User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Fındık Motor Stang

  1. #1
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Fındık Motor Stang

    Merhabalar,

    Uzun zamandır değil konu açmak foruma girecek fırsat bile olmuyordu. Haftasonu işleri toparlamışken bi güncelleme yapalım dedim.
    İlk aracımdan başlayarak kısa bi özet geçersek;

    Tam 10 yıl olmuş ilk arabamı alalı, daha dün gibi


    3 4 sene bindikten sonra Allah 2017 0km Mystery Blue Leon Fr'a geçmeyi nasip etti;



    Bu fotoğraftan tam 1 hafta sonra aracı alalı 4 ay, 4 bin km olmuşken kaza yaptım. Başka bir araca çarpıp takla attım, araç perte ayrıldı. çok şükür cana gelen en ufak birşey olmadı.


    Konu Y.Emre tarafından (29-07-2025 Saat 21:25 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk Leondan hevesimi tam alamamıştım, evrak işleri tamamlanınca neredeyse birebir aynısını tekrar aldık.

    Sıkıldıkça birşeyler ekleyip çıkartmıştım ama çok fazla fotoğraf ekleyip asıl konudan uzaklaşmayalım


    Birlikte geçen 5 yılın ardından yurtdışına taşınma planları başlayınca yolların ayrılma vakti gelmişti. İlana koyduktan 45dk sonra genç bir kardeşimizle anlaştık, ertesi sabahta satışını verdik uğurladık.

    Yurtdışına hali hazırda TR'de çalıştığım firmanın Avrupa'da kurduğumuz fabrikasına transfer olduğum için çok yabancılık çekmeyecektim. Şirketteki arkadaşlardan oradaki şirket aracının alındığı haberi TR'deki aracımı sattıktan birkaç gün sonra geldi. 1 yıl kadar bu arkadaşla vakit geçireceğim için dolu bir paket ve 2.0Tdi dsg olması güzel haber oldu



    1, 1.5 yıl düzeni oturtup ortama alıştıktan sonra artık haftasonları için bi kaşıntı başlamıştı, ne yapalım ne edelim derken bu fındık motorlu arkadaş girdi aklımıza.

    2.3 Ecoboost, 317hp, 10 ileri otomatik, premium paket, tamamen orjinal. Kazası boyası yok.
    Gönül isterdi ki Performans paketi de olsun, 5.0 olsun ama zamanla eksiklerini tamamlayacağız.


    İlk görüş;



    Ekspertiz sonrası aracın faturasını aldıktan hemen sonrası;
    Konu Y.Emre tarafından (29-07-2025 Saat 21:39 ) değiştirilmiştir.

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2,3'e fındık diyorlar demek sizin oralarda. Kazasız belasız...

  4. #4
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burada bu fındığın kilosu çok pahalı

    Size afiyet olsun

  5. #5
    sekizsilindir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    ../RS@
    Mesaj
    2.144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    coğrafyadan herhalde buralarda böyle fındık pek nadir..
    group b ___

  6. #6
    SinanAdalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/Zeytinburnu
    Mesaj
    1.448
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende konuya girerken çim biçme makinesi falandır diye girdim yalan yok. Maşallah kazasız belasız
    İyilik kolay.. kötülük gayret gerektirir.Ben tembel sanılacak kadar kolaycıyım..azimle sıçan ancak sıçmış olur, taşı matkap deler..

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2,3'e fındık diyorlar demek sizin oralarda. Kazasız belasız...
    GT'nin 5.0 / 5.2 olduğunu düşününce fındık kalıyor haliyle
    Amin, cümlemize inşallah

    Alıntı 207_TR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burada bu fındığın kilosu çok pahalı

    Size afiyet olsun
    Alıntı sekizsilindir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    coğrafyadan herhalde buralarda böyle fındık pek nadir..
    Alıntı SinanAdalı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende konuya girerken çim biçme makinesi falandır diye girdim yalan yok. Maşallah kazasız belasız
    Daha iyileri sizlerin olsun inşallah
    Amin cümlemize kazasız belasız sürüşler

  8. #8
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı almadan önce neler olmalı neler olmamalı kronikler neler vs araştırmıştım.
    Kronik sıkıntıları Elektrikli koltukların hareket ve ısıtma/soğutma sistemlerinde basit sorunlar yaşanması,
    Düşük basınç yakıt sensörünün bozulması,
    Yakıt havalandırma valfinin bozulması,
    Multimedya sistemindeki usb portlarının sıkca bozulması idi.

    Her biri 80-100 euroluk görece ucuz ve evin garajında 10'ar dkda değiştirilebilecek parçalar, 90'ların japon otomobilleri gibi sökmesi takması çok kolay.
    Youtube'da detaylı anlatımları da bolca mevcut.


    Benim yaşadığım şehirde ilanda yoktu hiç, başka bir şehirde 3 4 tanesiyle görüşüp bir günde hepsine bakacak şekilde plan yaptık.
    İlk baktığım araç buydu ve içi dışı neredeyse fabrikadan çıktığı kondüsyonda olunca diğerlerine bakmak bile istemedim. Kıyaslama yapabilmek için diğerleriyle de görüşelim dedik, 2 tanesiyle daha görüştük ancak bundan sonra diğerlerinin kapısını açıp içine bakmak dahi istemedim. Diğer araçlarla arada kondüsyon farkı beklediğimden çok fazlaydı.


    Hafta başı direkt bakıma gittik, değişmesi gereken ne varsa değiştirdik (en azından öyle sanıyorduk



    Nede olsa bakımlarını yaptık yavaş yavaşta alışıyoruz derken minik süprizler başladı ..

    Kronik sorunlardan biri olan Yakıt basınç sensörü bozulmuştu, bozulmasa da değiştirecektim zaten, planladığımdan bi tık daha erken değişmem gerekti

    alttaki fotoğrafta yeşil olan yüksek basınç pompası, Mor ile işaretli olan ise depodan gelen düşük basınçlı yakıt hattı & sensörü


    Bu sensör arızalanıp düşük basınç hattında yakıt yok sinyali gönderiyor, yüksek basınç pompası kendini kapatıyor, sonra tekrar yakıt varmış/yokmuş döngüsü tekrarlanıyor.
    Bir abimizin Mustang'ında da aynı sorun olduğunu öğrentim o ara, aynı sensörden 2sine beraber sipariş verdik 2sini birden değişmesi 10dk sürdü ve ikisi de anında düzeldi çok şükür.
    Konu Y.Emre tarafından (29-07-2025 Saat 21:46 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun bi aradan sonra bi güncel atalım konuya


    Fotoğraflar aracı aldığım günden başlayarak devam ediyor. Bakımlarını, ufak tefek eksiklerini giderdikten sonra ilk yıkama ve keyifli sürecin başlangıcı diyebiliriz. Bi maşallah'ı eksik etmeyelim lütfen





    Her güzel fırsatta çekmeye çalıştığım fotoğraflardan..



    Normalde memlekete arabayla gitmek zulum olur gidilmez vs diyordum ama Babamda arabayı merak edince bi uzun yol yapalım o da bi görsün diyip geldik Vatan topraklarına..






    Kışın son günleri, akşam işe geldiğimde gençlerin bıraktığı süpriz tebessüm ettirmişti,



    Yakın arkadaşıma da bir tane fındık motor aldıktan sonra ortak bir yönleri olsun diye ikisine de siyah şerit yaptırmıştık.
    Ondan birkaç gün sonra 5.0 Performance Pack 1 jant lastik takımı da denk gelince -17 derece havada üşenmeden 4 saat yol gidip onu da aldım. O soğuğa rağmen taktırmak için sabahı bekleyememişim





    Sanatsal birşeyler denerken.. ortalamaya bakmayın, 15.5-16.5 civarında gerçek değerleri. gerçi bi depoyla orada yazdığının yarısını anca gidiyor da neyse



    Bahsettiğim 3. Mustang'ımız



    ve uzun bir molanın başlangıcı.. Radara düşüp 3 ay ehliyeti kaptırdık.

    Konu Y.Emre tarafından (07-08-2025 Saat 16:51 ) değiştirilmiştir.

  10. #10
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.892
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok geçmiş olsun radar işi kötü olmuş, jantlar kesinlikle siyah olmalı...
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normalde boyatıp takacaktım ancak sabredemeyince direkt takmış bulundum.
    Yaşadığım bölge bu tarz işler için biraz mahremiyet bölgesi, sonradan istediğim gibi boyayacak yer de bulamadım aslında. Yazın TR'de mi yaptırsam diyorum

    aynı jantın siyah versiyonu alttaki gibi oluyor, siyah şerit ve arkalara 20mm spacer'la çok daha iddalı duracak aslında

  12. #12
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normalde boyatıp takacaktım ancak sabredemeyince direkt takmış bulundum.
    Yaşadığım bölge bu tarz işler için biraz mahremiyet bölgesi, sonradan istediğim gibi boyayacak yer de bulamadım aslında. Yazın TR'de mi yaptırsam diyorum

    aynı jantın siyah versiyonu alttaki gibi oluyor, siyah şerit ve arkalara 20mm spacer'la çok daha iddalı duracak aslında

  13. #13
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fındık motor mustang'a minik bi güncel çekelim

    Martta radardan ehliyeti kaptırmıştım 3 aylığına. Geçici kullanım izniyle birlikte 1 Nisanda ehliyetsiz dönem başlamış oldu ve aracı garajda beklemeye almıştım.
    Ehliyeti kaptırmadan önce de arabanın ufak bi yerini sürtmüştüm, farklı bi konu yüzünden birkaç ay ehliyetsiz kalacağımı hali hazırda beklediğim için o sırada yaptırırım diye ellemiyordum, bu olayda üstüne geldi.

    Araba boşta yatarken dedim o sürttüğüm yeri yaptırayım, jantları boyatayım.
    Tanıdık servise gidince de abi şurada taş izi var, burada çizik var vs diye diye sol 3 parçayı ve jantları komple boyadık ***** Tr gibi boya takıntısı yok burada, tam aksine çizik şekilde durması kabahat.

    bahsettiğim çizikler/sürtmeler alttaki fotoğrafta ustanın kafasının hemen üstünde 15cmlik yer ve kapının ön tarafında menteşe hizasında 10cmlik yer


    Sonrası alttaki gibi oldu, güzelde oldu


    Aracı teslim aldıktan sonra güzelce bi yıkayıp garaja çekince baktım siyah jant ve şerit bi arada çok boğdu arabayı. Bi haftasonu girişip söktüm şeritleri

    bu konuda yorumlara açığım aslında, biraz kararsız kaldım.





    buda bonus olsun )
    Konu Y.Emre tarafından (07-08-2025 Saat 17:07 ) değiştirilmiştir.

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi güncel çekelim..

    Uzun süre ehliyetsiz kaldıktan sonra yaklaşık 2,5 ay önce ehliyete tekrar kavuştum.
    Araç aylarca garajda yattıktan sonra bakımlarını tamamlayıp ufak tefek değişiklikler yapıp bi memleket ziyareti yapalım dedik
    Normal sıvı bakımları, yeni lastikler spacerlar vs taktık, eibach prokit spor yayları da sipariş edip yola çıktık





    1 ay kadar memlekette kalıp dönüş yoluna çıktık.. Memlekette baya gazlama fırsatı da buldum açıkçası forumdan birilerine de denk gelmiştir belki
    Giderken de dönüşte de Tr'den çıkana kadar hiç sorun yaşamadım çok şükür. Dönüşte 2 Mustang birlikte dönüyorduk, sınıra yakın depoyu doldurup öyle devam edelim dedik..

    Bulgarda bir süre gittikten sonra dağ yolunda araç sollarken arabanın avans kıstığını hissettim. Benzinden şüphelenip ilk benzinlikten tekrar doldurayım diye içimden geçirdim, o sırada da kısa bi düzlükte yavaş bir araç daha denk geldi. Virajlı kısıma girmeden şunu da geçeyim sonra sakin sakin benzinliğe kadar gideriz diye düşünüp son bi defa gaza yüklendim...

    O son fırtı çekmeyecekmişiz..




    Kol çıkardık..
    Biraz uğraş sonrası komple yeni motor koyduk, yaylar gelmişti onları taktık vs. şimdilik sorunsuz devam ediyoruz



    Konu başlığındaki "fındık motor"a gelince..
    Sitedeki diğer makinelerin yanında cidden fındık kaldı
    Fotograftaki Challenger SRT Hellcat 717hp, lambo, bunlar dışında birkaç güncel tane kasa g65, gle63, m8, m4, s5 s63 vs dolu olunca onların yanında oyuncak gibi oldu



    herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum
    Konu Y.Emre tarafından (13-11-2025 Saat 11:53 ) değiştirilmiştir.

  15. #15
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    179
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şerit iptali ve siyah jant çok yerinde bir karar olmuş. Aracı çok asi bir hale getirmiş elinize sağlık. Güzel güzel gazladığınızı okurken içinden ışıklar saçılan motor bloğunu görünce benim başıma gelmiş gibi bir his kapladı içimi. Malumunuz bizim memlekette bu işlerin maliyetleri çok yüksek. Sandık motor ile çözmüş olmanız çok güzel dert tasa yaşamazsınız kafanız rahat olur. Kesenize bereket, keyifle sürmeniz dileğiyle
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2018
    Yaş
    39
    Şehir
    Burrsa
    Mesaj
    1.183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabanın cidden maşallahı var.

    Neden kol çıkardığı belli mi? Kötü yakıt mı? Kader kısmet mi
    "...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."

  17. #17
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Çok geçmiş olsun.Oralarda bu tarz şeylerin sorun olmaması acınızı az da olsa hafifletmiştir diye düşünüyorum
    Siyah şerit iptali ve koyu renk jant olayı kesinlikle çok iyi olmuş. Maşallah.

  18. #18
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı anilatasy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şerit iptali ve siyah jant çok yerinde bir karar olmuş. Aracı çok asi bir hale getirmiş elinize sağlık. Güzel güzel gazladığınızı okurken içinden ışıklar saçılan motor bloğunu görünce benim başıma gelmiş gibi bir his kapladı içimi. Malumunuz bizim memlekette bu işlerin maliyetleri çok yüksek. Sandık motor ile çözmüş olmanız çok güzel dert tasa yaşamazsınız kafanız rahat olur. Kesenize bereket, keyifle sürmeniz dileğiyle


    Alıntı Ozan Özer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun.Oralarda bu tarz şeylerin sorun olmaması acınızı az da olsa hafifletmiştir diye düşünüyorum
    Siyah şerit iptali ve koyu renk jant olayı kesinlikle çok iyi olmuş. Maşallah.
    Alıntı ardicli2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabanın cidden maşallahı var.

    Neden kol çıkardığı belli mi? Kötü yakıt mı? Kader kısmet mi

    İyi dilekleriniz için Allah razı olsun.

    Diğer (beyaz) Mustang'le ortak birşeyleri olsun diye 2sine de yapmıştık. Beyazda güzel durdu ama kırmızıda çok içime sinmedi benimde, sabredemedim söktüm sonrada böyle daha sade & güzel bir duruşu oldu.

    Blok patlatmayla ilgili olarakta zaten Ford Ecoboost'lar çok "sağlam" motorlar değiller.
    Birkaç temel kusuru var,

    -Turboşarjlı direkt enjeksiyon benzinli motor -- çok hızlı kurum bağlayıp piston çevresinde sıcak noktalar oluşmasına ve detonasyona neden olabiliyor,
    -Krank havalandırma & Külbütör havalandırma valfleri çok verimli çalışmıyor, gerekenden fazla yağ/yağ buharının turbo emişine/yanma odasına gitmesine neden oluyor,
    -2.3 olanların open deck olması (Focus RS, Mustang Ecoboost), (Aynı silindir çapında de-stroke olan 2.0 Focus ST olan Closed deck),

    Opendeck olanların soğutma konusunda bi tık daha iyi olmasıyla birlikte, conta yakması vb sorunlarının olmasına neden oluyor, genelde 3. yada 4. pistonu çatlatıyor vs.
    Ford 3 motor blogunu aynı kasada defa güncelledi. V2 ile V3 hallerinin fotoğraflarını alta ekledim.
    V1'de silindirler arası çentik/slot yada açılı delikler bulunmuyor. genelde 2-3 yada 3-4 arasından (ısı kaynaklı) conta yakıyor. 2015-2016-2017
    V2'de slot'un olduğu yerde conta yüzeyi çok ince kalıyor, opendeck ve zayıf oem saplamalarla birlikte contayı 2-3 yada 3-4 arasından sıyırıp aynı soruna neden oluyor 2018-2019-2020(1. 2.ay)
    V3 silindirler arası soğutma için açılı delikler yapıldı, 2.3 blokların en sağlamı 2020+ olanlarda çıkıyor.
    V2

    V3

    2.0



    Benim durumda tahminim ana neden kötü yakıt + gereksiz zorlamaydı. Patlayan motoru komple kendim dağıttım, 4.piston kol kırmış, kırılan kol hem bloğu patlatmış, hemde hemen altında kalan yağ pompasını parçalamış. motoru hemen kapattığım için yataklarda vs çizik yoktu çok şükür :=) krank kapak turbo vs yedek parça olarak sakladım.
    üstte söylediklerim harici kapak contası vs herşey sağlamdı. Kırılmadan önce en ufak yağ kaçağı, misfire vs sorunu olmayan bi motordu.

    2.3 Mustang alan herkesin bilmesi ve bu riski alarak ilerlemesi gereken bir konu açıkçası. Alırken de bilgim vardı bu ihtimalden, o yüzden çok büyük süpriz olmadı. gördüğüm kadarıyla 125-150k km'de bu riske hazır olmak lazım
    Bende ve 2 arkadaşımda toplam 3 mustang ecoboost var, 2 ay içinde 2sinin motoru gitti

    internetten başka bir örnek;
    https://www.ebay.com/itm/18756249310...Bk9SR5qsg-rQZg

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •