Abi hayırlı uğurlu olsun çok güzel bir otomobil almışsın, jantları kesinlikle beyaz ve bir ufağı mı olmalı diye düşünmedim değil açıkçası.
Direksiyonu replika ise söküp atmanı tavsiye ederim olası ters bir durumda sana ciddi zararlar verebilir.
Printable View
Abi hayırlı uğurlu olsun çok güzel bir otomobil almışsın, jantları kesinlikle beyaz ve bir ufağı mı olmalı diye düşünmedim değil açıkçası.
Direksiyonu replika ise söküp atmanı tavsiye ederim olası ters bir durumda sana ciddi zararlar verebilir.
Hayırlı olsun abi. Enteresan bir girişim olmuş, şaşırdım açıkcası. Bu tip arabalar 2.eli düşünülüp alınacak araçlar değil zaten. Fren konusunda Anadolu yakasında frenci arkadaş var, modifiye fren sistemleri yapıyor, bilgin olsun. kesiliklik ateşleme ile ilgiliyse o şekilde gazlamamak gerek, patırdama motoru ele aldırabilir kolay gelsin
Şuan görsel olarak çok iyi, ama hem çok ağır hem sürtme var. Diğer 2 araçtan birini sattığımda bu 2. araç konumuna düşecek o zaman daha günlük binmem gerekecek o vakitlerde 15 lere geçeceğim. AKlımda Focus mk1 st jantları var. 4x108 de alternatif zor. Bir yanım da beyaz teneke koy diyor. O ara kafamıza artık ne eserse ona bakacağız :)
Direksiyon konusunda ben oem seviyorum, sağolsun aldığım kişiler direksiyonu buldular ayırdılar, 25 mayısta bende olacak, ilk boşlukta montaj yapacağım.
Hatta direksiyon kolonu izin verirse direksiyonu da 3 cm kadar aşağı almak istiyorum.
1 araç hariç (şanzıman arızalı 107) hiçbir aracı ticari kaygı güderek almadım. Satarken para kazandığım da oldu, zarar ettiğimde.
İşin keyif tarafındayım bu ka kendime erken 40. yaş hediyem oldu :) Her malın bir alıcısı var biliyorsun sen de ben de RS satan adamlarız :)
Fren konusunda kendimiz çözemez isek o arkadaştan bir destek en kötü fikir alırız, şu diskler gelsin kaliperi falan bir sökeyim canlı göreyim sonrasında şekillenecek durum.
Ateşleme için dün çıkıp denediğimde bir sorun gözlemlemedim belki anlık bir şey oldu kesiklik hissettiğimde. Ben yine de özel buji kablosu yaptırdım bugün yarın gelir takar denerim.
Dün @drago ile buji konusunda mesai yaptık resmen, araç sahibi ile de konuştum orj buji referansına göre aldım dedi, ben de şimdi motorcraft orj bujileri alacağım, ama önce kabloyu takıp fark olacak mı görmek istiyorum.
Schumi ile görüşemedik ondan şu r8 bobinlere geçebilir miyiz konusunda fikir alacaktım, baktık o iş olacak sistemi revize ederiz.
Bu yaz bizi eğlendirir bu araba :)
Bizim zamanımızda Ahmet KA vardı, yaşanmış olaylardan ötürü ailesi tarafından KA'ya "mahkum" edilen arkadaş.
O da zamanında (2000'lerin başı) 1.6 mı 2.0 mı focus motoru koymuştu KA'ya bazı ilave modifiyeler ile.
Resmen güçlü bir gokart aracı almışsın. Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermeden ufacık sorunları da çözerek keyifle binmeyi nasip etsin.
Kaan, araç hayırlı olsun, bahsettiğin kesmenin sürekliliği yok ise yakıt ile alakalı da olabilir, pompa da olabilir. Bobin vs gibi yerlere daha sonra el at istersen boşuna parçalanma çünkü sonra ki çıkışında yapmadığını söyledin aracın şu an yakıtın oktan ve yanma durumunu ayırt edecektir.
Belki de alakasız ama yazayım: Megane 3 dizel yazılım yapılmış, %20 civarı beygir artmış ve yazılımcının dediği gibi frenler yetmez olmuştu.
Ne yapabiliriz, disk çapını büyütelim, kaliper uyduralım vs derken eski disk ve balataları, fren hidroliğini yeniledik öncelikle. Hava alırken üst merkez yani ana merkez su koyverdi, onu da yeniledik. Sonuçta sahibi , bu fren hiç bu kadar iyi tutmamıştı, dedi. Üç yılı geçti bu olay olalı, yakın zamanda balata da değiştirdik , sorun yoktu.
Teşekkür ederim. Bu akşam buji kablosu montajı sonrası daha da keyif aldım arbadan.. O hissi nasıl anlatırım bilmem ama dolu dolu devir çeviriyor araç şuan. Hani psikolojik desem değil, farkı anlayacak kadar hissediyorum arabadaki değişimi.
Cidden go kart gibi, viraj içinde kopunca geri getirmesi çok keyifli oluyor. D sedan lar da yonca içlerinde kopunca insana bi korku geliyor. Ka da yo yok, direksiyon tepkisi de oldukça güzel.
Şuan o sorun çözüldü buji kablosu değiştim çıktım bi gazladım geldim. Netice çok tatmin edici.
Arabayı aldığımda 1 yıllık yarım depo yakıt vardı. Doldurdum ist sakarya yaptım. Burada da bitirmeye çalışıyorum. Bitsin iyi bir yakıt alıp filtresini değiştireceğim, bu da bir iyileştirme olacak bana kalsa.
Pek muhtemel hakkın var üstad fren konusunda.
Belki oem disk balata ve hidrolik ile iyileştirme sağlardık.
Biraz uğraşalım yeni alanlarda fikir sahibi olalım istiyorum. Başaramazsak oem e döneriz disk balata takar devam ederiz artık :)
Buji kablolarını değiştirdim.
Üzerindeki kablolar oldukça uzun ve sağdan soldan dolanarak geliyordu. Çünkü bu aletin bobini normalde bloğun arka alt kısmında aks a yakın bir yerde duruyor.
Yapanlar bobini yukarı taşımış, bence de güzel bir iş yapmışlar. Bobin yukarı gelince haliyle orj kablolar uzun kalıp sağa sola dolanarak bujilere ulaşır olmuş.
Biraz pay vererek yeni kablolar için boy ölçümü yaptım ve bu ölçülere göre ürünü yaptırdım. Çok umudum yoktu aslında ama satıcı oldukça yardımcı oldu bu konuda.
Asıl konu bujinin görseli boyu değil yarattığı etki. Kesinlikle araca pozitif katkısı oldu, gaza oturunca o hissettiğim isteksizlik tamamen yok oldu. İyi bir değişiklik oldu bu açıdan.
Fotolar,
https://blogger.googleusercontent.co....00%20(2).jpeg
Bujileri tutan U parçalar da çok işe yaradı gerçekten. Güzel bir görseli de oldu, araç renginde olması da benim hoşuma gitti.
https://blogger.googleusercontent.co....00%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...008.02.00.jpeg
Kıyas kabul etmez ama LPG li Mondeo da her daim olmamak kaydıyla sabit gaz ya da yüklenmede bir kesme silkeleme yapardı. Buji kablolarının tek tek dirençlerini ölçüm. Ciddi atlamalar olduğunu fark ettim. Orijinal kabloları alıp taktığımda o akışkanlık hissi anlatılmaz.
Benzer sorunu da kabloları değiştirdikten 3 ay sonra yaşamıştım. Bu sefer gaza yüklenmede özellikle 3k devirde pat çat yapardı. Meğersem buji çatlamış. Değiştirince yine rahatladı ve sorunsuz devirlenmeye başlamıştı.
Diyeceğim o ki, elektrik aksamı, düzgün ateşleme ciddi farkediliyor.
Doğru diyorsun, bu araç için çıkan orj buji SP-505 AGSF22C / 87YF 12405 AE (1216460) budur. Eski 2 KA aracımda da kullandım, çok kişiye de önerdim aldı sorun yaşamadı.
Şimdi fren işini azıcık daha ilerlettim, ahali siz de bakın belki daha iyi bir fikir çıkar oradan yürürüz
Pembe parça aracın orj taşıyıcı tarafı
Sarı parça bizim yapacağımız cooper s kaliperlerini üstüne takacağımız parça yani üreteceğimiz parça.
https://blogger.googleusercontent.co...640-h458/1.jpg
Farklı açılardan fotolar.
Soru şu, 4x cıvata + alt üst kaynak burada istenen sağlamlığı verir mi. ? Sarı parça uzatma alanı 40 mm kadar olacak.
https://blogger.googleusercontent.co...640-h472/3.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...640-h422/2.jpg
eskiden paint vardı şimdi thinkercad terk oldu :D ölçeksiz çalakalem bir çizim, sadece fikir vermesi açısından.
Edit: Benim kafa gitmiş yukarıda icat çıkarmışım %99.9 düz bir plate yetecek bize aslında :)
Edit2: Kargodan topuz geldi, bayıldım gerçekten. Akşam hemen takayım bunu :)
https://blogger.googleusercontent.co....44%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...013.53.44.jpeg
Çizimi bir an bana atınca dedim heralde hem Ka kaliper kalacak hem cooper, çift kaliper frene geçiyoruz kafayı yere vursun spec :D
videosu: Dual Caliper Brakes😱 - YouTube
Gerçi sen yaparsın bunu :D
Hahaha, kafam gitti resmen. Beni yanıltan diş kısmının nerede olduğu konusu oldu biraz. Neyse azıcık ara vereyim şimdi bu işe kafam yerine gelsin :D
Malzemeyi alıp araba üstünde ölçü alalım yapalım bitirelim :)
bu 2 kaliper liyi yaparsak arkada zaten ağırlık yok, poposu havaya kalkar arabanın fren yapınca :D
Örnek:
Dunya Jeep'''in korkutan fren sistemini konuşuyor!
Turbo ka. Ulan millette ne rafine zevkler var. haha Güzel günlerde kullan.
Akşamı boş geçmedim :) Gelen malzemeleri hemen taktım arabaya. Topuz müthiş oldu bana kalsa. Alttan kontra somunu da var sıktık sımsıkı oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...022.44.33.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(1).jpeg
İçten bir foto, direksiyon oem olunca güzel olacak bence.
https://blogger.googleusercontent.co....34%20(1).jpeg
Sonra jant stickerları geldi, 2 jantta eksik vardı. Bu stickerlar 2mm kadar büyük geldi ama yapıştırdım fena durmadı.
https://blogger.googleusercontent.co...022.35.26.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...022.41.01.jpeg
Sonrasında hava filtresini biraz zor da olsa monte ettim, dar alanda çalışmak zor haliyle.
Gelen filtre boğaz çapı, daha önce evden söktüğüm çanak lavabo altı ile birebir aynı, bu parçayı şablon olarak kullandım daha sonra.
Sol elimde yıllar önce aldığım ka ya taktığım filtre içinden çıkan aparat bu gün işe yarayacağı tuttu.
Keçeli kalemle çizip falçata ile kestim güzelce.
https://blogger.googleusercontent.co....26%20(1).jpeg
Kesilen parçayı oturtunca sıfıra sıfır kapattı, zaten kelepçe sıkacağı için köşeli kalan kısımları dert etmedim.
https://blogger.googleusercontent.co...022.35.27.jpeg
Eski ve yeni filtre, emişe bakalım ne kadar faydası olacak.
https://blogger.googleusercontent.co....27%20(1).jpeg
Filtre büyüyünce haliyle yakıt regülatörü ve oct nin de yerlerinde ufak kaymalar olmak durumunda kaldı. Regülatör 3 cm kadar yükseldi, oct westinhgouse a bağlıyken artık regülatörün üzerine ayakla bağlandı.
Regülatörün ayağına yaptığım uzatma.
https://blogger.googleusercontent.co...022.35.28.jpeg
oct yi de sökünce içindeki separatör yerinden çıkmıştı onu düzelttim. İçinde yağ yoktu bu arada, ka nın kendi kapağında zaten bir süzgeç var.
Oct nin out girişine bağlıydı hortum onun yerini düzelttim.
https://blogger.googleusercontent.co....28%20(2).jpeg
Bu foto da oct ve regülatör montajı tamam. Hatta evc nin bağlantısı da çok manasız bir yerdeydi, onu da kule gergisine yaptığım bir ayak ile çözdüm.
Kule gergi allen i sökerken cıvata amortisör kulesine düştü, mevbur tekeri sökmek zorunda kaldım.
1 cıvata için gereksiz emek.
https://blogger.googleusercontent.co....28%20(1).jpeg
öncesini çekmemişim bunun ama gerçekten bu hali daha iyi oldu.
https://blogger.googleusercontent.co....28%20(3).jpeg
Motor içi en son böyle oldu,
https://blogger.googleusercontent.co....30%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....30%20(2).jpeg
Allen somunu düşünce hazır tekeri söktüm dedim şunu bir tartayım.
ön teker 17.1 kg ki bu 194 45 16 7j jant. Arkalar 205 40 16 ve 8j
alınık 4x108 15 lastikli jant :bravo:
https://blogger.googleusercontent.co...022.35.29.jpeg
Sonra diskler de gelmişti bu gün, hazır lastik sökük diski bi oturtayım dedim, manzara aşağıda. Şunları takmayı başarırsam fren konusunda devrim olur KA için.
Disk devasa kaldı orj yanında,
https://blogger.googleusercontent.co...022.35.30.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(1).jpeg
Bu akşamlık bu kadar.
Yarın garaj kapalı, cmt sabah egsozcuya gidiyoruz. Egsozcu warexin elektrik işini saçma sapan yapacak haliyle, dönüşte onu sis farına bağlayacağım. Akü zaten arkada, bu
sayede warexle ilgili kaput altından kablo vs gitmeyecek bu fikir çok güzel.
Hatırası var adlı çalışmamız olsun :) Şu rs yazısını söktüğümde oraya ne yapıştırayım diye sticker ararken nette gördüğüm ürüne baktığım anda @fathdrn'ın araba başında söylediği "abi kumar" cümlesi o kadar kulağımda kalmış ki, dedim sticker net budur.
Hem araba için "altında ne çıkacağı belli olmaz" gibi bir anlama gelir, hem de fatihle sohbetimizin bir anısı olarak araba üzerinde kalır.
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(4).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(5).jpeg
Kaliperler geldi bi heves hemen söktüm ve denedim. Ama netice beklediğim gibi olmadı. Öncelikle kaliper içindeki balatalar diskte tam basacak şekilde ayarladım.
Ayarladığım pozisyonda cooper s in kundağı KA nın taşıyıcısının üst deliğinin alt kısmına giriyor.
kundağın alt deliği ise KA nın taşıyıcı üzerindeki deliğin üzerine oturuyor ama tam olarak değil. Bunu yazarak anlatmak zor açıkçası.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(4).jpeg
Porya baya paslanmış bunlara da el atacağız zamanla. Hatta sökebilirsem fren işini tezgahta yapmak istiyorum.
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(2).jpeg
Aslında güzel 2 li oldular bunlar :)
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(3).jpeg
Fark muazzam bu fren işini kotarabilirsem gerçekten güzel bir iş başarmış olacağım.
https://blogger.googleusercontent.co...023.00.10.jpeg
Scoop un içi boştu direkt hava alıyordu. Buraya elimdeki ızgara benzeri malzemeden bir parça koydum. Scoop da maşallah fay hattı gibi yamuk yumukmuş :D
Neyseki kaput kapandığında açısı aşağı doğru olduğundan yamukluğu fark edilmiyor.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(1).jpeg
Epoxi macun ile yapıştırmayı denedim , sabah bakacağım ne alemde. Olmazsa farklı alternatifler deneyeceğim.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...023.00.09.jpeg
Her şey çok güzel keyifli bir proje insan uğraşmaktan zevk alır.
Bir tek bu kadar güzel şeyin üzerine o scoop yapısı ve hatları itibari ile tuhaf duruyor. Daha farklı oem e yakın bir çözüm bulmak gerekli ama boya işi çıkacağından dolayı maliyetli olacaktır
Bu gün 9 da egzoz için usta ile sözleştik. 8.55 de (kurumsal hayatın laneti üzerime çökmüş) dükkandaydım, tabi ustanın iyisi işe geç gelir sözünü unutmuş olacağım saat 10 gibi geldi :)
Liftte de dünden kalan arabası vardı onu bekledik derken 11 gibi ancak başlayabildik bizim arabaya.
O arada can sıkıntısından türlü türlü fotolar çektim :)
Şu kare hoşuma gitti, (Paçalıkları takınca bu pozu tekrarlayacağım, görsel farkı merak ediyorum)
https://blogger.googleusercontent.co....14%20(6).jpeg
Hazır liftteyken araba araç altını da çektim. Öncesinde yapılan işler cidden güzel.
https://blogger.googleusercontent.co....13%20(8).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....14%20(4).jpeg
Liftte altını kurcalarken turbo yağ borusunun bağlantısından bir damlama vardı, o kısmı biraz daha sıktım tekrar ederse başka bir çözüm bakacağız.
Direksiyon pompasında ufak bir kaçak var gibi onu bir inceleyeceğim. Lift müthiş bir icat kesinlikle edinmem gerek.
https://blogger.googleusercontent.co...021.02.14.jpeg
Ben alttaki ufak olanı takalım istedim ama bağlantı çapı uymadı, o yüzden üstteki büyük olanı taktık.
https://blogger.googleusercontent.co...021.02.08.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....07%20(5).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....07%20(4).jpeg