Eylülde anca takarım deyip bir gün sonra aracın üstünde görmemizde sana yakışan hareket oldu :)
Ellerine sağlık.Ben çok beğendim açıkçası. Yay dan sonra görüntü çok ciddi değişecektir diye düşünüyorum.
Printable View
Eylülde anca takarım deyip bir gün sonra aracın üstünde görmemizde sana yakışan hareket oldu :)
Ellerine sağlık.Ben çok beğendim açıkçası. Yay dan sonra görüntü çok ciddi değişecektir diye düşünüyorum.
ilk jant venrik sonrası çöp olunca çok kızıp yazdım onu eylül diye :D tez canlıyım ben biraz hemen olmalı. Bu kadar kısa sürede ben de kendimden beklemiyordum, vakit olunca (izindeyim) bam güm topladım taktım. Yay konusunu araştırıyorum ama konforu ne kadar azaltırım, o külfete değer mi bilemiyorum.
zaman tanıyorum bu konuda kendime.
Nicedir Megane'a short shifter takmayı istiyordum ancak vakit bulabildim.
O zaman başlayalım, ufaktan çiğ köfteci taburemizi açıyoruz :)
https://blogger.googleusercontent.co...021.59.08.jpeg
Ben biraz sakarım *****, alet devat düşürüp durduk yere çizmeyelim tamponu diye maskeliyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...021.59.09.jpeg
Arabayı 10 günde 1 kullanır oldum, o yüzden aküyü de hazır sökükken şarja bağladım.
https://blogger.googleusercontent.co...021.59.10.jpeg
Vites seçiciyi dışarı almak gerekiyor short shifter için, şanzıman üzerinden aşağıdakileri söküyoruz. Öncesinde akü vs var oraları geçtim.
1 tane soketli 21 mm anahtarla sökülen sensör
1 tane 24 mm lokma ile sökülen cıvata
1 tane 14 mm lokma ile sökülen cıvata ( seçicinin çıkmasını önliyor)
4 tane 10 mm lokma ile sökülen vites seçici
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(1).jpeg
garajda o kadar takım var ama 21 anahtar yok, gittik 250 tl bayıldık aldık geldik.
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(3).jpeg
Buralar şimdi pis, seçiciyi sökmek için baya parça sökülüyor. Hazır sökmüşken temizlik yapacağım ve cut out'un tesisatını gizleyip düzenleyeceğim.
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(2).jpeg
Soldaki 24 lokma, sağdaki 21 mm combine anahtar ile sökülüyor.
https://blogger.googleusercontent.co...021.59.11.jpeg
Asıl mevzu shifter ın takılacağı yerdeki parçayı çıkarmak.
İç içe geçmiş 2 tane pim var, vura kıra onları dışarı aldım. Biraz şiddet bazen iyidir :)
https://blogger.googleusercontent.co...021.59.34.jpeg
Kafayı söktükten sonra mili dik matkap'a bağlayıp zımpara ile 1 mm kadar inceltmem gerekti.
https://blogger.googleusercontent.co....34%20(1).jpeg
Yerine oturttuktan sonra böyle görnüyor,
https://blogger.googleusercontent.co...021.59.35.jpeg
Buraya giren mili ve kestamit sandığım parçaya anti seize sürdüm, sıkışmasın tatlı tatlı çalışsın diye.
https://blogger.googleusercontent.co....35%20(1).jpeg
Körük altında kalan parça için de aynı sistemi uyguladım, körük ilk söktüğümde açıktaydı, şimdi olması gerektiği gibi kapalı. Haliyle yumuşadı hareketi daha iyi oldu.
https://blogger.googleusercontent.co....35%20(2).jpeg
Köroğlu gururla sunar pozu olmuş biraz :D
Shifter'ı aldık elimize.
https://blogger.googleusercontent.co...021.59.46.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....46%20(1).jpeg
Hani kaç kişiye lazım olur bilinmez ama ben nette kaynak bulamadığım için bir de video hazırladım, orada fotolardan daha detaylı anlatıyorum, bakıp görmek isteyen öğrenmek isteyen olur belki. Ha bir de beğenin yahu :)
https://youtu.be/OyBZvANclcU
Yine efsane işçilikle uygulamalar devam ediyor.
Ellerine sağlık başkanım.
2.ci Mrs de yapmıştım Shortshift ile Megane Rs de dünyalar değişiyor çok önemli ve güzel bir güncelleme olmuş emeğinize sağlık.
