-
Ufak bir güncelleme ile geldik yine.
Eski sahibinin bakım kayıtlarına göre 115 bin kmde baskı balatamız değişmiş.Biz de o günden beri biniyoruz.Güncel kmmiz 211 bin km.İlk aldığımızdan beri debriyaj hep aşağıda kavrıyordu.Debriyaj ayarı var ama ona rağmen aşağıdaydı.Biz de o günden beri bindik.
Babam aradı debriyaj boşa düştü diye.Ben tahmin etmiştim aslında ama.Hemen parçaları netten aldım.Kargo yetişmeyince baskı balatayı burdan alayım dedim.Aynı paraya burdan alıdm.Bu vesileyle ilk defa çekiciye binmiş olduk.Bi daha nasip olmaz inşallah :)
Şanzıman sökülünce baktık ki bilyesi dağılmış.Çatalı da az da olsa eğilmiş.
https://blogger.googleusercontent.co...80/unnamed.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...amed%20(1).jpg
Masrafımız ise şöyle;
Valeo baskı balata seti: 4500 tl
Debriyaj çatalı orj: 450 tl
Debriyaj çatal körüğü: 250 tl
Şanzıman yağı: Motul 75w90 2 lt 550tl
Direksiyon hid: Motul 250 tl
Balata spreyi: Würth 300tl
Salıncak burcu: (kore) 1000 tl
Salınca rotili: Kraftvoll 500tl
İşçilik: 4000 tl
Çekici: 600tl
Toplam:12,400 tl
İşçilik ücreti fazla ama şanzıman için sökülmeyen yeri kalmadı , travers dahil.Direksiyon hidroliği falan o yüzden boşaltıldı.Yeniden koyduk.Travers burcu ve rotili de orda sökünce değiştik.Yoksa orijinal ya da daha kaliteli birşey alırdım ama şimdilik öyle kalsın.
Sonuç olarak debriyaj parmakla itsen gidecek kıvama geldi.Biz hep sert debriyajla kullanmışız.Kullanımı çok daha kolaylaştı.Performans da bir tık arttı gibi.Büyük bir bakımımızı daha atlatmış olduk böylece.
Güncel km: 211.500
-
maşallah debriyaj gene iyi dayanmış.
yolda kalman üzücü olmuş.buda tecrübe olsun.
bir tıkda olsa perf.iyileşmesi kadar yakıtta düşer :)
-
Cerato ile seviyeli birlikteliğimiz devam ediyor.
Ağustos ayında rutin bakımı bütün hidrolik ve antifirizi , Z rotları , ön balatası değişti.Yıl sonu ise gergi bilyesi ve V kayışı değişti. Bu ikisi yaklaşık 13 bin tl tutmuş.
Yine yıl sonu lastikler Kumho Ecsta Hs51 205/50/16 orijinal ebatıyla değişti. 10,250 tl. Akü değişti Varta 3,100 tl.
Son olarak yol tutuşumuza büyük bir artı katacak Hyundainin bir modelinin viraj demiri takıldı.Viraj demiri neredeyse iki katı kalınlıkta.Taktıktan sonra aracın virajdaki limitleri daha da arttı.Daha az yatıyormuş hissiyatı var.Kesinlikle çok faydası oldu.Ön takım için de aynı proje var ilerde onu da yapacağız inşallah.
https://blogger.googleusercontent.co...15906_iOS.heic
https://blogger.googleusercontent.co...51740_iOS.heic
Gelelim diğer konumuza.Clioyu Mayıs ayında satıp uzun zamandır istediğim Leonu aldım. Özellikle 2017 üstü makyajlı ve dizel bakıyordum.Hem bütçeme uyan hem de temizi olanlar dizeldi *****.Clioyu satarken aradığım arabayı bulmuştum.Boyasız ,değişensiz , tramersiz 2.sahibinden 80 bin kmdeydi.Hem fiyatı uygundu hem de tam istediğim donanımdaydı hem de rengi çok güzeldi.
Bu donanım bir paket olarak satılan Style Advance paketi. Farlar ve diğer tüm aydınlatmalar led , 8 inç ekran ve Caplay + geri görüş.Alkantara koltuklar ve cam tavan. Özellikle koltuk benim için önemliydi.Diğer türlü içi çok zayıf kalıyor.Bu donanım nerdeyse dizeldeki en dolu paket oluyor.Bu koltuklar alınınca arka kol dayama geliyor mesela ama Fr ve diğer paketlerde dahi yok.Ben de alınca Fr jant alıp taktım ve sadece cam filmi yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co...23356_iOS.heic
https://blogger.googleusercontent.co...39486_iOS.heic
https://blogger.googleusercontent.co...57828_iOS.heic
Planımız en az bir yıl binmekti ama ev alma niyetiyle doyamadan ayrıldık.Çok severek bindim.Beni çok mutlu etti ama çok şükür ev sahibi olduk.Satacağımı duyan bir komşumuun yakınına ilansız şekilde sattım.Yaklaşık altı ay sonra ise yeni bir araba almak nasip oldu.Onu da sonraki postta paylaşacağım artık :)