Arkadaşlar, bir süredir bazılarınızın bildiği gibi Z06yla uğraşıyorum. Camaro'nun aksine Z06yı atmosferik yüklemeye karar verdim ve gerekli işlemler için Tork Garaj'ın yolunu tuttum :) Artık projede sona gelindiğinden ve aracın rodajı bile tamamlanmak üzere olduğundan sizlerle paylaşmak istedim :)
Orjinal krank ve kollar yeterince sağlam olduğundan değiştirmeye gerek duymadık. Piston olarak Wiseco'da karar kıldık. Sıkıştırmayı yükselten ve nosa dayanıklı bir piston seti kulandık.
Emme manifoldunu ve gaz kelebeğini ise Hakan Usta hünerli elleriyle elden geçirdi...
Bu da ilk çalıştırma videosu...
Projedeki eksik kalan parçalar headers ve nos kiti. Headers şu an üretimde ve önümüzdeki hafta hazır olacak. Nos kitiyle birlikte 10 gün içinde elimizde olur bir terslik çıkmazsa.
Yazılım konusunu ise headers ve nos geldikten sonra tabi ki Dr Ecu çözecek ;)
Mükemmel işçilikleri, müthiş hızları ve yardımlarından dolayı Tork Garaj ailesine çok teşekkür etmek istiyorum, her birinin çok büyük emeği var bu projede :)
23-03-2011, 08:14
senna
maşallah:)
stock pistonlardaki etekteki coatingin aşınması ne seviyede fotoda pek göremedim ama merak ettim etek sesi vs varmıydı?
birde sıkıştırmayı arttırdınızmı?
23-03-2011, 08:18
JDM_5
maaşallah kasnakta ve tekerde kaç hp elde etmeyi düşünüosunuz....
23-03-2011, 08:41
TaGo
Çok güzel proje maaşallah. Yeni egzantriklerle stok devrin nekadar üzeri çevrilmeyi düşünüyorsunuz?
23-03-2011, 08:42
chiefkadir
Ankarada yaptırmakla en iyisini yapmışsın git gel helak oluyodun hem çarçabuk bitmiş hayırlı olsun kardeşim,nos kiti kaç hp olacak toplamda 850-900 olurmu :)
23-03-2011, 08:50
miniks
İlk fotoda silindir duvarının biri aşınmış gibi duruyor dogrumu görüyorum
Eger öle ise neden böle bişey geldi başına
Parcaları cok dogru secmişsin fakat pistonu neden wiseco aldın cok daha kaliteli pistonlar var yada ince conta ile sıkıştırma arttırıp oem pistonlara da nos basabilirdin ben piston tercihini beğenmedim abi
egzantrikler zaten en iyilerinden
Headers olarak long tube tercih etmişssindir inşallah sonrasına da dümdüz boruyu çektin mi tamamdır bu iş
Hadi Allah kolaylık versin darısı camaronun başına diyelim
23-03-2011, 08:54
senna
Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
İlk fotoda silindir duvarının biri aşınmış gibi duruyor dogrumu görüyorum
Eger öle ise neden böle bişey geldi başına
Parcaları cok dogru secmişsin fakat pistonu neden wiseco aldın cok daha kaliteli pistonlar var yada ince conta ile sıkıştırma arttırıp oem pistonlara da nos basabilirdin ben piston tercihini beğenmedim abi
egzantrikler zaten en iyilerinden
Headers olarak long tube tercih etmişssindir inşallah sonrasına da dümdüz boruyu çektin mi tamamdır bu iş
Hadi Allah kolaylık versin darısı camaronun başına diyelim
miniks v8cilerin çoğu wisecoyu seviyor sanırım daha kolay bulabiliyorsun bazı koşullarda, birde sanırım segmanlar gfx, gfxide seviyorlar:)
23-03-2011, 09:05
miniks
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
miniks v8cilerin çoğu wisecoyu seviyor sanırım daha kolay bulabiliyorsun bazı koşullarda, birde sanırım segmanlar gfx, gfxide seviyorlar:)
Kanka ondan degil 8 adet ya en uygunu wiseco oldugu için seviliyor
23-03-2011, 09:07
senna
Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
Kanka ondan degil 8 adet ya en uygunu wiseco oldugu için seviliyor
diğer markalarda uyguna geliyor yaw çoğu zaman ama eğer custom işe girersen dediğin doğru:)
23-03-2011, 09:19
MiaMi
Wiseco kötü bir marka değilki sizin bahsettiğiniz pistonlar top end projelerde tercih edilmiyormu,. Top fuel araçlarda vs.
23-03-2011, 09:28
Armageddon
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim :)
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
maşallah:)
stock pistonlardaki etekteki coatingin aşınması ne seviyede fotoda pek göremedim ama merak ettim etek sesi vs varmıydı?
birde sıkıştırmayı arttırdınızmı?
Aşınma fazla yoktu ama tabi bi miktar vardı. Etek sesi vb yoktu araçta.
Orjinal sıkıştırma 11:1, bu pistonlarla 12:1e çıkardık.
Alıntı:
JDM_5 Nickli Üyeden Alıntı
maaşallah kasnakta ve tekerde kaç hp elde etmeyi düşünüosunuz....
Teoride düzgün yakıtla ve nosla krankta 1000+HPlere ulaşabilmemiz lazım. Tekerde de 900+HP.
Alıntı:
TaGo Nickli Üyeden Alıntı
Çok güzel proje maaşallah. Yeni egzantriklerle stok devrin nekadar üzeri çevrilmeyi düşünüyorsunuz?
Yeni egzantrikle 7250dd dönecek motor.
Alıntı:
chiefkadir Nickli Üyeden Alıntı
Ankarada yaptırmakla en iyisini yapmışsın git gel helak oluyodun hem çarçabuk bitmiş hayırlı olsun kardeşim,nos kiti kaç hp olacak toplamda 850-900 olurmu :)
Sağol abicim, valla İstanbul'a da gidemiyorum zaten ne zamandır, Corvette'in burda olması cidden çok iyi oldu :) Nos için 300 shotı motor rahat kaldırır dediler, göreceğiz :)
Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
İlk fotoda silindir duvarının biri aşınmış gibi duruyor dogrumu görüyorum
Eger öle ise neden böle bişey geldi başına
Parcaları cok dogru secmişsin fakat pistonu neden wiseco aldın cok daha kaliteli pistonlar var yada ince conta ile sıkıştırma arttırıp oem pistonlara da nos basabilirdin ben piston tercihini beğenmedim abi
egzantrikler zaten en iyilerinden
Headers olarak long tube tercih etmişssindir inşallah sonrasına da dümdüz boruyu çektin mi tamamdır bu iş
Hadi Allah kolaylık versin darısı camaronun başına diyelim
Silindir duvarlarında biraz aşınma var ama çok değil, motor 100binkmdeydi sonuçta. Aslında motor epey iyi çıktı. Piston olarak Camaro'da diamond kullandık. Fiyat olarak amerikanlara hepsi uygun bi fark yok :D Wiseco bu piston setini yeni çıkarmış ve çok iddialıymış, nosu en iyi kaldıracak pistonun bu olduğunu söylüyorlar. Yoksa ben amerikanlarda kendini kanıtlamış diamond alacaktım yine. OEM pistonlar dökme olduğu için motordaki zayıf halka olarak kabul ediliyor o yüzden değiştirmek istedim.
Headers olarak Kooks longtube alıyorum, genelde o tercih ediliyor ve en verimlilerden diye gördüm.
Darısı Camaro'nun başına evet :)
23-03-2011, 09:31
miniks
Cevab yeterince aydınlatıcı Eyvallah :)
NOS direct port mu aldın
NX in Hitman ini inceledin mi
23-03-2011, 09:49
Cihan Çizmeci
Öncelikle maşallah özellikle sesi her zamanki gibi büyüledi beni :)
Yürüyen aksam sistemi orj. kalmayacağını düşünüyorum ama bahsetmemişsiniz herhangi bir değişikliğe gidilecek mi yoksa C6'da buna ihtiyaç duymayacak mısınız :)
23-03-2011, 09:50
Armageddon
Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
Cevab yeterince aydınlatıcı Eyvallah :)
NOS direct port mu aldın
NX in Hitman ini inceledin mi
Nos için biraz ucuz yollu bir kit aldım :) Direct port değil boğazdan vereceğiz, uygulamalarda sorun çıkarmıyor.
Aksesuarlarıyla yine 1000 USDlere dayandı o yüzden daha fazla para vermek istemedim. Gerekirse daha sonra değiştiririm kiti.
23-03-2011, 09:52
Armageddon
Alıntı:
Cihan Çizmeci Nickli Üyeden Alıntı
Öncelikle maşallah özellikle sesi her zamanki gibi büyüledi beni :)
Yürüyen aksam sistemi orj. kalmayacağını düşünüyorum ama bahsetmemişsiniz herhangi bir değişikliğe gidilecek mi yoksa C6'da buna ihtiyaç duymayacak mısınız :)
Teşekkür ederim :) Yürüyen aksamda sorun yaşamayacağım gibi duruyor. Aracın iletim organları vb yeterince iyi teoride. Pratikte göreceğiz, birşey gerekirse yapacağız artık yola çıktık bir kere :)
23-03-2011, 10:31
ferhat-a
Maşallah Abi.
Rodaj sonrası gazlama videosunu bekliyorum.
23-03-2011, 10:44
sword
Maşallah lagsız beygır canavarı duz kalkmaz bu araba:) pıston sayısı masraflı ama en azından subap yay takımı az:)
23-03-2011, 10:47
BlackEmperor
Kısa sürede projeyi bitirmene sevindim , camaro ne alemde bu arada?