Aracın sıkıntısını çözmek için yarın izmirden istanbula volkanın yanına gidiyorum. Nokta tespiti ile olayı halledicem.
Aracın sıkıntısını çözmek için yarın izmirden istanbula volkanın yanına gidiyorum. Nokta tespiti ile olayı halledicem.
çok fazla kişiyle konuştum egzocusu ayrı, yazılımcısı ayrı konuşuyor. iyice kafam bulandı.
@Dragger 'la telefon görüşmem sonrası G-Force 'u aradım , görüştük, katalitik iptali yapılmamış arabada , beyinden katalitik kapatmanın mantığını anlayamadı. Gel aracın stock 170 hp yazılımını atalım, 1 hafta öyle kullan , EGT değerlerine öyle bak dedi. Eğer arıza yoksa, değerler normalse, beğenirsen 170 hp yazılımla devam edersin, beğenmezsen de gelirsin yazılımını güncellerim dedi. Çok makul geldi.
Diğer yandan maslakdpf diye bir yer ile görüştüm, ustanın da kendi aracı 2015 520i , aracın katalitiği eriyip tıkanmış olabilir o zaman yeni kat gerekir 22.000 TL civarı olur dedi, ama gel ücretsiz tespitini yapalım, belki 2- 3 liralık bir şeyle kurtaracaksın görmeden bilemiyorum dedi.
Ben de bu durumda aracın yazılımını yapan firmanın "egzos tıkalı" ısrarına istinaden ctesi sabah önce katalitiği kontrol ettireceğim, sorun yoksa G-Force'a geçip yazılımı önce orjinale çevirip , oralarda test edip, EGT normal değerlerde taklıyorsa, yazılım güncelleyerek için G-Force ile devam edeceğim.
Egzos'un tıkalı olduğunu kesinlikle düşünmüyorum, tıkalı bir egzosla arabanın o şekilde yürümesi imkansız. Tıkalı bir egzosla arabanın yakıt tüketimi 10-12 civarda gezmesi imkansız , tıkalı bir egzosla şehir içi trafikte seyir halinde boğulmadan yürümesi imkansız geliyor bana.
Konu TechTurkey tarafından (08-03-2024 Saat 12:02 ) değiştirilmiştir.
K.K.T.C de olduğum için sorun olmadı polis tarafında.
Kokudan yana da beni pek etkilemiyor işin açığı.
Hatta seviyorum aslında benzin kokusunu spor araba hissini yansıtıyor.
Trafiğin sıkışık olduğu yerler ve ışıkların haricinde seyir esnasında çok çok az geliyordu bunu da not düşeyim.
3 ay sürme sebebi aracın satılması![]()
Konu Dogukankyn tarafından (01-12-2023 Saat 23:02 ) değiştirilmiştir.
𝕮𝖔𝖓𝖘𝖙𝖆𝖓𝖙 𝖈𝖍𝖎𝖑𝖑 𝖉𝖊𝖊𝖕 𝖎𝖓𝖘𝖎𝖉𝖊
Volkan madem sakarya ya kadar gittin dp yi taktırdın o kadar uğraştın 2. seçeneği zorla derim.
Rev yazılımdan sonra da memnun kalmazsan en azından denedim dersin aklında kalmaz.
Yolun zor olan yarısını geçmişsin zaten, sadece yazılım işi kalmış.
Baktın test ettin yine içine sinmedi o zaman 1. seçeneğe dönersin.
Yani ben olsam böyle yapardım.
Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
M.Kemal ATATÜRK
Hazır yeniden yazılım yaptırcaksan cold startı iptal edebilirsin böylece ses problemin hiç kalmaz
Kurallara Aykırı İmza Boyutu.
E araçta bir sorun yok, yeni durum yüksek devirde bana fayda sağlayacak diye alt devirlerimden de olmuşum, neden DP'ye katlanayım ki?
Yazılımla emisyon değerleri değişecekse; bu aracın performansında da etki etmeyecek mi, ki yeni durumda böyle bir memnuniyetsizlik de oluşmuşken?
Cat için +1 diyorum.
Farklı kulvarlar ama.. Ben mesela Megane RS.te dp ve headers yaptım. Intercooler da aftermarket olarak kalite bi firmanın 13 küsür litrelik olanı. Üzerinde sadece paket stg1 soft yazılım var. Alt devirlerim de gayet canlı ki headers konan nadir rs.lerden oldu bizimki.
Bi dp ile alt devirler ölmemeli bence.. Bi tık gıdıklayabilir belki ama öldü kelimesi ya abartı ya da başka bi mevzu var.
21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2
VRSF Racing Downpipes F10 2011 - 2017 BMW 528i N20 - VRSF - VR Speed Factory
VRSF' de dp ile yazılım destekli +18 - +20 hp diyor, hiç de fena değil, 20 hp için gürültü ve kokuyu sorun etmezdim. İyi bir yazılım ile şuan ki hali ile alakası olmaz arabanın bu arada. DP sonrası yazılım güncelleme şart, güncelleme sonrası arabanın durumunu tekrar değerlendirmende fayda var.
