Cümleten selamlar,
Geçen 3 ay içinde bolca badire atlatıp aralarda da bişeyler eklemeye çalıştım.
İlk başta yerine oturmayan universal paspaslardan kurtulup orjinal paspaslarını aldım. Krem olsun istedim ama maalesef mevcut değilmiş. Krem olsaydı da muhtemelen çok daha çabuk kirlenecekti. Sağlık olsun.
Son yaşadığımız enjektör olaylarından sonra işyerinden abimin oraya gidip bi motoru temizleyelim hem de geçtiğimiz postlarda bahsettiğim su kaçağını tekrar kontrol edelim istedim.
Temizlerken termostatın tahliye vana kapağını tam sıkmadılarını gördük su eksiltme de ordan yapıyormuş şükür 3 aydır herhangi bir sorun yok.
Gördüğümüz bi kaç yağ kaçağı noktaları vardı onları da daha sordan elden geçirip sıfırladım. Sistemde antfriz vardı ama yapılan işlemlerden sonra kaçak vs durumlarını görünce sistemi elden geçiririz hem de ne kadar kaldığını bilmediğim için total glacelf antfriz aldım. İçindeki boşaltıp su ile 2-3 kere fan açtırdık. Sonra tekrar suyu boşaltıp saf su ile antfrizi ekledik.
Tam iş yapalım diye silecek grubunu dışarı aldık mecburen, Burdan PSA mühendislerini tekrar saygı ile anıyorum.
Devam eden haftalarda kapı fitillerini elden geçirdim. Sol ön ve sağ arka fitilleri yıpranmıştı, onları temin edip değiştirdim. Apc ile de direksiyon torpido konsol vs trimleri temizledim. Hepsini tek başıma yaptığım için fazla fotoğraf çekmemişim.
Dış B ve C sutünundaki plastikler iyice matlaşmış ve rengi de açılmıştı. Onlar içinde piano black kaplama temin ettim. Malzemesi hoşuma gitti, epey kalın. Görüntüsü de çok sırıtmadı.
50/50
Mart ayının ortalarında eşim kapalı otoparkta beton kirişle bir selamlaştı, o anki panikle telefonda araba pert olmuşcasına bişeyler anlattı. İş çıkışı gidip arabayı teslim aldım. Sağlık olsun diyip geçtim
Ertesi gün kaskodan yapalım mı yapmayalım mı diye düşünürken dedim bir sorayım bakalım ne diyecekler. Kapıdan girdim selam verdim, abi bu değişir fransadan parça gelecek 2 hafta en az yatar araban dedi arkadaş. Kendine çok iyi bakıyosun dedim çıktım. Bir abimiz vasıtasıyla eve yakın göçük düzeltme işi yapan bir yer buldum. %100 aynı olmayacağını biliyordum. Ama durumu izah ettim, topal eşek gibi duracaksa hiç başlamayalım daha kötü soğurum arabadan dedim. Elinde iş yoktu şansımıza o gün başlayıp ertesi sabah teslim etti. Beklediğimden daha iyi oldu açıkçası. Marşpiyele yakın olan kısımda ufak noktalar var pürüz olan o kısımlara da içeriden maalesef ulaşma şansı yoktu. Eski halini bildiğim için başta gözüm takılır gibi oluyordu ama olayı bilmeyen bir kaç arkadaşıma özellikle kapıyı gösterdim anlamadı çoğu, iyi dedim gerisi önemli değil
Yıkamalarda arabanın suv diye geçmesinden dolayı çekilen fiyatları bir süre hazmededim. Bu iş böyle olmayacak diye alt komşu ile beraber hortu çekip yıkamaya başladık. Bir kısım malzeme benden hortum vs ondan şimdilik bu şekilde idare ediyoruzPeşine de passat için aldığım cila ile sonlandırdım.
Yıkama sonrası çoktandır kafamda olan kapı kolları ve cam açma tuş çerçevelerini siyaha boyama işini aradan çıkardım. Arka kapıda olanları tek seferde yaptım gayet de güzel oldu fakat ön taraftakiler için ilk olanları beğenmedim. Tekrar zımparalayıp bi daha elden geçirdim. RAL9005 boya ve mat vernik jetta zamanından elimde kalmıştı. Bu rengi de çoğu trime yakıştırıyorum.
Öncesi
Sonrası
Şöför tarafı kusursuz olmadı kabul ediyorum ama eski halinden çok çok daha iyi.
Ön plaka bir darbe almıştı, onu da değiştirdim.
Yaşadığım bu kadar olaydan sonra bir miktar soğumuş ve yakın vadede satarım diye düşünüyordum. Bayram tatilinde Trabzon-Rize tarafına gittim. Uzun yolda hem yakıt olarak hem de yoldaki hissiyatı beni şaşırttı. 1 saati eşim olmak üzere 13.5 saat kadar bir yolculuk yaptım gidişte. Aynı yolu corsa d, fluence ve symbolle çok kez gitmiş biri olarak hep buraya gelirken epeyce yorulmuş şekilde bitiriyodum yolu. Bu sefer diğerlerine oranla çok daha rahat bir yolculuk yaptık. 2 kişi + bagaj full dolu, yer yer klima açık, Ordudan sonrada nerdeyse hiç 120 altına inmedim ve yakıt 5.3lt ortalama. Uzun lafı kısası satmaktan vazgeçtim
Sisli bir Trabzon sabahından
Fırsat bulunca Sis dağına çıktık, bende kışlıkları söktürmemiştim. Kar henüz heryerde erimemişti, ama gelen fazla özgüvenle bir yerde bi gireyim bakayım dedim, maalesef saplandık
Çekelim falan derken çeki demiri de yamuldu, muhafaza da karda kalınca montaj yerlerinden çatladı, diğer yerlerinde de akıllı vida ve önceden kırıklar olunca vedalaştık kendisiyle orda. Metal olana bakıyorum şimdi. Çeki demirinin yenisini aldım mecbur.
Geldikten sonra uzun yolda tespit ettiğim bir kaç değişmesi gereken kısım vardı. Hem onlar hem de yağ bakımı için tekrar sanayiye girdik. Yağ için LM Toptec 5w-30 4300 filtreler için ise mann tercih ettim. Beraberinde triger seti, z-rotlar ve rotiller, v-kayış gergi vs elden geçti. Fotoğraflarda gözüken arka tamponun altındaki sacı düzelttirdim ve gündüz farlarının biri patlamıştı led ile değiştik. Fotoğraf çekmeyi atlamışım maalesef bir daha ki postta paylaşırım onları da.
Bir maşallahı esirgemeyin lütfen nazara geldik epeyce![]()
Kesene bereket kardeşim. Arabayı baya iyi bir hale getirdin. İnsan şu yaşadıklarından sonra "masrafsız" araba diye alıp ne kadar masraf edebilirsin konusunda düşünmeden edemiyor.
2. el netice de her türlü arıza bakım onarım gereksinimi olabilir ama üst üste denk gelmesi maddi manevi yoruyor insanı.
Son hali oldukça iyi oldu, kafan rahat mis gibi binersin artık. Total tercihi de çok yerinde, benim değişmez antifirizim. Kime de önerdiysem aldı koydu arabasına tertemiz bindi.
Kazasız belasız bin arabana güzelce.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Maşallah çözülüp hallolmuş aracı verip bilmediğiniz bir aracı almak çok daha yorucu olur, donanımıyla ve hacmiyle çok mantıklı bir araç. Kapı onarımı çok düzgün olmuş bence, piano black kaplamalar da tek başına aracı yenilemiş
Çok teşekkür ettim. Ben de aynı mantıkla devam ettim, aldığım araçta da benzer durumlar için tekrar başa dönmek istemedim
Geçtiğimiz haftalarda yazlıklar için arayıştaydım. Çıkmaya paramız yetmediği için mecburen sıfır aldık. Falken ze310'dan yana tercihimizi kullandık.
İlk yardım setimiz eksikti orjinal denk gelince onu da tamamladım.
Led takıntım burda da devam etti ayna altlarını da değiştirdim
Bakımdan sonra da yakıt 0.2-0.3 düşmüş durumda. Karter muhafaza konusunda plastikten mi devam etme yoksa metal alma konusunda hala kararsızım. Fikirlerinize açığım.
Kısa süreli bir yurtdışı macerası sonrası bayram tatilinde bi İzmir-İstanbul yapalım dedik. Dönüş yolunda 170-180 gibi sağ ayna sinyali yerinden uçtu. Daha önce hiç müdahale de etmedim nasıl olduğunu da anlamadım. Arabada maskeleme bandı vardı onu sarıp geçtim. İstanbula dönünce yenisi ile değiştirdim.
Epeydir ertelediğim detaylı temizlik işine forumdan arkadaşım Alper ile girişebildik. Bi gün önceden o başladı dışı ile ertesi gün koltukları da dışarı alıp içine giriştik. Şoför koltuğu vidalarından birini ne yaptıysak sökemedik. Ben de bu bir işaret ellemeyelim diye daha fazla zorlamadımİşlemleri yaparken ikimizde kan ter içinde kaldığımız için adam akıllı pek bi fotoğraf çekmemişiz. Olanları paylaşıyorum.
Koltuğu dışarı alıp içine başladık.
Ben o ara bulduğum pedal takımı da taktım pedallara.
İçini bitirdikten sonra dışını komple demir tozu ile geçtim. O ara su tahliyelerden birine kafam takıldı onu da düzelttim. Farlara plastx uyguladık ama görseller aldatmasın tam istediğim gibi olmadı. Bizimkinin elinde epey ürün vardı bu arada camlara da soft99 glaco sürdük bakalım nasıl tepki verecek yağmurda. Cilayı da bendekinden kullanılalım diye ısrar etsem de Alper kendinde bulunan vonixx'i kullandı.
Ertesi günü tam kuruduktan sonra içi kendine geldi. Arka koltuklarda ufak tefek tekrar elden geçecek kısımlar var. Onun harici gayet iyi oldu
Bu da dıştan.
Kendi sustalı anahtarı da geriye kapanırken problem yaşatıyodu, yeni tip ile olanla değiştirdim. Yedeğinin de pili değişti çekmece de yerini aldı
Kaput amörtisörü ile ilgili bir çalışmam olacak şuan siparişi bekliyorum.
açık renk iç döşeme çoook güzel olmuş. emeğine sağlık.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Maşallah çok güzel olmuş elinize sağlık. Özellikle açık renk döşemede detaylı temizlik çok değiştiriyor içeriyi.
Naçizane önerim içerideki sarkan filelere de bir çözüm bulursanız neredeyse sıfır ayarında bir iç yaşam alanına sahip olacaksınız.
Nazar değmesin.
Fotoğraflara bakarken rahatlama geldi, elinize sağlık on numara olmuş içi.
Buna bir air yapıp, alta metal karter muhafaza takıp alev çıkarta çıkarta Cimilli İbo açıp Rize' ye düşmek yok mu?
Konuyu güncellemeyeli epey olmuş. Tekrar bir canlandırayım.
Son koltuk vs temizliklerinden sonra tekrar bakıma girdik. Yağda geçen sefer ile aynı LM Toptec 4300 tercih ettim. Beraberinde sis farlarındaki ampülleri de değiştim. Sökülmesi ayrı dert takılması ayrı dert bir ampülmüş. Tabi bu işi yaparken muayene durumunu düşünmedim, kalır mı geçer mi sislerdeki göreceğiz.
Yıkanıp tekrar yerine çekildi.
Önceki postlarda da görüleceği üzere bir kaç kez farları parlatma girişimimiz olmuş fakat hepsinde 1-2 ay sonra tekrar aynı duruma yaklaşmaya başlamıştı. Bu böyle olmayacak diyip mecburen ppf yaptırdım. Şuan yolu net görebliyorum
Apartmandan bir arkadaşımız aracını yıkarken ona salça oldum. Yeni aldığım bir kaç ürün vardı o bahaneyle onları denedim. Glass shield f/p güzel ürün tavsiye edilir. Ben tüm camlara geçtim tavan camı dahilSon demleri kalan cherry wet wax ile devam
Hanım arka tampondaki metal kısmı tekrar vurdu maalesef
Arabayı aldığımda şöför tarafındaki güneşlikte ufak bir açıklık oluyordu elle düzeltince geçiyordu. Zamanla kullana kullana o daha da açıldı ne istediğimiz yerde duruyor ne de tam kapanıyordu kullanışsız bir hal aldı. Çıkmasına da anlamsız paralar istiyolardı onun da ne durumda olduğu meçhul. Sıfırını buldum bi yerden, bu jenerasyonun da kroniğiymiş şöför tarafı bi süreden sonra içerden kırılıp tuhaf bir hal alıyormuş, lazım olan olursa diye parça numarasını da bırakıyorum.
Alttaki eskisi
Biraz tuzlu da olsa artık düzgün duran güneşliklerimiz mevcut
Devamında kontağı kapattığımda gelen bir zırıltı vardı dışardan insanların duyacağı şekilde. Çok da geciktirmeden sanayi yollarını tuttuk. Turbo check-valfinde arıza varmış o da aradan çıktı. Geçtiğimiz günlerde de şanzıman yağını değiştirdim. Bir çok kişi çekimser dursa da auto6r otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman, spesifikasonlarında da 75w80' veriyor karşılık. Bu da manuellerde kullanılan yağ. Motul 75w80 alıp değiştirdim, beraberinde de lexia ile adaptasyon yapıldı. İlk hareketindeki gecikme nerdeyse gitti gibi çok daha atik, özellikle düşük viteslerde geçişler çok daha yumuşak hale geldi. Keşke ilk aldığımda yaptırsaydım dedim
Son güncellemeler bunlar, yakın zamanda adaya veda da edebilir bu arkadaş, ev olayına niyetlendik hayırlısı bakalım![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)