Bu cümle senden geliyorsa ustaya götürmekte fayda var demektir :D
Printable View
Fiziksel güç gerektiren bir durum yok aslında. Ama çalışma alanı ve çalışma şekli çok sıkıntı.
Sırt üstü paspasın üzerine yatıyorsun, kalçan tam olarak kapı eşiğine geliyor. Üst kısım çok dar kollar bükülmüyor. 1 kelepçeyi sıkmak 5 dk sürüyor dinlene dinlene.
Bi ara çıktım arabadan kolum uyuşmuş. Vidayı tornavidaya tak üstten özel kelepçeyi sık aynı anda kaydırmadan diş tuttur derken zorluyor.
19-22 arası 3 saat bir zaman aldı işi bitirmek.
eline sağlık. güzel işçilik
götürün ustaya yapsın diyor ama inanmayın yine olsa yine yapar
antifiriz olmayan araba gerçekten saatli bomba
Tabi canım ustayla ne işimiz var kendimiz yapabildikten sonra :) Bakma söyleniyorum ama keyif de alıyorum, zaten sevmesen yapılacak iş değil, kir pis içinde uğraşıyorsun.
17 derece antifiriz vardı bir de bu arabada düşün, sadece su ile kullanılmış olsa neler yaşardık acaba :)
El kol batıyor, Bileğimdeki 7 farklı çiziği parmaklardaki irili ufaklı deri soyulmalarını saymıyorum bile :D
Usta da ben ne yaparsam onu yapacak hatta daha azını. Sordum bu iş için ne ücret alıyorlar diye kapıyı 2k dan açıyorlar.
Ben malzemeyi 900 e aldım, 2k da işçilik versek 2900 olacaktı. Şimdi 900 petek + 10 TL kelepçe ile işi kendim çözdüm.
E geçen yağ su şanzıman yağ soğutucu değişimi ıvır zıvır bakımı hallettik oraya da yine bi 3k yazarlardı. 5k tasarruf ettik, kendimizi oyaladık. Hobimizi geliştirip yeni şeyler öğrendik.
DIY iyidir, zaten bu işçilik ücretleri böyle katlanmaya devam ederse mecbur millet DIY e dönecek.
avrupa abd kadar işçilik ücreti verip çeyreği kadar kazanmıyoruz. haliyle elinden gelen (ve uygun yeri olan) kendi yapıyor. olmayan yapamayan da ihmal ediyor daha büyük zararlara kapı açılıyor.
bak konu yine başka yerlere gidecek :D
elinden biraz iş gelen iki sehpa bir takım anahtar ile araçlarda oluşan çoğu şeyi yapabilir. zaten youtube ve forumlarda inanılmaz tarifler var.
ama bunu icraate dökebilen döken çok az insan var.
kendim yaptım hazzını yaşamanın tarifini de yapamam benim kelimelerim yetmez
Eline , emeğine sağlık abi.Ben de bi defa kalorifer yönlendirme motoru değiştirmiştim.Taa teybin arkasında yeri de, aynı pozisyonda uzanıp değiştirmiştim. İki tane küçük vida tutuyor. Kısa tornavida bile girmiyordu nerdeyse. Bir hafta belim ağrımıştı :D
2. el araba almak hep riskti, şu an daha da riskli ve daha da riskli olacak.
İş zor, maliyet yüksek; bu işi kendin yapmayı geçtim, bu işin yapılması gerektiğine inanan da kalmadı; inandı hadi yapalım desin, bu maliyeti duyunca da %99'u vaz geçer zaten.
Yavaş yavaş bence "son araba bu, başka bir arabaya daha bu enerjiyi verecek halim yok" kıvamına geliyorsun gibi üstad :)
Ama nolur hemen olmasın, daha r53 yapacağız seninle :D
Kendim yaptım hazzı cidden güzel. Konu başka yere gitmesin aman. DIY iyidir :)
Sorma tam olarak öyle, hani diyor ya bana eşekten düşeni getirin, beni o anlar :D bana kalorifer radyatörü değiştireni getirin :D
Ben söylenirim çok, sonra boşluk bulunca gider yine yaparım söker takarım. Ruh halim güneşe ve hava durumuna göre çok etkileniyor benim. Yaradılışım sanırım böyle, güneş çıktığında aşırı pozitif oluyorum ve araçla ilgilenmekten aşırı keyif alıyorum.
Güneş yok hava kapalı ve soğuk ise "of şimdi kim inip uğraşacak" diye söylene söylene yapıyorum yapacağımı.
Son araba olmaz abi bu net, çünkü sanayi de dükkan kirasına ortak olmak istemiyorum, o para benden çıkacaksa yine arabaya harcarım, işçiliği bildiğim şekilde kendimce en iyi şekilde yaparım.
CC ile işimiz çok, akşam torpido altında 2x0.75 kablolardan ayak aydınlatmaları çekilmiş soketler kopmuş falan bir ton eksik gördüm.
Mavi r53 ü haneye katabilsek çok güzel olacak da arabamızı satamadık :)
Sırt üstü uzun sürme ihtimali olan işlemlerde direk ön koltuğu sökmek lazım. Adam gibi sırt üstü yatmak için. :)
Megane 2'de kalorifer rezistansı diye bi parça var ustam al kendin değiştirirsin kolay dediğinde bir kere yaptım, ikinciye bozulunca direkt gidip meganedan anlayan elektrikçiye verdim ona yaptırdım :D bilirim pedalların orda yatıp yukarıya uzanıp bişeyler yapmaya çalışmayı, düşman başına :D
Aynı lokasyon farklı arabalarda 10 saat ve üzeri geçirmiş birisi olarak söylüyorum. Artık o bölgelerde işim varsa direk ön koltuğu söküp altıma minder koyuyorum. Yoksa bahsettiğin gibi L2- L3 böbreğe doğru ilerlemeye başlıyor.
Ellerine sağlık bu arada çözüm çok akıllıca olmuş. 2. el araba bakarken sayende ilk baktığım şey soğutma haznesi olmaya başladı. Çeşme suyu gören araçlardan hızla uzaklaşıyorum :)
Günaydın herkese :)
Koltuk sökme fikri aklıma gelmedi değil aslında, ama biraz büyüklendim sanırım ne var ya 10 dk da takarım ben bunu diyerek. Netice = Takamadık :D
O koltuk zaten sökülecek altından ayak aydınlatma adı altında manasız kablolar geçirmişler.
Öyle gerçekten benden arkadaşın symbol de klape motoru değiştirmek için 8 olduğumda çok pişman olmuştum, "gel olm 2 dk hallederiz" dediğime :)
Belki bilinen bir yöntemdir bu yaptığım bilemiyorum açıkçası, fikir iyi oldu işi gördü gerçekten. Bunu tasarlayan abi en azından araç ile motor arasındaki boru üzerine bu tarz bir yüzük tarzı parça koysaymış değişim yapan adama ciddi kolaylık sağlarmış.
Böyle böyle biz de yeni şeyler öğreniyoruz el becerimizi geliştiriyoruz.
Plakalık ve APP Plaka sipairş etmiştim, plakalık önce geldi. Dedim hızlıca bir takayım nasıl olacak. Sanki ilanda daha iyi duruyordu font ve malzeme kalitesi. Günler kısa işler yoğun olunca havalarda yağmurlu tabi elim yıkamaya gitmedi arabayı bir türlü. Pis pis dolaşıyoruz.
https://blogger.googleusercontent.co...022.41.03.jpeg
Bunu zaman zaman denedim, youtube kalanımda kendimce spesifik gördüğüm konular için birkaç video çekip attım.
Hatta DSG üstten dolum için de video çekmek istedim ama aracı hızlıca yürür hale getirme gerekliliği bunu sekteye uğrattı.
mmt şanzıman aktüatör revizyonu / meg2rs için shortshifter montajı / kompresyon testi / intercooler washer vs.
Bu tür tamiratlarda video çekmek / onu editlemek / yüklemek hem ekipman hem de ciddi zaman gerektiriyor.
İleride belki kanala biraz daha zaman ayırıp bu tarz bir yöne evrilebilirim.
Plaka ve plakalık güncellemesi olsun.
Ön tarafta firma plakası vardı, arkada da yapıştırma şeklindeydi. İşe plakalığı sökerek başladık. Vur kır parçala taktiği ile söktük.
https://blogger.googleusercontent.co....05%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....06%20(4).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....05%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....04%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...008.04.06.jpeg
Görüleceği üzere arka sağ stop su almış durumda, sol stopta da çatlak var. Stopları almıştım kenarda duruyor. Takmak için biraz bekliyorum çünkü stopları söktüğümde arka kısımı kompl etemizleyip yalıtım işini de o arada halletmek istiyorum.
Yalıtım için kafamdaki sistem şu ürünü kullanmak, deneyimi olan varsa yazarsa sevinirim. Ürününn teknik verileri bana oldukça yeterli geldi.
m2 ağırlığı 3.5 kg ve 10 adet ürün geliyor total de 3.5m2 alan kaplıyor. Ağırlıktan ötürü oldukça titreşim sönümleyici olacağını düşünüyorum. Ayrıca m2 sine göre rakam makul duruyor.
Üzerine de çamurluk içleri için 9mm sünger yaparım diye düşünüyorum. Daha sonra bu üründen yine kapı içlerine kullanmayı planlıyorum ama o uzun vadeli plan şimdilik.
Hepsiburada.com | Guvenlik
Bir de yıkama için şu mop u almıştım, normalde eldivenle yıkıyordum. Eğil kalk oldukça zor oluyordu, bu malzeme işi baya kolaylaştırdı. Müthiş bir yıkama sağlamıyor elbette ama en azından işi kolaylaştırıyor. 2. tur da eldiven ile etrafını geçtim , geçmişe yıkama tecrübesine oranla oldukça kolaylaştırdığını söyleyebilirim.
birlikvar Mikrofiber Cok Fonksiyonlu Oto Araba Yıkama Temizleme Fırcası Mopu Fiyatı, Yorumları - Trendyol
Kameraya bir care bulmam lazim sanki..biraz iceri projeyle alinir mi?
direksiyon altına denk gelen herhangi bir işlem gerçekten deli ediyor diyebilirim ben de. zamanında metal pedal seti filan takmıştım. koltuğu söküp dışarı çıkarsaydın daha rahat ederdin yük sek ihtimal.
Selam herkese, 28.12.2024 günceli olsun, güzel yağmurlu günü boş geçirmedik elbette. Çok iş yaptık bu gün, yorucu ama neticelerin güzel olduğu bir gün oldu.
Öcelikle stoplarımızı taktık, sonra baktım içindeki lambalar kararmaya başlamış atladım sanayiye gittim aldım geldim.
Sol arka stop değişim öncesi.
https://blogger.googleusercontent.co....51%20(3).jpeg
Stopları sökmesi kolay bagaj içinden 17mm cırcır ile 2 dk süremden dışarı alabiliyorsunuz.
https://blogger.googleusercontent.co....49%20(1).jpeg
Sağ stopta su almış bir şekilde onda da ufak bir çatlak vardı.
https://blogger.googleusercontent.co....49%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....49%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....49%20(4).jpeg
Son olarak bagaj kapağı üzerinde kalan stoplara da polisaj uyguladım. Tüm stoplar parlak ve yeni duruyor artık.
https://blogger.googleusercontent.co...019.14.49.jpeg
Bagaj içinin eski hali yok ama görmeseniz daha iyi, bir ton gereksiz toz toprak çöp vs çıktı.
Temziliği atas vinet i 10 da 1 oranında sulandırarak ve köpük yapan şişeye koyarak kullandım. Gerçekten güzel iş görüyor.
https://blogger.googleusercontent.co....48%20(3).jpeg
Sonra yine atas vinet ile kötü durumda olan bagaj zemin halısını temizledim ve yerine koydum. Bagaj tertemiz oldu.
https://blogger.googleusercontent.co.../IMG_1291.jpeg
Amerikan park sevmem aslında ama CC ye yakışıyor bence. Tabi modül ile çalışmıyor olması da ayrıca güzel.
https://blogger.googleusercontent.co.../IMG_1294.jpeg
Bu fotoyu çok sevdim
https://blogger.googleusercontent.co.../IMG_1297.jpeg
Biraz uğraştırdı ama egsoz çıkışlarını parlak hale getirebildim. Önce matkap ucu fırça ile temizledim. Sonra 2500 kum zımpara yaptım. En son 3m ile polisaj üzerine de 404 ün krom parlatıcısı ile 2. kat polisaj yaptım. Oldukça parladılar.
https://blogger.googleusercontent.co....47%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....48%20(1).jpeg
Gece foto çekme işi çok süper olmuyor ekipman iyi değilse *****. Olabildiğince çekmeye çalıştım.
https://blogger.googleusercontent.co.../IMG_1282.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...G_1284_00.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co.../IMG_1293.jpeg
İçini temizledim, koltukların deri kısımlarına k2 letan , trim parçalara da k2 satina uyguladım. 2 üründen de çok memnunum @mirafiori sağolsun beni bu ürünler ile tanıştırdı.
https://blogger.googleusercontent.co...G_1301_00.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co.../IMG_1303.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co.../IMG_1299.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co.../IMG_1298.jpeg
Bütün bunların yanında arkadaşımın focus 3 1.6 benzinli aracına da yağ filtre bakımı yaptık, direksiyon altından ses geliyordu onu da bakalit altına sünger koyarak kestik.
Farlarını parlattık ve günü tamamladık.
Kornayı takmak vardı aklımda ama onu takamadım yağmurdan ötürü. Kapı eşikleri ve karter muhafaza da montaj için beklemede.
Yarın da bunları takıp alt ve üst panjuru boyayabilirsem süper olacak.
Sonrasına bakacağız :)