Her şey için teşekkürler keyifli bir meeting oldu :)
Printable View
Her şey için teşekkürler keyifli bir meeting oldu :)
Hepsine ayrı ayrı maşallah. Keşke uzaklarda olmasak biz de katılabilsek. :)
205 benımde merak ettıgim bi makine ,sahibi forumdan mı ?
bütün araçlara kocaman maşallah kazasız belasız
c5 i aldığımda çift yönlü klima kontrolünün sağ tarafı 21.5 derece takılı kalmıştı.
Aracı almadan önce bu bilgiyi paylaşmıştı satan arkadaş, ben de kısa bir araştırma ile DIY olarak çözebileceğimi görünce dert etmemiş ve satın almıştım.
Yaz ayında olduğumuz için de 21.5 derece de kaldığında ellemedim paneli. Bu gün aklıma takıldı ve halledeyim istedim.
Güzelce paneli söktükten sonra board kısmını çıkardım. İnternetteki bilgilerden faydalanarak arıza tespitini yaptım ve hemen ilgili düzeltmeyi uyguladım.
Panel oldukça hassas, sökerken dikkat etmek lazım.
https://blogger.googleusercontent.co...019.44.29.jpeg
Makro çekim ile kırık ayakları çekmeye çalıştım.
https://blogger.googleusercontent.co...%B1s%C4%B1.JPG
Bu da orj lehimler, bunlar da kırılırsa artık tamir etmeyi biliyoruz.
https://blogger.googleusercontent.co....31%20(1).jpeg
Bendeki lehim makinası bu iş için çok uygun değil, riske de atmamak için telefon tamiri yapan bi abim var götürdüm 2 dk da halletti.
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(3).jpeg
Ve mutlu son :)
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(4).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(5).jpeg
Son derece maliyetsiz bir el emeği ile işi çözmüş olduk. Tabi bu paneli sökmek için alet edevat lazım onlar elde olmasa sökemezdik.
Sağ ayna hala kapanmıyor, sipariş ettim ne olur ne olmaz diye. Ama önce tamir etmeyi deneyeceğim bakalım olacak mı.
Yine muazzam bir DIY
Sağ ile sol aynı derece olması İçin sync tuşu yok muydu yav?
Bu arada benim de Sağ ayna otomatik katlama benim de bir çalışıyor bir çalışmıyordu, muhtemelen dişliler gitti
Sipariş ettim bekliyorum tamir takımını :)
Abi selamlar 205 in sahibi burda :) her zaman yardımcı olmaya hazırım.
Kaan abi çok teşekkürler tekrardan herşey için, çok keyifli bir gündü :)
Çevremden bolca linç yiyince gri kısımları siyaha döndüm. Halbuki ben beğenmiştim, sonra bir ara beğenmedim falan derken ortaya aşağıdaki kareler çıktı.
https://blogger.googleusercontent.co...013.29.29.jpeg
Maskeleme işi baya uğraştırıyor, her derde de mavi poşetimiz yine iş başında.
https://blogger.googleusercontent.co...013.28.33.jpeg
Yayın balığı gibi koca ağızlı bir şey çıktı ortaya. Panjurların hepsi mat siyah olunca baya güzel oldu renk solmaya başlamıştı.
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(2).jpeg
Dün kısa bir ist buluşması yaptık, yola çıkmadan önce sunroof ile ön cam arasına ne zamandır aklımda olan folyo uygulamasını yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(1).jpeg
Sanıyorum ön cam 1 ton dah koyu bir filme sahip olsa siyahların birbirini tamamlaması daha iyi olacaktı.
En güncel halimiz şuan bu şekilde, daha da bir yeri boyamam muhtemelen, kendimce denediğim kombinlerin en iyisi bu oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...013.29.32.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...013.29.33.jpeg
c5 i de unutmadık tabi, kapı açma kolu etrafındaki çerçeveler siyahtı. Bunların üzerinde kauçuk tarzı bir kaplama var, çizilince çok kötü oluyor, bizdekiler de çok kötü durumdaydı. Öncesini çekmemişim.
söktüm, uzunca bir süre zımpara sonrası o kauçuk yüzeyi tamamen yok ettim. Astar attım 2 gün bekledim, güzel bir 600 kum zımpara yaptım sonra boyadım.