:) yeni şeyler keşfetmek güzel oluyor. Elimde amfi + woofer var bunlar için destek isteyeceğim reis senden :)
Kesinlikle çok değişiyor. Bu denli bir fark olacağını bilsem daha önce alırdım açıkçası. Geçişler net ve keskin oldu, özellikle 5. Vites sağ ayna nın orada gibiydi işlem öncesi.
Izgarlar bayadır gözüme çarpıyordu, hızlı bir operasyon ile onları siyaha boyadım.
Nasıl duracak diye merak ettiğimden tampon alt ızgarasının sağ sol kenarını da gri yaptım. Hayal ettiğim gibi olmadı açıkçası. Bir süre sonra siyaha dönerim tekrar.
En azından ızgaraların solmuş rengi kendine geldi.
https://blogger.googleusercontent.co....23%20(1).jpeg
Kuruyunca matlaştı,
https://blogger.googleusercontent.co....21%20(2).jpeg
Sol sağ farkı net belli oluyor.
https://blogger.googleusercontent.co....17%20(2).jpeg
Aynalara attığım mxs nin jant boyası ile boyadım grileri.
https://blogger.googleusercontent.co...021.03.16.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....16%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...021.03.09.jpeg
Ellerine sağlık başkanım. Parçalar dışardayken bir delilik yapıp ızgara karelerinin içlerini kağıt bantla kapatırsan belki bi tık daha düzgün olabilir.
Fotoşokla şöle bişi yaptım.
https://i.hizliresim.com/51y0vz1.png
ee ben sana başka ne diyiimm kii :D yine yeni yeniden eline saglık
tanrımm beni baştan yarat şarkısını sana gönderiyorum :D
8 yıla ben emekli oluyorum hahahha
Abi maşallah, mat siyah boya kadar güzel bir şey yok. Araç sıfır olana kadar devam edeceksin herhalde
Özellikle koltuklara yapacağın operasyonu merak ediyorum, aynı işi ben de yaptım inanılmaz çetrefilliymiş.
Kan kaynayınca durmuyor bende de diecast olayı aynı, senelerce almam kupon bir model gönderirler hemen yapışırım. Şimdi de araç niyeti olduğu için topyekün tasarruftayım, bu sefer dostlarım için bulup alıyorum onlara veriyorum bağımlılık artık :) Hastalığı kabullenip karşı çıkmamak lazım ne kadar bastırırsak o kadar sert geri dönüyor
Koltukların 3 opsiyonu var. 1. si ön koltuk derilerini revize etmek, bunu yaptırırsam hem maliyetli hem de arka koltuklar ile arada görüntü farkı olacak.
2. si temiz ve orj kılıflarını bulup ( y.dışı) alıp takmak, nispeten daha uygun maliyet ve daha iyi görüntü.
3. sü daha önceki araçta yaptığım gibi araca özel boya yaptırıp onunla deri işini çözmek. Ufak tefek tamir işi var onları da halledebilir gibiyim. Bu yolu deneyeceğim ilkten. DIY ne anlamı kalır yoksa.
Hep sök tak yapacak değiliz arada gezmek eğlenmek lazım, bizi mutlu etsin diye aldığımız arabaların bizi mutlu ettiği bir günden kalanları paylaşalım :)
Günün en güzel karesi ile başlayayım :)
205 e bayıldım, biraz kullandım mekanik hissi müthiş. Hid. direksiyon yok, durduğun yerde bicepc triceps bilimum kol kaslarını çalıştırıyor :)
Oem yağ sıcaklığı varmış dün öğrendim, müthiş bir özellik. Emirhan o kadar güzel bakmış ki kıskandım :) Maşallah diyelim.
https://blogger.googleusercontent.co....14%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....13%20(1).jpeg
Yeşil ama o kadar güzel bir yeşil, e30 touring aklımızı aldı. Bu kadar diri bir e30'u canlı gördüğümüz için çok şanslıyız. Kalbinde de güzel bir makina var.
denemelerde rs le birlikte gidiyor ya da rs e30 la birlikte gidiyor. Ama hacimli makina 200 sonrasında çok daha iyi giderdi sanırım.
https://blogger.googleusercontent.co....13%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....13%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...009.26.13.jpeg
dede torun ikilisi,
https://blogger.googleusercontent.co...009.26.14.jpeg
Keyifli bir gün oldu, böyle günlerin çoğalması dileğiyle. Foto makinsı getirmediğim için de çok pişman oldum :S