emek emek dokuyorsun arabayi, azmine ve sabrina hayran kalmamak elde degil. Torpido ici icin, su graficar'in sattigi konfor setleri gibi bir malzeme ile kaplansa mesela? Hem goruntu hem de hissiyat olarak OEM+ hem de premium bir sonuc elde edilir.
emek emek dokuyorsun arabayi, azmine ve sabrina hayran kalmamak elde degil. Torpido ici icin, su graficar'in sattigi konfor setleri gibi bir malzeme ile kaplansa mesela? Hem goruntu hem de hissiyat olarak OEM+ hem de premium bir sonuc elde edilir.
öyle işte.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
normal şartlarda bu konsolu tamir edecek usta yok olsa da muhtemelen sıfır parası isterler. o yüzden git abi çıkma filan bul getir değiştirelim derlerdi yaptıracak birisi olduğunda.
emek emek işleye işleye güzel bir sonuç oluyor. eline sağlık
Benden daha iyi yapacak mutlaka vardır.
Ama ticari hayat içerisinde benim kadar özenerek bir tamir yapması demek = batması demek.
Çünkü bunun tamiri için harcadığım zamanda adamın hayatını sürdürmesi için para kazanması lazım.
Tahmini olarak 30 saat civarı bir zamanımı alacak SLK nın iç trimleri. Bu da sanayi ortamında 3 iş günü demek hemen hemen.
Benim tamir için aldığım malzeme totalde 2.500 TL civarı (Boyası + sulu transfer ekipmanları vs) Kalanı el emeğim olacak.
Ha tabi ekstra kullandığım ekipmanlar bir sürü dremel di akülü vidalamaydı vs.
Bu hafta sonu umarım nihayete erdirebilirim![]()
Konu KÖROĞLU tarafından (24-11-2023 Saat 13:18 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
revize.
revize.
revize.
revize.
Konu KÖROĞLU tarafından (05-12-2023 Saat 15:48 ) değiştirilmiştir. Sebep: revize
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
yok deme sebebim ticari kazanç meselesi sebebiyle ücretinin karşılanamayacak olması.
maksimum 1 saat sürecek basit bakım için bile 1000 lira işçilik isteniyor sanayide ucuz mu pahalı mı kavramı şahsen bende kaçtı. kendimi ustanın yerine koyuyorum para kazanması lazım sonuçta sabit giderleri var kendi işçiliği var çırağı vergisi var var da var yani. kendimi düşünüyorum o zaman daha başka sonuç çıkıyor.
bu işin sonu imkanı olan elinden iş gelen herkes kendi yapabildiği şeyleri kendisi yapacak gibi duruyor.
tabi bu şekil işçilik yapabilsek ne güzel olur.
ghibli06 bülent abinin yaptığı işçiliklerin hastasıyım mesela![]()
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Yorucu ve keyifli bir gün oldu. Garajı özlemişim, tam gün takılmayı da![]()
SLK nın içine devam ettik haliyle. Baya da yol kat ettim. Detayları aşağıya bırakıyorum.
Önce şu el freni konsolundaki akordiyonlu kapağı olan gözün hallettim.
Akordiyon kısmında kırmızılıklar vardı siyahla değiştirdik.
Sonra uç kısmındaki kırığı tamir ettim.
3 saat gibi bir sürede donuyor, zımparalanacak hale geliyor.
iç dış kenar köşe boyadım. İçine bir de parklara bağlayacağım bir led ekledim.
Görünen yerler kadar görünmeyen yerler de önemli. Boya nasıl yapılmamalı adlı çalışmanın örneğidir bu.
ince işçilikle güzelce maskeledim.
Boya sonrası durum.
Kol dayamanın altına da kenarda atıl duran malzemelerden bir aydınlatma yaptım.
Malzeme o kadar gevremiş ki, torpido içi ile bu görünen kapağı sökerken tüm vida bağlantı kısımları kırıldı. Onları tekrar değişik bir yöntem ile onardım. Foto çekmemişim ilk fırsatta çekip ekleyeceğim.
Dikiş yapar gibi sağlamlaştırdım.
Yarın ufak bir macun zımpara işi sonrasında boyandığında tertemiz olacak.
yukarıdaki kapağın altı. Üflesen kırılacak gibi. Şu delik olan yerleri sunfix ile besledim sonrasında.
bunu da sunfix yaptım kenara koydum. Yarın zımparalanacak.
Ayna ve tavan düğmesini temizledim, bağlandığı parçayı boyadım.
Panel çerçevesinin tamiratı bitti, macununu yaptım bıraktım sabaha kadar kurur.
Vites konsolundaki cam düğmeleri + airbag lambasının olduğu panelin de tamiri bitti 3 farklı yerde çatlak vardı. Macun yaptım sabaha kurur.
Havalandırmaları vs temizledim. 600 kum zımpara olacak bunlar, sonra boyayıp sulu transfer yapacağım.
el freni altındaki akordiyon parça bunu da boyadım, temiz oldu.
Konsolu zımparaladım, macun işini abartmışım biraz, o yüzden uğraştırdı.
Deneme için konsolun parçaları üstüne koydum. kaçıklık vs yok. Oturmayan bir yeri yok.
Sağ taraf macunlandı, ama 1-2 ufak kusur var. Yarın sol tarafı zımpara yaptıktan sonra toplu olarak 2. kat detay macununu yapacağım.
Yarın boyasını yapmayı planlıyorum, bakalım zaman...
Konu KÖROĞLU tarafından (25-11-2023 Saat 19:22 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
26.11.2023 günceli olsun.
Torpido kapağının altındaki vida bağlantılarının hepsi kırıktı. Daha önce onarım görmüş 2 tane ek yapılmış, onlar tutuyordu.
vida çapına göre uygun yükseklilte plastik malzemeri deldim ve yapıştırdım. Daha da kırılma şansı kalmadı.
Dün akşam macunları yapıp bırakmıştım, zımparalarını yaptım.
Çerçeve baya sağlam oldu, macun zımpara sonrasında da %95 iyi duruma geldi. Özellikle uğraşmadıktan sonra kırılacağını sanmıyorum.
Siyaha boyadım, siyah üzerinden karbon yaparım diye, ama sanırım gri den yapacağım. Siyah üzerine karbon kaplama çok koyu kaldı.
Sonra boya tabancası ile ilk boyayı attım. Ayarı tutturana kadar biraz cebelleştim ama sonrasında iş güzelleşti.
Hatta son boyadığım parça boya tabacasının dandikliğine rağmen çok iyi çıktı. Ben sanıyorum her şey hazır basıcam tetiğe boyayacam
İşin aslı öyle değilmiş. Islakken boya çok açık ton oldu, aha dedim boya yanlış gelmiş :S ama değilmiş, kuruyunca ton düzeldi.
Çeşitli başarısızlıklar.
Boya tabancasının ayarını kaçırınca işi çöp ettim. Torpido kapağı önü bu parça.
Bu parçanın üzerindeki boyayı sonra komple sildim, tekrara zımpara yaptım. Üzerine boya ile gelen plastik aksam bağlayıcı astarı sürdüm.
Sonra tekrar boyadım.
Son boyadığım ve en iyi çıkan parça bu oldu. Hızlı bir boya tabancası ayarı nasıl yapılır kursu oldu bana bu gün.
Hazır set ile gelen dandik aletle bu boya böyle düşüyorsa kaliteli bir tabanca ile neler yapılır düşünemiyorum.
El freni konsolu.
Kolçağı da boyadım. haliyle, boya işinin olayı boyayı düşürmek kadar zemini de doğru hazırlamak. Klima paneline astar attıktan sonra 5-6 tane hata vardı tekrar macun zımpara yaptım oralara. Boyayı attıktan sonra bile ufak tefek kusurlar kaldı.
Kurudukça renk kendine gelmeye başladı, hatasız olmadı ama %95 diyelim.
Matlık tam istediğim gibi, daha üzerine mat vernik atacağım.
Bu astar vs aşamasında dedim şu sulu transferi bir deneyeyim. 3 başarısız deneme sonrasında işi çözdüm gibi ama hala emin değilim![]()
Tezgahı kurduk1 tane mutfak sıcaklık ölçeri 1 tane de harici ısıtıcı aldım. Kova her işe yarayan kenara duran bir kova.
Suyun 29 ila 32 derece arası olması lazım. Önce ufak parçaları bir deneyeyim elim alışsın dedim, küçük kovadaki suyu ısıtmak da kolay olacağından böyle bir sistem kurdum.
Başarılı sayılabilecek bir deneme, ama bunu komple nasıl kaplıyorlar mesela meraktayım.
Düz bir yüzeyi kaplamak kolay, böyle 3 boyutlu bir parça için dert.
Elime yapışkan şeyler değmesinden nefret ederim, slikon vs gibi. Bu sulu transfer sonrasında da silikon benzeri bir yapı kalıyor karbon desenin üzerinde, onu çıkarmak için ovalamak gerekiyor bu histen bu gün çok rahatsız oldum. Şu parçaları başarabilirsem kaplarım daha da işim olmaz.
27.11.2023 Edit'i olsun. Ben transfer videosunu doğru izlememişim.
Yazayım belki lazım olur birisine.
1-) Su sıcaklığı 29-32 derece arası olacak.
1.1-) Parmağı ıslatıp folyoya dokununuca yapışan kısım suya gelecek kısım oluyor. Ters yapılırsa malzeme çöp oluyor.
2-) Karbon desen için transfer kağıdının 4 yanı bantlanacak. Çözündüğünde desen dağılmasın diye.
3-) Folyoyu suya koyduktan sonra 1 dk gerginleşmesi için beklenecek.
4-) aktivatör tek kat ve yavaş bir şekilde atılacak.
5-) 30 saniye içinde malzeme 45 derece açıyla yavaşça suya daldırılacak.
6-) transfer sonrası parça 10 dk bekletilecek ve üzerindeki jel kısım ılık su ile durulanacak.
Bu günün kazanımı tabanca ile boya atmayı öğrendik. 50 LT kompresör bu iş için yeterli değilmiş onu öğrendik.
Boya işi pis bir işmiş onu daha da iyi anladık. Hele ki hatasız iş çıkarmak için çoook çabalamak lazımmış, boyacılara daha az kızacağım bundan sonra![]()
Hedef haftaya bitirip 9 aralıkta çıkacağım seyahate SLK ile gitmek, umarım yetiştiririm.
Konu KÖROĞLU tarafından (27-11-2023 Saat 11:10 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Avrupa'nın güzel bir köyünde butik bir restorasyon dükkanı takip ediyor gibi oldum okudukça.
tane tane temiz işler, elinize sağlık
Sulu transfer için gerekli kağıdı ve aktivatörü nereden temin ettiniz acaba ? Güzel olmuş, Kendi aracımın bazı parçaları için düşünebilirim, yapmamız gereken adımları vermişsiniz zaten![]()
1992 Tofas Serce (Sold)
2009 Fiat Punto Abarth T-Jet (Sold)
2010 Fiat Bravo T-Jet (Sold)
1997 Bmw E36 3.16i
Valla konudaki mesajları görüyordum ama biraz biriksin de keyifle uzunca okuyayım diye girmiyordum.
Bugün dayanamadım, keyifle okudum.
Ellerinize sağlık![]()
Severek takipteyiz
Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
M.Kemal ATATÜRK
Geçenlerde bu SLK'nın önceki sahiplerinin Cevatın kanalında videosu vardı şimdi kaldırılmışİzleyen oldu mu
![]()
25'' Tesla Model Y Juniper Long Range
23" Fiat 500e LaPrima
23'' Tesla Model Y Performance / SOLD
Instagram Paylaşımlarım: edriver_35
Teşekkür ederimGarajı komple çeksem koşarak kaçarız, içerisi boya sebebiyle çok kötü durumda. Biraz daha geliştirme yapmam lazım dolap vs eklemem gerek.
Aşağıdaki firmadan aldım. desen + aktivatör aldım ben sadece. Vernik bant ıvır zıvır kenarda vardı. Whatsap hattından dönmüyorlar ama ürünleri gönderdiler sorun yaşamadım.
https://sutransferbaski.com/?product...t_type=product
Şurası daha ucuz, aynı ürünler 100 tl daha uyguna geliyor. Görüş istersen önce burayla da.
Karbon Desen
Aktivator 400ml sprey kutu
Eyvallah teşekkür ederim, elden geldiği kadar uğraşıyorum. Boya sonrası görüntü beni de mutlu etti. Ortaya güzel bir sonuç çıkacak bence.
Bu hafta akşamları tamamlayıp pazar akşamı takabilirsem efsane olacak.
Aldığım arkadaşla bu arkadaş tanışmış, SLK nın videosunu çekmişler normalde ama montaj vs işleri varmış. Yayınlanacak diye bekliyorum ben de.
Arabamızı bir izleyelim güzel olur sanırım.
Konu KÖROĞLU tarafından (27-11-2023 Saat 11:20 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Anlatılan hikayeler ile arabanın içi farklı konuşuyor ama araba Allahtan güzel bir adamda hakkıyla yapılacak bir yere geldi![]()
Konu BARR tarafından (27-11-2023 Saat 20:43 ) değiştirilmiştir.
25'' Tesla Model Y Juniper Long Range
23" Fiat 500e LaPrima
23'' Tesla Model Y Performance / SOLD
Instagram Paylaşımlarım: edriver_35
Şimdi izledim ben de. Keyifli anlatım olmuş.
İç kısmı gerçekten dert. Ama bitirdiğimde çok iyi olacak gibi duruyor. Sabah fotoları ekleyeceğim. Trimlerin boyasını tamamladım, benim çok hoşuma gitti bakalım ahali ne düşünecek.
Bir de bana mf2199 teyb e bluetooth modül takacak birisi lazım
Tea8660h ses işlemcisi var.
Akşam söktüm ama benim yiyeceğim nane değil. Elimde kalır diye düşünüp geri topladım.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)