Polini'nin debriyajını henüz takmadım. Şu an sadece varyatör bulunuyor :) O da J Costa marka.
Printable View
ben lise ve orta okul zamanlarında peugeot 103 lerim vardı, 6-7 tane kadar değiştirdiğim de oldu, hepsinde polini ekipmanları kullandım hep.
bu model için polini yüksek boyutta silindir v.b. üretiyor olabilir, ben silindir, kartel, emme manifoldu kullanırdım, varyatörleri peugeot moped de debriyajsız direkt spool oluyor diye kullanamamıştık.
49cc de 70cc ye silindiri büyütüp 250cc besleyecek karbüretör ile aşırı beslerdik, sıralı çift silindir yapanlar oldu sonralarda, izmirde 4 silindire kadar yükleyen de görmüştüm :)
bi tane 2 zamanlı gilera isteğim var hep, 2 zamanlıyı çok severim motorda :) motorda yüksek devir iyidir :)
Güzel olmuş onur abi 0 100 hızlanma fark etmiş. Benimde motorsikletim var honda titan 125 :D ama benimki stoker kitli :D 200 cc şuanda top speed 160km :D
Malesef silindir kiti benim motorum için yok. Bi eski model x9 için üretilmiş ama. 250cc'yi 300cc'ye çeviriyormuş. Eğer üretirlerse beklemeden alırım. :)
3rk4n, hız fark etti de benim kilomdan dolayı fazla fark olmadı :D Asıl diğer parçalarla birlikte iyi bir veri bekliyorum. ;)
foto beklioruzzz...:)
Boşuna denmiyor o zaman at sahibine göre kişner diye :)
Kaldığımız yerden devam ediyoruz...
Cumartesi akşamı Malossi kayış ve filtreyi motora ekledik. Parçaların neler kattığını görmek için aşama aşama yükleme yapıyoruz.
http://img222.imageshack.us/img222/1400/12845287.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/4397/76662274.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/4763/57595892.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/6039/26905906.jpg
Ardından Malossi kevlar kayışı monte ettik. Soldaki orijinal kayış sağdaki Malossi kayış.
http://img195.imageshack.us/img195/8105/22071957.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/3033/21573623.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9025/78012133.jpg
Kayış ve filtre sonrasında boyası atan maletleri boyamaya karar verdik. Maskeleme görevi arkadaşım Sinan'a, zımpara ve boyama görevi de bana aitti. Fotoğrafları çekmek de yine yakın arkadaşım Arda'ya düştü. Hepsine kocaman teşekkürler.
Maletlerin önceki hali:
http://img523.imageshack.us/img523/2968/44281400.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/8466/71812816.jpg
Öncelikle direksiyon gidonu üzerinde boyanma ihtimali olan parçaları söküyoruz.
http://img511.imageshack.us/img511/4442/72745478.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/5669/63651573.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/685/20808306.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/678/45914525.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/7388/10568067.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/7021/98571119.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/1551/25792532.jpg
Sonuç:
http://img195.imageshack.us/img195/7079/69818686.jpg
Geldik can alıcı noktaya. Motor parçalarının geri kalan kısmını Pazartesi günü yükledik. Castrol'ün sitesinde motosikletimin marka ve modeline göre 10W-50 yağ kullanmam gerekiyormuş. Saflık işte gidip aldık. Motoru üreten firmanın önerisi 5W-40. 10W-50'yi koyunca motor çok titreşimsiz çalıştı ama 7000 deviri geçemedim. Moral bozukluğuyla yağı 5W-40 ile değiştirdik. Artık 9600 devir çevirebiliyorum.
http://img217.imageshack.us/img217/7889/46547769.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/3046/63470869.jpg
Bu arada motoru yüklemeden önce üst kapağı açınca gördük ki kapak contası bize güzel bir oyun oynamış. Yağ haznesinin üstünden conta yırtılmış ve yağ kavrama sistemine bulaşmış. Varyatör, kayış ve debriyaj yağ içindeydi. Bende gaza basınca neden gitmiyor diyordum. Meğerse kaçırıyormuş. Öncelikle tüm parçaları balata spreyiyle temizledik ve kuruladık. Sonra da yeni contamızla birlikte yağ haznesini montajladık.
http://img204.imageshack.us/img204/1083/47020887.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/9524/22746271.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/1558/39185769.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/238/87982561.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/7462/28903241.jpg
Temizliği yaptık. Şimdi sıra yüklemede...
