User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Elektrikli Dünyaya Geçiş: bmw i4 eDrive40

  1. #1
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    855
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Elektrikli Dünyaya Geçiş: bmw i4 eDrive40

    merhaba

    elektrikli araca geçme niyetim epeydir vardı, gelecekten gelmiş gibi görünmesini istemedim pek fazla seçeneğim olmadığı için de i4'ü tercih ettim.

    aracım i4 eDrive40 160kw 218hp versiyonu, %40 ötv dilimine girebilmesi için yazılım ile gücü düşürülmüş,

    gücü düşürülmeyen versiyona göre çok daha az elektrik tüketimi olduğunu düşünüyorum. 20" jantın %30 fazla tüketime sebep olduğu iddia edilmesine rağmen aracım fabrika verilerinin çok altında tüketim değerlerine sahip. 4 kez uzun yola çıktım en ufak bir şarj sorunu yaşamadım, öncesinde elektrikli araçları sürekli şarj ihtiyacı olduğunu düşünüyorum ancak kesinlikle doğru olmadığını gördüm, yoğun geçen bir günde bile en fazla %6 7 civarı bir tüketim oluyor, haftada 1 işyerimin bahçesinde kurduğum wallbox ile şarj ediyorum

    otto motor 140 yıldır geliştirilmesine rağmen hala düzenli bakıma muhtaç, araba duruyor olsa da motor sürekli çalışmak durumunda kaldığı için debriyaj gibi ara eklentilere ihtiyacı var, sürekli ısı üretiyor sürekli de soğutulmaya muhtaç, ilk çalıştırıldığı andan itibaren tüm parçaları aşınmaya başlıyor, sürekli vibrasyon koku kurum vs derken bu saatten sonra asla fosil yakıtlı araca bineceğimi düşünmüyorum, sanal motor sesine önceki aracım m4 den alışkın olduğum için elektrikli araca uyum sağlamam daha kolay oldu.

    aracın artıları: daha az gürültü, daha az yorgunluk, 218hp den çok daha güçlü hissettiriyor, sessizlik bağımlılık yaratıyor, durduğu yerde çalışmadan klima veya müzik sistemini sürekli çalıştırabiliyorsunuz, diğer araçlardaki gibi 5 dk sonra sistem kendini kapatacak uyarısı gelmiyor.

    eksileri: ağırlığını hissettiriyor, panik fren yaptım bir kere tren gibi yoluna devam etti, elektrikli araç baş ağrıtır şehir efsanesi de var, baz istasyonlarına açılan davalara bakmış bir avukat olduğum için o dönem edindiğim bir emr ölçüm cihazım var.. neyse o konulara fazla girmeyelim nihayetinde emr ölçümü konusunda bir eğitimim yok.. 4.000km oldu 1 sefer hayalet fren yaptı, bir belediyenin otoparkında çok yavaş giderken frenlere asıldı, belki kedi geçti onu gördü ben fark etmedim falan o kısmı belirsiz.

    işyerine kurduğum wallbox u aracın yanında vermişlerdi, 3 faz bağlantı yapıldı 11kw ile şarj oluyor hiç bir zaman tamamen sıfır olarak şarja takılmadığı için en fazla 3 4 saate %80 e kadar şarj oluyor.

    bmw bir de flexibile denen 2. bir şarj aleti de veriyor bu şarj aleti ile 220v dan şarj edilebiliyor, şantiye prizi gibi 3lü bir çıkış varsa yine wallbox gibi 11kw ile ancak bildiğiniz ev prizinden sadece 2kw gücünde şarj edebiiliyor, arabayla Kıbrıs'a gitmiştim burada sadece 2kw ile şarj ederek 2 ay idare ettim pek sorun olmadı.

    son gelen zamla beraber 1 kwh maliyeti evden şarj ile 2 TL ye geliyor, son uzun yolculuğumda ortalamam kabaca 100km de 15 kw olsa 30 TL civarına geliyor. Sürekli ekonomiden bahsediyor olmam garip gelebilir EV aracınız 1000 hp dahi olsa 2. gazlamadan sonra olay ekonomi ve konfora bağlanıyor.







    Konu 0zan tarafından (29-07-2024 Saat 10:06 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    _driver_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    TR/Giresun/28
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Henüz elektrik teknolojisine alışamamış olsam da aracın duruşuna maşallah kazasız belasız
    Alıntı mesutt1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    skodaya tam kocaman oha diodum ki driver abi içimi okudu
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  3. #3
    CüneytIşıkkent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Şehir
    Turkey/Istanbul/B.evler
    Mesaj
    745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah güle güle kullanın. Hala tam ısınamadım elektrikli işine ama günümüz şartlarında tüketim ve sessizlik kısmı gerçekten cezbediyor insanı
    Umbrella Corporation

  4. #4
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah aracınıza.

    benim merak ettiğim konu, sonradan yazılım ile aracın gücünün arttırılması mümkün oluyor mu ?

    ***** vergi diliminden sebep gücü kısılarak satılan elektrikli araçlar var i4 de onlardan biri.

    yazılıma müdahale edilebiliyor mu yoksa sadece bmw yetkili bayileri mi yapabiliyor ?

  5. #5
    eminkilic61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0zan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanal motor sesine önceki aracım m4 den alışkın olduğum için elektrikli araca uyum sağlamam daha kolay oldu.
    ]
    elektrikli ve ani tork ile hızlanma olmasına rağmen, M4'ten sonra sürüş anlamında keyif eksikliği bolca yok mu?

  6. #6
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    855
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah aracınıza.

    benim merak ettiğim konu, sonradan yazılım ile aracın gücünün arttırılması mümkün oluyor mu ?

    ***** vergi diliminden sebep gücü kısılarak satılan elektrikli araçlar var i4 de onlardan biri.

    yazılıma müdahale edilebiliyor mu yoksa sadece bmw yetkili bayileri mi yapabiliyor ?
    bence bu fikri akıldan geçirmek bile arabanın garantisini bozabilir

    Alıntı eminkilic61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elektrikli ve ani tork ile hızlanma olmasına rağmen, M4'ten sonra sürüş anlamında keyif eksikliği bolca yok mu?
    m4 de otopilot gibi bir şey vardı i4 de de satın alırken var sanıyordum oysa ki driving asist profesyonal diye geçiyormuş, direksiyon desteği olmayan sadece driving asist almış bulundum. satış temsilcisinin marifeti, bir bu özelliği arıyorum.

    diğer yanda i4 arabası kendisinin elektrikli olduğunun farkında değil, öyle bir yanlıyor, elbette m4 gibi değil ancak unumu eledim eleğimi astım modu kesinlikle yok,

    m4 ün tam hakkını veremedim kullanan çok da güzel kullanıyor, ancak asla aramıyorum, elektrikli araç kendini çok kolay sevdiriyor


  7. #7
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    855
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hızlı kardeşimiz 3 ay aradan sonra geri geldi, minik bir kadran karşılaştırma videosu

    https://youtube.com/shorts/Qilwd_AKL...LkoIZu5AQukbDa


  8. #8
    bosporuss06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    656
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güle güle kullanın.Aracın yakaladığı değerler 13-15kw güzel değerler.Batarya kapasitesini tam bilmiyorum ama %20-%80 yani %60 şarj ile muhtemelen 250km civarı gidiyordur.i5 de 218hp ama o da hiç 218hp gibi hissettirmiyor,i4 ondan hafif olduğu için çok daha seridir.

  9. #9
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    855
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun yolda %100 dolduruyorum, 650km mesafe gordum, 580km de tek sarjda gittim, tamamen kullanıma bağlı, bir de sadece beygir degil çok ciddi bir tork degeri var, aracin agirlik dezavantajini ortadan kaldiriyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •