama sonra böyle de güzel geliyor, sıkılana kadar devam edeyim dedim şimdilik, düşünmemeye çalışıyorum.
![]()
(Fotoğrafarı imgyukle.com'a atıyordum şirketlerden de açılıyor diye ama kalite düşük geldi, Flickr'a hesap açtım bu da bizim şirketten görünüyordu, görüntüleyemeyen varsa değiştirelim tekrar.)
Temizlik için yine Detailworks'teydim. İlk olarak kapılar ve konsoldan başlayalım; plastik aksamlara APC ile girelim dedik, işini layıkıyla yerine getirdi aslında. Uzun süreli yüzeyde tutmamak gerekiyor çünkü plastiğin rengini açma riski var dediler, bir de deriye uygulamıyoruz çünkü daha önceden de tecrübeliyim deriye özel ürün harici bir şey kullanınca hemen boyanın içinden geçiyoruz.![]()
Deri aksamlar için KochChemie'nin Pol Star ürününü uyguladık ColourLock'ın deri fırçası ile. Ürünü çok çok beğendim, deriden çıkan kir kendini bezde fazlasıyla belli ediyor zaten, üzerine de parıl parıl derimiz ilk günkü mat haline döndü, yüzler gülüyor.
Derinin önceki hali yok maalesef, öncesi/sonrası çalışmak sonlara doğru tavanda bir yerde aklıma geldi ancak. Koltuktaki kire çok takılmıştım, Valet Pro Classic Carpet Cleaner'ı sadece bezle uygulayınca ne kadar leke çıkaracak emin değildim, aklımda direk makineyle çekmek vardı aslında. Onu merak ettiğim için bir uygulama öncesi çektim burada. Deri temizliğinin sonrası oluyor
Bir ara Emre geldi ve KochChemie Pol Star'ı kapı konsolunda bir yere uyguladı, öncesinde APC geçmiştim oradan. Baktı etti çok bir fark oluşmadı sanki demişti ama sonrasında o bölgenin daha siyah oluşu dikkatimi çekti, oturdum kapıları ve konsolu KochChemie ile tekrar geçtim.Şimdi daha çok içime sinmişti.
Koltukların net bir "sonrası" fotoğrafı yok, final fotoğrafları içinden görebilirsiniz. Bana canlıda tertemiz gelmişti, belki o zamanki yorgunluktandır, fotoğraflarda ufak pürüzler kalmış gibi görüyorum. Her halükarda beklentimin üzerinde ama daha dinç bir kafayla bakacağım kalan kısımlar varsa üzerinden geçeriz tekrar. Döşeme çitilemek kadar yorucu ve uyuz bir iş yok bence araba üzerinde, sabırlı ve ısrarlı olmak gerekiyor. Bende biraz temizlendiğini görünce "tamam oldu bu" deyip bırakabiliyorum, kendimi yormamaya çalışıyorum.
O arada kumaşlardaki çözüm uzmanımız
Koltuklarla debelenirken Emre'den tavan için gizli silah önerisi geldi.Tavanda Carpet Cleaner riskli olabilirmiş sarkıtma yapabilir diye, Würth'ün temizleyici köpüğü var dedi biraz masraflı ama (
) onu kullan dedi. Koltuklar bittikten sonra tavana çıktım. Öncesinde güzelce sigara içilmişti aracımızda, tavanda is biriken yerler vardı artık.
Tavandaki silahımız budur. Tavsiye ederim çok başarılı ürün, üzerinde her türlü yüzeyde kullanılabileceği yazıyor. Anti statik özelliğiyle toz da tutmaz deyince tav oldum ve en sonunda konsol ve kapılardan 3. kez olarak bununla tekrar geçtim.
Burada yolcu tarafı tavan tutamağının orada bir öncesi&sonrası yapmak aklıma geldi, aradaki fark 2 dakika bile değil. Köpüğü sıkıp 20-30 saniye bekliyoruz, biraz çektikten sonra çitiliyoruz. En son temiz kuru bezle tekrar çitiliyorum o arada yüzey de kurumuş oluyor.
Öncesi (tam karşıdaki çıkıntılı yerdeki çift kat gölgeli kısım, bir de camın köşesine gelen iç kısımdaki isli kısımlarda fark daha belli)
Sonrası
Bundan sonrası yine keyif sigarası. Toplamda 5-6 saat uğraşmış oldum, paspasları yıkamadan yıkamaya temizliyorum onlara dokunmadım bu sefer. İçerisi resmen "gıcır gıcır" oldu, ellerim kirli binecek olursam da önce ıslak mendille ve selpakla ellerimi temizleyip öyle direksiyonu tutuyorum.
