güzel valla, kazasız belasız.. siyah çok yakışıyor..
Printable View
güzel valla, kazasız belasız.. siyah çok yakışıyor..
Motor hem performans hem tuketimde rakipsiz neredeyse donemine gore
Yolun tadi kacti ama muthis kisaldi sure olarak. 4 saatte gule oynaya gidiliyor
Smokin canli beslendigi icin oyle. Otelin bahcesinde 15 donum arazide takılıyor, sincap, tavşan, kuş ne yakalarsa onlarla besleniyor. Hazir mamayla veya restoran musterilerinin masa altindan attigi hicbirseye ilgisi yok :)
Teşekkür ederim :)
öncelikle çok güzel yazmışsınız, derli toplu ve yol gösterici bir yazı olmuş.
2017 Egea 1.6 Dizel otomatik yerine 5. jenerasyon 2011 Bmw 3.20d otomatik e geçmek bence cesaret işi. Modelli araç her zaman iyidirden yola çıkarak bir kaç kelam edeyim; yürütme maliyetleri, bmw nin premium marka olmasından ötürü her zaman 3x olacaktır normal bir araca göre, bu fark her konuda karşınıza çıkar. Aracı Zevk için kullanacaksanız bu fark gözardı edilebilir. Geçen zaman içersinde bmw 7. jenerasyonla kendini epey geliştirdi dizeli olmasa da yeni 320i ler fiyatları 2 milyon olan güzel oyuncaklar. Egea mi 320d mi günün sonunda yaşattırdıkları ve hissettirdikleri sebebiyle tabi ki 320d. Güle güle kullanın.
Teşekkür ederim
3x olmuyor masrafı ya, çünkü hem cok eski degil, hem de parca konusumda sıkıntısı yok.
Misal egeanin debriyaj parasina bunun sanziman komple elden gecirilir. Yuruyende de ikisinin cok farki yok birbirinden
Kayis ve zincir masrafi arasinda ucurum olur sadece, yoksa motor toplamaya kalksak Egea'yı 50 ye bunu 100-150 ye toplamayiz.
Tabiiki daha pahali bakmasi binmesi ama sansliyim birazda 215.000 km de olmasina ragmen ben aldigimdan beri sadece bakim yapiyorum, extra bisey yok henüz. Simdi aile biraz daha buyudu, sw egea veya baska bisey alsammi diye dusunuyorum ben de arada ama aldigimin ikinci gunu pisman olacagimi biliyorum. Durmayacak, donmeyecek, gitmeyecek. Bir tablet ekran birkac oyuncakla kanmayacagimi biliyorum cunku
Boş bırakmışız kendi konumuzu. Başlıkta belirttiğim gibi alma sürecini anlattım. Yılda 20.000 km den toplamda 2 yıl 40.000 km yapar 230.000 km civarında satmış olurum diye düşünüyordum. Düşündüğüm gibi olmadı.
Autobox youtube kanalımızda da sürekli farklı otomobillerin incelemelerini yapıyorken, her çekim sırasında 'şöyle sıfır bir araba alayım bak her özelliği var çiçek gibi' diye düşüp, çekimden sonra kendi arabamla biraz yol yapınca 'yemişim yenisini, ekranını, özelliğini' dediğimi farkettim. Seviyorum E90'ı ve tahmin ettiğimden daha çok sevmeye başladım kullandıkça.
215.000 km civarında Hankook Ventus S1 Evo 3 lastikler aldım. O dönem hala belki satarım düşüncesiyle f/p oranında zirve bir lastik seçimiydi benim için. Michelin PS4 13-14bin tl iken 8.500 tl'ye Hankook cazipti..Çok memnun kaldım.Özellikle ıslak performansından. Yine BMW'nin E90 için verdiği orjinal ölçüden şaşmadım 225/40/18-255/35/18. Lastik ile ilgili en çok eleştirilen kısım ömrüydü. 60.000 km kullandım ama evet resmen ömrünün sonuna geldi.
https://i.hizliresim.com/gzbssun.jpg
https://i.hizliresim.com/6ortktc.jpg
Ortalama bir E90'ın otomatik vites tork konvertörü arızası 200.000 km civarında baş gösterir.Benimki de aldığım 196.000km de ufak ufak 1500 devir civarındaki dalgalanmayla kendini hissettiriyordu. 238.000 km ye geldiğimde bu dalgalanmanın yük altında hızlanırken bile 1250-2000 devir arasına yayılması artık dur dedirtti.