Konu BKaya35i tarafından (04-12-2023 Saat 14:53 ) değiştirilmiştir. Sebep: Yazı formatı
valla bu işler bana göre değil ben onu anladım , ben cilacıyım.
full orj + stg1 huzur spec devam en güzeli. başladığım yere dönmek için 10 lira para harcamak da ilginç oldu , ders oldu, alkollü kafayla karar almamak lazım![]()
Konu TechTurkey tarafından (08-03-2024 Saat 12:05 ) değiştirilmiştir.
Yazılımı atarken, yazılımdan cold start'ı kapattırabilirsin. Cold startın amacı zaten kat'ı hızlıca ısıtması. Cat yok, cold starta ihtiyaç yok.
esasen mantıklı olan bu, yapmışken bunu da yap geç diyor insan.
Ama yarın öbür gün muayene için bile olsa orj kat'ı geri taksam tekrar yazılımcıya götür , katı aktif et onu aç bunu kapat bilmemne sonu yok yani bu işin.
Şimdi DP ile muayene sorun olmuyor diye 8 tane cevap gelecek, 3 tane de ben geçemedim söktürdüm diyen çıkacak. Bu da bir muammaya dönüşecek. Huzurlu şekilde araba kullanmak bu kadar zor bir şey haline dönüşmemeli, hele ki F10 hiç bu işlerin arabası değil.
O yüzden orjinal katı takıp, müsait bir zamanda G force 'a gidip kat aktif şekilde stg 1 yapıp yoluma bakmak , benim için en mantıklısı olacak.
Konu TechTurkey tarafından (08-03-2024 Saat 12:05 ) değiştirilmiştir.
Araç zaten 1 Lambda = 14.7 AFR ile çalışır rölantide.Aracın zengin/fakir karışım yorumu wot (wide open throttle) pozisyonunda yorumlanabilir ki stock N20B16 AFR'si 0.94-0.91 Lambda olarak gider tam gazda da araç protection AFR'ye düşmediği sürece.
Koku olayı zaten rölanti çalışırken ortaya çıkar cat off durumunda. Araç öncesi sonrası, stock ve ya yazılımlı farketmez yine 1 lambda ile çalışacak rölantide. Yazılımla koku kesme olayına kendinizi inandırmayın öyle bir durum çok zor. Cat yoksa koku vardır bunun çözümü yok malesef.
E son zamanlardaki bir çok turbo beslemeli araçlar emisyon/ekonomi odaklı fakir karışım ile gidiyor tüm devir bantlarını.(0.9x-1.0 lambda arası) Bu kondisyonlarda EGT'nin 950-1000 derecelere ulaşması normal. Kendi log kayıtlarımda da N20 stock/stage1-2 egt değerleri sizin değerler ile benzer. Çok da anormal bir durum yok aracınızda EGT olarak yani![]()
Konu Gokhan43 tarafından (04-12-2023 Saat 15:47 ) değiştirilmiştir.
EMC
bu değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim , gerçekten içimi çok rahatlattı. Bu teknik yorumu aslında ilk gece egt yi o değerde gördüğümde yazılımı yazan arkadaşlardan duymak çok daha iyi olurdu ama onlar "egzos tıkalı" demeyi tercih etti. Egzosu tıkalı bir arabanın böyle gidemeyeceği , bu tüketim değerlerinde kalamayacağını bir kaç post üstte yazmıştım ama bu olasılığı da kafamızdan bertaraf etmek için DP takıp denedik, sonuç aynı, neticede 10bin harcamış olduk söktüsü taktısıyla. Çıkacağı varmış ne diyelim.
"Cat yoksa koku vardır"'ı da aynı teknik yorumunuzdaki gibi gayet net izah etmişsiniz. Benim için huzurlu seçeneğin Cat olduğu iyice netleşmiş oldu.
Tekrardan çok teşekkürler.
Konu TechTurkey tarafından (08-03-2024 Saat 12:05 ) değiştirilmiştir.
Rica ederim. Katalizör bu kilometrelerde kolay kolay tıkanmaz. Sonuçta dizel araç değil. Bu arada muayene için cat sök tak işlemlerinde tekrar tekrar yazılımdan aktif/deaktif etmek zorunda değilsiniz kısa vadede.
EMC
Biz ne konuşuyoruz sen neler yapıyorsun yahu
Alkol tüm kötülüklerin anasıdır. Arkadaş grubunu da değiştirmeni tavsiye ederim![]()
@BARR gidip elektrikliye binip sana nasıl dp kitleyebiliyor akıl almaz bir iş
Recep de muazzam iş yapmış, çok sevdiğim bir kardeşimdir. Ben olsam hazır da dp takılmışken, Gforce Yılda ile güzel bi stg2 yazılım yaptırır devam ederim. Gerçek 265hpyi deneyimlerim.
@premiumparts / www.premiumpartstr.com
Premium Brands & Special Cars
OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)