Arabanın dışının düzgün fotoğrafı yok ama içi net oldu en azından. Gün sonunda enn tatmin eden yerler temiz ve mat görüntüsünden emin olduğum koltuktaki parça deriler ve direksiyon oldu.
IMG_4023 by Tarik Sevimli, on Flickr
IMG_4024 by Tarik Sevimli, on Flickr
Direksiyon tuşlarında siyahlığı atan kısımlara boardmarker da dediğimiz gazlı kalemlerle rötuş yapınca sıfırlanıyormuş, benzer dertten muzdarip olanların bilgisineHenüz uygulamadım ben unutkanlıktan
Sırada yazılım var. Servisin uygun olduğu bir günde de ön salıncak burçları ve viraj demir lastikleri değişecek. Bu hafta hepsi hallolur diye tahmin ediyorum.
HALLEDEMEDİ.
Servis benim işyerimin çok yakınında olduğu için hallederiz diyordum ama 13 Mart'tan beri evden çalışıyoruz. O yüzden uğrayamamıştım, en son 2 gün önce bir uğradım, kimse dükkana gelmiyormuş zaten, bir usta vardı o da bugün çatladım da geldim öyle oyalanıyorum diyordu müşteri falan almıyorlarmış zaten.
Yazılım kısmı tamamlandı o süreçte ancak o da benzinden şüpheli olduğumuz zamanlara denk geldi, sonra biraz daha kurcalarız belki.Bu da yine salgının ilk başladığı dönemlere denk geliyor. Tedbiri elden bırakmadan esnafımıza destek olmaya devam ediyoruz.
Araçta sadece downpipe varken ölçtük, tekerde 176, motorda yaklaşık 195'e tekabül eden bir güç aldık. 80bin km'de bu sonucu mermi gibi bir eğriyle vermesi bizi şaşırttı, araçta yazılım olabilir diye düşündük ama bilemiyoruz tabii ki. Orijinal verisi 184 HP.
Yine orijinalde 250 Nm olan torkun 260 gibi peak vurması yazılım yoktur diye düşündürdü ama sonra bu N18 beyinlerinin karmaşasıyla yüzleşip tork limitörüyle falan çok uğraşınca yine yazılım olabileceğini düşündük.Epey meşakkatli bir çalışma yapıldı orada sağolsun Eyüpler (Ecutuned) sorunsuz bir şekilde çalışıp elinden geleni yaptı ve teslim aldım arabayı.
Sonrasının fotoğrafını çekmeyi unutmuşum ama 186.x HP aldık tekerde. Motorda yaklaşık 205 HP ediyor. Torku hala bilmiyorum hiç sormadım.Gidişi iyileşti ama benim asıl tatmin olduğum nokta patırtıların artması iyi hem şiddet hem ses hem sıklık anlamında. Egzoza ekstra bir müdahaleye gerek kalmadı, tam istediğim kıvamda şu anda.
Ondan sonrasında genelde araba evde yatarken arada bir hava almaya diye çıkıp dolaşıyordum ama arabaya baktıkça içime sinmeyen bir şeyler vardı. Ön cam hariç yapılmış açık tondaki filmlere çok takılıyordum. Özellikle kırmızı-siyah kombinasyonda zindan film çok yakışıyordu bunlara ve o görüntüyü istediğime karar verdim.
İşimiz gücümüz yok evdeyiz onu da hikayeleştirelim bari.
Bir öğleden sonra ani bir kararla filmci bir ahbabıma yazdım dükkanda mısınız diye, açığız deyince hiç sormadan bastım gittim.
Ben bu dönemde esnafların çoğu kepenk indirirken işler azalırken mümkün mertebe onlara destek olma iş yaptırma taraftarıyım. Hem başları sıkışık olmadığı için daha rahat ve daha özenli çalışabilmeleri de mümkün oluyor.
Önce üzerindeki mevcut filmleri sökmekle başladık. Sonrasında direksiz cam olmasından ötürü temiz iş olması için filmi aşağıya doğru uzatabilme amacıyla çıtayı ve kapı içi çerçevesini söküp camı dışarı aldık. Cama sürtünen parçaları yerinden çıkartmak çok daha uğraştırıcı oluyormuş, diğer türlü de her kapıyı açıp kapatışta camlar aşağı yukarı inerken filmler kuruyana kadar kavlamasına sebep olacaktı.
Dış çıtalar üzerinde biriken çamurları yıkadık, bu parça camdan kapıdan bağımsız çekince çıkabilen bir yapıda, her Mini sahibi bu temizliği kendisi uygulayabilir. Sabun ve keçe ile yaptık temizliği, dıştaki krom kısmlara dokundurmadan.
Çıtanın altında kalan kısımlarda da çamurdan tortular oluşmuştu, o kısımları da tertemiz yaptım. Araba daha sonra pastalanıp nanolanacağı için içim rahattı rahat rahat dalabiliyordum kaportanın her yerine.
Eee sonra ne film yapacağız sorusu geldi, dedim abi en koyusu, 4 numara diye tabir ettiğimizden, en öne de seramik istedim güneşi maksimum kırsın diye, onun orta tonundan kalmamıştı ellerinde, açığından yaptık artık ama iyi oldu dedim sonradan.
Emin misin falan fişman derken dedim abi devam, hatta arka camları sökmeyin üstüne yapabilirsiniz dedim ama bu sefer kapı ile arka cam arasında fark olur dediler diye arkayı da söktük. Bagaj camındaki açık film aynen durdu, yok yere rezistansları parçalama riskine girmedik, üzerine bastık 4'ü, tam yağlı boya tablo gibi oldu.
Uzun zamandır yapılmayınca kenarda bir yerde tutulan filmimiz depodan indirildi. Rulo üzerinde
Kapı camlarından birinde uygulanmış hali, "ben ne hata ettum?" diye bi inceden korku salmadı değil
Ama pilavdan dönenin kaşığı kırılsın dedim, arabada ufak da olsa bir aykırılık ihtiyacı vardı benimmiş gibi hissetmem için. Şu an kendimle gurur duyma noktasındayım çünkü arabamı çok sevmem için doğru hareketlerle ilerliyordum, lastik, downpipe, yazılım işlemlerinin hepsi kusursuz faydalarıyla ilerliyordu ama arabanın görseli sürekli kafamı kurcalıyordu, "işte şimdi oldu!" diye düşünüyorum. Gerisi teferruat artık. Krom parçaları siyah kaplayacağım galiba, bir tek bagajdaki çıtayı gövde rengi yapabilirim.
Onlara Detailworks'te polisaj & nano işlemleri sırasında veya sonrasında bakacağız artık.
İlk gece çıkıp bir baktım, tam bir boya gibiydi camlar ki gerçekten çok hoşuma gidiyordu bu görüntü. He sokak lambalarının olmadığı yerde yan camlardan dışarıyla olan bağlantım kesilmişti, içeriden dışarısını karanlıkta görmek imkansız gibi bir şey oldu ama olsun, gerekirse cam açarız.Öncamda herhangi bir sorun yok aksine açık tonda öncam filminin faydası çok daha fazla diye düşünüyorum.
Ertesi gün sakinliği fırsat bilip Çengelköyde iskeleye doğru çıkarmıştım arabayı da güneş terste kalınca boğaz manzarasından faydalanamadık, sabah saatlerinde gitmek lazım artık sokağa çıkma yasağı kalkınca.
Sonrasında artık ilk fırsatta nanolanmaca. Bir de ön takımdaki eksikleri tamamlamak kaldı.
Diğer yandan ses sistemi için araştırmalarım devam ediyor ama kararsızım, orijinal Polo gibi Golf gibi çalsa yeter kafasındayım. Bu halde önlere Hertz orta iyi bir komponent takımı + bas + anfi + yarım kapı izolasyonu şeklinde 3bin lira fiyat aldım ama değer mi bilmiyorum. Belki sadece bas + anfi yapıp hoparlörlerdeki yükü azaltıp devam ederiz, bakalım zaman gösterecek.
Brocum Nazarlardan saklasın tekrar hayırlı olsun. Emre ilgi gösterirse yanar zaten kırmızı.
Film konusunda adaleti sağlamışsın ama ön cam da 3 aradı gözler
Gelin arabası ‘nı kendi arabam yaptım ben yan camlar 4 ön 2 ,
Aracın içinde mekana gelirken , evden çıkarken falan biz arabanın içindeyken foto çektiler bisürü poz verdik. fotoğrafları tahmin edebiliyorsundur , Sadece araba gözüküyor![]()
Maşallah abi çok güzel ilgileniyorsunİlgilendiriyor kendisiyle gerçi tadı damağımda kaldı mininin
![]()
Tarık her şeyi hiç sıkılmadan okudum valla eline, emeğine sağlık kesene bereket.
Maşallah çok çok güzel bir Mini oldu
Allah kaza bela vermesin
Tarık araç çok güzel kazasız belasız kullan. Bu dodiklerle tampon altlarınıda parlak siyah yaparsan daha güzel bir uyum sağlarsın gibime geliyor.
kızlar uzadıkça çirkinleşiyor; kız dediğin 1.60 - 1.75 olacak. 1.85 kız mı olur ya. he bu arada 1.45 de olmaz, o ne lan öle iddaa oranı gibi..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)