Bakımlarını yaptırdığım İzmir Teknik Oto Necmettin ve Barış ustaya aracı emanet ettim.
https://i.hizliresim.com/sjrvnln.jpg
https://i.hizliresim.com/ju57i2c.jpg
Şanzımanı indirince tork konvertörü revizyonundan vazgeçip komple şanzımanda ne gerekiyorsa değiştirdim. Yine söylüyorum, sorun/bakım konusunda BMW'ye güvenmeyebilirsin ama korkma :)
https://i.hizliresim.com/ir0pfbu.jpg
https://i.hizliresim.com/9lsrxwt.jpg
Bisi dicem, niye M yapmıyoruz ?
Yukarıda da yazdığım gibi 2 sene binip 40.000 km yapıp satma işi yalan oldu. İki sene binip 80.000 km yaptık.Bu kilometrenin yarısı izmir istanbul arasında yapıldı desem yalan olmaz.yoksa 80.000 kilometre boyunca aynı ön balatayı kullanıyor olmamı başka şekilde açıklayamam :)
Aracı alalı tam iki sene oldu ve kilometrenin 275.000e gelmesi umrumda bile değildi. Çok sevdiğimden satmak istemiyordum ama bir ev alma durumu yüzünden ilana koydum. 2 ay ilanda durdu ve saçma sapan birkaç teklif haricinde gerçek bir alıcı çıkmaması piyasanın durumunu da gösteriyordu.Satarsam yine bir arabaya ihtiyacım olacaktı ve ona vereceğim para E90 dan 200-300 bin az olacaktı. Bukadar ufak bir meblağ yüzünden aracımdan olmaktan vazgeçtim ve ilanı yenilemedim.Şanzımanım yeni,zincirim ve yağ pompam yeni,hiçbir problemim yok kendi arabama binmeye devam edeceğim dedim ve eksiklerini gidermeye başladım.
Gönül istiyor KW Clubsportlar, 6-8 piston büyük fren kitleri, yarı slick lastikler, OZ, BBS jantlar. Ama arabanın tamamına yakın para harcamak ve sonunda evden işe işten eve gitmek,arada sırada gittimiz güzel bir yolda gazlamak ve yılda 1-2 defa piste çıkmak için değer mi? sorusuna. Değer elbet ama bir 335 veya M3 olduğunda. Günlük kullanım 320d için fazla olur diye düşündüm. Tamamen orjinal de olmasın,bir tık üstü olsun istiyordum.Başladım almaya;
Yan sanayi BMW replikası jantlar istemedim çabuk yamulur balans tutmaz korkusundan. Çıkma BBS,OZ vs de istemedim yine durumunu bilemeyeceğimden. Style 216 320si jantlarını çok istedim. M paket olmayan E90a yakışıyordu ama düzgün bi takım bulamadım.
BBS CH veya Style 216 :(
https://i.hizliresim.com/ssiaoxe.JPG
https://i.hizliresim.com/ipnw0d9.jpg
Yurtdışına da sattığından ve kötü yorumlara sahip olmadığından,pistlerde de bazı arabaların üzerinde gördüğümden, yerli malı yurdun malı dedim ve Arceo Monaco aldım.
https://i.hizliresim.com/6dckj2j.jpg
https://i.hizliresim.com/kqzxhlr.jpg
https://i.hizliresim.com/4by5ke9.jpg
E90 ın üzerindeki style 189 335i coupe jantlarının ağırlığı ile ilgili internette farklı farklı bilgiler var. En doğrusu burada
18" 8.5J arka jantın tanesi 13.25 kg. 18" 8J ön jantın tanesi de 12.9kg.
https://i.hizliresim.com/7pnaucx.jpg
Aldığım Arceo Moneco jantların kilosunu ölçtüğüm fotoğrafı bulamadım ama onlarda da ön 18" 8J 10.25kg, 18" 9J arkalar 10.75kg. Böylece yürüyenden 2.5 kg hafiflemiş olduk jant başına.
Gelelim lastik konusuna
225/18-255/18 mi? yoksa hepsi 225/18 mi? hepsi 235/18 mi? ya da ön 235/18 arka 255/18 mi?
Nasıl bir setup yapacağım konusunda çok kararsızdım. Ön arka değiştirebileyim diye kare setup istiyordum ama arabanın alıştığım tepkilerinden farklı gelirse diye de çekiniyordum.
235-255 setupta ön taraf yanakla yükselecek ve direksiyon daha da ağırlaşacak sorun değildi ama yanak yükseleceği için ön taraftaki keskinliği kaybeder mi acaba diye düşünüyordum.Bildiğimizden şaşmayalım dedim ve yine 225-255 devam ettim.Zaten jantı da o yüzden arka 9J almıştım.
Michelin PS4-PS5, Conti Sport Contact 7, P Zero, seçeneklerim arasındaydı.Hankook S1 Evo 3 ten farklı bir lastik istiyordum.çok övülen,yeni bir lastik olan ve Pilot Sport serisinden farklı bir şekilde ucuza bulabildiğim Continental Sport Contact 7 2024 yeni üretim bulabildim.
Lastik karşılaştırması testlerinde kuru yoltutuş,ıslak yol tutuş,kuru ıslak fren mesafesi gibi çeşitli kriterler vardır, bunlardan biri de yön değiştirme olarak geçer.100 üzerinden puanlanan bir testte sport contact 7'nin yön değiştirme puanı diğerlerinden birkaç puan farklıydı. 100 üzerinden bu iki üç puan farkı nasıl hissettin de verdin diye düşünüyordum test pilotu için. Ben bunu kullanınca anladım. Gerçekten bu lastiğin en belirgin özelliği yön değiştirme hızı.Freni viraj içine kadar taşıyıp direksiyon sağa dönükken birden sola kırdığınızda verdiği cevap çok net.Hatta lastiğin dönüp arabanın tepki vermekte geç kaldığını bile hissediyorsunuz.Bir de lastiğin ısındıkça cadde kullanımda nasıl değiştiğini çok iyi gösteriyor.Ben her klasmanda çok beğendim.Sadece Hankooka kıyasla daha fazla gürültü yapıyor gibi.Sorun mu?Performans aradığım bir lastikte asla.
https://i.hizliresim.com/dq3txzc.jpg
Jantlarla buluşma :)
https://i.hizliresim.com/8a190q9.jpg
Bu arada merak edenler için lastiğin de ağırlığı vereyim. 225/40/18 ön ikisi 9.1kg çıktı. 255/35/18 arkaların biri 9.8 diğeri 9.9 kilo çıktı.Bu 100 gram fark garip gelmesin, aynı ölçüde 300 grama kadar fark olabiliyor.
https://i.hizliresim.com/fxs31uh.jpg
https://i.hizliresim.com/1d5ka1d.jpg
Öncelikle aracınıza maşalah çok güzel duruyor, güzel günlerde kullanın :)
Ben de 30 binde 1.2 Tsi İbizamı satıp ilk E90'ımı almıştım. Tayin olunca Van'a buralarda usta bulamam, Bmwdir masraflı olur diyerek sattım Egea 1.6 E torq almıştım :) Çok mutlu ve sorunsuzken Egeayı satıp yine dayanamayıp E90 aldım :D Tek araba olunca hem aile ile hem bizlere hitap edebilen otomobil E90'lar.
Konusu açılmışken, ben de fotoğrafta gördüğünüz jant takımı aldım. Yeni lastik alıcam, önleri 225 40 18 yapıcam ama arkaları 255 35 mi yapsam, yoksa elimdeki 2cmlik spaceri kullanıp 235 40 mı yapsam kararsızım, önler 8 arkalar 9 ofset bu arada. Şimdilik orijinal yükseklikte ama prokit kıvamında indirmek istiyorum, spacer ve 235 40 kombinasyonunda sürter mi bilmiyorum.
https://i.hizliresim.com/df12151.jpg
Merhaba, sizin de aracınız çok güzel maşallah.
Ben yürüyende de bir takım iyileştirmeler yaptım ve 225 kare setup 235 kare setup veya spacer ile hiç kullanmadım. Şuan kullandığım jantlar et olarak ön 1 arka 3 mm dışarıda. 225-255 8-9 inç genişlikte. Hiç sürtme yoktu orjinal amortisör yay ile
Lastik olarak şu ara favorim ve kullandığım conti sport contact 7 diyorum
İndirmek olarak orjinal amortisör eibach pro kit yurtdışında standart reçete zaten. Kullanmadım ama eibach iyidir. Sırf düşsün diye saçma sapan yay coil alıp aracın sürüşünü baltalamayın derim sadece :)
Teşekkür ederim sağ olun :) Kendisini tanıyorsanız selamınızla bir gidip tanışmak isterim :)
İndirmeye karar verirsem sadece prokit olur haricini düşünmüyorum, ilk önce lastik konusunu halletmem lazım :) Şimdiki lastiklerim eski sahibinden kalma ve ön arka 245 40 malesef.
Kavun derken abi tam olarak anlayamadım.
İnternette bulmuştum bu aracı, önler 225 40, arkalar 255 35 duruşu bu şekilde benim kullanmış olduğum jantla. Spacer istiyor bu duruşla, elimdeki 2 cm'yi kullanamam gibi görünüyor, hele ki prokit kullanırsam.
https://i.hizliresim.com/tqymoe4.jpg
https://i.hizliresim.com/5zdkelr.jpg
https://irs2.4sqi.net/img/general/wi...0NCl-nvZNI.jpg
18" BMW Style 162 ön arka ofset farkı vardı arkalar 255 35 18
Eibach yay
2014 de bu kombindeydim
Devam;
Lastik ve jant fazlasıyla içime sinmişti. Hem görünüm hem fiyat hem performans olarak fazla fazla memnundum. Arabayı gereğinden fazla basıp instagrama özlü sözlerle hayırlı cumalar mesajı atmak değildi derdim. Ama normaline göre indirdim tabi.Nasıl mı?
Arabayı satma fikrimde önce yay alıp biraz canlandırma niyetim vardı. Baktım ki kaliteli yay parası coiloverdan çok çok az değil. Coilover bakmaya başladım.E90'ın en güzel yanı her parçası için çeşit çeşit aftermarket imkanı olması ve tr de bile stok bulunabilmesi. KW harika bir coilover ama sürekli pist yapmadığım için pahalı buldum. Tabiiki ST bakmaya başladım, alayım almayım derken AP markasının da ST gibi KW 'ya ait olduğunu öğrendim.KW>ST>AP gibi bir durum var şirket içinde.KW veya ST kadar geniş model yelpazesi yoktu AP'nin ama E90 listedeki araçlardan biriydi. Sadece yükseklik ayarlı yaylara sahip bir coilover ve fiyatı KW v1'in yarı parasıydı. KW gibi bir markanın alt markası olan AP, alman bir üretici, alman üretimi BMW'ye, avrupada hala pistlerde yarışan pist günlerine katılan veya kiralanan bir E90 için "ne kadar kötü bir coilover yapabilir ki?"dedim. Sonuç; harika bir fiyat performans ürünü.
TR distribütörü Alpinestar'dan aldım ve alım sürecinde de hiçbir problem yaşamadım.
https://i.hizliresim.com/alz2kh7.jpg
https://i.hizliresim.com/gpn3ad1.jpg
https://i.hizliresim.com/by289bm.jpg
Takması zahmetli bir coilover değil. Lemförder kule takozları, sünger takozları,Z rotlar, rot başları hepsini hazırlamıştık zaten yapmışken ön taraf tam takım olsun diye. İzmir Dino Garaj Deniz abi montajını sorunsuzca halletti sağolsun.
https://i.hizliresim.com/nczvxkv.jpg
https://i.hizliresim.com/n43nrxt.jpg
Meğer ben basık araba seviyormuşum :)
https://i.hizliresim.com/pe0oupm.jpg
https://i.hizliresim.com/nm36hmd.jpg
https://i.hizliresim.com/9kbo1p9.jpg
https://i.hizliresim.com/rfibvdf.jpg
Evet fotolarda çok güzel, park halinde bakınca çok güzel, otobanda çok iyi ama şehir içinde günlük kullanması çok zahmetli bu basıklıkta bir aracı. Kimseyi küçümsemek, kötülemek için söylemiyorum ama saçma sapan basıklıkta, amacını aşan arabalar gibi kasis görünce trafiği durdurup çapraz geçmek falan benlik işler değilmiş onu da anlamış oldum. 2 cm kaldırdım ve yine eski haline döndü, hiçbir yere sürtmüyor ama görüntü hala yeterince güzel.
AP için konuşacak olursam, coiloverlı başka bir E90 kullanmadığım için kıyas yapamıyorum ama şu çok açık; konfordan ödün vermeden daha yüksek viraj kapasitesine çıktı. KW ve ST'li çok arabaya bindim, ondaki his bunda da var. Önceden yol sabitti ve araba yolun şekline paralel gidiyordu. Şimdi ise araba deniz seviyesine paralel, yol arabanın altında ve arabanın gidişine göre gidiyor hissi. Daha farklı nasıl anlatayım bilmiyorum, "amma abarttın" diyeceksiniz ama bilenler anladı :)
-Şehiriçi sürüşlerinde ve kasislerde sertlik net şekilde hissediliyor ama bam güm değil.
-Otoban konforunda zerre azalma yok
-Direksiyon netliği arttı.
-Yanlama kontrolü arttı ama daha zor yanlayıp daha kolay çizgiye giriyor.
-Virajda kıçı başı dağılmadan fren yapabilme kapasitesi yükseldi.
-En sevdiğim iyileşme ise; önceden otoyolda diyelim ki 150 ile sağ viraj dönerken bir köprü bağlantısına vurunca önce burun yukarı sekiyordu, sonra havadayken sola-sağa bir kafayı gezdirip yerçekimiyle amortisör bayağı bir kapanarak aşağı oturuyordu. En son hareketi ise oturduğu yerden normal sürüş yüksekliğine gelmek oluyordu. Artık aynı senaryoda kafa tümseğe vurunca burun dümdüz yukarı kalkıp, havada hiç sol-sağ gezinmeden direk aşağı iniyor ve anında sürüş yüksekliğine oturuyor. Şimdi biz ilk senaryoda yaşananı konfor sayıyorsak evet eski haline göre konfor biraz azaldı bu şekilde sürüşlerde. Ama arabanın sürüşü ile ilgiliysek keyif almak istiyorsak bu konfor eksikliğini hissetmiyoruz bile. Kaldıki ben eşimi işyerine bırakırken, veya gece nöbetçi eczaneden bebeğe mama almaya giderken bile bu arabayı kullanmanın keyfini alan bir adamım :)
Sonuç: AP markası fiyat performans olarak inanılmaz kalitede bir coilover.
https://i.hizliresim.com/4lokl4d.jpg
Gariban işi sürüş otomobilimizin devamında frene sıra gelir mi? :)
Aracınıza maşallah,kazasız belasız sürüşler.
Yapılan işlemler çok başarılı,kesenize bereket. Bmw üzerinde farklı bir jant görmek mutlu etti :)
Güncel bir durum bilgisi alabilirsek iyi olur :)
Son olarak bende yazları Çandarlı tarafında oluyorum.Denk gelirsek tanışmak isterim.
Kendi konumu unutmuşum neredeyse
Coiloverdan sonra komple EBC fren yaptım arabaya.
Disk,balata,çelik hortum,hidrolik hepsini sıfırladım.
Sonrasında da yaptığım çok şey var.Detaylarıyla eklerim akşama.
Arabam şuan ilanda .Piyasasına bakarsak saçma sapan bir para yazdım.Yaptıklarımı bugün bir e90a yapmak 200.000 TL yi bulur.
Şanzıman ve zincire girilirse 300 e yakın da o tutar.Bunun biraz üzerine herşeyi kayıtlı araba veriyorum:)
Just a moment...
İzmirde hemen her oyomobil etkinliğine katılmaya çalışıyorum.Denk geldiğimiz bir yerde bende tanışmak isterim.Zaten bu toplantılarda da kimseyi tanımasakta konu otomobil olunca konuşulabiliyor
Devam edelim 2024 yaz sonundan.
Lastik,jant ve coiloverdan sonra fren yapmak şart oldu.Arabaya ne eklesem olumlu sonuç aldığım için yaptıkça yapasım geldi.İzmir'de Dino Garaj'da ön taraf için 4 piston EBC kaliper ve 330mm diskler vardı fakat o paraya kalipere girmeden, disk büyütmeden zaten iyi olan frenleri bir tık yukarı taşımam yeter diyordum.
Sonuç; EBC Turbo Groove ön arka disk takımı, ön arka EBC Yellow Stuff Balata, EBC komple çelik fren hortumu ve Motul RBF 700 hidrolikleri takmaya karar verdim.
https://i.hizliresim.com/hbu3mv7.jpg
https://i.hizliresim.com/q1n18ej.jpg
https://i.hizliresim.com/7dsfcd2.jpg
Bu süreçte
orjinal disk+ orjinal balata/Zimmermann balata/Ate balata/Yellow Stuff/Brembo balata/DS2500
Zimmermann delikli disk+ Zimmermann balata/Yellow Stuff/DS2500/Brembo balata
Brembo Disk+ Zimmermann balata/Yellow Stuff/DS2500/Brembo balata
EBC Disk+ Yellow Stuff/DS2500/Brembo balata/Orjinal balata
tüm bu kombinasyonları düşündük.
Full orjinal çok bişey katmayacaktı,orjinal diske spor balata da disk ömrü açısından kötü olacaktı ve yine tam verim alamayacaktım,Brembo disk balata en pahalı seçenek olacaktı,Zimmermann set en uygun fiyata performans artışı veren olacaktı,EBC set Zimmermann'dan bir tık pahalı ama bir tık daha iyi olduğu iddia edilen seçenek olacaktı.Ben disk ile balata farklı seçip seti bozmak istemedim ve EBC seçtim.Çok çok memnunum.
Yellow stuff ses yapıyor, balata tozu yapıyor,soğukken pedal hissi çok kötü deniliyor kullanıcılar tarafından. Bazıları da artık bu problemlerin azaldığını Yellow Stuff'ın 10 yıl önceki Yellow olmadığını,zaman içinde çok geliştiğini söylüyorlar. Benim yaşadığım ise, balata sesi hiç yok,o cıyaklamalar ötmeler yok.Sadece disklerde oyuklar ve kanallar olduğu için yüksek hızdan düşüşlerde otobüslerin retarder sesine benzeyen ve ayağını pedaldan çekmezsen gittikçe artan bir ses var ki bu sesi de seviyorum.Balata tozu konusuna katılıyorum.Tertemiz jantı 3-5 sert frende tamamen kaplıyor toz.Soğuk pedal hissine de katılıyorum, soğukken çok sünger özellikle pedalın ilk %50'lik kısmı. Bir de forumlarda pek birşey yazmıyor ama zorlanınca çok kokuyor :)
Komple fren seti ile kazandıklarım; yüksek hız frenlemesi net şekilde çok iyileşti.Hatta 200-100 frenlemeyi yapıyorum.SC7 lastikler öyle bir lastikki, direksiyon tepkisi bile iyileşiyor aniden ısınınca, madem listiğim ve frenim ısındı böyle bir fren daha koyayım diyorum 200'den 100'e, öyle bir frenliyor ki ikinci frende, "bu frende böyle yavaşladıysa araba, az önce yaptığım fren miydi?" dedirtiyor.AP coilover ile ve SC7 lastikle virajda fren stabilitesi artmıştı, fren seti ile bir tık daha arttı bariz şekilde.
https://i.hizliresim.com/keokzw7.jpg
Turbodan yada turbo ile ilgili bir parçadan geldiğini düşündüğüm,kaput altından çıkan, bir kuş sürüsüne işkence ediyormuşçasına çıkan ses sebebiyle yine sanayi yolları gözüktü.Manifold contası, turbo contaları vs tüm birleşim elemanları yenilendi ve açmışken turbonun da boşluklarına bakılmış oldu.Ben bu ses ile birkaç gün kullandım ama daha düşük hali ile.Meğer bu ses gelene kadar da aslında kaybımız varmış,contalar değişince araba bir garip oldu,gaz tepkisi bir anda iyileşti motorun.
https://i.hizliresim.com/31mczyz.jpg
https://i.hizliresim.com/8l9q4mp.jpg
Radyatörümün alt tarafında inceden terleme vardı ve 1000 km de yarım-1 litre arası su ekliyordum.Sık sık kontrol edip başka bir yerden kaçak var mı diye de bakıyordum.Suyun nerden kaçtığını bildiğim için rahattım.Bakım zamnını bekliyordum.Sonra bu hale geldi, atm'den para çekene kadar akan su:) Doğru sanayiye.
https://i.hizliresim.com/ktxyaq4.jpg
Radyatörü de değişirken diğer parçalarda olduğu gibi ucuza kaçmadım Mahle aldım. Yine boruların bağlantıları kelepçeler,O ringler, etrafında ne varsa radyatörün değiştim.Yaklaşık 7 ay 10-15.000 km oluyor su falan eklemedim.
https://i.hizliresim.com/7pkl8k1.jpg
https://i.hizliresim.com/1ysv8b9.jpg
Bu olaydan 2 hafta sonra N13'lü F30'u olan bir arkadaşımın arızası ile dalga geçerken baktım arabayı parkettiğim yerde 1 karış büyüklükte bir alana yağ damlamış, kaputu açtım ve emme tarafının ve bloğun alt kısımlarının yağ içinde olduğunu gördüm.Günlerden cuma,cumartesi günü işyerimi bırakmama imkan yok, pazar günü 600 km yol ve sonrasında 20 gün boyunca yurtdışında olacağım için arabayı anneme bırakacaktım. (bu sırada 2 yaşındaki oğluma da bakarken altında araba olsun dediğim anneme)
Yine söylüyorum, BMW ye güvenmeyebilirsin, ama korkma. Yağ nerden geliyor diye bloktan yukarı doğru çıktım ve yağ soğutucunun çevresinde başladığını gördüm sızan yağın. Hemen ustamı arayıp cumartesiye randevu aldım, sağolsun arkadaşım ben götürürüm dedi ve ilgilendi.Yaklaşık 50.000 km önce nolur nolmaz diye değiştirdiğim Mahle yağ soğutucuya 50.000 gittiği için cezayı kestim ve Febi aldım bu sefer.
https://i.hizliresim.com/fy4y3s3.jpg
3 yıl ve 90.000 km kadar oldu kullanıyorum,önceki kayıtlarda da krank kasnağı görmedim, onu bir değiştireyim, BMW ve özellikle N47'de önemli diye onu da değiştirdim.İyiki de değişmişim,üstünden çıkanın göbek çevresi kurak toprak gibi çatlamıştı.Yine ön taraftaki kayışları da değiştirdim.Telefon resimleri grupluyor ya, arabanın resimleri grupladığında hep sanayi dükkanlarında fotosu var :)
https://i.hizliresim.com/nq4fsw4.jpg
https://i.hizliresim.com/7k9cw0u.jpg
Arada bir de Aydın'da slalom yarışına katıldım, kendi aracımızla TOSFED'den mahalli kategoride Slalom lisansı çıkartarak katıldım. 3 yarış otokros pilotluğu hediyesi vardı 1.'liğe, öyle bir slalomdu ki u dönüşü yapılacak alanın darlığından ötürü ileri geri yapmamız gerekiyordu ve u dönüşünde tam durmadan geri vitese takmamı algılamadı şanzıman ve saliselerle birincilik ihtimalinden oldum.
Ama olsun, slalom lisansı ile birlikte arkadaşlarımın dediği gibi "lisanslı makasçı" oldum :)
https://i.hizliresim.com/9cbu8cd.jpg
Arada arabanın farklı sorunları da oluyor ufak tefek mesela geçen gün kapı kilidini değiştirdim.Ben burada mekanik şeyleri paylaşıyorum. 300.000 km ye gelmiş 15 yaşında her otomobilde yaşanabilecek problemleri yaşıyorum zaten. "Bu BMW, sanayiden çıkmaz,yürümez,N47 *** kaka" gibi bir durum yaşamadım çok şükür.
Şu bir gerçek evet, bir Corolla sahibi olsam su eksiltmesini çok kafaya takmayıp belki 1 sene onu öyle kullanıcam, belki krank kasnağı paramparça olsa da değişmeyeceğim ama BMW ise söz konusu bunu yapmadan binmek istemiyorum, çünkü ozaman keyif alamıyorum. Sadece keyif için kullandığım bir aracım yok, bu otomobil benim günlük keyif aracım. Bu sebeple yapılması gereken ne ise yapmaya çalışıyorum.Arabanın boklanacak bir yanı olduğunu düşünmüyorum, benim arabamın değil, genel olarak N47'li 320d'nin. Ama nasıl? İşte servis kitapçığında yazan km ve yılda yapman gerekenleri yaparsan.
Son zamanlarda arabanın özellikle soğuktan sıcağa geçtiğinde bir günü bir gününü tutmuyormuş hissi vardı.Çıkar yakında birşey diyordum.Yine kaput altına ara ara bakıyordum. Sonra birgün 100.000 km boyunca aldığım üçüncü motor arıza uyarısı ikazını aldım(bir kere yağ seviye müşürü bozulduğu için seviye uyarısı, bir de yüksek rakımda çok gazladığım için DPF uyarısı). Bu sefer aynı gün içinde gittim sanayiye.Araca bağlandık ve arızanın EGR valfi olduğunu gördük. "Muhtemelen bozuldu ama belki sıkışmıştır, tekrar yakarsa veya bir gariplik hissedersen gel" denilerek yağlanıp spreylenip o günü geçirdim.Aynı gün 10-15 km sonra tekrar aynı arızayı verince gittim ve EGR'yi de yenisiyle değiştirdim.
https://i.hizliresim.com/6jbj4iv.jpg
Önceki sayfalarda 200.000 km fotoğrafım vardı.Onu 300.000 ile değiştirelim.
https://i.hizliresim.com/4zrd810.jpg
Watsapp gruplarında veya arabayı görenlerin de sorduğu, "siz bu arabaya götünüzü değdirmeden mi oturuyorsunuz", "bu km de böyle koltuk mu olur" sorularının cevabı.
https://i.hizliresim.com/g48vl2v.jpg
https://i.hizliresim.com/6b62k9v.jpg
Satmaya karar verdim, iş için kullanmaya bir Egea aldım yine, ya bir süre onunla devam edeceğim yada F30-31, F10-11,belki eş durumundan hiç istemeyerek X3 alırım diye düşünüyorum.2 milyon üzerine çıkabilsem Alfa Romeo Giulia'dan başka hiçbir otomobil düşünmüyorum ama biraz daha zaman var.Bu güne kadar hep "şunu alabilsem, binebilsem" dediğim arabalara ve motosikletlere bindim.Birgün bu da olur :) Uçmakdere yollarında videosunu çekebilme şansım oldu. O günden beri QV versiyonu hariç başka bir 4 kapılı sedandan böyle etkileneceğimi sanmıyorum. (E60 M5 hariç de, E60 M5 hariç de) :)
Autobox Youtube Kanalımızdaki Videom
https://www.youtube.com/watch?v=44OIfvCacj0
https://i.hizliresim.com/fbsetec.jpg
Son güncel durum bu
https://i.hizliresim.com/oh1yltj.jpg
https://i.hizliresim.com/ejucae5.jpg
Tekrardan kocaman bir maşallah olsun.
Kesenize bereket ve önünüz açık olsun :)
1 lt suya 100 yada 50 ml bişey koyup fırça ile sürüyorum.Kuru yumuşak bez ile üstünde kurumadan tatlı tatlı ovalayarak kuruluyorum.Neredeyse kokusu yok, temiz bi kokusu var.Çok güzel bir matlık veriyor.Hiçbir zaman koltuklar kötü durumda olmadığı için öncesi sonrası yapamıyorum malesef ama 5-6 ayda bir yapıyorum, temizlediğim bezi karartıyor neredeyse.farkında bile olmadığım bir kir çıkıyor 15-20.000 km de
https://i.hizliresim.com/qexwuhp.jpg
Deniz abinin dükkan cennet, hemen bir şey alası geliyor insanın :)
Ebc ler yakışmış güle güle kullanın
Maşallah diyeyim öncelikle.
Yaa araba çok güzel çokta bakımlı ama KM göz korkutuyor bee. Hani arıza vs anlamında değil de şimdi 300 binde ben alıcam üzerinde ben binice km olacak 400 bin. Sonra nasıl satacağım kafası var yaa :agbe:
Zaten araba 100 binde olsa bu paraya satmazsın oda var klasik Türk kafası çıkamıyorum şu durumdan :)
Aynı kafa yapısındayız.Bende böyle düşünüyordum araç alırken.Ancak şu anda '12 model,252K'da 535D xdrive kovalarken buldum kendimi..Birçok parçası orjinalleri ile yakın zamanda değişmiş,yürüyeni oldukça diri durumda,koltukları bu araçta olduğu gibi pırıl pırıl hasarsız bir araç. İleride benim gibi düşünen biri illaki çıkacaktır diye düşünüyorum.
Ben alırken satmayı düşünmedim hiç bu arabayı, bir an önce nadıl olursa olsun bir E90'ım olsun düşüncesindeydim.
Geçen sene 270.000 de ilan koydum satılmadı.Bu sene 300.000 de ilan koydum, satılmaz 3 sene daha binerim 400.000 de satarım kaybım 100-150 bin olur en fazla.E gidip sıfır bir otomobil alsam daha çok kaybım olacak.
Altına, dövize endeksle ben bu arabaya 3 yılda 200 bin harcayıp 200 bin altına satsam edeceğim zarar 400.000.
E gidip 2 milyona satın aldığım sıfır megana 3 sene binsem ve hiç masraf yapmasam bile 400.000 değer kaybedecek
6 sene daha kullansam ben bu bmw yi 500.000 km de 500.000TL ye yine satarım bugünkü parayla.Eski arabada zaten değer bir kere düştüğü için artık km ve yaş yükselmesi daha da fazla düşüremiyor değeri.4.600.000e satılan son Giulia lar 4 milyona düştü.E hani sıfır araba? 600.000 değer kaybetti.Brn bu BMW nin tavanını da boyatsam her parçasını da değişsem bugünkü parayla 300.000e düşmez ki
O yüzden değer kaybı takımtım yok.Yoksa 900e ilan koyduğumda 200.000 extra parça koydum arabaya 1.100 yazayım demedim zaten.Alırken bile expertiz yapmadım ben bişey çıkar alamam diye:) Kaput ve sağ çamurluk değişen dediler tamam dedim.Ta 2 sene sonra ilan koyarken yanlış bişey yazmamak için kendim gittim expertiz yaptırdım :)
Sözüm tek bir kişiye değil genel konuşuyorum yanlış anlaşılmasın bu arada
Maşallah gerçekten hiç KM'sinin arabası değil. Eline emeğine sağlık çok güzek bakmışsın. Fakat ben koltuk için kullandığın ürüne hasta oldum en kısa zamanda alacağım ve kullanacağım gerçekten sıfır gibi duruyor çok güzek matlık vermiş. Nerden temin edebilirim internet ortamında mı aldınız yoksa satış noktası varmı gidip almak için bilgi verirmisin bu konuda?
https://www.youtube.com/watch?v=Aw5D...&start_radio=1
Bu arada yalan soyluyosun, o koltukları söküp arabayı tabure tepesinde kullandigini biliyoruz.
Ülke şartlarında almadan satmayı düşünmek malesef şart oldu, yoksa bizde şase kule temizse arabayı alıp deliler gibi para harcıyorduk kilometre boya değişene bakmak mı ? hak getire...
Şuan 20-30K tramerli , 1-2 değişenli, 200.000Km üzeri, 4-5 parça boyalı arabadan uzak duruyorum, zararına satsam üzerine tekrar eklemek çok yoruyor hayat zaten kısa..
Ama arabaya çok güzel donanım eklemişsiniz kesenize bereket, coilover hissini e92 de yaşadığım için anlayabiliyorum sizi bir an tren sürüyormuş gibi hissetmeye başlamıştım nereye çevirirsem oraya giriyordu araba :D