User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
65 sonuçtan 58 ile 65 arası

Konu: E90 320d / Alım Süreci ve Öncesi

  1. #58
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Meğer ben basık araba seviyormuşum










    Evet fotolarda çok güzel, park halinde bakınca çok güzel, otobanda çok iyi ama şehir içinde günlük kullanması çok zahmetli bu basıklıkta bir aracı. Kimseyi küçümsemek, kötülemek için söylemiyorum ama saçma sapan basıklıkta, amacını aşan arabalar gibi kasis görünce trafiği durdurup çapraz geçmek falan benlik işler değilmiş onu da anlamış oldum. 2 cm kaldırdım ve yine eski haline döndü, hiçbir yere sürtmüyor ama görüntü hala yeterince güzel.

    AP için konuşacak olursam, coiloverlı başka bir E90 kullanmadığım için kıyas yapamıyorum ama şu çok açık; konfordan ödün vermeden daha yüksek viraj kapasitesine çıktı. KW ve ST'li çok arabaya bindim, ondaki his bunda da var. Önceden yol sabitti ve araba yolun şekline paralel gidiyordu. Şimdi ise araba deniz seviyesine paralel, yol arabanın altında ve arabanın gidişine göre gidiyor hissi. Daha farklı nasıl anlatayım bilmiyorum, "amma abarttın" diyeceksiniz ama bilenler anladı

    -Şehiriçi sürüşlerinde ve kasislerde sertlik net şekilde hissediliyor ama bam güm değil.
    -Otoban konforunda zerre azalma yok
    -Direksiyon netliği arttı.
    -Yanlama kontrolü arttı ama daha zor yanlayıp daha kolay çizgiye giriyor.
    -Virajda kıçı başı dağılmadan fren yapabilme kapasitesi yükseldi.

    -En sevdiğim iyileşme ise; önceden otoyolda diyelim ki 150 ile sağ viraj dönerken bir köprü bağlantısına vurunca önce burun yukarı sekiyordu, sonra havadayken sola-sağa bir kafayı gezdirip yerçekimiyle amortisör bayağı bir kapanarak aşağı oturuyordu. En son hareketi ise oturduğu yerden normal sürüş yüksekliğine gelmek oluyordu. Artık aynı senaryoda kafa tümseğe vurunca burun dümdüz yukarı kalkıp, havada hiç sol-sağ gezinmeden direk aşağı iniyor ve anında sürüş yüksekliğine oturuyor. Şimdi biz ilk senaryoda yaşananı konfor sayıyorsak evet eski haline göre konfor biraz azaldı bu şekilde sürüşlerde. Ama arabanın sürüşü ile ilgiliysek keyif almak istiyorsak bu konfor eksikliğini hissetmiyoruz bile. Kaldıki ben eşimi işyerine bırakırken, veya gece nöbetçi eczaneden bebeğe mama almaya giderken bile bu arabayı kullanmanın keyfini alan bir adamım

    Sonuç: AP markası fiyat performans olarak inanılmaz kalitede bir coilover.






    Gariban işi sürüş otomobilimizin devamında frene sıra gelir mi?
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  2. #59
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Aracınıza maşallah,kazasız belasız sürüşler.
    Yapılan işlemler çok başarılı,kesenize bereket. Bmw üzerinde farklı bir jant görmek mutlu etti
    Güncel bir durum bilgisi alabilirsek iyi olur
    Son olarak bende yazları Çandarlı tarafında oluyorum.Denk gelirsek tanışmak isterim.

  3. #60
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozan Özer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınıza maşallah,kazasız belasız sürüşler.
    Yapılan işlemler çok başarılı,kesenize bereket. Bmw üzerinde farklı bir jant görmek mutlu etti
    Güncel bir durum bilgisi alabilirsek iyi olur
    Son olarak bende yazları Çandarlı tarafında oluyorum.Denk gelirsek tanışmak isterim.
    Kendi konumu unutmuşum neredeyse

    Coiloverdan sonra komple EBC fren yaptım arabaya.

    Disk,balata,çelik hortum,hidrolik hepsini sıfırladım.

    Sonrasında da yaptığım çok şey var.Detaylarıyla eklerim akşama.

    Arabam şuan ilanda .Piyasasına bakarsak saçma sapan bir para yazdım.Yaptıklarımı bugün bir e90a yapmak 200.000 TL yi bulur.

    Şanzıman ve zincire girilirse 300 e yakın da o tutar.Bunun biraz üzerine herşeyi kayıtlı araba veriyorum

    Just a moment...

    İzmirde hemen her oyomobil etkinliğine katılmaya çalışıyorum.Denk geldiğimiz bir yerde bende tanışmak isterim.Zaten bu toplantılarda da kimseyi tanımasakta konu otomobil olunca konuşulabiliyor
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  4. #61
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devam edelim 2024 yaz sonundan.

    Lastik,jant ve coiloverdan sonra fren yapmak şart oldu.Arabaya ne eklesem olumlu sonuç aldığım için yaptıkça yapasım geldi.İzmir'de Dino Garaj'da ön taraf için 4 piston EBC kaliper ve 330mm diskler vardı fakat o paraya kalipere girmeden, disk büyütmeden zaten iyi olan frenleri bir tık yukarı taşımam yeter diyordum.

    Sonuç; EBC Turbo Groove ön arka disk takımı, ön arka EBC Yellow Stuff Balata, EBC komple çelik fren hortumu ve Motul RBF 700 hidrolikleri takmaya karar verdim.








    Bu süreçte

    orjinal disk+ orjinal balata/Zimmermann balata/Ate balata/Yellow Stuff/Brembo balata/DS2500

    Zimmermann delikli disk+ Zimmermann balata/Yellow Stuff/DS2500/Brembo balata

    Brembo Disk+ Zimmermann balata/Yellow Stuff/DS2500/Brembo balata

    EBC Disk+ Yellow Stuff/DS2500/Brembo balata/Orjinal balata

    tüm bu kombinasyonları düşündük.

    Full orjinal çok bişey katmayacaktı,orjinal diske spor balata da disk ömrü açısından kötü olacaktı ve yine tam verim alamayacaktım,Brembo disk balata en pahalı seçenek olacaktı,Zimmermann set en uygun fiyata performans artışı veren olacaktı,EBC set Zimmermann'dan bir tık pahalı ama bir tık daha iyi olduğu iddia edilen seçenek olacaktı.Ben disk ile balata farklı seçip seti bozmak istemedim ve EBC seçtim.Çok çok memnunum.

    Yellow stuff ses yapıyor, balata tozu yapıyor,soğukken pedal hissi çok kötü deniliyor kullanıcılar tarafından. Bazıları da artık bu problemlerin azaldığını Yellow Stuff'ın 10 yıl önceki Yellow olmadığını,zaman içinde çok geliştiğini söylüyorlar. Benim yaşadığım ise, balata sesi hiç yok,o cıyaklamalar ötmeler yok.Sadece disklerde oyuklar ve kanallar olduğu için yüksek hızdan düşüşlerde otobüslerin retarder sesine benzeyen ve ayağını pedaldan çekmezsen gittikçe artan bir ses var ki bu sesi de seviyorum.Balata tozu konusuna katılıyorum.Tertemiz jantı 3-5 sert frende tamamen kaplıyor toz.Soğuk pedal hissine de katılıyorum, soğukken çok sünger özellikle pedalın ilk %50'lik kısmı. Bir de forumlarda pek birşey yazmıyor ama zorlanınca çok kokuyor

    Komple fren seti ile kazandıklarım; yüksek hız frenlemesi net şekilde çok iyileşti.Hatta 200-100 frenlemeyi yapıyorum.SC7 lastikler öyle bir lastikki, direksiyon tepkisi bile iyileşiyor aniden ısınınca, madem listiğim ve frenim ısındı böyle bir fren daha koyayım diyorum 200'den 100'e, öyle bir frenliyor ki ikinci frende, "bu frende böyle yavaşladıysa araba, az önce yaptığım fren miydi?" dedirtiyor.AP coilover ile ve SC7 lastikle virajda fren stabilitesi artmıştı, fren seti ile bir tık daha arttı bariz şekilde.

    Konu initial-D tarafından (Dün Saat 23:47 ) değiştirilmiştir.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  5. #62
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbodan yada turbo ile ilgili bir parçadan geldiğini düşündüğüm,kaput altından çıkan, bir kuş sürüsüne işkence ediyormuşçasına çıkan ses sebebiyle yine sanayi yolları gözüktü.Manifold contası, turbo contaları vs tüm birleşim elemanları yenilendi ve açmışken turbonun da boşluklarına bakılmış oldu.Ben bu ses ile birkaç gün kullandım ama daha düşük hali ile.Meğer bu ses gelene kadar da aslında kaybımız varmış,contalar değişince araba bir garip oldu,gaz tepkisi bir anda iyileşti motorun.







    Radyatörümün alt tarafında inceden terleme vardı ve 1000 km de yarım-1 litre arası su ekliyordum.Sık sık kontrol edip başka bir yerden kaçak var mı diye de bakıyordum.Suyun nerden kaçtığını bildiğim için rahattım.Bakım zamnını bekliyordum.Sonra bu hale geldi, atm'den para çekene kadar akan su Doğru sanayiye.






    Radyatörü de değişirken diğer parçalarda olduğu gibi ucuza kaçmadım Mahle aldım. Yine boruların bağlantıları kelepçeler,O ringler, etrafında ne varsa radyatörün değiştim.Yaklaşık 7 ay 10-15.000 km oluyor su falan eklemedim.








    Bu olaydan 2 hafta sonra N13'lü F30'u olan bir arkadaşımın arızası ile dalga geçerken baktım arabayı parkettiğim yerde 1 karış büyüklükte bir alana yağ damlamış, kaputu açtım ve emme tarafının ve bloğun alt kısımlarının yağ içinde olduğunu gördüm.Günlerden cuma,cumartesi günü işyerimi bırakmama imkan yok, pazar günü 600 km yol ve sonrasında 20 gün boyunca yurtdışında olacağım için arabayı anneme bırakacaktım. (bu sırada 2 yaşındaki oğluma da bakarken altında araba olsun dediğim anneme)

    Yine söylüyorum, BMW ye güvenmeyebilirsin, ama korkma. Yağ nerden geliyor diye bloktan yukarı doğru çıktım ve yağ soğutucunun çevresinde başladığını gördüm sızan yağın. Hemen ustamı arayıp cumartesiye randevu aldım, sağolsun arkadaşım ben götürürüm dedi ve ilgilendi.Yaklaşık 50.000 km önce nolur nolmaz diye değiştirdiğim Mahle yağ soğutucuya 50.000 gittiği için cezayı kestim ve Febi aldım bu sefer.




    3 yıl ve 90.000 km kadar oldu kullanıyorum,önceki kayıtlarda da krank kasnağı görmedim, onu bir değiştireyim, BMW ve özellikle N47'de önemli diye onu da değiştirdim.İyiki de değişmişim,üstünden çıkanın göbek çevresi kurak toprak gibi çatlamıştı.Yine ön taraftaki kayışları da değiştirdim.Telefon resimleri grupluyor ya, arabanın resimleri grupladığında hep sanayi dükkanlarında fotosu var








    Arada bir de Aydın'da slalom yarışına katıldım, kendi aracımızla TOSFED'den mahalli kategoride Slalom lisansı çıkartarak katıldım. 3 yarış otokros pilotluğu hediyesi vardı 1.'liğe, öyle bir slalomdu ki u dönüşü yapılacak alanın darlığından ötürü ileri geri yapmamız gerekiyordu ve u dönüşünde tam durmadan geri vitese takmamı algılamadı şanzıman ve saliselerle birincilik ihtimalinden oldum.

    Ama olsun, slalom lisansı ile birlikte arkadaşlarımın dediği gibi "lisanslı makasçı" oldum


    Konu initial-D tarafından (Bugün Saat 00:35 ) değiştirilmiştir.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  6. #63
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arada arabanın farklı sorunları da oluyor ufak tefek mesela geçen gün kapı kilidini değiştirdim.Ben burada mekanik şeyleri paylaşıyorum. 300.000 km ye gelmiş 15 yaşında her otomobilde yaşanabilecek problemleri yaşıyorum zaten. "Bu BMW, sanayiden çıkmaz,yürümez,N47 *** kaka" gibi bir durum yaşamadım çok şükür.

    Şu bir gerçek evet, bir Corolla sahibi olsam su eksiltmesini çok kafaya takmayıp belki 1 sene onu öyle kullanıcam, belki krank kasnağı paramparça olsa da değişmeyeceğim ama BMW ise söz konusu bunu yapmadan binmek istemiyorum, çünkü ozaman keyif alamıyorum. Sadece keyif için kullandığım bir aracım yok, bu otomobil benim günlük keyif aracım. Bu sebeple yapılması gereken ne ise yapmaya çalışıyorum.Arabanın boklanacak bir yanı olduğunu düşünmüyorum, benim arabamın değil, genel olarak N47'li 320d'nin. Ama nasıl? İşte servis kitapçığında yazan km ve yılda yapman gerekenleri yaparsan.

    Son zamanlarda arabanın özellikle soğuktan sıcağa geçtiğinde bir günü bir gününü tutmuyormuş hissi vardı.Çıkar yakında birşey diyordum.Yine kaput altına ara ara bakıyordum. Sonra birgün 100.000 km boyunca aldığım üçüncü motor arıza uyarısı ikazını aldım(bir kere yağ seviye müşürü bozulduğu için seviye uyarısı, bir de yüksek rakımda çok gazladığım için DPF uyarısı). Bu sefer aynı gün içinde gittim sanayiye.Araca bağlandık ve arızanın EGR valfi olduğunu gördük. "Muhtemelen bozuldu ama belki sıkışmıştır, tekrar yakarsa veya bir gariplik hissedersen gel" denilerek yağlanıp spreylenip o günü geçirdim.Aynı gün 10-15 km sonra tekrar aynı arızayı verince gittim ve EGR'yi de yenisiyle değiştirdim.





    Önceki sayfalarda 200.000 km fotoğrafım vardı.Onu 300.000 ile değiştirelim.




    Watsapp gruplarında veya arabayı görenlerin de sorduğu, "siz bu arabaya götünüzü değdirmeden mi oturuyorsunuz", "bu km de böyle koltuk mu olur" sorularının cevabı.







    Satmaya karar verdim, iş için kullanmaya bir Egea aldım yine, ya bir süre onunla devam edeceğim yada F30-31, F10-11,belki eş durumundan hiç istemeyerek X3 alırım diye düşünüyorum.2 milyon üzerine çıkabilsem Alfa Romeo Giulia'dan başka hiçbir otomobil düşünmüyorum ama biraz daha zaman var.Bu güne kadar hep "şunu alabilsem, binebilsem" dediğim arabalara ve motosikletlere bindim.Birgün bu da olur Uçmakdere yollarında videosunu çekebilme şansım oldu. O günden beri QV versiyonu hariç başka bir 4 kapılı sedandan böyle etkileneceğimi sanmıyorum. (E60 M5 hariç de, E60 M5 hariç de)


    Autobox Youtube Kanalımızdaki Videom

    https://www.youtube.com/watch?v=44OIfvCacj0






    Son güncel durum bu





    Konu initial-D tarafından (Bugün Saat 01:20 ) değiştirilmiştir.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  7. #64
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Tekrardan kocaman bir maşallah olsun.
    Kesenize bereket ve önünüz açık olsun

  8. #65
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozan Özer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tekrardan kocaman bir maşallah olsun.
    Kesenize bereket ve önünüz açık olsun
    Teşekkür ederim
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •