1600cc, 2000cc araçları 250cc'yle mi takip edicem :D:D:D
160'a kadar tamponlarındayım ama :D
Printable View
hılmı bana malossı parcalar almıs dedıgınde cok uzulmustum bılıo musun? fazla guc cıkarmıcak dıe. j'costa cok dogru secım olmus. ben madısonu vermesydım benım malossıyı deıstırıcektım.
gelelım yagına - yag secımı cok kalın sımdıden soylıyeyım tek sılındır makınalar ıcın kalın yag onerılmez. performansta baya bır dusukluk yasarsın. tek sılındırı ne kadar rahat calıstırırsan o kadar ıyı olur. normalde 5-40 kullanırlar ama ben normal oto yagı 0-30 koyuyordum bazen cok sasırtıcı gıdıyordu makına
Varyatörü Malossi alsammı diye düşünürken J Costa'ya yöneldik Ahmetcim. Doğru tercih yaptığımı düşünüyorum. ;) Madison da fenaydı. Hem rengi hem gidişiyle. Bi gün tekrar scooter alırsınız belki ;)
Yağ konusunda deneyip görmek istiyorum. Bunu çok önerdiler. Madem yükleyeceksin al bakalım bunu kullan dediler. Eee adamlar yağcı. İşin ustası oldukları için de güvendim. Şayet bi problem olursa değiştiririm hemen. Varyatör, kayış, debriyaj gibi çok fazla bir ücretide yok zaten. Gerçekten yüksek bi sıkıştırma olacak çünkü bu parçalardan sonra. Yağ konusu performans kadar dayanıklılık için de önemli olacak.
Dün gece Oz ile drift box'da ölçüm yapma fırsatı bulduk. Rezillik diz boyu :D 0-100 17.49 saniye çıktı. Bu arada kadranımın 20 km/s fazla gösterdiğini öğrenmiş bulunduk. 0-100 ve 50-100 hızlanma değerlerinin yanı sıra artan her 10 km/s hıza kaç saniyede çıktığına kadar verileri elde edebildik.
http://img268.imageshack.us/img268/4627/27349871.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/1668/37646401.jpg
Bu geceden çıkardığım ders: Kadranda yazılanlara inanmayın. Özellikle Piaggio grubu motorlar için söylüyorum. Derbi, Gilera, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi ve Aprilia kullanıcıları kadranda ne görüyorlarsa 20 km/s daha düşük hız olarak düşünebilirler.
Bir yerlerden anlatmaya başlayım. İlk olarak cihazımızı, verileri anlık takip edebilmemiz için ön cama monte ediyoruz.
http://img79.imageshack.us/img79/5309/97856624.jpg
Cihaz elektrik gücünü çakmak girişinden alıyor. Şayet aracınızda çakmak girişi yoksa aküden elektrik de alınabiliyor. Montajı tamamladıktan sonra Drift Box'ın uyduya bağlanması için cihazı açıyoruz. Cihaz yaklaşık 10 saniye içinde uydu bağlantısını sağlıyor.
http://img269.imageshack.us/img269/5973/73278323.jpg
İlk denemeyi 50km/s - 120 km/s arasında yapalım dedik. Ayarları yaptık ve yola çıktım. Ama nafile. Kadranda 120'ye geldiğinde Drift Box'da daha yeni 100'e geliyordum. Dolayısıyla ayarladığımız son hız olan 120 km/s'yi yapmam için kadranda 140 km/s'yi görmem gerekiyordu. Hem testi yaptığımız kapalı yol buna müsait değildi hemde o hızı görmek için çok düz bir mesafe gerekli. Bundan dolayı hız sınırını 100 km/s'ye çektik. Testi yaptığımız yerin %70'i viraj. Dolayısıyla biraz da virajdan dolayı güç kaybı yaşadığımı düşünüyorum. Aynı zamanda ölçüm öncesinde E5'in o muhteşem trafiğine girerek motorun hararetini de malesef yükseltmiştik. E5'de iyice zorladığım debriyaj denemeler sırasında 5. kalkışda iyice yavaşladı. Zaten 5. kalkış sırasında yağmur çiselemeye başlamıştı. Çok zorlamadan geceyi sonlandırdık.
http://img269.imageshack.us/img269/3426/34443137.jpg
Veriler belli. 0-100km/s hızlanma değerimde en iyi veriyi 17.49 sn olarak kayıt ettik.Heleki ilk başlarda 19 küsürlerdeydi ve moralman sıfıra inmiştim :D
50km/s - 100km/s hızlanmayı ise 12.99 sn olarak yapabildik.
Bu arada hemen belirteyim, bu veriler aynı motor platformunu kullanan Gilera VXR 200 için de geçerli. Hatta bir arkadaşımın standart Runner'ı ile kalkış yaptığımızda kafa kafaya gidiyorduk. Bu da aynı verilerin Runner için de geçerli olduğunu gösterir. (Bir çoğunuz Runner'ı bildiği için bu örneği verdim.) Artık Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera, Moto Guzzi ve Derbi kullanıcıları da kadranlarında ne görüyorlarsa 20 km/s daha düşüğü olarak algılayabilirler.
Sıra geldi DBN verilerine :D:D:D
http://img220.imageshack.us/img220/5043/22937851.jpg
Bu, yaptığım en iyi derece olan 17.49'un DBN verisi. İvmelenmedeki istikrar gayet iyi. Fakat süre biraz uzun :cool:
Gelelim bu tablonun değerlendirmesine:
10 km/s hıza 0.71 saniyede
20 km/s hıza 1.47 saniyede
30 km/s hıza 2.37 saniyede
40 km/s hıza 3.32 saniyede
50 km/s hıza 4.44 saniyede
60 km/s hıza 5.96 saniyede
70 km/s hıza 7.83 saniyede
80 km/s hıza 10.9 saniyede
90 km/s hıza 13.12 saniyede
100 km/s hıza 17.49 saniyede ulaşmışım
Hangi km/s hıza kaç saniyede çıktığımı artık detaylı olarak görbiliyoruz. Bu verilerde gözüküyor ki 70 km/s hıza kadar 250cc'lik bir araca göre herşey normal. Fakat kendi kilo ağırlığımın da etki ettiğini düşündüğüm. :D Araç 70 km/s sonrası bir hayli yavaşlıyor. 90-100 km arası en verimsiz çalışan bölümler olmuş. Güç kaybı ve zaman kaybı bir hayli kendini gösteriyor.
Kadranda 20 km/s hız eksik gösteren Piaggio X9 250 Evolution'da video çekiyor olsaydım 100 km'ye (Aslında 80 km/s hız değerinde olacaktım) 10.9 (Düz hesap 11) saniyede ulaşacaktım. Video ile Drift Box arasında da 7.40 saniye fark olacaktı. Nasıl? Yeterince keyifsiz değil mi En azından benim için öyle. Ben motorumun 10 küsür saniyede 100 km'ye çıktığını iddia ederken drift box'da 17 küsüratlı sayıyı görünce canım sıkıldı :D Yalan makinesi moral bozmada birebir.
Şimdide tablonun biraz daha detaylısını inceleyelim:
http://img8.imageshack.us/img8/4599/dall.jpg
Aşağıdan yukarıya ve sağa doğru giden kırmızı çizgi hızlanma süresini gösteriyor. En yukarıdan aşağıya inan çizgi ise yol eğimini gösteriyor. Orta bölümde yukarı aşağı oynayan çizgi ise hızlanma sırasında maruz kalınan G kuvvetini gösteriyor. Modifiye parçalarını taktıktan sonra veriler tahmini olarak şöyle değişecek. İlk hızlanmada (10km/s-50km/s) ciddi bir artış bekliyorum. Malossi kayış, Malossi filtre, Polini debriyaj, NGK buji, NGK Buji kablosu ve piposu bu konuda baş rolü oynayacak olan ekipmanlar. Gücün en çok kayıp yaşadığı 70 km/s - 100 km/s arasında ise J Costa varyatör hünerlerini gösterecek. Dün J Costa'nın içindeki bilyaları ölçtüm. Tamı tamına 15.25 gram. Tek bi tane koyunca 15.2 gösteriyor. 2 tane koyunca 30.5 gösterdiğine göre noktadan sonraki değer 0.25 oranlıdır diye hesap ediyorum. Peki bu 15.25 gram ne anlama geliyor? Varyatör bilyalarında gramaj ne kadar azalırsa ara hızlanmalar daha iyi olur fakat son hız azalır. Bilyaların gramaj ağırlıkları fazla olduğu taktirde de son hız artar, ara hızlanmalar da orijinal varyatöre göre bir nebze daha iyi halde olur. Bu verilere göre ve mantık çerçevesinde yapabileceğimiz değerlendirmede şu anki verilerden çok daha tatmin edici sonuçlara ulaşacağız. Benim bilyalarım ağır ve bu yüzden son hızı arttıracak. 11 gr taktığımda ise ara hızlanmaların keyfini süreceğim. 11 gr'lik bilya da almayı düşünüyorum. Son hızlardan sıkılıp ara hızlanmaları daha iyi hale getirmek istediğimde bilyaların gramajıyla oynayıp daha farklı bir şekilde motorumu kullanabileceğim.
Ölçümleri yaptığımız yer hava alanı yolu üzerinde kapalı bir yoldu. ***** basmam gerekiyor ve önüme hiç bir engel çıkmaması gerek. Ama bu yol baya eğimliydi. Düz yolda ölçtüğümüzde daha iyi sonuçlara sahip olabileceğimizi düşünüyorum. Aşağıdaki tabloda kırmızı ile belirtilen bölüm hızlanma, diğer indili çıktılı veri ise virajda olduğumu gösteriyor. Saniye 7.4'e geldiğinde bir düzlük bulmuşum ki veriler sapıtmamış Sonrasında 10.6'da tekrar sahneye hafif bir eğim çıkmış.
http://img145.imageshack.us/img145/350/dall2v.jpg
Güzel bilgiler yazmışsın emeğine sağlık dahada iyisi olacakdır zamanla buda sana bi ön hazırlık oldu rolling draging yapmadan önce :)
Ve fotonun çekildiği yer tanıdık gibi güzel bi görüntü yakalanmış. Yeşilköy sahili civarı mı?
Yeşilköyde hava alanının olduğu yerler Serkancım. Pek fazla kullanılmayan bir yol. Oturup beklesen saatte 1 tane araç geçer :) Kadrandaki yanlışlık herşeyi bozdu. Kronometre ile ölçüm yapıp baktığımda 11 saniye civarı çıkıyordu. :D Demekki asıl 100'ü kadranda 120'ye gelince yapıyormuşuz. Bunu öğrenmiş olduk.
bu lastik ebatlarının ufak olmasından dolayı olan bişey olabilirmi aklıma geldiğinden soruyorum bu açıdan baktınızmı hiç?
Dün gecemi yaptınız denemeleri dün akşam gerçekten hava yol şartları için çok kötüydü yağmur çiseledi ve durdu aralıklarla, bir siyah citroen C4 şerit değiştirirken kaydı ve dönüp bariyerlere çarptı hatta göztepe köprüsü üzerinde. birde dananın kuyruğu burada kopmuş
80 km/s hıza 10.9 saniyede
90 km/s hıza 13.12 saniyede
100 km/s hıza 17.49 saniyede
bu kısımda nasıl bu kadar yavaşladı acaba bir çözümü vardır elbet daha güzel değerler çıkartabilmen için.
No problem ;) Çok fazla bi beklentim yok ama eninde sonunda şu anki halinden daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Dünya üzerinde henüz bu kadar parçayı yükleyen bir x9 sahibi yok. Yurt dışı forumlarında yazıyorum da adamlar orijinal parçadan başka birşey kullanmıyor. Benim motor için modifiye firmaları ne ürettiyse stoklarda full olarak bulunuyor. :)
ha ha ha ha ha ha ah ah aha h 17,49 he
bide 160 a kadar tampondaymış :D
olum arabamı gecelerde görmüyonuz diye herkes arp leri bana kaldırmasın çok az kaldı kaming suunnn :hehe:
istanbul trafiğinde kesinlikle çok büyük kolaylık saglıyor kardeşim kazasız belasız herşeyin bilincindesin ne hızı ne şeytan işi gündelik hayatın vazgeçilmezi :))) azmı gitti geldi balıkesir taraflarına :)))
Vaaay Kaya sendemi üyedin Techturkey'e. Hoşgeldin kardeşim. Umarım en yakın zamanda görüşürüz. Çok özledim vallahi seni.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Baya bi ara vermiştim parçaları toparlamada. Sanmayın ki boş duruyorum. ABD'den siparişlerim geldi nihayetinde.
http://img132.imageshack.us/img132/4574/58050903.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/7940/48798118.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/93/40700956.jpg
Radyatör için :D
http://img34.imageshack.us/img34/1813/49141850.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/7683/86305631.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/3626/69001380.jpg
BONUS:
http://img268.imageshack.us/img268/9075/12001122.jpg
Bunu bugün yaptırdım sanayide. Gri üzerine beyaz simli sticker. Pahalıya patladı ama güzel oldu bence.
Google şöyle çevirdi :Dhttp://translate.google.com/translat...%20your%20girl
maşallah onur çok çok harika bi motorun var.
Allah kazasız belasız kullanmak nasip eder inşallah ;)
görmek nasip olmamıştı son halini :)
Son sticker süper olmuşş :D
Megleri zamanı gelince kullanıcam :D Önce bi lastik parlatıcı ve şampuanda almam gerek biliyorsun Tarık :)
Ecnebi memleket bayrağı ve ismi dediğimiz şeye 3-5 dolar para verdim. Asıl para burda sanayide yaptırdığım tuttu :D Sanırım haritalı olanı takamayacağım. Çünkü tahminimden büyük çıktı.
J Costa varyatörün montajını geçtiğimiz hafta gerçekleştirdik. AKS Motor'dan İbrahim usta'ya verdiği bilgiler için teşekkür ederim. Hem keyifli bir sohbet ettik hem de montajı detaylı olarak fotoğrafladık.
http://img200.imageshack.us/img200/8012/15622036.jpg
Aktarım sistemine ulaşmak için gerekli parçalar sökülüyor.
http://img90.imageshack.us/img90/3118/42188189.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/6632/57464740.jpg
İlk önce debriyaj sistemi sökülüyor. Debriyajı kendinize güçlü şekilde çekince çıkarabiliyorsunuz.
http://img89.imageshack.us/img89/4075/60304311.jpg
Gördüğünüz gibi kayış ve bulunduğu bölge halen tertemiz. Eeee günde 3 km kullanınca böye oluyor.
http://img216.imageshack.us/img216/2028/44563899.jpg
Bu da debriyajın hali. Son 1.5 senedir debriyajımdan neredeyse hiç ses gelmiyor. Trafikde kullanmama rağmen ses yok. Bunu sağlayan en önemli kullanım stili kalkışlarda gazı biraz daha fazla açmak ve seri kalkmak. Bu şekilde bile 10.000'den fazla km kullanabilirmişim debriyajımı.
http://img27.imageshack.us/img27/9349/20382926.jpg
Varyatör gördüğünüz gibi arka yüzü dışarıya bakıcak şekilde monte ediliyor. Varyatörü sökmek için önce varyatörün önündeki büyük vidayı sökmeniz gerek. Kayışın bir ucu, varyatörün içinden diğer ucu ise debriyajın içinden geçiyor.
http://img90.imageshack.us/img90/5026/50990666.jpg
İşte orijinal varyatör ve J Costa arasındaki farklar. Orijinal varyatör (Solda) silindir şeklinde 6 adet bagaya (roller) sahip. J Costa varyatör ise (Sağda) parmak şeklindeki 12 adet bagalarıyla çok daha seri kavrama ve çok yüksek devirlerde dahi rahatça çalışma sağlıyor.
http://img233.imageshack.us/img233/2803/39215751.jpg
Bagaların aralarındaki fark...
http://img269.imageshack.us/img269/7392/54968929.jpg
J Costa varyatörün montajını gerçekleştirmeye başlıyoruz. Tekrar arka kısmı dışarıya bakıcak şekilde monte ediliyor. Burada önemli bir nokta var. Piaggio X9 250 Evolution'un (Ve tahminimce diğer motorlarda da var) orijinal varyatörünü taktıktan sonra arkasına bir somon koyuluyor. O somonu, varyatörün sığması için çıkarmanız gerekiyor.
http://img231.imageshack.us/img231/5638/45541366.jpg
J Costa Varyatör sisteminin kutusundan çıkan demir orta bağlantıyı monte ediyoruz. Bu bağlantı orijinale göre daha dayanıklı.
http://img231.imageshack.us/img231/8871/54963554.jpg
Varyatörün üzerine kayışı koyuyoruz ve en son olarak da dış kısma varyatörün sırtını takıyoruz. Kayış yine bu iki parçanın arasında kalmalı.
http://img269.imageshack.us/img269/6300/41024502.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/6448/43572240.jpg
Orta demirdeki vidanın iyi sıkılması gerekiyor.
http://img195.imageshack.us/img195/788/51883753.jpg
Hazır açmışken debriyajın tasının içini de temizleyelim dedik. Bir hayli balata tozu temizledik bu parçadan. Tertemiz halde daha iyi kavrama yaptığını da belirtmek istiyorum. En azından 6000 km'de bir siz de temizleyebilirsiniz. Servise gitmenize gerek yok. Sadece birazcık vida söküp parçayı çıkarıp temizlemek gerekiyor. El pratikliğiniz varsa rahatlıkla yaparsınız.
http://img90.imageshack.us/img90/4112/16180051.jpg
Montaj bitti ve son hali böyle gözüküyor.
İşte bir kaç video:
Geçtiğimiz akşam arkadaşlarımla birlikte gece 3:30'da motorlarımızı denedik. Ara hızlanmalar ve son hız olarak denemeler yaptık. Videolar aşağıda yer alıyor. Benim motorumu hafif olduğu için Arda isimli bir arkadaşım kullandı. Ben kullanınca biraz ağır kalıyor şimdilik. :) Sonucu merak ettiğimiz için hafif birinin kullanmasının doğru olduğunu düşündük. Diğer parçaları takmadan sadece varyatörün faydalarını görelim istedik. İyi seyirler.
1. video Piaggio X9 J Costa vs Full Malossi Runner
http://videos.streetfire.net/video/P...ion_701689.htm
2. video Sportcity 250 vs Full Malossi Runner (Arkadan gelene dikkat)
http://videos.streetfire.net/video/A...-vs_701824.htm
Evolution u takip etmek heycan veriyo :)
güzel ve değişik denemeler oLmuş ilk videoda çok fark yok gibi peşpeşe gitmişler...
bide neyden çektiniz videoyu ilk videoda çeken bayağa yavaş kalmış :)
laa kanka super olomus motor gule gule bın carobnlarına hasta oldum
Serkancım ben çektim videoyu. ***** ağırlık var. :) Bide altımdaki motor standartdı. Yetişemedim tek elle kullanıp tek elle video çekerken.
Diğer sarı motor çok yüklü. Ne varsa alıp taktı. Bende sadece varyatör var ve kafa kafaya gidiyor. Sonlara doğru sarı geçiyor. Diğer parçaları taktıktan sonra bir daha deneyeceğiz. Varyatörü, otomobillerdeki turbo gibi düşünün. Ekstra hızlanma sağlıyor. Zaten artık 6000 devir de başlayıp 9500 devir'e kadar yolum var. 9500 devir çeviriyorum siz düşünün nasıl keyifli. Dışarıdan yavaş gibi geliyor ama tork çok olduğu için keyif de çok oluyor.
Sırada Malossi kevlar kayış, Malossi hava filtresi, Malossi yağ filtresi, NGK iridium buji, NGK buji kablosu, NGK buji piposu, Polini debriyaj sistemi ve Castrol Racing T1 10W-50 yağ var. Bir de daha sonradan Malossi Tork Driver denen parçayı ve Leo Vince 4 Road egzoz sistemini alacağım. Ama sanıldığı gibi ucuz ürünler değil bunlar. Tork Driver 350 Euro, egzoz da aynı fiyat. :(
Sehir ici idaal bir araç masallah Allah kaza bela vermesinn
sonuna kadar okudum keyif aldığın belli umarım keyif almaya devam edersin istanbul için gerçekten mantıklı bi araç
Teşekkürler. Gerçekten şehir içi için ideal ama varyatörü taktıktan sonra biraz gazı açınca fazla yakmaya başladı. Yine de trafikten kaçmanın en ideal yolu bu.
Teşekkürler. Tüm parçaları taktıktan sonra 500cc araçlardan daha da keyif verici bir tork'a sahip olacak. Ağırlık, beygir oranları daha da değişeceği için çok zevkli olacak. Böyle bir araçla da ömür boyu keyif almaya devam ederim diye düşünüyorum. Gözüm yükseklerde değil, bununla sorunsuz binim yeterli bana :)
Stok 0-100 hızlanma:
J Costa varyatörlü 0-100 hızlanma:
onur senin x9 mu bu?
ufak ufak hızlanıyo hadi bakalım :) allah emeğini boşa vermesin
polini motori iyidir :) her motosiklete ürünleri var neredeyse :) güzel moto, iyi günlerde kullanın.