Egzoz sesini dışarıdan ve içeriden yükte sürüş esnasında dinlemek için ve pistte atraksiyonlu anlara tanık oldum onları da görebilirsiniz
Egzoz sesini dışarıdan ve içeriden yükte sürüş esnasında dinlemek için ve pistte atraksiyonlu anlara tanık oldum onları da görebilirsiniz
Geçen pistte iyi kosturuyodun Diyecektimki video atmıssın zaten hocam.Maşallah
06MIL85 106 Quiksilver - Sold
34ER1464 - ER CORSA 1.7 DTi - DEAD
41RS696 '00 CLİO SPORT - Sold
34 CFB 87 '97 PH1 GTİ-6 - Devamke
Uzun zaman oldu güncelleme paylaşmıyordum bu arada yine motor kırdım bu sefer deldim kendisini yine lanet 3 piston.
İstanbul - Eskişehir yolculuğu yapacaktık ailecek kısmet olmadı.
Osmangazi köprüsünde gişelerden sonra Orhangazi ye kadar kadran bitire bitire giderken tabi hava 32 derece gösteriyor.
Neyse gazla gazla Orhangazi çıkışını geçtim aynada ufak bi duman gördüm gibi geldi, ayağımı gazdan çekerken 240 km deyim bi baktım yağ ısısına 130lar da falan duruyor
Zaten milisaniyeler içerinde n'oluyor lan demeye kalmadı bir anda kompresyon kaçırdığını anladım ve koltuk altlarıma iğneler battı
Duman arttık bem beyaz arkam yanından geçtiğim darladığım araçlar beni geçiyor O sırada diyorum umarım buji yağlamıştır falan ama tabi biliyorum yani olacağı o ses isteksizlik falan ama ben iyisini düşnmeye çalışıyorum.
Neyse durdum viyadüğün üzerinde biraz soğusmasını bekledim bujileri söktüm, 1 ok 2ok 3 simsiyah içim yine ısındı 4de ok.
değiştirdim 4ünü yedek yanımda taşırım. Hiç bir değişme yok neyse dedim olmayacak böyle çekici çağardım arabayı İstanbul'a Citroen Serhan'a yolladım ben Eskişehire devam ettim işlerim vardı çünkü neyse
Gelelim bizim ufak minnak deliğime
Burada görebilirsiniz bu şekilde yandan geldim kendisini
[/url]20171227_003844 by Erel Hükerek, on Flickr
Ve tabi yine aynı görüntü
[/url]20171109_095341 by Erel Hükerek, on Flickr
Herkes diyor olm bineceksin yap bari hazır yine komple yapacaksın falan. Stok yine toplasam falan 1 piston ama takım alırım ben falan diyorum max 3b lik olup bitirirdim heralde,
Bir an gaza geldim Magic Performance'a gittim Murat UZUN'a dedim ne yapalım ben günlük kullanıyorum falan alt üst bişiler yapalım beyin fırtınası yaptık.
Karar verdim dövme çelik piston (FORGED) alalım ee kol ne kadar onuda alalım ee subaplarıda bari bişi olsun yamuk bübük yok ama madem bişi yapacağız herşeyi yenileyelim güçlendirelim.
Şu şekilde bir liste yaptık
*Wössner K9181 12.2:1 silindir
*Zollinger Racing Products Forged Kol
*CatCams 4903109 274°/268° - 236°/228° - 10.95mm/10.95mm - 2.00mm/1.40mm
*PiperCams Ayarlı Kasnak
*Supertech Subaplar
*ACL Yataklar
*Megasquirt 3 Motor işletim sistemi (Beyin)
*Mocal 16 row (satır) Yağ soğutucu
Böyle birşey yapalım bari dalan dedim, Motoru Citroen Serhan da söktük yükledik Magic Performance a götürdüm.
Dağıl parçalarımızda gelmişti hazırdı herşey.
Parçalarla bi hatıra fotoğrafı bir daha görmeceğimi ümit ederk son kez görüşüp ait oldukları yere takılmadan önce ki fotosu
Rektifiyeci işlerinden sonra toparlandı kapağımız kapandı ve egzantrikler yuvalarına yerleştirilirken yakalamıştım.
20171213_140424 by Erel Hükerek, on Flickr
20171213_140438 by Erel Hükerek, on Flickr
Toparladık takıldı her şeyimiz ve ana bağlantılar soğutma sistemi benzin hattı vs vs takılacak ki çocuğum çalışsın artık, toparlandıktan sonra oğlanın kabini aldık bedenine geri götürmekti iş,
Magic Performance de işleri bittikten sonra Citroen Serhana geri götürdüm motoru ve montaj başlasın.
IMG_20171215_142105 by Erel Hükerek, on Flickr
Tabi motor toparlanırken egsoz manifoltunu o leş ısı yayma huyundan arındırmak için sarsam mı yoksa termal seramik mi kaplatayım derken nette araştırırken
MRT Termal Seramik Kaplamayı buldum. Kumlayıp ilk önce yüzeyi temizleyip ve yüzeyin termal malzemenin tutunabilmesi için biraz pürüzleştiriyor.
Öncesi şu şekilde;
Bu da uygulama sonrası Mert'in (MRT Termal Seramik Kaplama) nın attığı fotoğraf.
Motoru attık her şey bitti ilk marşı bastık tek seferde OEM Motor İşletim Sistemi ile çalıştı, neyse yine yeniden bu sefer tek parça Magic Performance'ın yolunu tuttum çünkü bu sefer yeni MİS (EMS) im yapılacak yazılım yapılacak sonra dertlerim bitecek.
Evet işlemler başladı artık bir MS3 MİS (EMS) im var ama ayarda biraz sıkıntı oldu daha önce standart motora göre yaptırdığım egsoz ve o susturucular EGT yükseltti ve sıktı motoru o yüzden o iş yarım kaldı
DYNO da beni biraz hayal kırıklığına uğrattı 178 bg çıktı avans açamadığımız için egsozdan dolayı hiç verimli bir ayar yapamamış olduk zaten üst devirlerde çıktım Murat çıkma demişti ama dayanamadım bi yanık kokusu falan bi baktım
garibim elyaflar tütüyor neyse o günden beri gazlamıyorum o egsoz işini çözmem lazım sonra tekrar ayar yapacağız ama en azından arabam altımda o mutluluğum
Tabi birde PC de gördüğümüz filtrem o kadar kötü hava alıyor ki 86 derece dip gazda ne yapacağız zaten düzgün havada çekemiyormuşuz onu hemen çözelim, egsozdan önce oldu biraz öteledim tabi
buda filtrem;
Aşağıda kelebeği görebiliyorsunuz, yuvarlak ucunda metal olan debriyaj halatının ucu alan biraz dar aradan aşağı davlumbazın içerisine girecek boru, onuda kaplatsam mı diye düşündüm termal seramik
Bilemedim onuda yapacağım sanırım.
Ve ta taaaa montajladıktan sonra AEM filtremide ucuna taktıktan sonra solda olmasıda çok tahrik edici bi emiş sesi çıkıyor
şimdilik bu kadar egsozumu daha hala yapamadım yaz olunca goygoy daha çok yapılıyor biraz öteledim onuda yaptırdıktan sonra ve yazılım aldığım gücüde paylaşırım.
Hem geçmiş olsun hem hayırlı olsun diyeyim tatsız bi deneyim olmuş ama güzelliklere vesile olmuş. Böyle düzgün 306gti ların halen kıymet veren ellerde olduğunu gormek güzel. Benim de çok sevdiğim bir araç ama hayalimde kalacak gibi duruyor
Erel bey kesenize bereket.Severek takip ediyoruz.Fransadan selamlar
91' E34 M50B30 Avus blue
98' E36Cp Cosmosschwarz
05' E46Touring Titan silber
geçmiş olsun erel bu vesileyle daha keyifli hale getirmişsin aracını maşallah
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
erelcim oncelikle gecmis olsun, arkasından da hayırlı olsun insallah bir daha bu tarz sorunlar yasamaz keyifle arabana binmeye devam edersin.
not: camiada tanıdıgım en istikrarlı adamsın helal olsun
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
SOY TÜRKİYE
Evvela geçmiş olsun Erel..Yeni tuneli motorda hayırlı olsun...
Herhalde en uzun süreli 306 GTİ sahibi sensindir...Bu aracın önceside var...Bu ne sevgi maşallah....Kalsağlıcakla....
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)