@KÖROĞLU swe-815 in rakamlar ne civarda ? 500x de güzel ses alırım diye düşünüyorum.
Printable View
@KÖROĞLU swe-815 in rakamlar ne civarda ? 500x de güzel ses alırım diye düşünüyorum.
Ben n11 den bir firmadan aldım. Tek çekim fiyatı 7350 idi. 6 taksit 8160 a geldi.
Şuan 7900 civarlarında baktım fiyatlarına. Ben henüz denemedim, sök tak yapmak istemiyorum o yüzden kapı kolonları ile birlikte montaj yapacağım.
Kullananlar memnun gördüğüm kadarıyla.
SWE-815'i 4 araba gezdirdim, inanılmaz güzel bir hamle olmuş abi.
Merhabalar, konunuzu başından beri imrenerek takip ediyorum. Çok güzel işler çıkıyor tebrik ederim.
Okurken dikkatimi çekti yakıt hortumu almışsınız. Geçenlerde youtube da takip ettiğim bir restorasyoncu kanal var. (Kanal Adı : M539 Restorations)
Videoların birinde yakıt sistemini yenilerken bu hortum meselesinden bahsetti. Yakıt hortumlarında iç mekan dış mekan gibi bir durum varmış. (Yakıt tankının içi ve dışı olarak.) Ve bu durum üzerindeki kodlardan anlaşılabiliyormuş.
Yanlışım var ise daha bilgililer beni düzeltecektir. İlgili kanalın hangi videosu olduğunu hatırlamıyorum ama denk gelirsem konuda paylaşırım.
RS için geç kaldım ama diğer araçlarınızda bu bilgi belki işinize yarar diye paylaşmak istedim.
İç mekan dış mekan kısmına vakıf değildim açıkçası. Çok ihtiyaç duymadığım bi alan olduğundan çok da araştırmadım konuyu.
Sanayiye gittiğimde "yakıt hortumu" diye istediğimde çap söyleyip bunu vermişlerdi. 2. gittiğimde dedim bu çatlıyor, o zaman şunu verelim diyerek üstteki fotodaki Seltex yazan ürünü verdiler.
Sanıyorum iç dış farkı burada ortaya çıkıyor, seltex yazan üzerinde pütürlü bir harici doku var, aşınmaya karşı daha dirençli gibi duruyor. Ürün fiyatı da 2x gibi düşünebiliriz eski hortuma göre.
Başka araçta ihtiyacım olursa dikkate alacağım ama teşekkür ederim.
M539 BMW de zirveye oynar. Çok güzel bir kanal.
Ama senin kanalın Waldo's World. Şiddetle tavsiye ederim. Özellikle şu seri:
https://www.youtube.com/watch?v=gh8u...S43FdUjrQbgI76
yakıt hortumu benim araçta da yolda bıraktı beni idareten kurtarsın beni diye bu hortumdan ayarlamıştım o dönem. sonra baktım sağlam, dursun madem dedim. ama şöyle bir sıkıntı var kelepçeyi aynı bu şekil vidalı alyanlı tip kullandım. 1 sene sonunda titreşimden sebep gevşemiş kenarından mazot kaçırıyordu sıktım tekrar ama titreşime uygun kelepçe varsa öyle bişey ayarlamak lazım kafamın bir köşesinde kaldı. sen çözersen de paylaş kopya çekeyim :D
Orj'i geçmeli aslında, tam şu aşağıdaki gibi. Kelepçe vs yok, baskılı bir boru bu.
Benim değişme sebebim bu geçmeli olana kelepçe atmışlardı, yakıt akıtıyordu.
İlk yaptığımda bu geçmeli parçayı bulamamıştım. Sonra buldum ama buna da kelepçe atmam gerekecekti, o yüzden satıcının daha iyi dediği hortumu almıştım.
Ben de yaşadım o gevşeme işini, ara ara kontrol ediyordum.
https://www.otoerdem.com/urunresim/r...9684-1-139.jpg
Gevşeme işi için en güzel çözüm bence yaylı kelepçeler. Sen açana kadar açılmaz, titreşimden etkilenmez. Her yerde bulunmuyor bu da işte.
https://m.media-amazon.com/images/I/...1000_QL80_.jpg
bende şu kısa olan hortum delindi. hortumun tamamına da o zaman 4000 gibi bir rakam söylediler. 50 liralık hortum çözdü ama üzerindeki kendi kelepçeleri kayboldu işte yol üzeri eldeki imkanlarla halledince
https://www.vosaudi.com/wp-content/u...it-hortumu.jpg
En kötü delinen kısımdan sağ sol 5 er mm pay bırak kes.
Araya bir metal boru al geçir içine 2 kelepçe at devam et. 4k neymiş saçmalamasınlar.
Yaylı kelepçeler yalnızca yeni ve orijinal sertlikteki hortumlarda işe yarar. Eski hortumu kesip sağlam yerini kullanayım ya da daha sağlam, bilmem kaç katlı hortum takayım derseniz o kelepçe tutmaz.
Hava soğuk tabi.... git bilardo oyna sen :hahaha:
Görüyorum ki insta dan takip edilmemiş ve hatta beğenilmemiş hımm :soru:
Hafta sonu elalem arabasıyla oyalandık :D @KoramiraL Emin yeğenin RSI'ı aldı geldi uzak diyarlardan. Bunu c5 le takas da edebiliriz tabi bu arada.
Hoş fark etmez takas etmesek de misafir gelmiş adam kendi arabamıza nasıl bakıyorsan ona da öyle baktık ve uğurladık.
Neler yaptık anlatalım, öncelikle CMT günü ortalama 4 derece soğukta pampişlerimiz dondu :D bunu 1. sıraya yazalım.
Sonrasında rsi'ın önce alternatörünü ölçtük, zira aküyü zamanında arkaya almışlar. Rolanti dalgalanması vs için acaba sorun bu mudur diye düşündük.
Araçta fan + ışıklar çalışınca bir dengesizlik var. Tüm işlemler sonrası bunda bir iyileşme oldu. Geç çalışma konusuda 1 tık düzeldi, ama hala tek marş değil
Bu konunun TR deki üstadı denecek adam arkadaşım olunca hemen bi canlı bağlantı kurup kontrol için tarifi aldık baktık, büyütülecek bir sorun yok, ama tabi akü önde olsa daha iyi.
https://blogger.googleusercontent.co....19%20(4).jpeg
Sonra hemen tezgahı kurduk çöktü arabanın başına. Arabada bir geç çalışma hadisesi vardı, bunu da yakıt regüaltörüne bağladım ben. Parçayı da alıp geldiler.
Tabi bu regülatörü değiştirmek için yakıt hattını komple dışarı almak gerekti. O arada baktım külbütör den oldukça yağ atmş bujilere doğru.
Yapmışken tam yapalım diye külbütör kapağını söktüm, sökerken tabi ne fark ettik somunlar (6 tane m10) gevşek. Yine de riske atmamak için eski contaları zeminden yok edip, yağlı kısmı temizleyip güzelce ince bir katman sıvı conta sürdük ve 8nm ile somunları torklayıp kapağı topladık.
210 km sonrasında kontrol edildiğinde yağ kaçağını çözdüğümüzü gördük.
https://blogger.googleusercontent.co...011.51.18.jpeg
Ben hayatımda ilk defa f3p motor görüyorum. Bu abinin kalbinde f3p 758 kodlu motor var, hani birine lazım olursa dursun burada.
Sonra araç iyice soğuduktan sonra bujileri de söktük tabiki bujiler de torklanmamıştı. Bujileri sentil ile kontrol ettim gap leri 0.75 idi, Baktık buji kodundan gap ler olması gerektiği gibi.
İlgilisine bilgi bujiler 21mm lokma ile sökülüyor. Akabinde kompresyon ölçtük, 4 silindir 180 ve 185 psi civarında değerler verdi.
1 ve 4 180 2 ve 3 180+ değerler gösterdi. % lik fark çok az olduğu için ve değer 180+ olduğu için motorun da sağlıklı bir kompresyona sahip olduğunu düşündüm.
Tabi bunun olması gereken değerini araştırmış olmama rağmen bulamadım, eğer varsa bu aletin stok değerini bilen aşağıya bi zahmet yazıversin.
Sonra tabi bizi korkutan bir durumu fark ettik ve geçici bir önlem bulduk. Hemen anlatalım. Bu abinin emme manifoldu ve egsoz manifoldu aynı yönde, 2 si de firewall a yani ön cama bakıyor.
Yakıt hortumları da 4. silindirin hemen arkasından geçiyor. Tabi bunu geçmişte toplayan adam salmış bırakmış, hortumlar abartmıyorum neredeyse egsoza temas edecek şekilde duruyordu ben sökerken.
Yakıt hattını dışarı almak için raili kastırırken sağa sola doğru yakıt hortumu kırıldı ve delindi. Yani o an "ulan bu adamlar iyi yanmadan buraya kadar gelebilmiş" diye aklımdan geçmedi değil.
Şuraya ölü bir yakıt hortumu bırakıyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...011.51.19.jpeg
Tabi arabanın geri istanbua gitmesi lazım, kalacak olsa sıfırdan dizeriz ama geçici olarak hortumları en sağlam olduklarına inandığımız noktadan kestik ve ekledik.
Gittik hortum ve şu eklerden aldık gelip topladık.
https://ideacdn.net/idea/fn/51/myass...ion=1732013996
Yakıt hattından bir kaçak olmadığına ikna olana kadar çalıştırdık. Ve yakıt hortumlarını da egsozdan uzak bir yerden geçirdik, zaten geçecek yeri de hazırmış aslında sadece o taraf doğru ittirmek gerekiyormuş ama ittirmemişler nedensen.
İlk defa da Rsi kullandım, bu yılların tasarımlarını severim, rsi ı da bu açıdan sevdim. Araba fena korunmamış bakıldığında, önden arkadan ciddi bir darbesi yok.
Şasesi vs düzgün durumda. İçi yılına göre yıpranmış olmasına rağmen beklediğimden daha iyi durumda.
Hatta 3 lü göstergelerden 2 tanesinin da çalışıyor olması şaşırttı beni. İvmelenmesi beklediğim düzeyde değil ama kendine göre makul sayılabilecek düzeyde diyebilirim.
Netice itibariyle araç sağlıklı bir şekilde evine dönebildi.
hee @ardicli2000 bu kadar da değil tabiki. Bilardo da çok kötüydü neredeyse delikteki topu dışarı çıkaracak bir saçma atış yaptım :D Özüme döndüm mekanik'e odaklandım. Dünya bir Semih saygıner haybetmese de ortalama bir mekanikçi kazandı :D
Pazar günü de biraderin corsa D sinde termostat değiştirip su bakımı yaptım. Corsa D 1.2 de termostat çok güzel basit bir yerde mis gibi 5 dk da değiştirdik çok güzel oldu.
Alet manasız saçma sıcak çalışıyor 103 derece idi üstünden çıkan termostat. OBD den bakıyorum 105 106 derecelerde çalışıyor genel olarak. Bana çok sıcak geldi.
RSI bize geçerse konu şenlenir, geçmezse CC ye ses sistemi yapacağım onu da sökmek için havaların ısınmasını bekleyeceğim, konu kış uykusuna yatar :)
SHELL de durduk elimi 5 defa yıkadım eve geldim gene yıkadım pazar sabah gene yıkadım benzin kokusu anca gitti. Bir de senin üstüne döküldü :) eline koluna sağlık tekrardan, güzel bir cumartesi oldu.
Hacı abi eline sağlık. Bende sosyal medya yok yaa. Ondan buradan takip edebiliyorum sadece.
Bilardoyu da bıraktığın iyi olmuş :p
Elinize sağlık abi, corsa d hakim olduğum bir araba değil. Eski opellerde termostatı alternatif modellerde çıkan düşük dereceli versiyonlar ile değiştirerek kullanıyoruz. Astra H lar için yazılım ve termostat değişimi ile çalışma sıcaklığı düşürülüyor. Orjinal çalışma sıcaklıkları Türkiye şartlarında problem yaratabiliyor melasef. Corsa d için de benzer uygulamalar vardır muhtemelen.