Abi süper olmuş aynı renk kombininde olan w210 E Serileri de var ve araca en çok uyan kombinlerden birisi senin aracına da muazzam olmuş güle güle kullan
Printable View
Abi süper olmuş aynı renk kombininde olan w210 E Serileri de var ve araca en çok uyan kombinlerden birisi senin aracına da muazzam olmuş güle güle kullan
Ben de 320d aracıma zaten düşünüyordum, m5 cs ve m4 te gördüğüm siyah tavandan sonra sizin arac bu fikri iyice destekler oldu
Maşallah tekrardan
uzun zamandır sessiz kaldık :)
aracı aldığımdan beri eski m sport e60'ımdaki direksiyon kalınlığı ve tutuşunu arıyordum.
Bendeki bu direksiyon sport direksiyon diye geçiyor, m sporttan daha ince ve baş parmak koyma oyuntuları ve avuç içi tutma çıkıntıları yoktu. Biliyorsunuz üzerine de deri kılıf kaplatarak biraz kalınlaştırmıştım fena olmamıştı ama tam olarak istediğim değildi yine.
tavanı siyah kaplattıktan sonra, aşağıda gördüğüm bir foto neticesinde M sport direksiyon sevdasına düştüm. Baya hoş gözüküyordu.
https://i.hizliresim.com/m2u3tdx.png
Uzun zamandır da M sport direksiyon bakarken , sıkı bir E60 sahibi ile denk geldik ve kendi aracına f1'li m sport takıp, M sport aracından çıkartıp taze nappa deri kaplattığı direksiyonun fiyatında da anlaşınca gönder gelsin abi dedim :)
Direksiyonumuz geldi;
https://i.hizliresim.com/swcapf8.jpeg
Montaj için tabi ki @Deniz. 'in Den's Workshop'un yolunu tuttum. ( Başka kim çeker benim nazımı kaprisimi :D )
takmadan önce trimlerdeki ufak sıyrıkları vs güzelce boyadık, montajı yaptık.
Amanın o da ne, içerisi renk cümbüşü oldu. Hiç o yukarıdaki fotodaki gibi durmadı.
Vites çerçevesi , kapı kolları krom, klima tuşları krom, ahşaplar geçiyor, tavan siyah , koltuklar bej, pedallar krom, direksiyon zenci şeysi gibi simsiyah kaldı. Dedim yok ben böyle mutlu olmadım.
Sport trimdeki krom alt çerçeveyi takalım.
https://i.hizliresim.com/p3cinoi.jpeg
Takalım takmasına da o zaman da M sport aldık bi esprisi olsun.
Sport direksiyonun alt çerçevesinin orta trimini ısıtarak sıyırdık;
https://i.hizliresim.com/ahd5l0y.jpeg
M sport direksiyonun alt çerçevesinin orta trimini yapışkanından sıyırdık, Sport direksiyonun krom kısmının üstüne yapıştırdık;
https://i.hizliresim.com/67zuijn.jpeg
https://i.hizliresim.com/ps732qo.jpeg
sonuç;
https://i.hizliresim.com/hocxy8w.jpeg
Gece 01:40 da eve geldiğimde yorgunlukla pek uğraşmadan fotoğraf çektim.
fotoğraf karanlıkta o kadar kötü bir ışık açısıyla denk geldi ki parmak koyma yerleri vs hiç belli olmaıdı, sanki sport direksiyona M logosu takılmış angara işi e60'lar gibi durdu.. Ancak gerçeği hiç öyle değil çok şık oldu.
Güneşli havada tekrar çekeceğim :)
Sürüş ise çok değişti. Gerçekten direksiyonun sürüşü bu kadar değiştirebileceğine ihtimal vermezdim açıkçası.
CCZ'ye göre direksiyon hissiyatı daha zayıf gelen E60 bi anda yola daha bağlı , sanki direksiyon boşluğu daha az gibi, ellerimle direkt amortisörlerin tepesine hükmediyormuşum gibi hissettirmeye başladı. Çok değişik bir hismiş :)
Direksiyonlarımı ben hep el kısımları delikli deri , geri kalanı düz olacak şekilde komple nappa deri kaplatırdım. Bu direksiyon tamamı sıfır nappa deri kaplanmış şekilde geldi. El koyma yerleri düz deri olunca konfor kısmı biraz daha ön plana çıkıyormuş onu anladım, daha yumuşak bir his oluşturdu.
Sırada ne var bilmiyorum.
Sona geliyor diye korkuyorum , carplayli bi ekran yakışır diyorum ama nadiren kullandığım arabada bluetoothum zaten var, ekran olsa ne farkedecek diyip duruyorum. Ama böyle yola çıkarsak nadiren kullandığın arabayla bu kadar uğraşmaya ne gerek vardı değil mi :) ?
direksiyon süper
fikir süper
uygulama süper
sonuç süper ötesi :)
maaşallah
düz deri ile çok daha kaliteli durmuş kromları taşımakta iyice kalite algısı arttırmış. güle güle kullan maşallah
Selamlar diğer konunuzda görünce buraya alıntıladım hort olmaması adına.
Carista ile audi a3 aracımda kişiselleştirme yapmıştım, e60'da neler aktif edebildiniz ? store harici apk sı için link var mı elinizde?
Diğer programları deneyeceğim.
ELM 327 wifi var elimde Pic18F25K80 çipli
carista , e60 'da açıkçası bimmercode'dan daha verimli geliyor bana.
carista'nın kendi sitesinde araca göre ne konfigürasyon yapabildiğinizin detaylı dökümü var oradan bir bakın.
ben yaptıklarımı hatırladığım kadarıyla yazayım, kadrandaki göstergede benzin tüketiminden sonra V=70km/h gibi hız göstermeyi aktif ettim , yine aynı göstergedeki boş menüyü iptal ettim.
havalandırmayı autoya tıkladığında hangi fan hızında olduğunu göstermeyi aktif ettim.
En önemlisi, farlar autodayken araca elektrik verdiğinizde far yanıyor, starta basıp marş verince akım dalgalanmasıyla birlikte balastlara yük biniyor, bunu engellemek için starta bastığında farları kapatıp aç fonksiyonunu aktif ettim.
anahtardan kapı kilitlemeye açmaya uzun basınca camların ve aynaların tepki süresini azalattım keyfime göre.
uzun zaman oldu hatırladıklarım bunlar. :)
En son m sport direksiyonu takıp gündüz görünüşüne dair fotoğraf ekleyememiştim, eklemiş olayım;
https://i.hizliresim.com/fbkjljp.jpeg
@Deniz. in dükkanda kaliperleri ve poryaları ısıya dayanıklı gri boya ile boyadım, yandan görünüşü güzelleştirdi.
https://i.hizliresim.com/4dqgstk.jpeg
piyasada bir sürü e60'a beyaz angel takılmış uygulamaları görüyordum ama renk tonundan dolayı hoşuma gitmiyordu. Bu sebeple yine @Deniz. 'in el yapımı yapmış olduğu gün ışığı rengi ledleri angel ampulü olarak kullanıyordum.
https://i.hizliresim.com/f13uxcl.jpeg
Deniz @dens_workshop hesabında bir kaç e90 e60 e70 araca buz beyaz yani maviye kaçmaya angel ledi uygulamalarını paylaşıp kanıma girince, dükkanda ampulleri inceleyip canlı rengini denedikten sonra hadi bir süre takıp deneyelim bakalım dedim.
https://i.hizliresim.com/hkmr9ah.jpeg
fotoğraflarda , olduğundan çok daha mavi tonda çıkıyor, gerçek rengini fotoğrafta yakalamak çok zor.
https://i.hizliresim.com/nfkej4c.jpeg
eksikleri de bir yandan tamamlayarak ilerleyelim dedik. Aracın akü sağlığı %65 , akü şarj durumu ise ne kadar süre kullanırsam kullanayım %45'leri geçmiyordu. O zaman yeni akü alalım diyip, şase kodundan 80 Amper olduğunu teyid ettikten sonra , akücüleri gezdik, İnci akü ile varta akü arasında 200 tl fark olunca, Varta alıp geçtik. Dükkana gelip araca yeni akü kodlamasını da yapıp keyfimize baktık.
Sırada periyodik bakım geliyor.
bugün yarın depoyu %50-60 doldurup motul diesel system cleaner atacağım, yakıt hattındaki tüm pisliği birikintiyi söküp atacak.
Depo sonuna geldiğimde denizin dükkanda motul engine clean atıp 10 dk çalıştırıp yağı boşaltacağız.
Yeni yağımız deniz'in ısrarıyla liqui moly toptec 4200 5w30 oldu, 4,9 litre araca doldurup 300 ml ceratec ekleyip konuyu kapatacağız.
Hayırlı olsun abi yeni ledler :) bu konuda bende her ne kadsr orjinalci olsam da canlısını merak ettim açıkçası :)
Bir sonraki bakımımda ben de engine flush + yağ + ceratec düşünüyorum. Km 100k üstü olunca açıkçası özellikle engine flushtan çekiniyordum ama kullanımında bir problem yok sanırım
gün ışığı sarı led sanki daha güzel
İç kısım ne oldu volkan en son siyah düşünüyordun sanki angelleri bende sarıdan yanayım
iç kısımda tavanı siyah yapmayı düşünüyordum onu yaptım bi kaç sayfa önce :) trimleri diyorsan , siyah ahşap görünümlü folyo ile denedim torpidonun sağ üstteki büyük kalın parçasını, hiç beğenmedim buraya koyma gereği duymadım. şimdilik ceviz ahşap güzel duruyor böyle devam.
dün gece angelları sarıya çevirdim. orijinal hali en güzel hali
https://i.hizliresim.com/ki9iiqv.jpeg
Aklın yol bir.
Saygılar.
cok daha kaliteli Durmus sari.
harika
olması gerektiği gibi olmuş
bu arada içteki ahşaplar süper duruyor iç kombinasyon kusursuz şu an
Neden beyaz angel derken kısa sürmesi sevindirdi :)
..... Yanlış konu :)
Öncelikle aracınız çok güzel, foruma yazmasam da bu konuyu beğenerek takip ediyorum. Keyifli günlerde kullanın :)
Ben de akücüden fiyat alırken değişim prosedürünü sormuştum, aracı başka kaynağa bağlayıp enerjiyi kesmeden aküyü değiştirdiklerini dolayısıyla bir kodlama/kayıt işlemine gerek kalmadığını söylemişlerdi. Siz kodlamasını aküyü taktırdıktan sonra mı yaptınız yoksa eş zamanlı mı? Aküyü kaydetmek için Bimmerlink uygulamasını mı kullandınız?
Selamlar,
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Aküyü araçtan söküp, akücüye götürüp depozitosunu alıp, yarım saat sonra yeni aküyü taktık. @Deniz. 'in dükkanı @dens_workshop 'ta takıldı. Bimmerlink üstünden 80 amper akü olarak registrastion işlemi yapıldı.
Cevap için çok teşekkürler.
Aldığımda araç 134.900 km de idi, yeni bakım yapıldığı söylenmişti ancak bu söze çok da güvenmediğim için 139.600 km de periyodik bakımı kendi rahat edeceğim şekilde @dens_workshop ‘ta yaptık @Deniz. ile.
Yağ değişiminden önce ;
son depoyu aldığımda benzin deposundan Motul Diesel System Cleaner attım. ( ancak halen bitmiş değil depo.)
Deniz'in dükkanında Motul Engine Clean atıp 15 dakika çalıştırıp yağı boşalttık, yaklaşık 1 saat kadar da son damlasına kadar damlamasını beklerken arka kaliperleri ve poryaları ısıya dayanıklı gri boya ile boyayıp vernikledim.
Yağ iyice süzüldükten sonra yağ filtresi haznesinde kalanları deniz vakumlu tabanca ile çektirdi , yağ kapağından da tazzikli hava tutup aşağıdan son 3-5 damlayı da attırdık.
Yağ olarak Liqui Moly 4200 Topctec 5w30 tercih ettik.
Yağlama kapasitem 5,2 litre , titreşimler ve seslerin azalması için dizelde elzem olan ceratec'i de 300 ml olarak ekleyeceğimiz için, 5 litre yağ bidonundan 4,9 litre koyup 300 ml Ceratec ekledik.
Deniz her yağ değişiminde alt tapayı yeniliyor, febi karter tapasını da taktık, önceki servisinde de yetkilide servis geçirdiği için orijinal tapa çıkması sevindirici bir detay oldu.
Bu esnada karter havalandırma borusundaki kaçağı deniz tespit etti ve borunun onarımını yaptı, gaz kelebeğini balata temizleyici ile temizledik. Map sensörünü 1 ay önce temizlemiştim üstüne max 500 km yaptığım için bir şey çıkmayacağını bildiğim için tekrar temizlemedim.
K&N kutu içi filtremi 1200 km önce temizlemiştim, tekrar temizlemedim.
Polen filtrelerini arabayı aldığımda yenilemiştim, onları çıkartıp hava tabancası ile tozunu attırdım, pek de bir şey çıkmadı.
Bu işlemlerin sonunda motoru çalıştırdık 10 dakika olduğu yerde çalıştırıp Ceratec'in iyice karışmasını sağladık.
Mazot filtresini ise , Deniz'in dükkana litfi kurulduktan sonra 10 dakikada yaparız diyerek , Motul Diesel System Cleanerın da iyice bitip , yeni filtreyi yeni depo ile takarız dedik.
https://i.hizliresim.com/443oflg.jpeg
Deniz’in elinde fazladan transfer baskı m stickeri varken kadranda denemek istedim:)
https://i.hizliresim.com/obb63sn.jpeg
https://i.hizliresim.com/bn1foy7.jpeg
Yakın zamanda deniz benim direksiyonuma F10larda gelen tombul f1 kulakçıklarını monte edip bağlantısını yapacak.
https://i.hizliresim.com/dc34ide.jpeg
https://i.hizliresim.com/cvl3my5.jpeg
Kesenize bereket,
Bakım için yazdıklarınızı not ettim özellikle "ceratec" i, bilgiler için teşekkürler.
Kadrandaki detay güzel olmuş, maşallah.
ceratec'i her bakımda yenilemeyeceksiniz onu unutmayın, 50.000km'de bir değişiyor ceratec. yani 3 bakımda bir gibi düşünmek lazım :)
mesela ben bundan sonraki bakımımda engine clean koymayı düşünmüyorum cerateci sökmemesi için.
3. bakımı görürse bende o durumda engine clean ve yeni ceratec koymayı düşünürüm.
Bu zamana kadar hep kulaktan dolma bilgilerle motora extra birşey atılmaz diye düşünüyordum,
Şuan verdiğiniz bilgilerle bakış açım tamamen değişti,
Benzinli araçlarda kullanılabiliyor mu?
benzinli araçlarda da kullanılabildiği yazıyor ancak benim herhangi bir tecrübem yok , kullanmadığım varyasyon için de bir şey demem doğru olmaz.
eski nesil dizellerde euro 4-5 , belirgin şekilde fark yaratıyor.
Euro 6 motora sahip a3 tdi'da @BARR kullanıyor , görünce bilgisini verir.
Koyduğum yağ bakımında ki 96.000km deydim o zaman belirgin şekilde motor sarsıntısı ve sesi azalmıştı. Yağ sıcaklıklarımd da çok iyiydi. Şu an 123.000km deyim o ilk koyduğum zaman gibi değil ama kesinlikle fark yaratıyor.
enteresan urun bu ceratec, benim de bu ay sonu bakim geliyor, ben de alayım katayım bakalım etki edecek mi :)
Ceratec'i eski aracım Mini JCW'e 90 binde kullanmıştım koyduğum anda motor sesinde hissedilir derecede azalma oldu. Motor bir anda daha sarsıntısız çalışmaya başladı.
Tiguan dada kullandım 80 bindeyken, mini kadar etki hissetmedim. Ama sevdiğim bir ürün ceratec.
90'larda telemarket tv'de bu ürünün ilk atalarının reklamı dönerdi habire , hurdalıktaki arabalara koyarlardı
hatta bitanesinin karteri söküp alttan su tutmuşlardı motora , hiçbişey olmuyo diye gösteriyolardı
ne izlerdik yaa hayretler içinde "vaaaay angoraymm" nidalarıyla :D
nidalar daha farklı tabii ama burada yazılamıyor :D:D:D
Ben de ceratec öveyim biraz.
Pist kullanımında yağ sıcaklığının düşmesini bile sağlıyor ceratec. Sadece ben değil, TPŞ'de yarışan arabaların hem mekanikeri hem de pilotu olan arkadaş da doğruladı bu tezimi.
kafam bu ara çok karışık yardım edin :)
2035 de içten yanmalı motorlar bitecek , sözleşmeler imzalandı bitti.
yakın zamanda togg çıkacak sağda solda görmeye başlayacağız, bununla birlikte komple elektrikli arabalar da sıkça görülmeye başlandı. eskiden caddede tek tük tesla ya da i3 falan denk gelirdi.
geçen akşam taycan, ix3, kia ev6 2 dakika içinde peş peşe geçti, sanırım elektrik çağı tahminimizden hızlı gelecek.
Bu da beni biraz daha modern bir şeye dönsem mi kafasına itmiyor değil.
e60'a olan ilgiye baktığımda, piyasadaki fiyatları inceledim; aracımın kıymet bilecek, e60 a gönül vermiş birisini mutlu edebilecek fiyatlarda gidebileceğini düşünüyorum.
yeni nesil araçları hiç sevmediğimi forumdaki herkes aşağı yukarı biliyor ancak bir sıçrama taşı olması adına , e60'ı verip ,kendimi çok da zorlamadan SIFIR peugeot 308 gt-line alsam , ve bundan sonra onu çevirerek mi ilerlesem diye düşünmeye başladım. Haftasonu gidip bir showroomda inceleyeceğim. Tabi aracın trim plastikleri yine meyve sepeti plastiği ise 3-4 dakika sürer incelemem :)
diğer yandan 2019-2020 Merc A serisi ilanlarda açıp baktığımda hoşuma gidiyor ama bizim otoparktaki siyah 2022 A serisi AMG ile yanyana park ettiğimde gözüm gram kaymıyor , iyi ki E60 diyorum :)
bir de Sıfır otomobil almayacaksam çok da mantıklı bir hareket değil 135.000 km'de E60 verip w205 kasa C serisi 70-90.000km arasında, ya da A serisi 50-60bin km aralığında araçlara yönelmek, çünkü yine yeni nesil, yine ince camlar ince yalıtımlar ,yine mutlu olmayacağımı ön görebiliyorum.
308'de de aynı şeyler söz konusu olacak yüksek ihtimalle ancak araç SIFIR olacağı için, üstüne koyarak ilerlemek daha rahat olacak diye düşünüyorum.
Fikirlerinize açığım :)
Bula bula 308 mi buldun alacak...
Git E-2008 al zaten doğru dürüst uzun yol yapmıyorsun. Elektrikli hayata geçmiş olursun.
Tövbe yarabbim.
e60 satıp yeni bişey alınınca sıfır c sınıfı araçların hiç biri tatmin etmez. arkadaşa araba baktığımız için astra 308 golf leon hepsine tekrar tekrar bindik sonuç keyifsiz. zaten çok kullanmıyorsun sanırım direk e60'dan elektriğe yada plug in bir modele geçmek daha mantıklı olur bence, hem çağa daha iyi ayak uydurmak hemde iş nereye gidiyor tecrübe etmek için. yoksa üretim kalitesinin tek düze olduğu standart bir araç sadece ticaretine katkı sağlar e60dan sonra
hakkaten kafan fena karışmış
:D
e60 seni gıdıklıyorsa orası kolay , yardımcı oluruz :D