Boyadıktan 10 dk sonra da verniğini attım, tek seferde iş çiçek gibi çıktı. 2 gün de kuruması için kenarda beklettim ve montajını yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...013.29.34.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(2).jpeg
Baya iyi oldu son hali, orj den gri olsaymış keşke.
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(3).jpeg
Gelecekte.... c5 in bence büyük bir eksiği olan ayak altı aydınlatma işine bir el atacağım. Gönlümden geçen iç ambiyans yapayım ama modül maliyetleri gerçekten manasız derecede yüksek geliyor. Şimdilik ayak altı aydınlatma ve kapı açma kolu içine smd led uygulaması ile devam edeceğim.
Folyo olayı en az beş sene gençleştirmiş aracı
Emeklerine sağlık üstadım, MRS deneyimlerin özellikle takip ediyorum
RS net güzel bir imalat. Fransızları seviyoruz *****, meg2 meg3 bindikten sonra renault'un fransızlar içinde bana geçen hissiyatı daha iyi araçlar yaptığı yönünde.
psa grubu arabam oldu daha ziyade, renault bi tık daha iyi hissettiriyor.
RS ile 19 aydır beraberiz bu süreçte aşağıdaki işleri yapmışım. Haricinde ufak tefek işler yapıp yazmadıklarımda vardır.
Ama sanılanın aksine dertli bir araç değil, doğru dokunuşlar yapıldıysa ve bilinçli bir şekilde kullanılırsa çok güzel hizmet eder sahibine.
Cooler + dp + enjektör iyileştirmesi + afr si güzel düzenlenmiş bir yazılım ile turbo araç kullanma şartlarına da uyarsan sorun yaşama şansın neredeyse yok.
Maliyetine göre sunduğu fayda oldukça üst düzeyde. Dyno verisi yok ama bilen adamların ortak görüşü benim aracım 260 hp civarında, basınç açsak biraz daha 300 leri alır mıyız alırız. Gerek var mı ? kesinlikle yok.
En kötü senaryo da artık 3rs makinası ( oldukça aynı zaten) koyup vanosları çalışır şekilde yapabilen adamlar var, ve maliyeti yine öyle sanıldığı kadar büyük değil.
İlanlarda görüyorum düşük rakamlara araçlar var ve soruşturuyorsun taklalısı mı dersin, şase ekleneni mi dersin bir ton hadise yaşamış çoğu.
RS e dair sevmediğim detay koltukları, kesinlike oturma pozisyonu memnun etmiyor. Bir de kliması beklentimin altında soğutuyor.
önceki çalıştığım firmada c5 kullanmıştım, çok keyifli yol tutuşu çok beğenmiştim açıkcası.
2 sorunu vardı, ekran çok ısınınca piksel kaybı oluyordu, birde şanzıman vites atışlarında hayata küstürüyordu beni :)
ekranı çözmüşündür mutlaka, şanzıman rahatsız etmiyormu seni ?
ekranda bir sorun yaşamadım hiç, ama yaşayanları biliyorum. Gerçi benim ekranım turuncu arka planlı olandan değil, ex. olanlarda daha iyice navigasyonlu bir ekran var.
Tek kavramalı yarı oto araba kullandım tecrübe edek kadar ( 107 / colt 2 adet / c4 ) Tam oto konforu olmadığını kabul etmekle birlikte kullanma kısmındaki ayağı gazdan çekme konusunu denk getirince geçişler oldukça konforlu oluyor.
Ben aracı aldığımda elimde lexia olmasının da faydası ile durduğu yerde aktüatör alıştırmasını ve sonrasın da da yoldaki alıştırma işlemini yaptım.
1. viteste oldukça hantal bir araba, devir denk gelmediğinde ufak tefek sarsıntılar oluyor. Ama ben olaya biraz da "bozulsa tamir maliyeti" olarak baktığımdan konfor kısmındaki kaybı onarım maliyetinin düşüklüğü ile ikame ediyorum.
Geri viteste fazla gaza basmak gerekiyor o rahatsız ediyor, haricinde ben gayet memnunum.
hız limitörünü iptal etmişmiydin peki?
198 diye hatırlıyorum devamı gelmiyordu, haftada 2-3 kez ankara - istanbul gidip geliyordum ondan aklımda kaldı
birde 2,0 motorlarda aynı şanzımanmı kullanılıyor yoksa bi güncelleme geldimi motor farklı olduğundan acaba?
limit 190, ettirmedim. Hatta otobanda tapagaz giderken 190 da kalınca çok canım sıkılmıştı yazın tatile giderken.
2.0 litre makina olan larda tam otomatik şanzıman var. O bambaşka bir araç kupa aynı.
Motor farklı 163 hp dw10 şanzıman aisin diye hatırlıyorum volvo da peugeot da falan da kullanılıyor. Kodunu net hatırlamyamıyorum. @etc de vardı sattı yakın zamanda o verir görünce kodu.
Ben c5 i aldığım dönemde hemen hemen aynı rakama 2.0 litresi de vardı. Tam oto ve hydractive olduğu için almadım.
Daha önce 2x hydractive c5 tecrübem var, kesinlikle çok güzel araç bu arada. 2.0 litre de çok da güzel donanım geliyor (Deri koltuk + ısıtma + hafıza vs) ama mcp yi x liraya onarıyorsan tam oto da bu rakam en az 3x olur. Hydractive in olası bir arızası üzücü maliyetler çıkaraibilir.
Ben en çok da bir sabah kalktığımda arabanın kafası yere düşmüş görmek istemediğim için 2 litre olanı almadım. Alınmaz mı ? Alınır. Etc (emre) nin araç kondüsyonunda geçmişi belli 2 lt kesinlikle alınır. Ama bunlardan piyasada çok az var. Denk getirmek lazım.
Bir sabah uyandığımda arızalanan silindir yüzünden yere düşen c5,
https://blogger.googleusercontent.co...609%5B1%5D.jpg
Selamlar.
Bendeki 2011 model Euro5 1.6 eHdi (112hp) MCP şanzımanlı C5 göstergede 193 km/s hızda iken limitöre giriyordu.
Yine 2011 model Euro5 2.0 Hdi (163hp) tam otomatik şanzımanlı C5 ise göstergede 212 km/s hızda iken limitöre giriyordu.
İki aracımda da remap mevcuttu ancak ikisinde de limitör iptali yoktu. Özellikle tam otomatik olan 2.0'da şanzıman sıkıntı çıkarmasın diye limitörü kaldırmak istemedim.
Ancak yakın bir arkadaşımda aynı aracın limitörsüz yazılımlısı vardı, düz yolda saatte 240/250 km/s hızları görüyordu. Gruptan başka birinin yokuş aşağı 260'ları gördüğünü de hatırlıyorum.
Şanzıman modeli AW TF80-SC. Doğrudur, Kaan'ın bahsettiği üzere Peugeot, Opel, Volvo, Mazda hatta Volkswagen gibi markaların bazı modellerinde de kullanılan, piyasada yaygın bulunan bir şanzıman. Tamir ve revizyon edeni de çok ancak tork konvertörlü olunca bu işlemler biraz masraflı oluyor günmüzde. MCP'nin baskı balatasını değiştirir, alıştırmasını yapar biner de binersiniz. Açacağı en büyük problem, çok çok zor ya anca aksiyonerin tamir olamayacak şekilde arızalanması neticesinde yenilenmesi gerekliliği olur. Onun da yenisini almak zorunda kalsanız bile tahminim tam otomatik şanzımanın komple revizyonunun yarısı tutmaz.
Bayadır aklımda olan ayak aydınlatma işini bu akşam hızlıca çözdüm. C5 i bu sefer baya baya kapalı kutu gibi yapmışlar, led ler için beslemeyi mecburen tavan lambasından aldım. İyi de oldu aslında hem Manuel hem otomatik olarak çalışacak.
https://blogger.googleusercontent.co...bF6QyF2bCH1Kd0
Şu 4 tane led olan rgb modellerden aldım. Kumandası olması iyi oldu renk değişimi için kablosuz çözüm.
https://blogger.googleusercontent.co...9ZaPJHap0HYxuo
2 tanesini sürücü tarafına 1 tanesini yolcu atak altına koydum.
En güzeli de c5 in torpido kapağının üstüne bakan kısmında U şeklinde bir boşluk var.
Kablolar görünmeden oraya ledi geçirebilmek şahane oldu.
Bu arada araba da ayak altlarında aydınlatma için yerler var ama boş bırakılmış. Kapıya kadar aydınlatma koyan adamların bunu atlaması garip.