Success is just like being pregnant.
Everybody congragulates you but nobody knows how many times you were f*cked.
ooooo kralsın hacı. o aklıma gelmedı hıc. hep bı seyler sokerek takarak pp ayarlıyorum ben...
kısıtlamadan olunca oluyosa 10 numara 5 yıldız. herseyı tak hersey calıssın ama kısık calıssın hea. mukhemmel fıkır vallahülazimm. ben 1 1.5 saate online ım kıvılcım paslaşalım..
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
Kankiler gelisim 9u bukur bekleyin beni
Success is just like being pregnant.
Everybody congragulates you but nobody knows how many times you were f*cked.
BeyLer size bi sorum olacak ben GT5 de cektıgım fotoLarı USBYE atmak istiyorum ?
Nasıl atarım USB'YE![]()
Dizi arasi![]()
Sonrada bizimkinler cokcek tv ye
Kisa surdu bu gun
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
Suskunlardan sonra ben gelirim.
Abi resmi cek daha sonra ucgene bastinmi altta menu aciliyor orda export ps systrmmi.ne yaziyor.ona bas resimler ps menusundeki fotolar kismina cikiyor.
Cik.oyundan gel o menuye resimlere tek tek bas orda copy.usb cikiyor usbyi taktiktan sonra
Success is just like being pregnant.
Everybody congragulates you but nobody knows how many times you were f*cked.
Suskunlardan sonra gelebilirim stress atmak için çok gerildim anasını satayim
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
evet yogun istek üzerine artık bir gt5 rehberi yayınlama vakti geldi gibi.
burda anlatıcaklarımı daha iyi bilen uygulayan inanın benden çok daha iyi temiz 2 kişi sayarım ; 1.onursumer 2.onur02 ..
yanlışlarım hatalarım eksik gediklerim varsa düzeltmelerini rica ederim burdan.
araç ayarlarından giriyorum.
1.aerodinamikler : bu ayar arkada body kiti olan ve kanadı olan araçlar için geçerli.
bastıma kuvveti (downforce) arttırmanın yararı araçınız max 200 yapıyor ise bu hıza daha çabuk cıkmanızı virajlarda tutunmanızı arttırır. ama kuvvet fazla iken araç 200 yapamaz 192 - 193 kesilir.
azaltırsanız araç virajda tutunma az olur...araçınız 200e daha yavas çıkar ama 205 -207 görür.
2.araçı full modlayıp misal 450pp ye geldi yarış 430 pp..burdaki güç kısıtlamdan motor gücü düşürebiliri ppyi aşşa çekebilirsiniz.bunun mantığı araçın kilo başına düşürdüğü hp ile oynarak gidişatına kötü yönde mudale etmektir.
3.turbo : turbo her zaman yüksek devir takmanın bir mantığı yoktur özellikte driftte orta devir tavsiye ediliri.orta devir 3000dd ' de dolarken yüksek devir 4000binde dolar mantığı![]()
4.şanzıman : bu ayar arabayı rezilde eder vezirde.
bu menüde karşınıza her vitess karşılığından 4 haneli rakamlar vardır.
bu rakamlar büyüdükçe vites oranı kısalır küçüldükçe vites oranı büyür.
1.2.3.4.5.6 yı ayrı ayrı ayarlarken son dişliyide bu viteslerin hepsini birbirine bağlayan bir çubuk gibi düşünün.
son dişli ile hepsine aynı anda etki yaparsınız.
tavsiyem önce son hız bölümünü açmanız ama araça göre mantıklı olarak misal s2000de bunu 400 yapmanın hiç bir mantığı yok çünkü ne olursa olsun 330 gören s2000 yok
s2000 yolda çıkarsak son hızı ayarladık 320 ye.
son dişiliyide 4100den 4400 çektimizi var sayarsak artık kısa bir şanzımanımız var demektir.
daha sonra 1 2 3 4 5 6 ile oynarak araçı hep vtec üstü ayar yapabilirsiniz.
tavsiyem her zaman 1i uzun tutmaktir pist için 1de 1 araç en kötü 70 75 görmeli..
geri kalanlar vitesler için sürekli deniyerek en uygun oran bulunmalı misal 2den 3e atınca araç 4bine düşerse yığılır vtec altı kalır.s2000de vtec 6200de açılır.
1.ayarladık 70 75e çaktık 2 ye araç düşüyorsa 4000dd 'ye 2.yi kısaltın![]()
attınız 3e araba 5500de düştü bu iyi bir rakam bana kalırsa elleşmeyin.
attınız 4e araba 7000e düştü bu çok bu vites uzatılabilir.
deneme yanılma ile bulabilirsiniz,tabi bunlar pist için dragda rollda farklı işler işin içine girer.
4.aktarma organları ; buda hassas 1 ayardır.
torku dağıtan difransiyel ile 4 çeker araçın torku nereye daha çok vereceğini ayarlasınız.
pist için tavsiyem önler %30 arkalar %%70..
tamamne ayarlanabilir lsd : lsd yüke binen tekerin torkunu ayarlamanıza olanak kalır .
örnek olarak sola 45 derecelik bir biraz dönerken yük g kuvvetinden dolayı sağa basar ve sol tekerler daha az yükte kaldığından motorun torku sol tekerlere yönelir.
başlangıç torku denilen ayarla bu lsd denilen sistemin ne zaman devreye gireceği ayarlanır.
bu ayarı ne kadar sayısal olarak az yaparsanız lsd o kadar çabuk devreye girer.
gaz hassaiyeti : en önemli ayardır bence oyunda.
bu ayarla gaza bastıkca ne kadar ldsnin devreye girceğini ayarlarsınız.
dibe kadar açıkken dragrada rollda baya fark ederi ama dibe kadar açınca viraj almak zorlaşır.
örnek olarak gene sola dönülen bir virajı dönerken içte kalan sağ tekerlerden daha fazla çekiş beklenirki araç rahat dönsün ama bu ayar sonuna kadar açıkken ön 2 tekerde aynı ileri hareket karakterine sahip olacağından viraj dönemk yerine direksiyon tam kırıkken bile düz bir hareket elde edersiniz.
5.süspansiyon : pist kasanlar için önemli bir ayardır.
tecrübelerim : araçı gavat gibi yere basınca dönemiyorsunuz![]()
uygun ortalama 1 yükseklik en iyisi.
drag içinde önü gavat gibi basıp arkaya ellemek en güzeli
yay oranı hoplama ayarıdır. rakam yükseldikçe sertleşir alçaldıkta yumuşar diye biliyorum.
damper ise yayın içindeki süspansiyondur. bu ayardan damperin gerilme ve sıkışma ayarı yapılır rakam büyüdükçe etkisizleşir.
dragta aracın ön damperinin gerilmemesi arkanında sıkışması iyidir araç ok gibi fırlar ama pistte bunları optimum ayarlamak gerekir viraj almak zorlaşır aksi halde.
pist yarışlarında tecrübem önlerin arkalara oranlada daha yumuşal bir setup sahip olmasıdır.
daha kolay viraj alınır fakar yumuşak ön gaza basıldıkça altına hava alıcagından hızlanma geç olur.
ama aksi olsa da 130la girdiniz viraja 90la giremez olursunuz.
kamber : önden çeker araçlar için kamber öne kullanmam arkayı -2 filan yaparım.
4 çekerler için önede arkadayada max -1 veririm.
arkadan araçlara ise öne -2 veririm.
toe : toe karşılıklı tekerlerin birbirine açısıdır.
toe ne kadar artarsa hız düşer fakat viraj kabileyeti artar.
benim ayarım genelde önde +0.20 arkada - 0.20 şeklindedir.
fren ayarında ön - arka dağılım ayarlanır favorim önde 7 arkada 5 tir.
umarım yardımcı olabilmişimdir.
eksik gedik yanlış bilgim varsa daha iyi bilen gören nolur burda yardımcı olsun
herkese iyi yarışlar![]()
Success is just like being pregnant.
Everybody congragulates you but nobody knows how many times you were f*cked.
Panpa sana demediydimki bi ustte gavat gibi dusururseniz falan yazioya ona demistim niye stress yaptinki
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)