User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
110 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Black CRX - 35 EAT 87

  1. #77

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    helal kardeşim helal...........

  2. #78
    turgay.ozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah yeni spec lerinde hayırlısıyla sorunsuz bindirmek nasip eder inşallah... Yeni setup çok güzel olmuş. İstemenle yapman bir oldu bu konuda cidden tebrik ediyorum dyno ya çıkardınızmı aracı ?

  3. #79
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turgay.ozgur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah yeni spec lerinde hayırlısıyla sorunsuz bindirmek nasip eder inşallah... Yeni setup çok güzel olmuş. İstemenle yapman bir oldu bu konuda cidden tebrik ediyorum dyno ya çıkardınızmı aracı ?
    eyvallah teşekkür ederim, 1 hafta da turbomu yapılır ne biçim iş bu diyenlere selam olsun herkes çok olumsuz konuştu etrafımdaki birkaç kişi hariç hep olmayacağını söylediler ama çok şükür 6 günde bitirdik ve bir sıkıntı yok iş bence yapan ustada bitiyor, yata yata turbo yapılmaz arabaya, en son ince ayar yapılırken dynoya çıkarıcam çıktıyı buraya yapıştırıcam
    CAN CEYLAN

  4. #80
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mşlh. kazasız belasız sıkıntısız binersin inş.

    zevkli bir rex olmuştur artık..
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  5. #81
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RpmTurk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mşlh. kazasız belasız sıkıntısız binersin inş.

    zevkli bir rex olmuştur artık..
    inş. erol abi, teşekkür ederim.
    (bu arada geçenlerde sensör için seni arayan bendim abi
    CAN CEYLAN

  6. #82
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.647
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eyvallah teşekkür ederim, 1 hafta da turbomu yapılır ne biçim iş bu diyenlere selam olsun herkes çok olumsuz konuştu etrafımdaki birkaç kişi hariç hep olmayacağını söylediler ama çok şükür 6 günde bitirdik ve bir sıkıntı yok iş bence yapan ustada bitiyor, yata yata turbo yapılmaz arabaya, en son ince ayar yapılırken dynoya çıkarıcam çıktıyı buraya yapıştırıcam
    hayırlı olsun kazasız belasız diyieyim specleri yazarmısın
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  7. #83
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.647
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit specler yazıyomuş okumadan yazmışım
    maşallah daynosunu ve videoları bekliyoruz kardeşim
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  8. #84
    ENG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin ve darısı başımıza diyelim ben bu setupa si ayna mahruti takmanın uygun olmadığını düşünüyorum. turbo rexe uzun oran daha verimli olacaktır.
    Alıntı CRX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim sorma bulamadık uygun bişey
    ENGİN HOCA

  9. #85
    Hakan-siR
    Misafir
    Yaklaşık 1-2 ay kadar önce Yeşilyurt Devletin orda gördüm sizi karşı şeritten gelirken maşallah güzel bi araba. Sizden önce kimdeydi bu bilindik bi Rexmidir? Çok güzel görünüyordu Maşallah nazar değmesin.
    Sevgili Can'a uymasaydın keşke.. Turbodan sonra 1 kez bindim arabasına, o hızlanma anlatılamaz yaşanır diyorum.

    Bu arada tanımayanlar için konuyu dağıtmadan çok önceleri kendimi tanıtmıştım ama bayadır aktif değildim..Farklı bir kullanıcı ile devam ediyorum.. İzmir - 35½ Karşıyaka'dan Hakan YILMAZ.. Honda CRX - Beyaz - 1991.. İzmir'de hala tek beyaz benim sanırsam, Fümeye bile kardeş geldi

  10. #86
    Mutlu KOÇER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    35
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eyvallah teşekkür ederim, 1 hafta da turbomu yapılır ne biçim iş bu diyenlere selam olsun herkes çok olumsuz konuştu etrafımdaki birkaç kişi hariç hep olmayacağını söylediler ama çok şükür 6 günde bitirdik ve bir sıkıntı yok iş bence yapan ustada bitiyor, yata yata turbo yapılmaz arabaya, en son ince ayar yapılırken dynoya çıkarıcam çıktıyı buraya yapıştırıcam
    Kim o can yata yara turbo yapan?
    Direksiyondaki eşşek olursa arabanın kaç beygir olduğunun ne önemi var...

  11. #87
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.970
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Darkness mi crx turbo bide onda vardı galiba
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  12. #88
    Mutlu KOÇER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    35
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo yapan araçlardan bahsetmiş can CRX turbo dememiş. Gerçi kendi cevaplarsa daha iyi olacak
    Direksiyondaki eşşek olursa arabanın kaç beygir olduğunun ne önemi var...

  13. #89
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hakan-siR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 1-2 ay kadar önce Yeşilyurt Devletin orda gördüm sizi karşı şeritten gelirken maşallah güzel bi araba. Sizden önce kimdeydi bu bilindik bi Rexmidir? Çok güzel görünüyordu Maşallah nazar değmesin.
    Sevgili Can'a uymasaydın keşke.. Turbodan sonra 1 kez bindim arabasına, o hızlanma anlatılamaz yaşanır diyorum.

    Bu arada tanımayanlar için konuyu dağıtmadan çok önceleri kendimi tanıtmıştım ama bayadır aktif değildim..Farklı bir kullanıcı ile devam ediyorum.. İzmir - 35½ Karşıyaka'dan Hakan YILMAZ.. Honda CRX - Beyaz - 1991.. İzmir'de hala tek beyaz benim sanırsam, Fümeye bile kardeş geldi
    Orada oturduğum için denk gelmeniz güzel bir tesadüf olmuş
    Bilindik bir rex değil unutulmuş kapalı bir kutu içerisinden çıkardım denebilir, istanbul aracıydı ama eski plakasını tanıyan biri çıkmadı daha henüz araştırmama rağmen Benim aslında aklımda olan birşeydi turbolamak ama tabiki adaşımın aracına binince bu istek tavan yaptı ve uzun yolda mercedes bir araca yaşadığım hezimetten sonra turbo olayını hemen yapma kararı aldım Keşke imkan olsaydı da aracı gördüğünüzde tanışabilseydik, biraraya gelmeyi çok isterim zaten eski nickinizin meşhurluğunu önceden biliyordum iyi dilekleriniz için de teşekkür ederim
    CAN CEYLAN

  14. #90
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ENG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin ve darısı başımıza diyelim ben bu setupa si ayna mahruti takmanın uygun olmadığını düşünüyorum. turbo rexe uzun oran daha verimli olacaktır.
    aynen kısaltmayı düşünmüyorum ama n/a kullanmaya devam etseydim bulsam takardım si son dişliyi teşekkürler iyi dilekleriniz için
    CAN CEYLAN

  15. #91
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutlu KOÇER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kim o can yata yara turbo yapan?
    öncelikle merhabalar,
    yata yata turbo yapılmaz derken söylemek istediğim şuydu aslında, evet turbo yapmak arabaya headers takmaya benzemiyor ama abartılacak bişeyde değil bence, insanları görüyorum turbo yapıyolar aylarca bekliyolar araçlarını yatırıyolar, adına da proje diyorlar, evet tamam bu ciddi bişey ama düzgün bir programlamayla ve iyi bir ustayla parçalar tamam olduktan sonra bence toplamda 3 günde montajı ve 1 gün de ayar ile 4 günde bitecek bir iş, olur da sorun çıktı diyelim en kötüsünü düşünelim kırdık diyelim, 1 haftada parça temini yaparım 1 haftada motor toplar rodaj bile yaparım yine tutacağı 2 hafta süre olur, demek istediğim şu aslında büyütülecek bişey değil, bence herkes elinde uygun bir bütçe olduktan sonra yapabilir. Bindiğim araba 92 model bir araç sonuçta supra kullanmıyorum, amacım en kısa sürede bu amacı araca uygulayıp tadını çıkarmaktı ve Allahta bana bunu nasip etti, iş yapılan usta ve muhattap olan insanların özverisi bence bu işlerde en ön planda teşekkürler.
    CAN CEYLAN

  16. #92

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşllah güzel araç

  17. #93
    Jehuty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    35/Alsancak
    Mesaj
    946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Can eski plakası neydi aracının ?

  18. #94
    Mutlu KOÇER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    35
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Can şimdi ben sana işi şöyle açıklayayım. Bakalım küçümsediğin kadar varmı. Biraz uzun olacak ama bu işin içinde uzun yıllardır olan arkadaşlar ne demek istediğimi gayet iyi anlarlar. Alınıp kırılmanı da istemem biraz doğruları yazıcam.

    Bu senin burdan takip ettiğim kadarıyla ilk turbo projen. Yaptığın Hardtune bir proje değil, yani sohc motordan bishimoto gibi 700 hp çıkarmış bir araç değil, yada Mutluay abi gibi, Hilmi gibi, Cem, erkut yada emre gibi hiç değil.

    Stock motora 0,5 en fazla 0,6 bar basınçla uygulanan, bu sitede gayette yapılan bir proje.
    Yanlış anlama senin yaptıklarını, paranı ve heleki emeklerini kesinlikle küçümsemiyorum.
    Demem o ki ilk tanışma konunda belirttiğin gibi "İddalı bir araç" değil benim için. (Bu bir görüştür kesinlik yada genelleme yapılamaz kişiye göre farklılık gösterir)

    Restorasyon olarak iddalı dediysen eyv. onun emeğini iyi bilirim birçok arkadaşıma o konuda yardımcı oldum ayrı zorlukları vardır (Parça temini, ustaların iş bilinci ve kalitesi, aracın durumu vs.vs.)

    Araç neden yatar?

    1- Aracın Motor durumunu görme (Blok, Piston, Segman, Kol, Yataklar, krank hatta yağ pompasının kontrolü ve yeterliliği)

    180 - 250 bin Km. araçlardan bahsediyoruz Can, 92-95 tarih bandında üretilen araçlar bunlar. Elbette açıp bakmak, mevcut durumunu görmek, yeterliliği ölçmek, çeşitli testlere sokmak gerek. (D motorlardaki en nalet iş yağlamadır, B motor gibi ITR yağ pompası uygulama bir şansın olmadığı için devir dönme 9k 10k olamaz. Bu yüzden yatak sarmamak için açar bakarsın) Haliyle bunları İzmirde tek atölyede yaptırmak imkansız. Bunların diğer atölyeleri dolaşması ve oranında iş yoğunlundan dolayı zaman alıyor.

    2- Parça temin süresi (Uyumlu parça kombinasyonun sağlanması (Setup hazırlanması), Gümrük işlemleri vs.vs.) Burada yapılacak bir hata parçaların Avrupa, amerika hatta asyadan temin edildiğinden gidip gelmesi bile yeri geliyor ayı buluyor.

    CP gibi Darton gibi hatta ERL gibi firmalar özel siparişleri senin tahmin ettiğin gibi 3 günde yapıpta sana göndermiyor, en az 3 haftalık üretim ve hazırlık süresi veriyor.

    Örnek D16A9 olarak üstüne ısrarla belirttiğin motor kodunu rağmen parça temini yapan işgüzar bir firma elemanı sana inatla atıyorum D16Y4'a uygun parça gönderebiliyor.

    3- Araçtan beklenti ve tatminkarlık (1.6 hacimli bir motordan bahsediyoruz Amerikadaki gibi Bigblock araçlardan değil. Gidip aracına PT6768 gibi yada GT40 gibi turbo takarsan dolduramazsın o turboyu o hacimle. Sen ne yapmışsın T3T4 gibi Ball bearing bir turbo takıp kısık basınçla kendini tatmin edecek bir liste hazırlamışsın.

    Bu sana ilk süreçte yetecek, peki sonra?
    Altındaki gücün farkındamısın?
    Aktarımın, güvenlik önlemlerin ve şase durumun elverişlimi?
    Gün geldiğinde Setup yükseltmek istemiyecekmisin sence?

    3ncü maddenin özeti şu. Beklenti + Ego tatmini = Maliyet.


    Ayardan söz etmişsin, Sen ayar sırasında oluşabilecek mekanik arızaları hiç hesaba katmıyormusun ? En basittnden Turbonun intercooler borusunun bile çıkması ayar süreni gereksiz yere uzatır. Wasgate'in hortumum bile çıkmasının neye mal olabileceğine, yada aslında yerine oturmayan buji kablolarının ateşlemeyi kesmesini bobine bağlayan salak bir ustanın yok yere ateşleme sistemini komple almana neden olmasını tahmin edebiliyormusun?