Orijinal debriyaj ile Polini debriyaj
http://img221.imageshack.us/img221/7941/21187196.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/5293/88556981.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/3339/91377958.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/4056/48002835.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/3146/34816708.jpg
Ardından Malossi yağ filtresini montajladık. Bir önceki hemen alt kısımda yer alıyor.
http://img34.imageshack.us/img34/8605/19128401.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/2320/41314111.jpg
Sıra geldi NGK buji kablosu, NGK buji piposu ve NGK iridyum bujiyi montajlamaya.
http://img269.imageshack.us/img269/4825/72106637.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/210/69473674.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/6691/16629332.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/9674/36077124.jpg
Son olarak Megiuar's ürünleriyle yıkama ve NXT 2.0 cilamızı attık.
http://img34.imageshack.us/img34/5947/77688196.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/719/36424683.jpg
Unutmadan iletim. Arık 8000 devirde kalkıyorum. :) Tork muhteşem. Orijinal haliyle alakası yok. Sadece varyatör, kayış ve filtreli halde ve içi komple yağ olmuş haliyle Suzuki Burgman 400 ile rolling yaptık. Daha doğrusu benim yarı ağırlığımda olan Arda isimli arkadaşım kullandı.
20 km/s hızda basmaya başlandı. 100 km/s'ye kadar Burgman 400 ile kafa kafaya gidiyor. Tekrar video ve fotoğraflarla devam edicem...
Kozmetik bir kaç işlemim var. Bu sıralar bir de egzoz bakıyorum. Ama malesef ucuz değil bu ürünler :) Leo Vince 4 Road egzoz almak istiyorum. Ürünün fotoğrafı aşağıda yer alıyor. Orta kısımda şık bir karbon parça bulunuyor. Dinamometre üzerinde +3 HP kattığı söyleniyor. (Scooter için çok önemli bir veri.) Ne kadar doğru ne kadar yanlış görücez. Egzoz manifold bağlantısı ve silencer ile satılıyor. Türkiye satış fiyatı 730 TL.
http://www.sitogroup.com/imgleo/imgs..._4ROAD_big.jpg
Sayende motor sevgimiz günden güne büyüyor abi : )
Devamını bekliyoruz, keyifle okuyoruz :)
Uzun zamandır işlemlere ara vermiştim. Kaldığımız yerden devam ediyoruz. En son İngiltere'den sibop kapakları geldi. Bi çifti italya renklerinde diğeri ise Piaggio yazılı ve Piaggio logolu halde. Önümüzdeki hafta da sinyal, xenon ve strop ışıkları monte edicez.
http://img225.imageshack.us/img225/4689/sibop2.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/1959/sibop1.jpg
İtalya bayraklı olan kapaklar cok guzel:) Xenonlarda 4300k yada 6000K kullan abi bence:rolleyes:
hayirli olsun bayrakli olanlar guzelmis :)
Onur islerin ne zaman musait olacak yav gorusemedik :)
Xenon'u 6000k aldım Ardacım.
Tarık hakikaten uzun zaman oldu görüşemeyeli. Bu hafta içinde bir akşam nargile paklar bizi. ;)
hadi hayırlısı bende yazıcakdım 1 ay oldu yokmu bi gelişme diye :D
bijonlar çok güzel olmuş
Proje'de sona yaklaştık allahın izniyle... :)
Makyaj çalışmaları tamamlandı. İlk olarak motordaki plastik bakalitler gövde rengine boyandı. Aynalarda daha önceki sayfalarda görebileceğiniz karbon uygulamaları vardı. Ancak epoksinin dayanıksızlaşması sonucunda karbonlar kabarmaya başlamıştı. Bende karbonları söktürüp aynaları da gövde rengine boyattım. Jantları mat füme ile mat bronze karışımı bir renk yaptık. Aynı zamanda işlemleri mat vernikle sonlandırdık. Ön amortisör direklerini de jantlarla aynı renge boyadık. Varyatör kapağı, egzoz ve salıncak demirini mat siyah renge boyadık. Farları, ayna sinyallerini, alt sinyalleri ve stopların içlerini mat siyaha boyadık. Aşağıdaki fotoğrafda ayağımı koyduğum yerde gözüken açık gri olan yeri ve plakanın bulunduğu açık gri parçayı da füme renge boyadık. Aynı pütürlü yüzey ama rengi fümeye çevirildi. Bu sırada bakım çalışmaları da sürdü. Şanzıman yağı, amortisör yağı, amortisör keçeleri, buji, yağ filtresi ve yağ, motor takozu tamiri, varyatör temizlemesi ve yağlaması, debiyaj temizliği, kayış değişikliği gerçekleştirildi. Far'ın arkasında yer alan RES tuşu torpidoya bakar hale getirildi. Bu sayede yağ değişimlerinde tuşa basmak için ön panel, aynalar ve farı sökmek zorunda kalmayacağız. Motorun tüm bakımları ve modifikasyonları Kadıköy Motor'dan Kadir usta ve ekibi tarafından gerçekleştirildi. Aracın boya işlemlerini Kadıköy Motor'un yeni boya işlemleri ve krenaj tamirini üstlenen Motoas uyguladı. Mükemmel işçilikleri var ve kesinlikle tavsiye ediyorum. Serdar usta garantili iş yapıyor ve en önemlisi de tüm Türkiye'den krenaj ve boya işleri için sadece motosikletlere hizmet veriyor. Kendisi 20 yıllık motosiklet boyacısı. Son olarak egzoz sistemi kaldı. Onu da 2 hafta önce aldım. Arkadaşım İtalya'dan gelirken egzozumu da getirecek ve proje sonlandırılacak. Seneye belki 300cc silindir kiti alırım belli mi olur. Ama 2011 yaz aylarına kadar bu şekilde kullanılacak.
Öncesi:
http://img215.imageshack.us/img215/292/x92kl0.jpg
http://img296.imageshack.us/img296/3784/x94xw6.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/1685/x912by3.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/7943/x924oy9.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/1834/x95vg1.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/8803/x925ku4.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/254/x98mm9.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/6652/x911ou2.jpg
Sonrası:
http://i41.tinypic.com/fulzds.jpg
http://i44.tinypic.com/35lspjb.jpg
http://i40.tinypic.com/14e6gw2.jpg
http://i41.tinypic.com/muzjlv.jpg
http://i40.tinypic.com/28hg0uo.jpg
http://i40.tinypic.com/wrxoo2.jpg
http://i41.tinypic.com/70vtqv.jpg
http://i41.tinypic.com/sy5dlj.jpg
http://i41.tinypic.com/715id0.jpg
http://i42.tinypic.com/33c9qg8.jpg
http://i41.tinypic.com/akbk11.jpg
maşallah cok ugrastınız karsılıgını alıyosunuz.
Allah keyfinizi bozmasın ;)
bende yaza düşünüyorum ufak bi scooter almayı :)
maşallah onur abi ayrıca carbon + far karartma çok gzel olmuş maşallah diyelim :)
olm fena olmus bu ya masallah :) fotograflar yine harika cikmis eline saglik
ama kaportada cizikler var onlari bi elden gecirmek lazim :D
Maşallah çok zevkli alet.:)
:) maşallah yine güzelleşmiş
bır konu bu kadarmı zevklı olur masallah
Yorum yazan herkese teşekkürler. :) Egzoz'umda bi sıkıntı yaşanmıştı. Ona da kısa sürede kavuşucam inşallah. Şu dergi koşturması geçtikten sonra kırmızı dikişli yeni koltuk derisi kaplanıcak.
Eeee artık ellerinizden öper Emreyle birlikte. :D Ben sizin kadar anlamıyorum vallahi. :D