Güle güle kullan kankacım, gerçekten harika bir araç :) İnşallah ben de tekrar cabrio olayına dönebilirim bir gün, beraber gezeriz :D
Printable View
Güle güle kullan kankacım, gerçekten harika bir araç :) İnşallah ben de tekrar cabrio olayına dönebilirim bir gün, beraber gezeriz :D
Hayırlı olsun. Kazasız belasız güzel günlerde kullanman dileğiyle
Fotoları ben mi göremiyorum bilemedim ama yazıların hepsini okudum, güle güle kullanman dileğiyle. Biz de anadolu yakası 2-3 z4'üz, bi gün ayarlayalım buluşalım tanışmış oluruz.
Tarık güle güle kullan kazasız belasız inş. Fotolar bende de görünmüyor....
Maşallah.. güzel güzel şekilleniyor :)
bizim gibi herifler alayım senede bir bakıma gideyim arabalarıyla rahat edemeyiz illaki kaşınır totomuz :) bu zamanı, parayı harcamaya değecek bir arabada olursa sonuç zaten güzel oluyor.. kazasız belasız keyifle kullanın ara sıra caddede görüyorum fotolardan daha güzel :)
Abi şu ana kadarki düşüncelerim iyi ki A5 almadığım yönde. Bu kadar uğraştan sonra bir de lan araba yağ yakacak mı yeni motor isteyecek mi diye düşünmek istemezdim : )) Eski arabanın illa ki derdi var. Ayrıca cabrio bir BMW'nin olayı bambaşka hakikaten. Audi'nin duruşu, imajı yine güzel ama yani yan yana koyunca da iş çok değişiyor. Sağolasın
Arabanın zaruri masrafları biterse, elbet bir gün :)
Valla son 400 bin civarına kalan 1-2 Z4 var sonrasında yazın rakamlar coşacak gibi görünüyor : )
Arkanıza yaslanarak o kişinin nasıl yaşlandığını izleyin de diyebiliriz buna :hehe: :hehe: Teşekkürler
İlk mesajdaki fotoğrafların hepsini güncelledim bu arada. :) Bu mesajı da gerçekten görmemiştim yav o gün yolda denk geldiğimizde
Abi başka keyfi masraflar yav diye yola çıktım sonra ağzımın payını aldım. :hehe: Şimdi zaruri masraflar bittiğinde hala iflas etmemiş olursam inşallah keyfi şeylere sıra gelecek :)
Havaların ısınmasıyla birlikte caddede daha sık göreceğiz inşallah : )
Eveeet Z4'le beraberliğimizin 5. ayı biterken ikinci parti ile karşınızdayım, 25 yeni fotoğrafla biraz daha hikaye anlatalım. :D
Konuyu Aralık sonu açmışım. 1 Nisan'a kadar neler neler yaşandı. :hahaha: Çekirdeğinizi kolanızı alın gelin.
Ben yine konuya tatlı tatlı karelerle başlayayım, sonra nasıl acı acı mıçması oluyor göreceksiniz. :hehe:
Kardan kıştan önce güzel bir Ocak günü Detailworks'te mis gibi yıkanmışız, gözüme güzel geldiği pozlardan. Sonradan biraz daha aşağıdan çekmeyi öğrendim, yukarıdan iyice oyuncak araba gibi çıkıyor
Ocak'ta ilk kar yağdığı dönem daha evin yanındaki kapalı otoparka abonelik almamıştım (21:30-06:30 arası kapalı diye işime gelmiyor pek) 3 gün kar altında kaldı garibim
Daha önce AUX için çok kafayı kırdığımdan bahsetmiştim, hiçbir çözüm uyduramayınca Mert Oto'daki arkadaşımızın hünerli ellerine teslim olmak durumunda kaldık. En azından sorunsuz oldu teyp açılır açılmaz telefona bağlanıyor, sorunsuz müzik çalabiliyorum. Oradayken yalandan basık pozlarımız :p
Sonraki yıkama 4 Şubat'taymış, henüz ne göçük düzeltme yapıldı ne seramik, kafam nasıl rahat, giriyorum benzinliğe vuruyorum fırçayı. Halka karışınca özellikle diğer araçların yanındaki duruşuna bayılıyorum. Burada 2 sigara bitirmişimdir benzinliğin köşesinde
Hava biraz güzel oldu mu favori çalışma noktam, karşı kaldırımda yer bulduğum zaman keyfime diyecek yok
Havalar güzelleştiği zamanlarda gelip serilmelik yer bulmuşum, onun hayaliyle 1-2 de foto çekip ayrıldım, yine gözüme güzel geldiği noktalardan
VEEEEEEE PİYANGONUN VURDUĞU GÜNE GELDİK :hahaha:
Bir Cumartesi günü, öğlen Detailworks'te arabayı yıkamaya gidiyorum, evde tavanı açtım biraz zor açılıp kapanır gibi oldu, sonra hava serin otobanda üşümeyeyim diye kapattım biraz nazlana nazlana kapandı. Çamlıca civarında ara sokaklarda dedim ki güneş güzel vuruyor, açalım üstünü, VAR Kİ AÇIYOZ modundayım. Açtım ama, "abi açmasan iyiydi be yormasan mı beni" diyor sanki tavan. Dedim galiba bu son açılışı. Hani marş motorunun "bu son abi bir daha basmam" diyerek basışı olur ya, aynı :)
Neyse gittim yıkamaya, kapatıcam tavanı, kimse yok :) Allahtan elektronik mekanizma yerinde, kilitler açılıp kapanıyor, oturdum videosuna falan baktım tavanı elle hareket edebilir hale getirip kapattım. Sonra 1-2 telefon görüşmesi yaptık. Adamın biri diyor ki geçen birine sadece işçilik 9 bin yazdım. Çıkma tavan amortisörü lazım oldu 6 bin liraya bulduk bir tane, hidrolik pompa bozuksa parça lazım olmazsa yine 9 bin, ihtiyaç olursa parçanın çıkması yine birkaç bin lira. Başımdan aşağı kaynar sular tabii. Neyse dedik bir süre elle açar kapatır bir çare düşünürüz dedim.
O gün öyle devam ettim, gece Kızıltoprak BP'de durmuştum, normal vatandaş gibi motoru çalıştırdım, usul usul yerimden kalktım caddeye bağlanırken bir de baktım ki araba debriyaj sıyırır gibi zar zor ilerliyor, devir boşa gidiyor falan. Hayydeee dedim ki şimdi yaprak sarmayı yedik. :hahaha: Birkaç kez kapat aç yaptım belki elektronik sorundur diye ama yok. Neyse baktım arıza ışığı falan yok öyle böyle yürüyor, eve döneyim bari dedim. YAvaştan eve döndüm, yolda arıza ışığı da yandı sarı şekilde. Yarın artık bi servis yolu görünür.
Ertesi sabah kaskodan bir çekici çağırdım, ve bir gün geleceğinden adım gibi emin olduğum sahneyi yaşadım. :hahaha:
Bu kısımda çok karışık mevzular var, arabanın şanzımanı ben almadan önce güya yapılmıştı ama anlatsam bir sayfa da oraya yazarım. Uzun lafın kısası, şanzıman tası dedikleri bir parça kırılıp un ufak dağılmış içeriye.
Tamamen eski sahiplerinden dolayı yönlendirilip sonra tanıştığıma çok memnun olduğum Salih Oto Şanzıman'ın sahibi Salih Bey'in dükkana gittim. Toplaması 20-25 bin arası bulacaktı, başka yerlere de sordum epey arkadaşımın başını ağrıttım o gün birkaç saat süre içinde, kimisi 20-22'den başlar, kimisi hakkıyla yapılırsa 30'u bulur derken Salih Bey alternatif olarak yurtdışından gelme olduğunu söylediği temiz olduğunu ilettiği çıkma şanzıman önerdi, yeni hidrolikle falan anahtar teslim 20 bine biter dedi. Başka yere götürmeye kalksam dağıttı topladı sonra çekicisi falan derken belki havaya 2 bin sıkacaktım zaten. Ve daha önce ne referanslarla şanzımanlar toplatıp ağzımın tadının kaçtığını hatırladığımdan kullanılmış bile olsa açılmamış kutuyu takmak daha çok aklıma yattı. Üzerine yazılı 1 senelik garantisiyle de "ben seni tanırım ustam" diyebilmek güzel. Öbür türlü orası olmadı galiba açalım bakalım, yav orası değilmiş galiba burasıymış de bir daha aç. Ve her seferinde birkaç gün araçtan ayrı kal, dert. Bunda 24 saat sonra arabam hazırdı.
Neyse bir şekilde şanzımanı yaptırdım, Allaha bin şükür mikemmel oldu, eskiden zaten kötüymüş meğer vites geçişleri kusursuz gibi olsa da gaz tepkisi dahi iyileşti, artık eskiden yamulamadığım yerlerde uzun uzun yan gidebiliyorum. O konuda keyfime diyecek yok.
Ama tabii garibanın yüzü gülür mü, şanzımanla aynı gün bozulan tentemizi bir ara yaptırmak üzere ertelemişiz, klimanın sorununun sadece gazla çözülmeyeceğini öğrenmiş, "hele bir kış geçsin de bakarız" diye ötelemiş, mevcut şartlarda 15 litre/100 km yaka yaka yarım gülücükle arabayı kullanmaya devam ederken aksilikler peşimizi bırakmıyordu.
Bir gece sağanak yağmurda sol silecek mekanizması isyan etti ve önümde diğer silecekle üst üste binip ortada kaldı. Neyse ki eve yakındım bir köprü altında düzeltip sileceksiz eve döndüm. Şanzımandan bir hafta sonra kontrole gittiğimde Salih Bey'e sileceği de tamir ettireceğimi söylediğimde ustan var mı dedi, sabit yok dedim bir ona bir buna gidiyorum :) Dedi "E Erdem'e yönlendireyim seni?", ben de İstinye'deki Erdem Usta'yı bildiğimi ama ona hep milyoner arkadaşlar gittiği için korktuğumu söyledim :hahaha: "Yok yav kesinlikle öyle değil, hakkı neyse onu alır" dedi, aradı, numarasını aldım ustayla konuşup gittim.
Dükkandaki ortam tabii ki beklediğim gibiydi, şampiyonlar ligi :D
Erdem Usta'ya aynı düşüncelerimi söyledim, diyor yav nereden çıkarıyorlarsa, dışarıdan öyle görünüyormuşum dedi güldü. Çok güzel adam hakikaten. Yanında çalışan arkadaşları da izledim birkaç diyaloğumuz oldu, onlar da ince işleri falan biliyorlar, genel olarak çok kanım ısındı. Sileceğin mekanizmasına da idareten bir çözüm bulundu, sorun olursa tekrar söker tornaya göndeririz ama böyle kullan bir şey olmaz dedi usta güle güle kullan dedi gönderdi, yolu öğrendik artık bir daha geliriz nasılsa dedim. :)
Şimdi biraz daha güzelliklerden bahsedip goygoy yapma vakti. Kapanışı acı bir tabloyla daha yapacağız. :hahaha:
Şirket otoparkına girerken bir gün güvenliğin "bu arabanın aynısından bi tane daha var burada kırmızı" dedikleri kırmızı araç :D Bazen aklıma yatmıyor değil hem modelli hem üstü açılıyor ne farkeder diye ama sonra vazgeçiyorum
Arabamız eski ama teknolojiden geri kalmayalım dedik arada iPad açıyorum ön konsola da cuk oturuyor. Kudurmadıkça yerinde baya da stabil durduğunu da söyleyebilirim. :D
@onurcii vasıtasıyla Ege Bilaloğlu ile de tanıştık, düştük E85 Z4 sahibi tayfanın arasınaaa, bir gün Ege ile Onur dedi Pazar günü sürmeye çıkıcaz gelir misin, dedim tabii ki :) Bir arkadaş daha katıldı 4'ümüz Kavacık'tan önce Polonezköy, sonra Poyrazköy yaptık. Epey eğlenceliydi
Ve sonra tabii öyle rahat rahat arabanın keyfini sürmek olur mu, bir gece yarısı baktım sağ arka lastik inmiş bir ton lastikçi arayıp sonra Kadıköy'de genelde minibüsçülerin durduğu yere sonunda gidip lastik tamir ettirdim Özbek kardeşlerimize. Ondan sonra arabayı 3 hafta garajda yatırdım, çıktığımda yine lastik basınç uyarısı verdi bir daha lastikçiye gidip bu sefer sol arka lastiği tamir ettirdim. :hahaha: Şaka gibiydi
Arabanın en güzel fotoğrafları nedense hep dışarıda arkadaşlarımın görüp çekip attığı fotoğraflarmış gibi geliyor, bilmiyorum. :) Onlardan iki kare. M4'ün yanında hala genç durduğunu düşünüyorum bizim ihtiyarın
Z4 sahipleri whatsapp grubunda arabayı 2013'te satan bir sahibi varmış, eski defterler açıldı ekran görüntüleri geldi. Çok mutlu oluyorum böyle aracın geçmişine dair bilgiler/fotoğraflar edinmekten.
Bu jantlı hali de fena değilmiş, daha önce görmedim sanırım Z4 üzerinde, E90 320si jantı olması lazım.
2021'de, 2016'daki fiyatının kat kat üzerine araba aldığımızın acı bir hatırlatması
Dönelim yine güzel karelere. Çalışma saatleri çok uymasa da alternatif başka araç veya motosikletimi kullanabildiğim dönemlerde tozsuz kedisiz insansız tertemiz olması sebebiyle yine de mutlulukla kullandığım kapalı otoparktan kareler paylaşalım. :)
https://www.klasresim.com/resmim/w4VSd2.jpg
https://www.klasresim.com/resmim/w4VyEq.jpg
https://www.klasresim.com/resmim/w4V1Xo.jpg
Sonra Ege yine sazı eline aldı ve 10'dan fazla Z4'ü bir araya getirmek için gaza geldi. Sonunda 15-16 araba olduk sanırım 3 jenerasyondan da Z4'lerin olduğu, iki de Z3'ün aramıza katıldığı muhteşem bir gün geçirdik. Görsel şölenle birlikte Z4'le hayvan gibi viraj kasmanın ne kadar keyifli olduğunu gördüm tekrardan. Rotaya hakim arkadaşların kıçına yapışıp yardırmak güzeldi
Veeee ötele ötele nereye kadar, havalar ısınıyor, klima şart, tenteyi de elle kapat aç nereye kadar deyip Erdem Usta'yı aradım yeniden. Dün sabah arabayı götürüp bıraktım, birtakım işlemleri yapıldıktan sonra bugün de tenteciye geçmişti ve manzara ortaya çıktı. E85 Z4'ün kronik sorunu olan sürücü koltuğu arkasında tentenin altında bulunan hidrolik pompasının su içinde kalması durumu benim de başıma gelmişti. Aldığımda eski sahibi güya daha yeni amortisör değiştirmiş, tüm bakımlarını yaptırdım demişti, yersen. :) Çürüyen hidrolik pompasını görüyorsunuz, eğer zamanında bir Allah'ın kulu şunu açıp da bakımını yaptırayım, izolasyonunu yaptırayım, giderlerini açıp genişletip su içinde kalmasını engelleyeyim deseydi böyle olmaz ömürlük kullanılırdı belki. Veya yurtdışında bol bol bu parçayı bagaj içine taşıyan adam var, o da alternatif bir yöntemdi.
Erdem Usta sağolsun yine çıkma hidrolik pompa kullanarak tüm her şeyi önceki aldığım fiyatlara kıyasla çok daha uygun diyebileceğimiz rakamlara mevzuyu çözdürüyor. Buna klima kompresörü çıkma veya tamiri, klima radyatörü tamiriyle daha birkaç ıvır zıvırın daha yapılması eklenecek. Gün sonunda faturayı heyecanla bekliyoruz. :):):)
Bir solukta okudum konuyu tekrardan, nazar değmesin çok güzel bir arabaya sahipsiniz.
Bu arabanın verdiği keyfi de bu fiyat skalasında herhalde başka bir araçtan alamazsınız, her ne kadar ince ince cebe delik açsa da siz olumlu bakmaya çalışın.:) Kesinlikle yaşına rağmen güncel bir araç duruşuna sahip bir araç.
Maşallah.
Kimi araba vardır, hata yapma hakkı yoktur, en ufak şey bahanesi olur satılır
Bu araba tam tersi olanlardan, yazılanları okurken olur o kadar yaa diye hayran hayram okudum (benim cebimden çıkmıyor ya) :)
Allah hep insanlarla karşılaştırsın, kaza bela vermesin
25 değil 26 resim var :)
şimdi farkettim konuyu , çok güzel araç maşallah.Olabildiğince enteresan araçlar aldım sattım , üstüste de 3 cabrio kullandım hala da kullanıyorum ama iki koltuk olayını bi türlü yemedi totom :) 4 koltuktan aşaasına cesaret edemedim.
onun için yorumum aşağıda
İşte Cesaret, İşte Fazilet, İşte Feraset, İşte Fedakarlık!! - YouTube
kazasız belasız arızasız masrafsız:)
editttt.
benimde stepne havuzunda hafif su vardı geçen baktıımda , akşam enerjin olursa onu bi kurutiim :)
Ufak tefek talihsizlikler yaşanmış ama bu güzelliğin hatırına çekilir :)
boyle araba insani hep canli tutar bak hep bi gerginlik hep bi acaba bugun ne olacak hissi var alttan alttan :)
ama cok guzel namussuz be :)
Güzel günlerde kullanman dileğiyle tekrardan. Kesene bereket aynı zamanda. Senin zamanında geldi yaz ayları artık sorunsuz sıkıntısız keyifli kullanışların olur bende kelebek camlarını açarım :))
Geçmiş olsun. Güzelin derdi bitmiyor malesef :)
Yeni sayfayi anca okuyabildim. Ülkenin bu ekonomik halinde masraf çıkarıyor olsa da bizler gibi otomobillerle yaşayan insanları heyecanlandırabilen, mutlu edebilen, baktığında "iyi ki" diyebileceği bir aracının olması çok çok harika birşey. Kazasız belasız bin inşallah kardo, makine fevkaladesiyle güzel :)
Ayriyetten konuyu okurken yaşamaya başladığım ve daha çooook yaşayacağım süreçleri gördükçe hem gülüyor, hem de hafiften bir titriyorum :D Yakında konusunu açınca beklerim yorumlara ^^
Tarık mevlana gibi sabır varmış valla sende ben bu kadar aksiliği üst üste yaşarsam anında yaptırıp soğuyup satıyorum:)
Helal olsun uğraşmışsın, kesene bereket. Senin ayların geldi, bol bol keyfini çıkar
Cümleten güzel yorumlarınız için teşekkürler beyler. Özellikle şu an içinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda birbirimize manevi olarak destek olmamız çok önemli. :D
Tarık kesene bereket valla bu rakamlar insanı çok yorar ama yaz geldi, tatile gidip üstünü açınca rüzgar yüzüne vurunca unutursun
Maşallah ....
Maşallah abi çok şık duruyor, aksiyonu entrikası hiç bitmemiş :D Kazasız belasız
3. sayfa çok üzücü cidden. O pompa nın madem kronik sorunu var böyle su alıyor, ona önceden bir önlem almaz mı insan ( eski sahibi) ne bileyim kendi malının düşmanı olmamalı insan.
Şanzıman işi dert, bu maliyetler yüzünden otomatik araçtan hep uzak durdum. Keyfi konforu (ist için özellikle) tartışılmaz ama rakamlar can yakıyor.
Buluşma fotoları çok iyi, bence bu renk içlerinde de en iyi duranı. mx5 bundan sonra keyif vermez bence, bu arabadaki her an bir şey olacak heyecanının japonun sorunsuz ruhu törpüler.
Bir de marka imajı kesinlikle bmw. Sonrası sorunsuz olur umarım keyifle binilir.
çooook keyifli bir şey bu zetdört :):)
maaşallah :):):)
ama ah bir de o kronikleri olmasa....
Araştırdıkça aslında korkacak bir şeyi olmadığı çıkıyor, hele manuel alınırsa. Veya kenara 20-30 lira şanzıman parası da ayrılırsa kolay gibi sanki ya :)) Benim en büyük sorunum zamana yayma şansımın pek olmamış olması. Her yanıyla bir enkaz devralmışız ama sonunda güzel olacak. :cool: Yılların arabacısı diye geçinsek de yine de bir hevesle ilk gördüğüm arabayı alma hatasında bulundum yalan yok. Ancak fiyat olarak uyguna geldi diye harcarken çok da üzülmüyorum. En azından yenileyip tadını ben çıkarırım. Satmadan önce yapmaktansa harcadığım paranın tadını kendin çıkarabilmek daha güzel.
Şu an tente için Z4 gruplarında herkese bir açın bakın ne durumda diye diyorum, %99 hepsininki halen çalışıyor olsa da çamur içinde çalışıyor :)
Motoru bagaj içine almak da çok basit görünüyor, videoların ilkinde onu gösteriyor, motorun durumu az buçuk belli ama ikinci videoda direkt nasıl bir enkaz olduğu çok daha net görünüyor
Benimkinin yenilemesi bir bitsin açar bakarım bagajdan girip, oraya taşırım belki ben de
https://www.youtube.com/watch?v=NPhwOO654JA
https://www.youtube.com/watch?v=CU3HSwL6grM
Doya doya bin kardeşim çoluk çocuğa karışınca dertli de olsa binemiyosun :)
Abi olur valla instagram kullanıyorsanız bana kullanıcı adınızı yazın oradan ulaşayım size. Bazen Z4 Özel yapıyoruz ama BMW genel şeklinde de yapmayı düşünüyoruz
Valla hiç arayıp sormuyorum bile ya :D Perşembe sabah bıraktım, akşam aradı usta tenteciye yarın gidecek dedi. Cuma da fotolar geldi işte. Sonrasında cumartesi Erdem abinin dükkana uğradım kapalıydı. Bugün bi ara arayacağım inş gün sonunda durum nedir diye :hehe:
Tenteciden gelmiştir çoktan ama o fikrimi bi söylerim. Arabanın diğer ıvır zıvır işleri bir hallolsun hele diye bekliyorum. Sonra ben hobi olarak yaparım o işi yine
Eveeeettt gün geçmiyor ki yeni bir sorunla karşılaşmayalım, Allah'ım neydi günahım nidaları eşliğinde bir haftayı daha geride bıraktık. Gerçi bıraktık diyemiyorum çünkü hala düze çıkabilmiş rahat nefes alabilmiş değilim.
Toplanın dert ortaklarım anlatmaya başlıyorum :hehe:
Öncesinde biraz goygoy, biraz güzel fotoğraflardan başlayalım. Ne güzel tentemi yaptırmışım, maddi olarak yaralanmaya devam ederken "düzelicez inşallah" diye diye ufaklığın güzel yanlarına odaklanmaya başlıyorum YENİDEN dediğim bir haftaydı.
İstinye'de Erdem ustadan arabayı aldım, gelmişken bir Borusan'a uğrayayım dedim, hem aracın geçmişini alayım, bir de gözüme çıplak gelen plakaları tamamlamak için plakalık alayım.
Plakalık kısmı ilginç oldu, Borusan Oto alayım diye gittim, çocuk Borusan mı Be Mini mi Is it Love? mı vereyim deyince Minici duygularım kabardı, Is it Love? varsa ondan ver madem dedim, aldım çıktım. :D Zihinlerde BMW ile direkt eşleşmese de hoş oldu bence.
Gelelim kayıtlara. Araba maşallah bakım denince yetkili servisin kapısından geçmemiş. :D Daha 28 günlükken 1.157 km'de Esenboğa'da arka tampon değişmiş, tarihe göre iki hafta sonra ama aynı kilometrede ise ayrı bir kayıtla sağ ön çamurluğun değiştiği vakayı gördüm. Sonra çok geçmeden 2 ay sonra 6.916 km'de bu sefer de ön tampon değişiyor yine Borusan'da. Maşallah nasıl bir bahtsızlık varsa veya sahibi kasapsa artık...
1 ay sonra Borusan Avcılar'da arabaya telefon kiti monte edilmiş, aynanın üzerinde mikrofon zımbırtılarını görmüştüm, sanırım çalışması için gerekli diğer aksamlar zaman içinde çöpe atılmış ki arabada başka hiçbir ibare yok. Onu da söker atarım artık sanırım. Alarmla ilgili bir zımbırtı zannediyordum ben hareket sensörü falandır belki diye.
Sonrasında ara ara kontrollere ıvır zıvırlara falan gelmiş 2008'e kadar. O gün bugündür yetkili servise uğramışlığı yok arabanın. :hehe:
Velhasılkelam siz yine de bir araba bakıyorsanız hele ki böyle tarz araçlarda, gidip ilk gördüğünüzü almayın arkadaşlar. Kendime de ikinci kez ders oldu. Öncesinde ilk Mini'mi alırken 2010'da yine aynı boku yemiş ve 8 ay boyunca servise ev kirası öder gibi para ödeyip sonunda bıkıp satmıştım. Bir daha asla demek istiyorum ama.. Görücez :D
Neyse, dönelim fotoğraflara. Emre'nin orada arabayı yıkadım, sonra gözümüze epey güzel geldi, başladık Ufuk abinin 13 pro'yla bir şeyler çekmeye. Çektikçe çektik :D Özellikle İlker Kemal Bikeç'in sinyal kısmında yaptığı sarı şeridin hastasıyım. Telefon da zaten neredeyse gözün gördüğünden daha güzel çekiyor. O yüzden sırf ona odaklı birkaç kare koyacağım.
https://www.klasresim.com/resmim/w401fc.jpg
https://www.klasresim.com/resmim/w40P3l.jpg
https://www.klasresim.com/resmim/w407tr.jpg
Bahtsızlığın bir başka sembolü de sitede park halindeyken oç'nun birinin sürtüp kaçtığı tamponumuz
Dışarda yine pornstar pozlarımız :hehe:
https://www.klasresim.com/resmim/w40Y4a.jpg
https://www.klasresim.com/resmim/w40F12.jpg
https://www.klasresim.com/resmim/w40zsu.jpg
https://www.klasresim.com/resmim/w40tuq.jpg
O kadar çekmişken birlikte de bir pozumuz olsun dedik :cool:
Arabayı enn çok sevdiğim anlardan biri de daha önce bahsettiğim gibi halka karışmışken diğer araçların arasındaki duruşu :)
Yazının başında bahsettiğim, bu haftaki bahtsızlığımıza geldi sıra. :Deli:
Cumartesi akşam çıktm yola Akaretler'e gidicem, köprü girişinde çok yoğun sayılmayacak bir trafikte dur kalk modu sol şeritte ilerlerken bir diinnggg sesiyle göstergeye baktım ve kırmızı bir ışık gördüm, o da ne meğer bizim hararet göstergesinin mavi ve kırmızı bölgeleri var ya, onun kırmızısının altında ampul varmıııışş :D İbre dayanmış oraya, vaaayyy amg deyip sağ sinyali yakıp, havalandırmayı sıcağa ve fanı maksimuma alıp kendimi en sağa güç bela attım kaçacak delik arıyorum ama yok, tek şerit katılımı kapatıp geri geri kaçıcam polise söylicem falan onu düşünüyorum. Derken hararet ortaya indi tekrar. La havle çekerken iyi bari köprüyü geçeyim öteki tarafta bakarız dedim :D Öyle geçtim köprüyü hararet normal, Barbaros'a girdim meğer maç varmış, yokuş aşağı iniş kilit.
Yolda aşağı inerken trafikte bir tane Accent Blue mu Elantra mı ne kullanan bi adam yanaştı, ben de düşünüyorum bunlardan, geçen takaslıcaktım hatta adam 20 lira üzerine verecekti falan dedi, ne diyorsun diye bana sordu. DEDİM UZAK DUR. :hahaha: Sonra geçtim sağa, gözüm hararete çakılı, yüzüm asık, trafik facia, ve yine başladı hararet yükselmeye. Bu sefer fan man fayda etmiyor. Aç-kapat yapmaya başladım bi delik bulana kadar, sonra yarısı kaldırıma yarısı yola park etmişti zaten herkes, ilk bulduğum boşluğa arabayı attım gittim.
O arada Erdem ustayla konuştuk, suyuna bak ekle dedi, harareti gözleye gözleye eve dönmeye karar verdim. Sonra ilk iş servise gidecektim hararet bir daha yükselmezse. 4 saat sonra geldim, 0.5-0.6 litre falan su aldı, koydum onu marş bastığım gibi gittim eve. Hararet artmadı, parkettim bekledim olduğu yerde rölantide, ısınsa ısınır diye ama ne fan açıyor ne hararet çıkıyor. Salı sabah da yine kontrol ettim yarım litreden biraz daha su aldı gittik servise.
Servise giderken görseler gezmeye gidiyoruz mis gibi ama yok, dışı seni içi beni yakar modumuz her daim geçerli. :heyoo:
Baktılar kaçak yok, basınç testi yaptık bir şey yok, fanda bir sıkıntı yok. Bir yerde sorun çıksa düzeltecektik kafam rahat edecekti, böyle daha tedirgin oldum. :D Çıktım gazladım sıkıştırdım falan kimse yok abi. Böyle devam et dedi Erdem abi yine olursa da bir şey bulamazsak termostatla devirdaimi değiştirir deneriz artık dedi.
Bir de geçen sefer egzantrik okuyucu mu ne temizlenmişti, arabanın otobanda hafif eğimde 70-80'le gaza var yok arası basarken yaptığı dalgalanma yok denecek kadar azalmıştı. Ama bu sefer de patırdamalar başladı, millet para verip burbling yapsın diye uğraşır, benim araba gazdan ayağı çekince pıtır pıtır ediyor. :D Bir headers yapsam efsane olacak, öyle bir şey. Ok güzel zevkli dedik, ustam da devam dedi, subap lastiklerinden yapar ama yaz geliyor düzelir o sonra dedi.
Peki burada bitti mi? Biter mi ak :D Sabah marş bastım işe geleyim diye, ufak ufak pıtırtıyı kabullendim artık ama araba resmen gitmek istemiyor patırdamaktan sendeler gibi hareket ediyor, otobana çıkarken bi gaza basayım dedim arıza yaktı, durdum kenarda bankete indirdim arabayı kapat aç yapıcam, kapattım açtım bu sefer sarı yağ ışığı da yandı beraberinde :D Allah'ım kafayı sıyırıcam. :hahaha: Bir daha kapat aç birkaç saniye sonra yağ ışığı gitti, arıza ışığı devam. Neyse yolu öyle bitirdim, bir ara gaza neredeyse dokunmadığım bölümde arıza ışığı söndü, E5'ten çıkınca yine yandı.
Ustayı aradım öyle yaptığında kapat aç o kendini düzeltir dedi. Şimdi ofisten çıkıp onu denemeye gideceğim bakalım. Hakkımızda hayırlısı. :D
Bu aralar mars & satürn kavuşumu varmış kova burcunda, teknik ve teknoloji ile ilgili konularda engeller çok normalmiş. Hem bunla hem motorumla hem E ile uğraşmaktan yılıp isyan ettiğim bi noktada astrolojiyle ilgilenen bir arkadaşım söyledi. Herkes rahat olsun geçecek diyoruz İNŞALLAH. :cokgreen:
Bunu alıntılamayı unutmuşum. Erdem ustaya onu sordum o süreç sırasında, bagaja taşıyınca da bu sefer hortumlar üzerinden su taşıyıp veya sızdırıp bagaja doğru alabilir o zaman da anfi ve akü tehlikeye girer dedi. Tente motorunun altındaki gideri takip etmen yeterli diyor.
o kadar güzel demişsin ki tarık gördüğüm ilk arabayı almayacağım diye, a6'da da aynı b.ku ben yedim ve 1 ayda akıl sağlığımdan oluyordum..sabit hızda giderken artan hararetinin gazlayınca düşmesi , bu sebeple önce 2 termostat, ardından devirdaim triger, ardından kalorifer petek temizliği , ardından son olarak radyatör temizliği ile çözüme ulaşınca, senin ben ***** dedğm günler, gece uyumadan önce acaba şundan olabilir mi dye kafamda deli sorular, sabah uyanınca saat 10-11 olsa da sağı solu ustaları arayıp bir görüşünü alsam günleri geldi aklıma.. çözene kadar ızdırap doluydu.. çözdükten sonra da içim rahat bir şekilde arkama bakmadan sattım gitti, o soğuma geldikten sonra gerisi çok zor...
Umarım net bir semptom gösterir de hemen çözüme kavuşursun bir an önce.. Haftasonu da güneş açar yüzün güler biraz..
Bu arada fardaki sarı led özellikle uzaktan çektiğin halkın arasına karıştığın fotoda arabayı z8 gibi göstermiş ( z8 de farın altında tampon köşesinde turuncu sinyal vardır ya uzaktan öyle gözükmüş)
Yani genel konuşmayayım ama BMW lerde 10 yılı devirince böyle egzantrik sorunlar çıkmıyor değil.
Km az da olsa bakımlı da olsa, böyle her yıl ufak ufak anlamsız şeyler çıkıyor :)
Sana özel değil yani çok kişisel algılama, sorun çıktıkca ustaya gidiyorsun parasını veriyorsun çözülüyor sorunlar :)
Oncelikle aracina kocaman bir masallah sana da gecmis olsun diyeyim abi. Senin gecmiste yasadigin ve su an yasiyor oldugun hikayenin birebir aynisini (hatta inanmazsin cok daha beterini) ben de , ne tesaduf ki ayni senin gibi ilk mini'mi aldiktan sonra yasadim. Ayrilana kadar olan 2 senelik surede yasamis oldugum maddi ve manevi yorgunlugu anlatamam 10 yas yaslandim herhalde. Hatta bir yere kadar mentalitemiz de ayniymis ''zaten uyguna geldi'' :D Sonra tabi isler cigirindan cikti, kacamadik haliyle zevk almaya baktik bizde :D . Ama elbet bir yerden sonra duzene giriyor her sey gercekten, umarim bununla son bulur yasadiginn sikintilar ve keyifle binmeye devam edersin.
Aldığın kişiyi arayıp gelmişine geçmişine posta yoluyla Sms gönderdin mi Tarık'cım ? :)
Tarık geçmiş olsun umarım sonu gelir bu sıkıntıların, ben miniye silecek alsam faturasını saklıyordum, arabayı alan arkadaşımıza yaklaşık 25-30 sayfa bakım evrakı verdim.
1000 km den 120 k km ye kadar arabaya civata alınmışsa faturası duruyordu. Buna rağmen alan arkadaş ta sıkıntılar yaşadı. 10 yaş sonrası sıkıntı oluyor bu tip araçlarda.
Birde bu tip masraf çok yapınca modifik yapamıyorsun o biraz sıkıcı oluyor. Ben 4 sene bindiğim mini'ye GP2 Dif takamamıştım mesala çok içimde kaldı :D
Fotoğraflar süper çıkmış elinize sağlık detail works yazısının altındaki ilk foto çok iyi özellikle...
çok geçmiş olsun, okuyunca ben gerildim. umarım son arıza olur.
EVEEETT MÜJDEMİ İSTERİM :D Tek bir bobinle çözdük patırdama sorununu. Normalde ilk aklıma gelen o olurdu ama öncesinde minik minik patırdamalar olduğu için farklı yerde sorun arıyorduk. Bozulduğu an en başta arabanın karakteri bu kadar değişmiş olsaydı başka birşey mi acaba diye düşünmezdik. Neyse ki 400 liraya tek bobin değişip hallettim şimdilik. Çok mutlu oldum buna :hehe:
Hararet de halen stabil. Bir ara klimayı da yaptırdık mı ıvır zıvır şeyler kalıyor gibi geriye, çok büyük ana bir sorunumuz kalmadı sanırım.
Valla normal bir araba olsa dediğin gibi hissederdim sanırım ben de Volkan ama sorunsuz bir anını yakalayıp direksiyona geçince hepsini unutturuyor namıssız. :) Alıştıkça daha çok el&eldiven gibi hareket etmeye başlıyorum, öyle olunca daha da sarıyor. Ama yine de şeytan yazın yüksekten sat kışın düşükten bi 3.0 çöz demiyor da değil : ))
Onu E320'de yaşıyorum mesela 2004 model 357binde araba her hafta başka tek bir parçası eskiyip değişim istese yıldırır yani. Bu sene abarttı biraz 3 ayda bir 5bin lira üzeri masraflar çıkıyor açmışken onu da değişelim bunu da değişelim derken. Bunu da adam edicez bir yerde bitecek diye umuyorum. :D
Şanzıman konusunda zıçıp batırdıklarını ilettim, tenteyi falan söylemedim daha ama bir ara patlarsam söverim :)
Sağol Evren :) Çok da kasmamak lazım o zaman dediğin gibi. :hehe:
konuyu okudum bayağı can sıkıcı olmuş,
benim altın kuralım premium segmentte 10 yaş üstü , spor modeliyse 100 bin Km üstü asla kapıya konmaz. Kendiniz sıfırdan alır 10 sene yada 100 bin km binersiniz o ayrı mesele tabi.
Eski fotolar da gitmiş bir ara onları da güncelleyeyim. O zamana kadar güncel çekmiş olayım
En son ne yaptık arabaya dersek termostat değiştik, bir daha hararet uyarısı vermedi. Airbag ışığı yanıyordu, bir ara ona bakayım, koltukları sökmüşken detaylı bi altlarını da süpürürüz falan ama arabaya da benzinden bahaneyle haftada 1 anca binip motosiklet üzerinden inmezken 10 gün önce bir pazar günü evden çıktım caddeye indim ilk köşebaşında bilinçli olmadan hızlı çıkış sonucu azıcık arabanın arkasının kaymasıyla birlikte motorlu polisi enseme yapıştı. Yarım saat muhabbetin sonunda memura da dedim ben eğer drift yapacak olsaydım böyle bırakmazdım emin ol :D ama yok, ümraniyede veya beykozda falan olsa bu mazur görülürdü ama caddede aşırı şikayet var bıdı bıdı dedi müsamaha gösteremezmiş. Ehliyeti ve arabayı 2 aylığına teslim ettik. 9125 lira cezası da cabası
Siz siz olun bilerek veya bilmeyerek böyle bir şey yapma ihtimaliniz varsa ruhsat kendi adınıza olmasın. O zaman arabayı almıyorlarmış. Bileydim...
hayır arabanın muayenesi de dün itibarıyla bitti bi de ona ceza ödicez, çıkışta otoparktan muayeneye gidene kadar bi daha çevrilmesek bari :D
Geçen otoparka gittim baktım uslu uslu yatıyor, aküsü bitip bir de ordan ayrıca masraf açmaz inş
Ondan öncesinde son çektiğim birkaç fotoğrafla analım bebeyimizi
https://live.staticflickr.com/65535/...e617e129_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...ab38d518_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...6db97d05_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...a39c8369_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...0df21a33_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...6e8e3250_b.jpg