    Senin ayarı Özdin abimi yaptın? Eğer öyleyse o kadar kısa sürmesinin nedeni tamamen özdin abinin özverisi ve olaylara yaklaşım tarzından dolaydır. İntegra PR04 ECU'ye chip yazdınız sanırsam S300 yada Neptun RPT kullanmadınız değilmi ? Eğer öyleyse bu 1 gün bile sürmez zaten. Nasıl süre uzar, mekanik bir sorun çıkar atıyorum onarımıda yeni parçaların gelmesiyle beraber 1 bilemedin 2 haftayı bulur buda yazılımcının izmir dışındaysa gidip tekrar gelmesine sebep olur. Ki Özgün netten yazılım atabilen bir mapper buda ortadan kalktı sayesinde.

    Bazen bazı olaylar parayla halledilemez. Ustan ANGUTTUR, onun salaklığını sen çekersin. O çok met ettiğin usta araya iş almayacak, sadece senin aracınla ilgilenecek, hata yaptığında yada yapamadığında "Bu bunun hastalığı", "Normaldir kaç yaşında araç olur öyle" demiyecek insan olması lazım.
    Gözü parada değil, işindeki kalitede olacak usta olması lazım. Turbo besleme olan bir aracın volanını gidip tornalatıp gelip aracına farkında bile olamadan takabilir, gidip debriyajını perçinletir 1500 km sonra debriyaj bile kaydırabilir, rektefiyeci gömlekleri çakarken mikronluk hata yapar çizersin gömleklerini vs.vs. bunlar usta faktörüdür.

    Misal turbodan önce senin resimlemlerinde şu var. Araştırdım bulamadım, neden Atmosferikken aracının egzoz sistemi son kıvrımı yapıp soldan çıkıyor ? İyi usta Rexlerde kasıntının sebebinin birazda olsa ilk nedenin bu olduğunu bilmelidir değilmi? 48 mm değilde 51 mm olduğunu bildiği gibi.

    Hepimizin araçtan beklentimiz değişiyor, keza bilgimizde öyle. Ben tek tek yazmıyayim istersen buraya açtığın konu başlıklarını ama sen dön bir bak gelişme evrene. Çatara pataradan Neptune - MS'ye, Custom Cai'den Boost projectte Hiç birimiz bu işi bazı acemiliklerden ve afedersin düdüklenmeden geçirmedik. Diyen adam varsa ve hakkatende her yaptığı tam maliyetiyle olduysa alnından öpücem arabamıda onun üzerine yapıcam o kadar büyük konuşurum.

    Herkesin proje süresi farklılık gösterir ve bunu ne sen nede başkası küçümseyebilir. Büyütülmek değildir o, çıkabilecek sorunların önüne geçmektir bekleme ve emin olmaktır. Yoksa bende biliyorum Ebaydan Kit alıp turbo yapmayı.

    Sana ustana olan güvenini hem senin hemde benim kafamızda netleştirmek için tek bir soru sorucam.

    Bana 0.5 bardan sonra 0.6 barda ustanın yaptığı işçilik ve motor durumunun sana vermiş olduğu bilgilere de dayanarak kol çıkartmayacağı, senin ustan yada araçta turbo uygulamandan dolayı çıkabilecek herhangi bir sorun için uygulaması bulunan her ustan işini layıkıyla yerine getirdi mi ustan yada ustaların adına garanti verebilirmisin?

    Sonuçta kul yapısı diyip sıyrılmadan bana cevap ver lütfen.


    Son olarak seninle cidden yüzyüze görüşmek isterim hele ki aracının son halini görüp beraber yorumlamayı ise çokk çoookk isterim. Umarım söyledikleriminde de alınmazsın, çünkü baştada söylediğim gibi bu benim görüşüm ve kimseye birşey kanıtlama çabasındada değilim.
    Direksiyondaki eşşek olursa arabanın kaç beygir olduğunun ne önemi var...

  19. #95
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutlu KOÇER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Can şimdi ben sana işi şöyle açıklayayım. Bakalım küçümsediğin kadar varmı. Biraz uzun olacak ama bu işin içinde uzun yıllardır olan arkadaşlar ne demek istediğimi gayet iyi anlarlar. Alınıp kırılmanı da istemem biraz doğruları yazıcam.

    Bu senin burdan takip ettiğim kadarıyla ilk turbo projen. Yaptığın Hardtune bir proje değil, yani sohc motordan bishimoto gibi 700 hp çıkarmış bir araç değil, yada Mutluay abi gibi, Hilmi gibi, Cem, erkut yada emre gibi hiç değil.

    Stock motora 0,5 en fazla 0,6 bar basınçla uygulanan, bu sitede gayette yapılan bir proje.
    Yanlış anlama senin yaptıklarını, paranı ve heleki emeklerini kesinlikle küçümsemiyorum.
    Demem o ki ilk tanışma konunda belirttiğin gibi "İddalı bir araç" değil benim için. (Bu bir görüştür kesinlik yada genelleme yapılamaz kişiye göre farklılık gösterir)

    Restorasyon olarak iddalı dediysen eyv. onun emeğini iyi bilirim birçok arkadaşıma o konuda yardımcı oldum ayrı zorlukları vardır (Parça temini, ustaların iş bilinci ve kalitesi, aracın durumu vs.vs.)

    Araç neden yatar?

    1- Aracın Motor durumunu görme (Blok, Piston, Segman, Kol, Yataklar, krank hatta yağ pompasının kontrolü ve yeterliliği)

    180 - 250 bin Km. araçlardan bahsediyoruz Can, 92-95 tarih bandında üretilen araçlar bunlar. Elbette açıp bakmak, mevcut durumunu görmek, yeterliliği ölçmek, çeşitli testlere sokmak gerek. (D motorlardaki en nalet iş yağlamadır, B motor gibi ITR yağ pompası uygulama bir şansın olmadığı için devir dönme 9k 10k olamaz. Bu yüzden yatak sarmamak için açar bakarsın) Haliyle bunları İzmirde tek atölyede yaptırmak imkansız. Bunların diğer atölyeleri dolaşması ve oranında iş yoğunlundan dolayı zaman alıyor.

    2- Parça temin süresi (Uyumlu parça kombinasyonun sağlanması (Setup hazırlanması), Gümrük işlemleri vs.vs.) Burada yapılacak bir hata parçaların Avrupa, amerika hatta asyadan temin edildiğinden gidip gelmesi bile yeri geliyor ayı buluyor.

    CP gibi Darton gibi hatta ERL gibi firmalar özel siparişleri senin tahmin ettiğin gibi 3 günde yapıpta sana göndermiyor, en az 3 haftalık üretim ve hazırlık süresi veriyor.

    Örnek D16A9 olarak üstüne ısrarla belirttiğin motor kodunu rağmen parça temini yapan işgüzar bir firma elemanı sana inatla atıyorum D16Y4'a uygun parça gönderebiliyor.

    3- Araçtan beklenti ve tatminkarlık (1.6 hacimli bir motordan bahsediyoruz Amerikadaki gibi Bigblock araçlardan değil. Gidip aracına PT6768 gibi yada GT40 gibi turbo takarsan dolduramazsın o turboyu o hacimle. Sen ne yapmışsın T3T4 gibi Ball bearing bir turbo takıp kısık basınçla kendini tatmin edecek bir liste hazırlamışsın.

    Bu sana ilk süreçte yetecek, peki sonra?
    Altındaki gücün farkındamısın?
    Aktarımın, güvenlik önlemlerin ve şase durumun elverişlimi?
    Gün geldiğinde Setup yükseltmek istemiyecekmisin sence?

    3ncü maddenin özeti şu. Beklenti + Ego tatmini = Maliyet.


    Ayardan söz etmişsin, Sen ayar sırasında oluşabilecek mekanik arızaları hiç hesaba katmıyormusun ? En basittnden Turbonun intercooler borusunun bile çıkması ayar süreni gereksiz yere uzatır. Wasgate'in hortumum bile çıkmasının neye mal olabileceğine, yada aslında yerine oturmayan buji kablolarının ateşlemeyi kesmesini bobine bağlayan salak bir ustanın yok yere ateşleme sistemini komple almana neden olmasını tahmin edebiliyormusun?

    Senin ayarı Özdin abimi yaptın? Eğer öyleyse o kadar kısa sürmesinin nedeni tamamen özdin abinin özverisi ve olaylara yaklaşım tarzından dolaydır. İntegra PR04 ECU'ye chip yazdınız sanırsam S300 yada Neptun RPT kullanmadınız değilmi ? Eğer öyleyse bu 1 gün bile sürmez zaten. Nasıl süre uzar, mekanik bir sorun çıkar atıyorum onarımıda yeni parçaların gelmesiyle beraber 1 bilemedin 2 haftayı bulur buda yazılımcının izmir dışındaysa gidip tekrar gelmesine sebep olur. Ki Özgün netten yazılım atabilen bir mapper buda ortadan kalktı sayesinde.

    Bazen bazı olaylar parayla halledilemez. Ustan ANGUTTUR, onun salaklığını sen çekersin. O çok met ettiğin usta araya iş almayacak, sadece senin aracınla ilgilenecek, hata yaptığında yada yapamadığında "Bu bunun hastalığı", "Normaldir kaç yaşında araç olur öyle" demiyecek insan olması lazım.
    Gözü parada değil, işindeki kalitede olacak usta olması lazım. Turbo besleme olan bir aracın volanını gidip tornalatıp gelip aracına farkında bile olamadan takabilir, gidip debriyajını perçinletir 1500 km sonra debriyaj bile kaydırabilir, rektefiyeci gömlekleri çakarken mikronluk hata yapar çizersin gömleklerini vs.vs. bunlar usta faktörüdür.

    Misal turbodan önce senin resimlemlerinde şu var. Araştırdım bulamadım, neden Atmosferikken aracının egzoz sistemi son kıvrımı yapıp soldan çıkıyor ? İyi usta Rexlerde kasıntının sebebinin birazda olsa ilk nedenin bu olduğunu bilmelidir değilmi? 48 mm değilde 51 mm olduğunu bildiği gibi.

    Hepimizin araçtan beklentimiz değişiyor, keza bilgimizde öyle. Ben tek tek yazmıyayim istersen buraya açtığın konu başlıklarını ama sen dön bir bak gelişme evrene. Çatara pataradan Neptune - MS'ye, Custom Cai'den Boost projectte Hiç birimiz bu işi bazı acemiliklerden ve afedersin düdüklenmeden geçirmedik. Diyen adam varsa ve hakkatende her yaptığı tam maliyetiyle olduysa alnından öpücem arabamıda onun üzerine yapıcam o kadar büyük konuşurum.

    Herkesin proje süresi farklılık gösterir ve bunu ne sen nede başkası küçümseyebilir. Büyütülmek değildir o, çıkabilecek sorunların önüne geçmektir bekleme ve emin olmaktır. Yoksa bende biliyorum Ebaydan Kit alıp turbo yapmayı.

    Sana ustana olan güvenini hem senin hemde benim kafamızda netleştirmek için tek bir soru sorucam.

    Bana 0.5 bardan sonra 0.6 barda ustanın yaptığı işçilik ve motor durumunun sana vermiş olduğu bilgilere de dayanarak kol çıkartmayacağı, senin ustan yada araçta turbo uygulamandan dolayı çıkabilecek herhangi bir sorun için uygulaması bulunan her ustan işini layıkıyla yerine getirdi mi ustan yada ustaların adına garanti verebilirmisin?

    Sonuçta kul yapısı diyip sıyrılmadan bana cevap ver lütfen.


    Son olarak seninle cidden yüzyüze görüşmek isterim hele ki aracının son halini görüp beraber yorumlamayı ise çokk çoookk isterim. Umarım söyledikleriminde de alınmazsın, çünkü baştada söylediğim gibi bu benim görüşüm ve kimseye birşey kanıtlama çabasındada değilim.
    Öncelikle bu kadar uzun bir yorum görünce çok şaşırdım ve sevindim de aslında

    Sırayla gidelim..

