F44 kasa 2.35 aracımı sattıktan sonra uzun bir süre ne alsam, B58’e mi geçsem yoksa Golf R mi alsam diye sorgularda kalırken. 8 Mayıs 2023’te şans eseri önüme çıkan 400 kilometredeki S3’ü çok mantıklı bulup hemen Kemalpaşa’ya yola koyuldum ve bir 8Y Audi S3 2.0 TFSI quattro sahibi oldum.
Navara Mavisi rengi, siyah döşemeleri ve karbon atlas trim’leri ile çok standart ama keyifli bir kombine sahip, yolda ilk fark ettiğim kesinlikli 2.35’ten açık ara bir konfor farkı olup ancak onun kadar yeterli frenlere sahip olmadığı idi.
Bang & Olufsen Premium ses sistemi, 360 kamerası, Audi Sport jantları, şerit terk asistanı, adaptive cruise control’u gibi donanımları ile bu keyfi daha da arttırıyor ve X-Drive sisteminden sonra quattro’nun dengesini ve tutuşunu gerçekten çok özlediğimi fark ettim. Ancak açık ara olan yakıt tüketim farkı sadece tek can sıkan kısım oluyor.
Bir süre vakit geçireceğim için ilk boyasını ve kaportayı nasıl korurum diye düşünürken ve maliyetleri araştırırken PPF yaptırma kararı aldım. Yakın bir arkadaşımın garajında boya düzeltmelerini yaptıktan sonra. Forumda uzun bir süre istişareler sonucu Kenan Koçman ile anlaşıp Exclusive Shield SD Pro PPF ile kaplamaya karar verdim. Ardından motor kapağı, kapı ve bagaj eşikler, plastik trimler, halılar, koltuklar, direksiyon ve çoğu deri aksam ile dış plastik trimler, egzoz uçları, jantlar ve iç trimlere Gyoen seramik uyguladıktan sonra camlarına da Slopes su kaydırıcı uygulayarak keyifli bir detay işlemini sonlandırdık.
Ardından sırada cam filmleri vardı. Vakit kaybetmeden Solargard HP Supreme 50/35 ve Solargard Up Performance 70 filmleri ile camlarımızı kapladıktan sonra kadrani ve multimedya ekrani 9H Black Nano ekran filmi kaplayarak gerekli korumaları tamamlamış olduk.
Şans eseri fark etmeden yeni aracımla son pist günüme çıktığımın enstantanelerini ekliyorum. Özet olarak, M2.35i ile zorlayarak yaptığım en iyi süreyi hiçbir efor harcamadan çıkartabilecek bir kapasiteye sahip.
Bir aylık askerlik macerasında acaba şimdiden downpipe, egzoz, filtre gibi malzemeleri alıp kenara koysak dönünce yapmaya başlasak mı diye düşünürken vazgeçtip, dönüşte yapmaya karar verdim. Ancak kur farkından olan fiyat farkları bir keyif kaçırıcı olduğu için motoruna yapılacak dokunuşları kenara bırakmıştım. Bir noktadan sonra dayanamayıp her gün roll veya pist kovalamadığım için Baycu’dan bir downpipe ve OPF iptali ile ufak dokunuşlara başladık.
![]()
https://www.youtube.com/shorts/TzHVs3PNzss
https://www.youtube.com/shorts/TzHVs3PNzss
https://youtube.com/shorts/aepAG_B7X5o?feature=share
https://www.youtube.com/shorts/34HrLn8XPiU
Ardından ProTuned firmasında yaptığımız yazılımda 1.6-1.7 cont. 1.9 peak ile E10 yakıt ile 100-200’ü 9.84 sn çıkaracak bir sonuç elde ettik.
Ufak bir talihsizlikle 25.000 kilometre sürdüğüm Goodyear Eagle F1 lastiklerinin nasıl bu hale geldiğini çözmeye çalışırken bir takım sıfır Michlein PS5’e de geçmeye bahanemiz oldu.
https://www.youtube.com/shorts/Q0PglRhyZw8
Şimdi de ne yapabiliriz yoksa satsam mı ne yapsam noktası ile bu kondisyon ile sürmeye devam ediyorum.