Arkadaşlar merhaba;
Sıkı bir BMW sevdalısı olarak ilk mercedesimi sizinle paylaşmak ve benim gibi macera arayan arladaşlara biraz fikir vermesi açısından izlenimlerimi sunmak için bu konuyu açtım. Hali hazırda evimizin 2. Arabası ve diğer aracım e90 330i. En büyük kıyası e90 ile ve en son sattığım e60 525i ile yapıyorum. Araba alma hikayemiz aslında yine bir bmw almaya çalışmak ve bulamayınca tesadüfen karşılaşıp bir anda mercedes sahibi olmama dayanıyor. 330 un yanına günlük kullanabileceğim bir 320d arayışına girdim en son 500 km yapıp istanbuldan da elim boş dönünce, döndüğüm ilk gün ***** sitede gezerken bir anda gördüm,gittim ve anlaştım aracın eski sahibi ile.
2005 model avantgarde donanımlı,en sevdiğim kombinasyon lacivert içi gri kombinasyon olunca ve üstüne birde 230 komp. Olunca dayanamadım kendilerine. Renk her ne kadar lacivert desemde sistemde mor olarak geçiyor ve güneşin açısına göre farklı renklere bürünebiliyor![]()
İlk aldığımda mekanik olarak hayati şeyler yapılmış,kozmetik olarak kendi haline bırakılmış bir araçtı. Alır almaz arkadaşımın servisine çektik ve bir reçete çıkardık. Zincir seti yeni değişti denmişti ama bşr belge veya fatura yoktu. Cihaza bağladığımızda egzantrik pozisyon sensör arızası veriyor ve tüm işaretler zinciri gösteriyordu. Performansta bir kayıp veya zincir sesi yoktu sadece rolentide irite edici bir düzensizlik vardı. Almışken ne gerekiyorsa yapalım dedim ve söktük, çok şükür söylendiği gibi zincir ve zincir dişlileri yeni değişmişti fakat yapan ustanın acemiliği sbebei ile montaj aşamasında egzantiriğin ucunda duram manyetik sensör sıkılırken kırılmış ve bu yüzden arıza veriyormuş. Değişmesi gerekenleri değiştirdik ve sorunu çözdük. M271 motorun en büyük kroniği bu düşünen arkadaşlar ilk önce zincir ve dişli setine dikkat etsin özellikle dişliler oldukca pahalı.
Mekanik işler bitince alt takıma geçtik. 2. Karşılaştığım kronik amortisör takozlarıydı. Aslında sebebi binicilerin parçaları ömürlik sanıp değiştirmemeside olabilir. Takozları özellikle yıldızlı aldım ve değiştirirken patlak olmamasına rağmen sönümleme artsın diye amortisörleride değiştirdim. Tüm fren hortumları neredeyse çatlamış vaziyetteydi buda sık yaşanan bir sorunmuş. Tabi bunlarla beraber şanzıman kulağı,disk balata,fişler incik boncuk bir sürü şey değişti. Parçalarım büyük bir çoğunluğu yıldızlı, değilsese alman malı muadil parçalardı. İşlemlerin tümüne işcilik dahil 6500 tl civarında para ödedim. Özellikle rakam ve detay yazıyorum fikir vermesi açısından.
Sanayi işimiz bitince bir süre kozmetiğe dokunmadım. Bu süre zarfında tabi hem e90 ile hem e60 ile kıyas imkanım oldu. Direksiyon hissiyatı bmw lere göre daha yumuşak ve hissiz. Şanzıman daha ağır kanlı ve konfor odaklı,gaz tepkimeleri ve devirlenme benim gördüğüm kadarı ile bmw den çok daha hantal.330 ile performans kıyası yapmam anlamsız olur ama e60 a göre her ne kadar daha ağır kanlı olsada daha güçlü diyebilirim. Rüzgar ve yol sesi olarak e60 dan da e90 dan da daha başarılı. Trim sesi hemen hemen hepsinin aynı. İç mekan kalitesi ve işçilik bariz daha iyi. Bozuk yollarda ve küçük kasislerde amortisörlerin sönümlemesi e90 dan çok iyi e60 ile hemen hemen aynı.
Ses sistemi std. Sistemlere göre çok daha güçlü fakat hifi a göre bir tık vasat. Döneminin teknolojisi ve c olmasını düşünürsek oldukca iyi tabi. İç mekan ferah ve aydınlık, camlar solar cam ve güneşte gerçekten fark yaratıyor. Ön camdan gelen güneş rahatsız etmiyor. Hacim olarak özellikle arka koltuklar çok dar. Bebek koltuğu kullanıyoruz ve bizim ufaklığın ayaklarını sürekli ensemde hissediyorumen önemli ve can alıcı şey isofix yok.
Tabi bindik gezdik ama bir türlü ısınamıyordum. Görüntüsü , boyasının bakımsızlığı, sonradan takılan çakma jantlara daha fazla dayanadım ve kozmetiğede başladım. Bir çok yer boyasız olmasına rağmen özellikle kapılarda olan gamzeler ve dalgalanmalar sebebi ile tavan ve kapu hariç komple boyattım. Jantları çocukluğumda bile gördüğüm ve çok beğendiğim, bu kasaya en çok yakıştırdığım sport edition jantları ile değiştirdim, iç detay temizliğini kendi imkanlarım ile yaptım. Jantlar 16 dan 17 ye geçince konfor belirgin seviyede düştü ama yinede e90 dan daha iyi.
İlk halinin fotoğrafları ile başlayıyorum ve sona yeni fotoğrafları koyuyorum. Gelelim sonuca, bir daha mercedes alırmıyım? Almam alırsamda kesinlikle 4 silindir almam. Sürüş hissiyatı motor sesi kullanım keyfi pek bana göre değilmiş. Herhalde bi 20 senemiz daha var mercedes ci olmamıza![]()
Yakıt konusunu unuttum. Üzerinde prins marka lpg var. Bakımlarını da sanayideyken yaptırdım hatta bir filtreye 350 lira verdim baya koyduen güzel tarafıda bakım zamanı geldiğinde sistem kendini devre dışı bırakıyor. Bakımla beraber şehir içi kullanımda şaşırtıcı derecede az yakıyor son aldığımda 100 tl yakıt ile 300 km yol yaptım. Arabayı ilk çalıştırdışımda kullandığım benzin daha çok koyuyor yaktığım lpg den
![]()
Uzun bir yazı oldu, daha detay verecektim ama sıkmak istemedim. Aklında soru işareti olan almayı düşünenler varsa elimden geldiğince yardımcı olurum ve fikir veririm. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG]
[/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]