    Evet bu benim ilk turbo projem, turbonun ve projenin ciddi anlamda ne demek olduğunu çok iyi biliyorum, eski yorumumun başında belirtmiştim supra yapmıyoruz diye, dediğim gibi 92 model ölüden diriltilmiş bir aracı turboluyoruz, örneklerde geçtiğiniz abilerin araçlarını biliyorum ve hepsinede imrenerek bakıyorum, maaşallah.. Hiçbirşeyi veya hiçbir verilen emeği küçümsemiyorum, ukalalık yada artistlikte yapmıyorum, bindiğim araba sahibinden de 5000 lere bile veriliyor, neyin ne olduğunun farkındayım, size göre iddalı olmayan bir araç bana göre iddalı olabilir, iddanın konusuna ve şekline göre değişir yorumlar, evet benim aracım iddalı neden mi çok yeni bir örnek vericem dün gece taç mahale arkadaşın doğum gününe gittim arabayı kapının önüne getirdiğimde sırasıyla dizilmiş bmw, mersolara bakan gözler bir anda benim kıçı kırık arabama çevrildi, geçerli makine yorumunu yaptı vale ve devam etti, işte bu bana göre iddalı olmaktır. İddalı olmak görünüşte de olur, temizlikte de olur, performansta da olur kişiden kişiye değişir
    Parça temini, montaj vs. ile alakalı yazdığınız yorumları okudum, çok doğru şeyler ama benim yaptığım işle bir alakası yok niye derseniz benim yaptığım işin boyutlarıyla o işlerin boyutları çok farklı ama ben kendi adıma konuşuyorum benim milyon dolarlarımda olsa ben bir arabayı hızlı yapıcam diye aylarca bekletmem her ne sebep olursa olsun, yapı gereği biraz hırslı ve hızlı biriyim, yaptığım yorumlar kendim ve yaptığım işlerle alakalı yorumlardır, başkasını bilmem. Bu yaptığım modifiyeleri bir tek ben yaptım diye de bişey demiyorum ama izmir gibi bir yerde parmakla gösteriliyorum, bu nedenle de evet kendimi ve aracımı özel hissedebiliyorum haklı olarak, ayarla alakalı verdiğin bilgiler için teşekkür ederim bildiklerimin üzerinden geçmiş oldun, oluşabilecek her türlü sıkıntıya karşı en acilinden ne gerekiyorsa yaparım, beklemem. Ayarı özdin abinin üstlendiğini bildiğine göre demekki benim aracımı birilerinden duymuşsunuz, merak etmişsiniz, nasıl ve ne şekilde yapıldığının bilgisini de almışsınızdır öyleyse
    Turbodan önce egsozu sağdan çıkartalım diye bir sürü insan bana çıkıştı, kimse angutluk yapmadı, ben kendim istediğim için soldan çıkarttım, çünkü öyle hoşuma gidiyordu, ve kaldı ki egsozu sağdan çıkan rexleri yediğimi de belirtmek isterim sıkıştırmadan dolayı, neyse.. Ustaya gelelim, izmirde bir çok usta gördüm hepsine gittim denebilir ama sonradan adresim tek bir yer oldu, nedeni ise şu evet hiçbirşeyin garantisi yok ama bir sorun olursa da motorumu kendi aracıymış gibi toplayacak abim dediğim bir ustam var, her zaman söyledim bunu, eğer ben bu işle alakalı şahıslara güvenim olmasa izmir gibi bir yerde zaten bu işi yapmazdım, iş yaptığım yada yaptırdığım ustalar nerdeyse hergün merabamın olduğu kişiler ve evet ben açık söylüyorum ben düdüklenmedin her parçayı en uygun fiyata ve yolla aldım çünkü bişey lazım olduğunda aradığım insanlar belliydi, hepsi abilerim.

    Yazdıklarına ne alındım ne darıldım ne de başka bir duygu besledim,
    Yazılanlar doğru her noktasına kadar,
    Ama bazısı benimle ve benim yaptığım işle alakalı doğru ama kimi de değil
    Tanışmayı bende çook isterim birlikte yorumlamaktan, kafa yormaktan zevk alırım,
    Bişey kanıtlamaya gerek yok zaten konusuna yazdığın egsozu soldan çıkaran biri ne diyebilirsin ki

    Saygılar
    CAN CEYLAN

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •